ozo71 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Witam,mam pytanie wczoraj w czasie jazdy zaczął wskaznik ładowania akumulatora wariować i skakał góra dół a dziwne jest to że nawet światła do jazdy dziennej przestały działać. Myślałem z początku że coś z modułem więc go rozłączyłem i nic z tego, mało tego zamiast wskaznik przy włączonym silniku iść w górę to zaczął spadać w dół i tak sobie wędrował. Więc po podłączeniu modułu światła do jazdy dziennej nic się nie zmieniło dalej się wyłączały trasa miała ponad 200 km. Dzisiaj rano odpalam, i jakby nigdy nic wszystko działa i ta sama trasa co wczoraj, wskaznik maksymalnie w górze i nic nie drgnie, czy ktoś miał coś podobnego? I co mogło być tego przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Myślę że te kreski pokazują stan ładowania, u mnie czasem się świecą 3 czasem 4 a czasem wszystkie 5. Jak aku jest naładowane na maxa to wtedy palą się 3 a ładowanie jakie mi wtedy pokazuje to 12,9-13V. Jest tu pewnie jakiś system inteligentnego ładowania, nie zawsze muszą się palić wszystkie kreski. Ale ogólnie z ładowaniem nigdy problemu nie miałem. Edytowane 1 Lutego 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mexxmen30 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 A mnie się wydaje ze pokazują stan naładowania aku zadko kiedy mam 4 kreski przeważnie 5................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Na Torque widzę na bieżąco jaki jest prąd ładowania, jak palą się 3 kreski 12,8-13V jak 4 to ~13,9V jak 5 to ~14,5V. A wydaje mi się że stan naładowania akumulatora pokazuje tylko na włączonym zapłonie ale nie włączonym silniku. Na starym akumulatorze też przeważnie cały czas 5 mi się paliło. Zawsze jak odpalę z rana auto to pali się pięć kresek i w miarę jazdy przeważnie schodzi do 3, chyba że jest zimno (jak były mrozy) to praktycznie cały czas paliło się 5. Edytowane 2 Lutego 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozo71 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Panowie chodzi o to że podczas jazdy wskaznik zaczął wariować i raz 3 i sekunda potem 5 i znów to samo i tak cały czas ,ale już znalazłem problem do tlemy plusowej jest przymocowana kostka w niej 4 przewody nie wiem w jaki sposób zielony przewód był zle włożony teraz wszystko gra światła do jazdy dziennej działają wskaznik spokojnie opada i podnosi się czyli tak jak wcześniej było Nie wiem, wydaje mi się że to fabryczny błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) Czy w JUKE można normalnie podładować akumulator prostownikiem nie odłączając akumulatora od samochodu ? Jeszcze mam dwa pytania : Gdzie wyświetlają się wam te kreski naładowania akumulatora ? Na zdjęciu poniżej zamieściłem mój akumulator fabryczny, ma on takie okrągłe oczko zaznaczone na zdjęciu strzałką . Po czym poznać , że mój akumulator jest już mało wydajny i trzeba zakupić nowy ? Czy to oczko ma jakieś kolory ? Edytowane 27 Marca 2017 przez YATES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Kreski ładowania pokazują się na wyświetlaczu - jak przełączysz z CLIMATE na D-MODE na konsoli pod radiem. A niewydajny aku charakteryzuje się tym, że pewnego dnia nie zapalisz samochodu. Tylko pstryknie rozrusznik i nawet nie zakręci. Zbliża się lato to może jeszcze przejeździsz. Widzę że masz korki na aku - wyczyść, odkręć i sprawdź poziom kwasu - jak cela jest na wierzchu (tzn. taki ołowiany mostek w środku) dolej wody destylowanej (takiej zwykłej kupionej na stacji paliw) żeby ją przykryło - uważaj, żeby nie przelać. Jak ci normalnie auto zapala to nic nie kombinuj - poza dolaniem wody. Acha i uważaj - jak będziesz dolewał i czyścił to gumowane rękawiczki, okulary i stare ciuchy - to jest kwas i jest niebezpieczny. Gdybyś chciał jednak ładować to odkręcamy wszystkie korki żeby nie wybuchło i ładujemy długo i małym prądem w dobrze wietrzonym pomieszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Dzięki za odpowiedz. A tak przy okazji jeszcze zapytam , bo w starych aku były korki odkręcane dużym płaskim śrubokrętem , a tu są jakies dziwne . Czy by je można odkręcić aby nic nie uszkodzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) moze sprobuj odkrecic jakimis rozwartymi szczypcami, jak juz odkrecisz to mozesz zmierzyc gestosc elektrolitu aerometrem, bedziesz wiedzial w jakim stanie jest aku jeszcze lepiej podjechac do jakiejs akumulatorowni i jak dobrze pogadasz to zmierza specjalnym urzadzeniem prad rozruchowy pod obciazeniem co do ladowania aku bez wyjmowania to odpowiednia by byla jakas nowoczesna ladowarka, one maja zabezpieczenia przed ewentualnym uszkodzeniem baterii i urzadzen w takich sytuacjach, co do tradycyjnego prostownika trudno powiedziec (poprzednie swoje auta tak ladowalem ale im nowsze auto tym wiecej elektroniki i szans na to ze sie cos obsunie) pozdrawiam Edytowane 29 Marca 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Faktycznie lepiej nie ryzykować . Teraz jest coraz cieplej więc nie powinno być problemu z aku , Przeważnie jeżdżę około 60km dziennie więc aku powinien być odpowiednio doładowany tym bardziej, że mam fabryczne światła LED to wiąże się z niskim poborem prądu. Jak w zimie będą problemy z aku to odłączę klemy i go naładuję prostownikiem. Edytowane 29 Marca 2017 przez YATES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Oj! Byłbym bardziej ostrożny! Też robię około 50-60 km dziennie i stwierdzam,że w tych naszych wynalazkach ładowanie jest naprawdę rozrywkowe,...czyli pod siusiu A prościej to ,po wymianie aku w serwisie ładowałem nowy blisko 9h prostownikiem elektronicznym.Pal licho mówię,taki wsadzili,ale wczoraj po dwóch miesiącach jazdy wpiąłem go ponownie i po 5h dalej miał apetyt! Dzisiaj ładuje się już dwie godziny,zobaczymy ile czasu sumarycznie zajmie mu ta biesiada. Tak więc radziłbym może wpiąć aku pod ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek88 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Czy juke ma podobny problem jak qq z aku\ładowaniem niedoładowaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) ja wyznaję zasadę, że lepsze jest wrogiem dobrego - jeśli nic się nie dzieje, można uruchomić samochód, nie pali się żadna kontrolka to po co poprawiać - tylko się sfrustrujemy - to jest tylko rzecz, która ma nam służyć a nie my jej. zdaję sobie sprawę z tego, że skoro wydaliśmy sporo "diengów" to powinno wszystko działać. tak niestety nie jest - to typowy produkt naszych czasów - zupełnie przeciętny, z przeciętnych materiałów o przeciętnym, a czasami słabym, wykończeniu. robię tylko to co przewidział producent (materiały eksploatacyjne, wymiany) lub jak coś szwankuje. i na koniec pytanie - czy jak cię nic nie boli to idziesz do lekarza? chyba nie a może powinieneś raz na jakiś czas tak dla spokoju - ja przewartościowałem swoje podejście do rzeczy. Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Yonex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Zęby? Fakt niespodzianki np o poranku, gdy nie możesz zawieść dzieci do szkoły a sam dojechać do pracy też ma swoją cenę. Dla każdego inną, ale ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek88 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 czyli co juke nie ma takich problemów jak qq z akumulatorem? bo w dziale qq cały czas ktoś piszę o wymianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzuker Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Witajcie. Po trzech latach eksploatacji, chciałbym doładować prostownikiem akumulator. Oczywiście, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, należałoby go odłączyć od instalacji elektrycznej pojazdu. Pytanie: Czy odłączyć całą klemę {A} czy też wystarczy odkręcić nakrętkę {B}.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Poluzuj "A" i zdejmij klemę. Najpierw ujemną (cieńszy słupek), a po odczekaniu minuty - dodatnią. Przeczyść delikatnie słupki bardzo drobnym papierem ściernym (000). Ładuj aku małym prądem przez dłuższy czas. Po zakończeniu operacji ładowania, odłącz prostownik i przesmaruj słupki cienką warstwą wazeliny technicznej. Zamontuj klemy. Najpierw "plusowa"... Minuta i potem "ujemna". Dokręcaj nakrętki "z czuciem", ale dość mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuka Opublikowano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2018 Czy w JUKE można normalnie podładować akumulator prostownikiem nie odłączając akumulatora od samochodu ? Jeszcze mam dwa pytania : Gdzie wyświetlają się wam te kreski naładowania akumulatora ? Na zdjęciu poniżej zamieściłem mój akumulator fabryczny, ma on takie okrągłe oczko zaznaczone na zdjęciu strzałką . Po czym poznać , że mój akumulator jest już mało wydajny i trzeba zakupić nowy ? Czy to oczko ma jakieś kolory ? Na akumulatorze w języku angielskim jest napisane --nie wymaga konserwacji nie otwierać--( czyli bezobsługowy). Zielony kolor tego "oczka" mówi że akumulator jest dostatecznie naładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Możesz doładować bez odpinania, w aucie. Ale z zachowaniem ostrożności. Nie pomyl biegunów, wcześniej wyłącz wszystkie możliwe odbiorniki prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salvius Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Oczko na akumulatorze to nic innego jak aerometr. Zielona kulka w środku pokazuje gęstość elektrolitu. Zielone oczko - naładowany. Białe oczko - wskazane doładowanie. Czarne oczko - rozładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Ja takie coś robiłem :-) po podpięciu aku spowrotem musiałem wpisać PIN do radia i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 W dniu 13.07.2018 o 00:54, Szary. napisał: No wreszcie ktoś się przyznał . Czyli tak, w navi karty i płyty brak ,maska otwarta ,drzwi klapa tył pozamykane ,odczekane z pół godziny . Potem odpiąć - następnie + , podpinanie + potem - . Czy jakieś lampki na zegarach się paliły (kalibracja ESP ASR) , co się pokasowało (stacje radiowe,kilometry odcinkowe,godzina,inne ustawienia ) ,jak z inspekcją olejową ? Ilu cyfrowy jest pin do radia i gdzie go szukać w papierach ? Rozpisał byś się trochę no . PIN do radia jest 4-ro cyfrowy, ja go miałem zapisanego na karteczce wielkości karty do bankomatu i była wpięta do książki z instrukcją użytkowania. Po podpięciu aku żadnej kalibracji nie musiałem robić (ESP, ASR, .....). Pokasowały się kilometry odcinkowe, spalanie, stacje radiowe chyba nie z tego co pamiętam, inspekcji olejowej sobie nie przypomnę. Ogólnie nic szczególnego nie trzeba robić po ponownym podpięciu akumulatora. A chyba szybę kierowcy musiałem tylko nauczyć automatycznego opuszczania i podnoszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 6 godzin temu, Szary. napisał: Kurde PIN-u do radia brak , jak go zdobyć po VIN w ASO się da . Możesz próbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Na necie są ogłoszenia gdzie sczytują kody do radia itp. Może tym tropem pójdź. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Gdzie są te kreseczki które pokazują naładowanie akumulatora. ? Przełączam przycisk z Climate na D-Mode i na wyświetlaczu pojawia się jakieś menu i w co trzeba wejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.