Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik temperatury (jednopinowy) 2.2 Di


wslawex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Witam podłączę się pod temat.

 

X-trail T30 2.2Di 114km 2002r.Mam problem z temperaturą silnika. Pierwsze primo- wskazówka, nawet po przejechaniu 400km nie osiąga pozycji horyzontalnej tzn. jest na godz . 9. I tak zostaje. Oddałem auto do mechanika ale z innym problemem, mianowicie nie chciał odpalać gdy temp.  spadała poniżej 7stopni(wiem temat przerabiany wiele razy). Ale co się okazało u mechanika, (zajmującego się tylko dieslami) komp przy rozruchu pokazywał cały czas temperaturę 47 stopni niezależnie czy podczas uruchomienia na zewnątrz było -7 czy -2 stopnie.Mechanik twierdzi,że to przez to może nie chcieć palić bo dostaje zubożoną dawkę paliwa. Po podmianie czujnika wskazania te same więc mechanik dalej szuka co jest przyczyną takich wartości. Nadmienie tylko,że zawory SCV wymienione na oryginalne nówki w tym roku a także regenerowane wtryski,listwa i czyszczony układ paliwowy.Filtr paliwa nowy,aku nowy.Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A termostat był sprawdzany? Bo jak silnik jest niedogrzewany to w pierwszej kolejności zweryfikował bym zablokowanie termostatu w pozycji otwartej.

Chłodnica cały czas działa i studzi silnik. Teraz jak jest chłodno można to teoretycznie lepiej sprawdzić poprzez jej zasłonięcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, gkowal napisał:

A termostat był sprawdzany? Bo jak silnik jest niedogrzewany to w pierwszej kolejności zweryfikował bym zablokowanie termostatu w pozycji otwartej.

Chłodnica cały czas działa i studzi silnik. Teraz jak jest chłodno można to teoretycznie lepiej sprawdzić poprzez jej zasłonięcie

Termostat ok.Zastanawia mnie dlaczego temperatura na dzień dobry przy -2 stopniach na zewnątrz,jest tak wysoka (47 stopni).Czujnik wymieniony na nowy.

w innym wątku dotyczącym wzrastania obrotów  sq9mcs napisał:

Cytat

Przyczyna nie leży w pompie ani żadnym innym elemencie pod względem elektrycznym bo komputer miałby w pamięci kody błędów a z opisu wynika że komputer jest czysty. Po prostu otrzymuje nieprawidłową wartość któregoś z parametru wykorzystywanego do kontrolowania obrotów silnika. Nie pojawi się błąd bo wartość tego parametru nie przekracza zakresu dopuszczonego przez oprogramowanie ECM silnika. Przykładowo uszkodzony czujnik temperatury podaje wartość powiększoną o 20 st.C. Wraz ze wzrostem temperatury rzeczywistej czujnik wskazuje prawidłowe wartości. Jaki może być efekt ano taki że zimny silnik "myśli" że jest rozgrzany i uruchamia się bez dodatkowej dawki paliwa. To tak w ramach przykładu. Dlatego też trzeba sprawdzić co otrzymuje komputer w momencie gdy obroty są podwyższone.

 

 

i właśnie mechanik założył nowy czujnik,a temperatura dalej odczytywania 47 stopni.Ale na wiązce jest napięcie 2,5 a powinno być 4,4.Szukają dalej po wiązce.

Edytowane przez Pieszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zamieściłem diagram i tabelę rezystancji dla tego czujnika. Sprawdźcie rezystancje po odpięciu czujników bo to jest bardziej wiarygodne. Dane pokażą stan czujnika w oderwaniu od problemów samochodu.

Gdy rezystancja jest OK to zakładamy, że czujnik działa poprawnie i szukamy dalej w oparciu o kolejną tabelę a w szczególności o opisy z kolumny HARD/NO START/RESTART (EXCP. HA)

 

image.thumb.png.3bfeeb56b9bdf7c00817cfbe297fa501.png

 

image.thumb.png.76136bcb40458e8d132e580d1271c136.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gkowal  dzięki za odpowiedź! "diagnoza" postawiona przez mechanika: Komputer wysyła błędny sygnał,dlatego cały czas jest 47 stopni na plusie co się z tym wiąże,silnik dostaje za mało paliwa dlatego nie chce odpalać.Doszli do tego sprawdzając wiązkę elektryczną,która cały czas podawała 2,5V zamiasta 4,4V.,założyli nowy czujnik temperatury sprawdzili termostat,wtryski pompę paliwa,filtr paliwa (paliwo się nie cofa ciśnienie jest utrzymane) dzisiaj ma być komputer po "regeneracji" zobaczymy co z tego będzie.Może problemy z rozruchem zimnego silnika znikną.Oby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym od strony ECU zmierzył rezystancję wiązki elektrycznej bez włączonego czujnika. Zauważ, że charakterystyka czujnika jest taka, ze wraz ze wzrostem temperatury maleje jego opór. Być może zwarcie na stykach lub wiązce ma własnie taki opór, że symuluje pracę czujnika w temperaturze 47 stopni, czyli gdzieś w przedziale 1-2 kilo Om'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...