Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Składanie wozu. Potrzebna pomoc.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest kłopot.

Potrzebuję 6, a najlepiej 10 spinek.

Spinki te służą do mocowania bocznych plastikowych paneli na drzwiach.

Kłopot polega na tym, że część spinek jest owalnych i można je dostać, a sześć spinek jest okrągłych i nie da się tego dostać.

Czy ktoś z was może pomóc i poratować takimi spinkami? Ma ktoś do tego dostęp?

 

Patrząc na zdjęcie to na przednich drzwiach jest jedna, pierwsza od prawej, górny rząd.

 

w2dfls.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO kupisz za grosze.

Kiedyś z ciekawości kupowałem inne spinki ,to 1,20zł sztuka kosztowała.

Czasami nie warto szukać kwadratowych jaj,jak można pod domem dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pewności, ale może to pomoże

28100086059818157508.jpg

A to jest z jakiegoś uniwersalnego katalogu czy z jakiejś serwisówki?

Potrzebuję maksimum danych, bo nie mam samochodu na wyciągnięcie ręki gdyż stoi u blacharza, a żeby jeździć z każdą najmniejszą rzeczą po 15km żeby zobaczyć czy pasuje czy nie to dla mnie bez sensu.

 

Najlepiej byłoby gdyby ktoś miał na zbyciu gdzieś niepotrzebne, wsadził do koperty i wysłał.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozpocząłem mozolne składanie wozu. Nie wiem kiedy ostatecznie skończę tę dłubaninę, bo jestem ograniczony czasowo i trudno mi wygospodarować czas na zabawę z samochodem.

Ponieważ brakuje mi różnych drobnych części typu spinki, wkładki, wkręty i inne drobne części, których jeszcze nie odkryłem dlatego będę w tym wątku pytał co jakiś czas.

Nie mam w pobliżu żadnego szrotu, a nawet gdy jest to nie ma na nich Terrano.

Pomóżcie. Pokazujcie jak możecie zdjęcia itp. A może jak macie dostęp do szrotu gdzie stoi Terrano to pomóżcie przy zdobywaniu części.

Będę się starał dość dokładnie pokazywać na zdjęciach o co mi chodzi.

Z góry bardzo dziękuję.

 

Na tym zdjęciu są dwa kwadratowe otwory, w które wkłada się jakieś plastikowe wkładki do przykręcenia przedniego chlapacza.

Czy ktoś wie jak wygląda oryginalne mocowanie?

2it565y.jpg

 

 

Tutaj widać również dolny kwadratowy otwór do przykręcenia chlapacza. Też nie wiem jak to było oryginalnie zamocowane.

wl7mmd.jpg

 

 

Potrzebuję tę metalową wytłoczkę - lewą. No chyba, że z lewej i prawej strony jest taka sama.

34i1u6a.jpg

 

Potrzebuję z 10 takich spinek do mocowania bocznych, zewnętrznych plastikowych paneli na drzwiach.

260rdjs.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

 

post-21823-0-29675000-1454781675_thumb.jpg  post-21823-0-87313900-1454781707_thumb.jpg

 

post-21823-0-01165000-1454781812_thumb.jpg  post-21823-0-82498900-1454781847_thumb.jpg

 

Poniżej masz aukcję z takimi spinkami. W błotniku przednim występują 3 rodzaje w zależności od modelu. Dwa rodzaje są takie same we wszystkich, a dodatkowo od 96 są jeszcze spinki do szerokich listew nadkoli. Są jeszcze spinki nadkola plastikowego i listwy bocznej - poniżej też link.

Na Alle... wpisuj spinka nissan, wiele modeli ma takie same.

 

http://allegro.pl/spinka-zakoli-przeciwbl-mitsubishi-nissan-toyota-i5912149232.html

Porównaj tylko wymiary bo może nie pasować.

 

I tu:

http://allegro.pl/spinka-kostka-montazowa-nissan-honda-mazda-suzuki-i5870610254.html

 

Na pewno coś dopasujesz. Spinki mogą tez pasować od innych samochodów.

 

A tu masz spinki nadkola plastikowego i listwy - oczywiście przedni błotnik.

http://allegro.pl/spinka-zakola-nissan-almera-micra-primera-patrol-i5563855711.html

 

A tu tylne:

http://allegro.pl/spinka-zakola-pathfinder-sunny-terrano-nissan-i5223229691.html

 

Mogę zrobić zdjęcia prawie każdej części więc jeśli coś potrzebujesz to pisz przez "Pw"

A, że tak nieśmiało spytam, ta rdza na nadkolu przednim tak zostanie?

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

 

  attachicon.gifZdjęcie-0007.jpg

 

Mogę zrobić zdjęcia prawie każdej części więc jeśli coś potrzebujesz to pisz przez "Pw"

A, że tak nieśmiało spytam, ta rdza na nadkolu przednim tak zostanie?

Ta plastikowa złączka z tego zdjęcia jest do zdobycia? Z tego co oglądałem u siebie to chyba ich nie mam.

 

 

Rok temu oddałem samochód do blacharza. Dłubał przy nim przez rok. Samochód jest cały pomalowany oprócz dachu i tylnych drzwi.

Ogólny stan nadwozia jest zadowalający ale było pełno jakichś niedużych purchli, prawy przedni błotnik był źle spasowany, a zderzaki były uszkodzone i byle jak poprzykręcane.

Dlatego mam teraz kłopot żeby odszukać odpowiednie spinki, wkładki, wkręty, śrubki itp, bo mój samochód części z nich nie posiadał przez niedbałość poprzedniego właściciela.

 

Rdza będzie usuwana i wszystko będzie jeszcze zabezpieczane. Muszę się najpierw uporać z tymi zderzakami i instalacją elektryczną tylnych lamp oraz instalacją elektryczną haka.

 

Do tego jeszcze drobiazgi takie jak naprawa lampek kontrolnych, podświetlenia przycisków i inna drobnica. Czasochłonne to i trwa długo, bo trzeba szukać części.

 

Jeżeli masz dostęp do jakichś części to będę bardzo wdzięczny.

 

Czekam nie jeszcze długa batalia.

 

Co do zdjęć to takich właśnie mi trzeba. O to chodzi.

Gdyby się dało zrobić zdjęcia wnęk błotników i tego jak zamocowane są wewnętrzne plastikowe nadkola, zewnętrzne listwy ozdobne błotników oraz chlapacze.

Przydałyby mi się też zdjęcia miejsc gdzie przykręcony jest przedni i tylny zderzak. Jakoś od ich wewnętrznej strony.

Także gdybyś był tak łaskaw i zrobił takie zdjęcia to będę niezmiernie wdzięczny.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te akurat nie są problemem.

Zwróć uwagę na drzwi pokazane na zdjęciu i na prawą skrajną spinkę górnego rzędu.

Wszystkie otwory są owalne, a ten jeden jest okrągły i jest tam inna spinka.

Nie wiem jak ona wygląda i nie wiem z czego ją dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na rysunki w serwisówce nie potrafię znaleźć tej plastikowej spinki, która jest na zdjęciu.

Jest to dolna część błotnika i ten plastikowy element służy chyba do przykręcenia chlapacza.

Rysunki w serwisówce są tak nieprecyzyjne, że nawet gdybym chciał zapytać o jakiś drobny element w ASO to nie wiem jak, bo nie wiadomo, który nr katalogowy wybrać.

1t7h45.jpg


Jak się nazywa ten metalowy element? Wspornik? Łącznik?

Pewnie jest gdzieś na allegro ale nie potrafię znaleźć.

 

34i1u6a.jpg


Jedną mam.

Potrzebna jeszcze jedna.

20iiako.jpg


Co to jest za urządzenie?

Czarna większa kostka, coś na kształt dużego przekaźnika.

Od czego to? Do czego służy?

Znajduje się na prawym przednim rogu obok akumulatora.

359bb05.jpg


A tak na osłodę.

Odnowione belki zderzaków.

Wypiaskowane i pomalowane proszkowo.

4ta5ps.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka to będzie przekaźnik świec żarowych.

Tam zaraz obok są jeszcze dwa małe zwykłe przekaźniki i ktoś mi powiedział, że te małe są od świec żarowych.

 

No i jeszcze zapytam.

Nie działa mi centralny zamek, nie działa elektryczne opuszczanie szyb, nie działa sterowanie luster i nie działają głośniki.

 

Podczas lakierowania zdejmowane były drzwi.

Czy gdzieś jest jakaś kostka, która odpowiada za wspólne połączenie tych wszystkich wymienionych wyżej odbiorników?

No bo jak wytłumaczyć to, że wszystko co w drzwiach jest elektryczne to nie działa?

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał fikolek2


to jest przekaźnik świec żarowych właśnie ten duży.

W modelach do 96 z mechaniczną pompa wtryskową były dwa takie przekaźniki. W naszych modelach jest już tylko jeden.

Najłatwiej sprawdź sam. Niech ktoś włączy zapłon, a Ty sprawdź czy to ten przekaźnik.

Wspólnej kostki do wszystkiego razem to raczej nie ma. Ściągnij obudowę kolumny kierowniczej - plastik na wysokości kolan kierowcy i posprawdzaj wszystkie kostki. Nie musi być rozłączona, może tylko być lekko wypięta i przez to wiele urządzeń nie działa.

Dzisiaj coś porobię przy moim to popatrzę z tym podłączeniem. W razie czego to mogą być dostępne zdjęcia bo mam teraz rozbebeszony cały samochód.

Ale Ci blacharz narobił bałaganu - współczuję !

 

Teraz coś mi się przypomniało. W moim poprzednim Mavericku ale z 94 sterownik centralnego był pod tapicerką drzwi kierowcy pod podłokietnikiem. W tym modelu nie wiem bo nie ściągałem jeszcze tapicerek drzwi (nie miałem takiej potrzeby) więc może pierwsze ściągnij tapicerkę i tam zobacz choć nie gwarantuję, że tam nadal jest sterownik.


A jeśli chodzi o ten plastik do chlapacza to go sobie dorób. Przecież nie jest to skomplikowany element. Dorób go z kawałka tworzywa albo np. z aluminiowego grubszego płaskownika lub blachy nierdzewnej. Prostych sposobów i rozwiązań jest wiele. Do montażu nie muszą być blachowkręty, możesz zastosować śrubki nierdzewne z łbem podkładkowym takie jak ze zdjęcia, które Tobie wysłałem.

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A drzwi kierowcy były ściągane? Może złącze elektryczne źle wpięte między drzwiami a kabiną. Jeszcze nie spotkałem spawacza, blacharza żeby sie elektryką przejmował, tną i palą co popadnie elektryk sie będzie martwił. Zawsze narobią bałaganu jak stado małp!

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał fikolek2

to jest przekaźnik świec żarowych właśnie ten duży.

W modelach do 96 z mechaniczną pompa wtryskową były dwa takie przekaźniki. W naszych modelach jest już tylko jeden.

Najłatwiej sprawdź sam. Niech ktoś włączy zapłon, a Ty sprawdź czy to ten przekaźnik.

Wspólnej kostki do wszystkiego razem to raczej nie ma. Ściągnij obudowę kolumny kierowniczej - plastik na wysokości kolan kierowcy i posprawdzaj wszystkie kostki. Nie musi być rozłączona, może tylko być lekko wypięta i przez to wiele urządzeń nie działa.

Dzisiaj coś porobię przy moim to popatrzę z tym podłączeniem. W razie czego to mogą być dostępne zdjęcia bo mam teraz rozbebeszony cały samochód.

Ale Ci blacharz narobił bałaganu - współczuję !

 

Teraz coś mi się przypomniało. W moim poprzednim Mavericku ale z 94 sterownik centralnego był pod tapicerką drzwi kierowcy pod podłokietnikiem. W tym modelu nie wiem bo nie ściągałem jeszcze tapicerek drzwi (nie miałem takiej potrzeby) więc może pierwsze ściągnij tapicerkę i tam zobacz choć nie gwarantuję, że tam nadal jest sterownik.

A jeśli chodzi o ten plastik do chlapacza to go sobie dorób. Przecież nie jest to skomplikowany element. Dorób go z kawałka tworzywa albo np. z aluminiowego grubszego płaskownika lub blachy nierdzewnej. Prostych sposobów i rozwiązań jest wiele. Do montażu nie muszą być blachowkręty, możesz zastosować śrubki nierdzewne z łbem podkładkowym takie jak ze zdjęcia, które Tobie wysłałem.

Przy kolumnie kierownicy mam tam jakieś dwie czy trzy wolne kostki ale żadna do niczego nie pasuje. Wyglądają tak jakby służyły do podłączenia jakiegoś dodatkowego wyposażenia, którego mój samochód nie ma.

 

Aż takiego bałaganu to nie ma. Ogólnie nie ma tragedii. Więcej bałaganu to mam do "sprzątania" po poprzednich właścicielach.

Wcześniej wszystko co elektryczne to działało także teraz też musi zadziałać. Myślę, że to kwestia jakiejś niedopiętej kostki. Muszę to tylko odszukać.

 

A co do plastikowych złączek to chciałbym żeby to było, w miarę możliwości, oryginalne. Szkoda mi czasu na dorabianie czegoś co można zdobyć.

 

Wysyłam zapytania na allegro i czekam na odpowiedzi i ceny. Wybiorę najtańszą ofertę i już.

 

Co do zdjęć to rób ich jak najwięcej. Jak widzisz, zawsze się mogą przydać. Kto wie czy znów Cię nie poproszę o pokazanie czegoś.

Na pewno będę się chciał dowiedzieć jak dostać się do podświetlenia sterownika wentylacji czy też przycisków otwierania okien oraz jak zdemontować zestaw wskaźników.

Muszę wymienić żaróweczki lampek podświetlenia.

 

 

Będę robił od podstaw nową instalację elektryczną do haka. Z tym, że będzie to instalacja do gniazda 13 stykowego, które przeważnie nazywane jest "niemieckim".

Postaram się wszystko obfotografować i potem opisać. Będzie trochę zabawy.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdjęć to rób ich jak najwięcej. Jak widzisz, zawsze się mogą przydać. Kto wie czy znów Cię nie poproszę o pokazanie czegoś.

 

Mam duże archiwum z poprzedniego remontu, a i z tego też już się nazbierało.

 

 

Będę robił od podstaw nową instalację elektryczną do haka. Z tym, że będzie to instalacja do gniazda 13 stykowego, które przeważnie nazywane jest "niemieckim".

 

 

Kup oryginalną wiązkę z "dawcy" z 13 przewodami bo ona ma dwie kostki "damską"  i "męską" poza tym jest do tego dodatkowy przekaźnik. Rozpinasz wiązkę przy słupku kierowcy i w nią się wpinasz oryginalnymi kostkami - nic nie tniesz i nie lutujesz.. Przekładasz ją przez otwór w podłodze (jest oryginalny do tego celu) na zewnątrz z 10 centymetrów od początku listwy progu i ciągniesz wiązkę po ramie. Tak miałem w Mavericku. Można też puścić wiązkę wewnątrz, a wyjść nią na zewnątrz dopiero na końcu tylnego błotnika. Tam też jest gumowa zaślepka. Nawet jak dasz z 70 zł to się opłaca nawet jeśli trzeba w niej coś poprawić. Nie będziesz musiał niszczyć instalacji elektrycznej i zajmie Ci to mniej czasu.

 

 

post-21823-0-14667600-1455093619_thumb.jpg post-21823-0-84109400-1455107161_thumb.jpg post-21823-0-50755000-1455107173_thumb.jpg 

 

Pod kierownicą nie znalazłem kostek od centralnego zamka. Tak jak pisałem wcześniej ściągnij tapicerkę drzwi kierowcy i sprawdź czy jest tam sterownik i czy jest on w ogóle podłączony.

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim ja znajdę taką wiązkę to miną wieki.

Szybciej zrobię sam. To akurat potrafię, także nie będzie to aż taki kłopot.

 

Zdjąłem tapicerki drzwi. Wszystkie kostki są podpięte.

Nie wiem co jest grane.

 

Przydałaby mi się rozpiska wszystkich bezpieczników i przekaźników. Zarówno tych w komorze silnika jak i przy kolumnie kierownicy.

Może jeszcze są gdzieś jakieś bezpieczniki. Nie wiem.

Przecież to jest niemożliwe.

Nie działa centralny, sterowanie luster, opuszczanie szyb.

 

Co do centralnego to działa dziwnie. Gdy zamknę drzwi i nacisnę na kluczu kłódkę to migną tylko kierunkowskazy i nic więcej się nie dzieje.

Gdy nacisnę na przycisk bez kłódki to mrugają kierunkowskazy, otwierają się drzwi bagażnika i za sekundę zamykają.

Nie świeci się też wewnętrzna lampka nad drzwiami bagażnika.

 

Szyberdach się otwiera i zamyka.

 

Uszkodzony mam mechanizm opuszczania szyby drzwi kierowcy. Linka sobie wisi. ALe przecież nie ma to wpływu na działanie pozostałych mechanizmów opuszczania szyb.

 

Coś mi się zdaje, że bez fachowca się nie obejdzie.

 

 

Czy ktoś może podać mi opis wszystkich bezpieczników i przekaźników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki i przekaźniki - Terrano II 2,7 TDi 1997.

 

post-21823-0-62878000-1455137279_thumb.jpg  post-21823-0-94361500-1455137324_thumb.jpg


Opisu czterech niebieskich przekaźników pod bezpiecznikami w kabinie nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz kostki zasilające światła jest tam jeszcze jedna kostka.

Do czego ona jest?

Znajduje się z tyłu po lewej stronie.

Jest dwustykowa i dochodzą do niej dość grube przewody, chyba ze 4mm2.

2d0cpw1.jpg

 

 

Teraz bawię się z instalacją tylnych świateł i instalacją elektryczną haka. Po weryfikacji to zastanawiam się dlaczego to w ogóle świeciło. Popękana izolacja przewodów, skorodowane kostki. Podczas rozłączania kostek, styki się wyłamywały.

Trzeba zamontować nowe kostki i niektóre przewody.

 

Tak wygląda obecnie mój wóz. Jeszcze daleka droga do doskonałości.

2cy4qix.jpg

 

 

 

A tu odnowione zderzaki. Trochę zakurzone, bo już jakiś czas leżą i czekają na zamontowanie.

2z9mpsw.jpg


Kurier przyniósł paczkę z plastikowymi złączkami. Używane.

Sprzedawca, który prowadzi sprzedaż części używanych wydłubał mi to co potrzebowałem.

Musiałem mu przesłać zdjęcia tego co potrzebuję i przysłał.


Czy trudno dostać się do podświetlenia sterowania nawiewem?

 

Wykręciłem dzisiaj zestaw wskaźników, bo myślałem, że przepaliła się żarówka kontrolki przednich świateł przeciwmgłowych.

I co?

I okazało się, że nie ma kontrolki przednich świateł przeciwmgłowych. Jest tylko kontrolka tylnych.

Pierwszy raz się spotkałem żeby w samochodzie nie było kontrolki przednich świateł przeciwmgłowych.

 

I tak przy okazji. Zauważyłem nieobsadzone żarówkami trzy kontrolki:

- czerwona z napisem ATP,

- żółta z napisem O/D OFF,

- czerwona z napisem A/T OIL TEMP.

Do czego te kontrolki?

 

Widać, że fabrycznie nikt tam nie założył żarówek ale może u kogoś te kontrolki są aktywne.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atp niewiem ale dwie pozostałe od automatycznej skrzyni biegow. Także jak masz manualny to nie dotyczy ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATP dotyczy skrzyni auto i oznacza ze napęd jest w pozcji Neutral i pozycja Park nie zadziała co może spowodować samoczynne przemieszczenie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Faktycznie te kontrolki dotyczą modeli z automatyczną skrzynią biegów.

 

Wspominałem tutaj, że przestał działać mi zamek centralny, sterowanie elektryczne szyb oraz głośniki i sterowanie oraz grzanie luster.

Ze wstępnej diagnozy wynika, że prawdopodobnie przez to, że samochód rok stał bez akumulatora to po prostu coś się rozkodowało i bez fachowca się nie obejdzie.


Nowe gniazdo elektryczne założone. Instalacja do gniazda zupełnie nowa.

20u8nb4.jpg

 

 

Gniazdo 13 stykowe.

2ajcfts.jpg

 

 

Trzynaście przewodów to gruba wiązka. Ale nie było problemów by tę wiązkę zamontować.

6ozqjo.jpg

 

 

Przewody nie są łączone przy zderzaku, tak jak to często jest spotykane. Całą wiązkę kabli przepchnąłem przez gumową fabryczną przelotkę, tam gdzie wychodzi fabryczna wiązka do świateł. A połączenia z instalacją samochodu zrobione są wewnątrz kabiny.

 Widać odpiętą wiązkę tylnego zderzaka. Muszę ją reanimować gdyż poprzednia instalacja gniazda od haka była fatalnie podłączona i kable były miejscami popękane i skorodowane. Trzeba też wymienić kostki łączące tylne światła z wiązką. One również nie przetrwały próby czasu.

15wjvbb.jpg

 

 

Tutaj wyprowadzone przewody do kontrolek. Jedna z nich to kontrolka kierunkowskazów przyczepy, druga natomiast to kontrolka podpiętej przyczepy.

sq2uzq.jpg

 

 

W tym miejscu, pomiędzy zbiornikiem spryskiwacza, a fabryczną centralką elektryczną będzie zamontowana dodatkowa centralka elektryczna, gdzie swoje miejsce znajdą dwa przekaźniki i dwa bezpieczniki instalacji elektrycznej gniazda haka, dwa przekaźniki i jeden bezpiecznik od sterowania światłami dziennymi, przekaźnik i bezpiecznik dodatkowych świateł drogowych oraz przekaźnik i bezpiecznik dodatkowego klaksonu.

Do trzech fabrycznych otworów gwintowanych będzie przykręcony specjalnie wykonany wspornik, do którego będzie zamocowana dodatkowa centralka elektryczna.

ok5pg7.jpg

 

 

Tak wygląda wspornik. Trochę trzeba było ciąć i spawać ale się udało. Póki co jeszcze sobie wisi i schnie po malowaniu.

2i9huaa.jpg

 

 

A tak wygląda dodatkowa centralka elektryczna firmy MTA. Bardzo wygodna rzecz. Wszystkie ich produkty pasują do siebie i można to łączyć w bardziej złożone moduły.

o93k0k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ramę to kolega solidnie przeglądnął? :whistle:

Przejrzał, przejrzał.

Jest dobrze.

A że trochę rdzy jest na niej to trudno. Na której nie ma?

Trochę się ją zabezpieczy i pojeździ jeszcze parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...