Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje QQ! 1.6 benz


phoks

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

moje auto czasem wpada w dziwne wibracje dosłownie na moment. Dzieje się to najczęściej przy małej prędkości gdy przyhamuję i dodam lekko gazu. Nie traci mocy tylko coś wpaa w wibracje. Na początku myślałem, że to opony, bo zbiegło się to z wymianą opon na zimowe ale nie wydaje mi się. Najczęściej dzieje się to przy skręcie w prawo (lekkim bądź mocniejszym) ale głównie przy dodawaniu gazu zaraz po przyhamowaniu. Zauważyłem, że ma to miejsce przy ok 1100 obrotów. To raczej nie skrzynia (CVT) bo auto nie traci mocy. Może mieć to np związek z tym, że na kostce mam stuki w przekładni kierowniczej ? Wibracji raczej nie czuć na kierownicy tylko bardziej słychać.

 

 

QQ 1.6 Tekna CVT benz 2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie sam odpowiedziałeś na pytanie za niskie obroty silnika, za wysoki bieg i w tym momencie dodanie gazu auto próbuje przyśpieszyć i wpada w rezonans przez chwilkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 1100 obrotów to dość mało, ten silnik ma prawo tak się zachować. A co do samego rezonowania - nie masz czegoś w schowku? Mi notorycznie coś tam stuka, wystarczy grzebnąć ręką i przechodzi natychmiast.

 

Tytaptalkowane na notatniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje wyczuwasz tylko na kierownicy przy skręconych kołach czy generalnie są drgania i widać np. po padających/drgających światłach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje odczuwam trochę na kierownicy, ale tak naprawdę bardzie je słyszę niż czuję. Na pewno nie jest to schowek ;) uczucie jest takie jak jedizesz oponą po karbowaniach na ulicy (często robią się przy światłach, skrzyżowaniach.. ) Nie widzę żadnych objawów na obrotach.

@Meridion - drgania tylko jak mam obroty przy 1100 - niestety przy automacie cieżko utrzymac przez dłuższa chwilę takie obroty bo CVT je obniża jak może.  Drgania są szczególnie wyczuwalne przy skręconych kołach tj przy większym oporze. Najbardziej odczuwalne w sytuacjach. Jadę 50 km/h, zwalniam by skręcić np. w osiedlową uliczkę i dodaję gazu.

 

Co do obrotów. Skrzynia CVT obniża je zawsze maksymalnie, i gdy jadę ok 50 na godzinę, to obroty mam na poziomie 1000 ;) Tak - tak to wygląda w CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...