MariuszP12 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam was forumowicze od niedawna jestem włascicielem nissana primery p12 z slnikiem 1.8 bezyna kombi ktora zakupiłem tydzien temu i mam problem po przejechaniu autem okolo 300km oswieciła mi sie zolta kontrolka sprawdz silnik udalem sie do mechanika w celu sprawdzeniu usterki .mechanik podpioł pod laptopa i wyskoczyl blad zbyd uboga mieszanka paliwa tankowane na bp ultimate 98 poczym skasowal blad i byl spokuj chodz auto srednie spalanie po miescie pokazywalo w granicach 12/13 litrow nie przekraczajac 100km/h po zatankowaniu autka za kwote 120 zł zrobiłem nieco ponad 250km poczym znowu zatankowałem na 2 stacji orlen paliwa 98 i w momecie skasowania licznika co pokazuje wartosc spalania na 100km oswiecila sie znowu ta sama kontrolka poczym komputer zaczol pokazywac spalanie w granicahc 9l/100km dodam ze autem nie szarpie ani nie czuc spadku mocy co moze byc nie tak z mam primera p12 czy to moze bys spowodowane usterką sady lambdy czy co dodam ze szukałem w necie ale nic nie znalazłem dla konkretnej porady ktora usunie usterke nagroda krata piwa jakie pijesz ale musisz byc z okolic myszkowa +/- 50km pozdrawiam i czekam na sugestie jak nie jasno napisane pytajcie a napewno opisze dokladniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 sprawdź scanerem jak działają sondy, masz dwie I, czy jedną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) sorki ale zapomnialem wspomniec ze kompletnie sie na tym nie znam i nawet nie wiem ile ich tam jest wiem ze 1 jest u dolu a czy 2 tez gdzies tam jest?? a i ile to moze kosztowac sprawdzenie i gdzie sie udac Edytowane 3 Lutego 2016 przez MariuszP12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 i swoją uwagę skierowałbym jeszcze na przepływomierz, jeżeli podaje mniejszy przepływ powietrza do rzeczywistego to może wyjść uboga mieszanka, więc mycie na pewno mu nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) i swoją uwagę skierowałbym jeszcze na przepływomierz, jeżeli podaje mniejszy przepływ powietrza do rzeczywistego to może wyjść uboga mieszanka, więc mycie na pewno mu nie zaszkodzi. sorki ale juz poczytalem na ten temat troche po necie jak by byl padniety to by muliło auto a mi nie spada moc nawet spalanie spadlo z 12 l na 9 okolo chodzi mi oto ze przy kazdym skasowaniu licznika pomiaru ilosci spalanego paliwa na 100km wyswietla mi sie ten bład check engine i auto pali 9l a jak skasuje bład to pali okolo 12/13 litrow bezyny jezdzac po miescie bez stania w korkach normalna jazda nie przekraczajaca 80km/h nawet bo zona sie boi Edytowane 3 Lutego 2016 przez MariuszP12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 no i wszystko się zgadza, bo po wejściu komputera w tryb awaryjny (zapalona lampka check) komputer zaczyna podawać zapisaną w komputerze dawkę paliwa, niezależnie od danych jakie docierają z czujników. Po skasowaniu błędu zaczyna komputer silnika brać pod uwagę dane pochodzące z czujników i jak któryś szwankuje to masz to co masz czyli większe spalanie. To oczywiście nie musi być przepływomierz, ale drogą eliminacji będziemy iść dalej, chyba nie myślałeś, że to będzie takie łatwe, będzie "pstryk" i podane rozwiązanie. Rób, sprawdzaj to o co prosimy a na pewno znajdziemy przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 W kolektorze zaraz za głowicą ile masz sond, dwie czy jedną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 w tym silniku sa 4 sondy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) hej z braku czasu nie mogłem nic ustalic z autem do wczoraj nie bylem u mechanika bo znalazlem poradnik na forum jak odczytac bład za pomoca (pedalła gazu) mianowicie bład P0102,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - niski sygnał wejściowy" i teraz pada pytanie jezeli dobrze rozumie co tu jest napisane gdzies na kostce w ktoryms kablu niemam napiecia jak to sprawdzic wzuci mo ktos jakis poradnik badz film i czy moze ktos mi podac prawidłowe wartosci napiecia na tej kostce bo wymienilem przepływomiez na identyczny o tych samych numerach od znajomego i dalej miga mi kontrolka ps skrzynka piwa jest dalej aktualna Edytowane 9 Lutego 2016 przez MariuszP12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Wymień filtr powietrza, to nie zaszkodzi, sprawdź kostkę podłączeniową i popryskaj jakimś środkiem poprawiającym kontakt. Sprawdź czy masz szczelny dolot, czyli wszystkie elementy które są za przepływomierzem. Jak to zrobisz to na tym pożyczonym przepływomierzu przejedź kilkanaście kilometrów i zobacz czy dalej błąd będzie występował, wtedy ewentualnie będziemy sprawdzać czy kable do komputera są całe i nie mają nigdzie zwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 z tym porzyczonym przeplywomierzem jezdze juz 3 dni wczoraj sprawdzilem wszystkie podłaczenia za przeplywomierzem i wszystko wyglada wizualnie na cale filtr test nowy styki w kostce tez przeczyszcze i blad dalej ten sam ptytanie czy ten pozyczony przepływomierz tez musze jakos wgrac po zamontowaniu . czy rura dolotowa przy przepływomiezu jest orginalnie skrecona na opaske zaciskowa ze srubka przy obu koncach (przy przepustnicy tez) bo cos mi sie wydaje ze ktos juz tam cos grzebał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 zanim ktoś kto ma 1,8 odpowie ci na pytanie, pomierz jeszcze napięcia na kostce przepływomierza w kilku przedziałach obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Po wymianie przepływki musisz ponownie skasować błąd. W dieslu ten błąd nawet nie zapisuje się w pamięci, znika jak tylko przepływomierz pokaże napięcia w normalnych granicach. Najlepiej kup za 8zł ELM 327 i będziesz mógł sam prześledzić pracę przepływki, egr-a i sond lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopulen Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Po wymianie przepływki musisz ponownie skasować błąd. W dieslu ten błąd nawet nie zapisuje się w pamięci, znika jak tylko przepływomierz pokaże napięcia w normalnych granicach. Najlepiej kup za 8zł ELM 327 i będziesz mógł sam prześledzić pracę przepływki, egr-a i sond lambda. ja ma 2.0 i po wymianie nie musiałem kasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Jak u niego też nie trzeba tzn, że świeci się jeszcze coś innego niż przepływomierz. Np za niskie lub za wysokie napięcie na sondzie. W każdym razie do sprawdzenia szczelność, EGR i sondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) po dłuzszym szukaniu nie mam zaworu egr zostala do sprawdzenia szczelnosc ale wizualnie nie widac zeby byly popekane przewody i czy to normalne ze na zimnym silniku auto trzyma 1.5 obrotow ktore spadaja po jakimś czasie ???? Edytowane 11 Lutego 2016 przez MariuszP12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Miernik cyfrowy w domu masz? Podepnij do sondy i sprawdź czy jest zasilanie grzałki 12V na dwóch białych przewodach. Czy grzałka ma opór kilku Ohm ów. I na pracującym silniku jakie generuje napięcie na czarnym przewodzie. Powinno być średnio 0,5V, bo ono pulsuje. Po dodaniu gazu powinno podskakiwać do 1V. Edytowane 11 Lutego 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 ok sprwdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyra75 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 I jakie efekty ? Mam 1.8 z gazem i raz mi taki błąd wyskoczył, przedtem zaczął szarpać. Zdarzyło się to po jeździe ponad 130km/h i gwałtowniejszym dodaniu gazu. Filtry wymienione, gaz po regulacji na gwarancji. Obroty falują spadając prawie do zera. Dzieje się to na obu rodzajach paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszP12 Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 I jakie efekty ? Mam 1.8 z gazem i raz mi taki błąd wyskoczył, przedtem zaczął szarpać. Zdarzyło się to po jeździe ponad 130km/h i gwałtowniejszym dodaniu gazu. Filtry wymienione, gaz po regulacji na gwarancji. Obroty falują spadając prawie do zera. Dzieje się to na obu rodzajach paliwa. wiesz sprawdziłem dolot powietrza szczelny przepustnice musze podczyscic bo jest tam plama czarnej mazi z problemem p0101 uporałem sie ale teraz wyskakuje p0171 czyli cos o mieszance paliwa do sprawdzenia mam jeszcze sady bo tez zaczoly mi skakac obroty podczas odpalenia mam tak 1.5k na jałowym jak probuje ruszyc to spadaja prawie do 500 tylko własnie niewiem czym to jest spowodowane i dodam ze z wydechu nie smierdzi spalinami tylko benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 i dodam ze z wydechu nie smierdzi spalinam. tylko benzyna. nie spalana mieszanka do końca swiece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.