Wydra9 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Witam kolejny problem z micra... mianowicie brak mocy. Nie dawno kupiłem micre k11 2000r 1.0 16V 44KW i są z nią same problemy...Kolejnym problemem jest brak mocy. Kupiłem auto które miało wyjętą żarówkę "check engine" i wypiętą ale wsuniętą wtyczkę od przepływki jeździł normalnie wiec nie zwróciłem uwagi ... ok. wsadziłem żarówkę pali się check zbadałem elm327 błąd przepływki wymieniłem koszt 200zł jest to wsad w kolektor dolotowy. no i samochód nie jedzie wcale, czytałem o czyszczeniu wtyczek zrobiłem to nie pomogło za wiele gdyż błąd przepływomierza zniknął ale pojawił się błąd sondy lambda P0131 (za niskie napięcie) sondę pierwsza wymieniałem bo była wyłamana. Obserwowałem przebieg sondy na telefonie wygląda to tak że po odpaleniu napięcie przez pewien czas się zmienia płynnie i błąd nie występuje po jakiejś chwili po kilku przy gazówkach robi się 0.00V, ale gdy się wypnie wtyczkę od przepływki nagle napięcie wraca i już błędu nie ma czytałem coś o ewentualnej nieszczelności w dolocie ale nic takiego nie znalazłem tylko rurę dolotową te co idzie w zakole mam wciskaną bez uszczelki, reszta wydaje się szczelna. Ktoś się spotkał z takim błędem. Chciałbym się z tym uporać nim alternator nie przyjdzie bo jakby tego było mało to nagle zaświeciło się brak ładowania i altek martwy... super... także bawię się w pomiary trochę pomęczę bez ładowania zgaszę podładuje i znowu Z góry dziękuje za pomoc... Altek przyszedł i dziala podejrzewam ze może to jeszcze czujnik temp cieczy dla ecu. Temp czytana przez elm327 nigdy nie wzrosła powyżej 70*C a dziś zrobiłem ze 20km i temp była 53*C i myślę ze może coś przez to jeszcze głupieje bo już nie mam pomysłów no chyba nowa sonda się nie popsuła? Zastanawia mnie fakt czy istnieje jakis proces adaptacji? Czy cos w tym stylu jest troche nowych czujnikow przeczyszczona instalacja a auto poprostu dalej nie dziala Edytowane 2 Lutego 2016 przez Wydra9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 jak masz niską temp silnika to elmem się nie sugeruj prędzej wskaźnikiem na desce powinien operować w połowie skali jeśli jest niżej i dopiero w korku dochodzi do połowy to stawiał bym na termostat na początek bo niedogrzany silnik może świrować z doborem mieszanki paliwowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wydra9 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 na tablicy jest ok. ale czujnik na deskę rozdzielczą jest inny niż ten do ecu. Czy elm327 źle mierzy temperaturę? Bo on właśnie czyta z tego czujnika co ECU Jednak to termostat ale nadal zastanawia mnie czemu jak silnik sie nagrzeje sonda sie wylacza i lapie blad P0131 Zmierzylem napiecie na grzalce sondy na odlaczonej wtyczne od silnika podlaczenie do dwuch bialych daje mi napiecie 6V to normalne? Stwierdzam jedno mam dosyc tego auta...moglem kupic corse :/ Jak sie zgasi auto to napiecie sondy znowu sie pojawia do momentu wejscia na bieg jalowy jak sie jedzie i die nie zatrzyma napiecie caly czas jest i bledu nie ma Termostat wymieniony nic to nie dalo. Fakt auto szybciej sie nagrzewa ale dalej jest blad Przeplywomierz kupilem ten: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5807391876 A sonde ta http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5820379731 A sonde ta http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5820379731 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 a katalizator w jakim stanie jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wydra9 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Wydaje sie byc dobry druga sonda dziala caly czas bez bledu pewnie by bylo go slychac jakby byl uszkodzony brak takiego obiawu jest wporzadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 kat mysle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wydra9 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 A to przy uszkodzonym katalizatorze nie powinna dawac blad druga sonda? Tutaj swiruje piersza druga bledow nie ma Aktualizacja: okazuje sie jednak ze napiecie sondy zanika rownierz na wypietej wtyczce z przeplywomierza i rownierz jest blad P0131... Sprawdzilem na trasie z elm327 co prawda rzadziej napiecie zanika ale zanika przy wpietej jak zanika to bardzo rzadko sie pojawia udalo mi sie na trasie przy 110 napiecie na chwile sie pojawialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 CZegoś nie rozumiem jak wypniesz sondę z wtyczki to nie masz prawa miec napięcia na żadnym kablu oprócz czarnego sygnałowego a tam zakres powinien bć 0-1 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wydra9 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Jak wypne wtyczke od przeplywomierza jesli o to chodzi. Jak wypne wtyczke od sondy mam napiecie tylko na dwoch bialych 12V. poza tym po wypieciu wtyczki od sondy na elm327 napiecie wypietej sondy ustawia sie odrazu na stale 0.450V. Apropo nie sugerowania sie wskazaniem temp przez elm327 po wymianie termostatu teraz temp wacha sie 80-82 stopnie czy auto jedzie czy stoi wiec jesli termostat jest na 82*C to wskazania sa wiarygodne. wskazania przepkywomierza na wolnych obrotach to 21*C i 2.4 g/s przeplyw jest plynny i szybko reaguje na pedal gazu. Czy moze byc tak ze kupilem zla sonde i nie mierzy ona prawidlowo? Nie dogrzewa sie czy cos w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 a jakbyś się wpiął w czarny kabel od sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wydra9 Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Zrobilem tak, napiecie nieznacznie rozni sie od tego pokazywanego przez elm327 ale po jakims czasie rowniez staje na wartosci 0V. Podejrzewam ze te roznice spowodowane sa szybkoscia bluetootha. Znalazlem jeszcze inny problem mianowicie tps przy zamknietej przepustnicy pokazuje ze jest 9% a przy otwartej na maksa 87% kupilem inny lecz uzywany jest to samo. Ale jak zewre mase z wyjsciem tps pokazuje ze jest 0%. Cos mi tu smierdzi czy moglem kupic uzywany tak samo popsuty jak ten co mam?! A co do tej sondy celowo wstawilem linki do aukcji ktore kupilem gdyz wydaje mi sie ze moze ona jest zla, dodam ze wtyczki nie pasowaly, musialem uciac oryginalna i zacisnac na nowej ale liczba przewodow i kolory kabli sie zgadzaly. Wydaje mi sie ze kupilem sonde te ktora jest za katalizatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.