Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakubowe 350Z Single Turbo by Coobcio - 530KM & 700Nm


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MAIN_zpshpic008h.jpeg

Model: 350Z Z33 2006r REV UP
Silnik
- Wzmocnione tuleje, poprawione kanały wodne

- Tłoki kute WISECO 96mm
- Korbowody kute bardzo grube robione na zamówienie w firmie SCAT
- Uszeczlki pod głowicami OEM Nissan 370Z
- Śruby głowicy zastąpione szpilkami ARP
- Śruby podpór wału zastąpione szpilkami ARP

- Wałki rozrządu Kelford Stage 2

- Sprężynki zaworowe Brian Crower
- Głowice po lekkim portingu, wymienione uszczelniacze  zaworowe i wyregulowane luzy zaworowe
- Wymienione panewki główne i korbowodowe OEM Nissan
- Dorzucony Coobciowy single Turbo zestaw bazujący na turbinie z Re5ectu GT3582 z kółkiem CNC i żeliwem .63

Układ wydechowy:
- Kolektory wydechowe z 370z
- Wydech wraz z downpipe o średnicy 3" z dwoma przelotowymi tłumikami Magnaflow

 Układ dolotowy:
- FMIC 600x300x100mm
- Przeniesiona przepustnica na drugą stronę bo odizolować dolot od turbiny oraz skrócić orurowanie
- Filtr powietrza stożkowy przed turbiną
- Orurowanie tłoczące o średnicy 2,5>3"

Układ paliwowy:
- Wtryski paliwa 630ccm
- Mod regulatora ciśnienia paliwa + pompa 320LPH

Elektronika:
- Strojone na seryjnym ECU
- Dołożone zegary Innovate: AFR, EGT, Olej Temp oraz Boost z opcją regulacji doładowania  :)
Chłodzenie:
- Zimny sportowy termostat Mishimoto z 370Z + usunięty wymiennik woda olej (dla zwiększenia ciśnienia oleju)
- Dołożona 30 rzędowa chłodnica oleju + podstawka Mocala z termostatem

Układ napędowy:
- Dłuższy dyfer z 370Z Automat (3,3 zamiast 3.5) + wszystkie poduszki zmienione na poliuretanowe
- Lekkie koło zamachowe XTR

- Sprzęgło ACT 6-cio spiek
Zawieszenie:
- Gwint HSD Mono Pro
- Usztywniony przedni stabilizator na Coobciowym patęcie, czyli wiertarka i poszedł
- Regulowane górne wachacze coby negatywu dołożyć
- Pieszczotliwie wyregulowana gemoetria

Układ hamulcowy:
- Swap układu hamulcowego Akebono z 370Z + Coobciowe adaptery
- Przewody w stalowym oplocie

Koła:
- Felgi 18" ROTA 9,5" przód i 10,5 tył"
- Dystanse 25mm przód i tył
- Opony przód Toyo T1S 245/40R18 a tył R888  285/30

Nadwozie:
- Brak emblementów, przyciemnione to i owo  :D
Osiągi:
Bez kucia na seryjnym silniku  i bez semislików i przy ok. 380KM:
- 0-100 w 5,2 sek
- 1/4 mili 13,4 (Japan Battle Ryki 2015)

Nadal bez zakucia 433KM
- 0-100 w 4,8 sek
- 1/4mili w 13,1 (Lotnisko Piła 2015)

Historia ilustrowana:

Poznanskie%20Rev%20Up%20Turbo%20by%20Coo

Wiem wiem z duupy wygląda ta rura dolotowa no ale z punktu technicznego było tak najlepiej, raz że sporo krótsze robi nam się orurowanie tłoczące a dwa jest ono oddalone możliwiej jak najbardziej od źródła gorąca jakim jest turbosprężarka :P

Początkowo auto śmigało na seryjnym silniku z mocą w granicach 380KM przy doładowaniu ustawionym na 0,6 bara - na dobrej oponie do setki realne było zejść poniżej 5 sekund a ćwiartkę pokonać w granicach 13,4 sek.

Z czasem zaczęliśmy zabawy ze zmiennymi fazami co dało bardzo owocne przyrosty i znaczną poprawę niuta z dołu a doładowanie podnieśliśmy do 0,7 bara w efekcie uzyskaliśmy 433KM z naprawdę dobrą reakcją na gaz.
Czasy na ćwiartkę uległy skróceniu do 13,1 sek na zwykłych oponach, niestety nie szło dobrze przetestować tej konfiguracji w czasie zawodów i na półsklikach bowiem
 8000km później i po całym sezonie wściekłego upalania oddała seryjna korba nr.2 robiąc totalną demolkę, począwszy od wyrwy w bloku przez którą wypadła znaczna część tłoka oraz korbowodu, po przez demolkę prawej głowicy a skończywszy na pęknięciu wału korbowego...

No i odtąd zaczyna się właściwa historia ilustrowana :D
Drugi piec został zakupiony by na nim zbudować właściwą motorownię, tradycyjnie rozebrany na części pierwsze i blok z wałem poszły na szlifiernie:

20150731_104311_zpsp9pi1h0d.jpg

Okazało się że wał ma niestety 6 setek bicia i nadaje się na pierwszy szlif, tak więc kudas i kolejne nie planowane koszta... Trzeba było pobrać nowy:
20150818_123708_zpsllhmrcef.jpg

Wał został wyważony pod nowe lżejsze graty a między innymi super grubaśne robione na indywidualne zamowienie korbowody SCAT:
20150731_084914_zpsaww8f6l0.jpg

Blok nim trafił na roztoczenie cylindrów pod nadwymiarowe 96mm kute tłoki firmy Wiseco, został wzmocniony solidnymi spawami, którym zadaniem było ustabilizowanie i wzmocnienie tulei, a także 
został powiększony kanał wodny na wyjściu z pompy wody coby poprawić przepływ wody przez tuleje:

20150911_195114_zpsdwa1ia1a.jpg

 

Tradycyjnie już, gówniane miękkie, ciągnące się fabryczne śruby głowicy 10.9 zostały zastąpione szpilkami ARP.
Głowice zostały odświerzone i dodatkowo zostały dopieszczone w nich kanały tzn. wyrównane uskoki przy gniazdach zaworowych, całość uzupełniły uszczelniacze zaworowe Supertecha i twardsze sprężynki zaworowe Brian Crowera:

20150731_090109_zpsuyyziqh7.jpg

No i tradycyjnie zostały wyregulowane luzy zaworowe wedle specyfikacji Kelforda czyli ssaki 0,25 luzu na zimno a wydechy 0,30mm, wałeczki swoją drogą prezentują się zacnie dość agresywne
Stage 2 dedykowane specjalnie pod doładowanie, czasy otwarcia to 272* a wzniosy po 11mm, oto i one:

No%20wreszcie%20waleczki%20do%20zetki%20 

A tutaj już zasiadły na swoim miejscu:

20151021_214701_zpsuoqqmqgs.jpg


A i bym zapomniał głowne podpory wału także są skręcone znacznie ale to znacznie wytrzymalszymi szpilkami ARP:
20151022_000942_zps6qaonlmf.jpg

A tu już prawie finisz:

20151022_233251_zpsaremxwbu.jpg

Po tej całej ceremoni kucia i poprawiania silnika, przyszedł czas na docieranie a po nim, ponowną regulację luzów zaworowych - co wiąże się z dość znaczącą rozbiorką przednie, górnej oraz dolnej cześci silnika...
No ale mając to za sobą można było władować się na hamownię i pomajstrować nieco w mapach :D
Efekt tego wszystkiego przy podniesionym doładowaniu do 1 bara opadającego na 0,7 prezentuje się następująco:

1bar%20na%2007%20fnal%20vs%20poczatek%20

Zaskakujące jest to że po mimo odprężenia z 10,3:1 na 8,8:1 oraz zastosowaniu agresywnych wałków silnik ma bardzo ładne i stabilne wolne obroty a ponadto w bardzo małym stopniu ucierpiał
moment obrotowy w najniższym zakresie obrotów :)

Maszyna odpycha się następująco:



No co chcieć więcej, można spać spokojnie - korby nie urwie ale coś się mnie zdaje że pasowało by więcej mocy zaserwować, zwłaszcza na wysokich obrotach :D
Dodatkowo zapodać kontrolę trakcji no i zrobić coś by doładowanie narastało po biegach - cel to sprawić by mniej więcej tak się to odpychało:


Dodam od siebie że 350tka przy wysokich obrotach jest w środku cichsza od 370tki no i czuć że łatwiej się napędza - jakby miała sporo mniejsze opory powietrza :)
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakowało mi na forum tak konkretnego opisu. Dobrze się to czyta. Coobcio jak ja chciałbym robić turbo to mogą zostać kolektory stillena i ten wydech co mam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje fajnego projektu    moc i momet to już naprawde potęga

nie wiedziałem że tobie też korba walnela  

 jak patrze na te twoje korby i tak porównuje do moich to chyba są te same  przynajmniej tak wygladają 

  

 czy mogliście by nagrać filmik jadąc tak na 4biegu przy ok 2000prm i gaz w deche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DE i REVUP mają identyczne korby, nawet tyle samo ważą - jedyna różnica w śrubach, te z 300 konnego modelu są mocniejsze i innaczej wyglądają.

Korba pechowo poszła tak że zgruzowała blok, miskę olejową i głowicę jedną...

 

Co do Stillena to z lewego kolektora trzeba będzie odciąć flasznę - ale relaks w przyszłości będzie można ją przyspawać z powrotem :)

A filmik tylko ten jeden posiadam, może jakub350 coś tam ma w materiałach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie pary ich miałem tylko... A ta korba obok tych waszych ultra szerokich to EAGLE - hehe strach pomyśleć że właśnie takie siedzą w Czerwonej diablicy która ma na chwilę obecną 690KM i 900Nm :P A lada chwila coś dojdzie pewno ;)

Jakub dawaj no tego filma - ale pełen podziwu jestem że jakoś z trudem ale jednak utrzymywałeś się na torze za moim rudzielcem, i to chyba był twój pierwszy raz na torze :P ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja tylko takie mam jako całości:

buda%20bez%20pieca_zps0opbm9d1.jpg


Przy tej mocy to częsty widok - ciekawe co to będzie jak dojdzie jeszcze ze stówka :D ??

 

poznaniaczek%20spalaczek_zps2j1tzm0i.jpe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej dwie stówki

Konieczna jest druga chłodnica oleju


A takie jeszcze fotki znalazłem jak zeta nie zakuta była miała 430 km

post-77766-0-13557300-1456041300_thumb.jpg

post-77766-0-51151900-1456041305_thumb.jpg

Edytowane przez jakub350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam na ile zegar ustawiliśmy ale jak zapala sie pierwsza czerwona kropka to robie natychmiast delikatny przejazd na schłodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 stopni to jest pierwsza czerwona kropka :D

Kurde jak na 430KM to osiągi bardzo przyzwoite miałeś u lala 12,6 na ćwiarteczkę przy 189km/h :)

Mój INF przy 473KM 12,8 i prędkość jakoś podobnie tylko ze na zwykłych oponach 7-mio letnich Michelinach 245 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Naprawdę ladne osiagi jak na tak małą moc;)

Ile planujecie mu koni dodmuchać i gdzie zamierzasz latać po zakrętach bo widzę że auto w specyfikacji torowej się szykuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się ze  podoba się nie tylko mnie.

Ile dmuchniemy ? - jakieś 700 powinno paść , a jeżdzić będe gdzie dam rade Tor Poznań, Ułęż , Jastrząb sie zobaczy może jak Kuba da rade to 1 maja Piła. :)

Jeszcze masa pracy przy tym aucie mnie czeka , będzie fajny uliczno-torowy zapierdalak.

Edytowane przez jakub350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym celował 600-650 na tor poznań, ułęż 530

I jastrząb 450-480 max większa moc Cię tylko spowolni a na ulicę jak i ponad 700 wyjdzie to będzie git no nie mogę się doczekać napewno na jakieś imprezie zobaczę twoją Zetkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...