Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słynna zmodyfikowana część pompy 2.8


Kotowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem tę jak że słynną część za pieniądze których oczywiście wart nie jest (400zł) za kawałek blaszki...

Dlatego robię kopię na frezarce cnc, fakt jest taki że jest teoretycznie nie oosiągalna.

Przy okazji tematu pompy, na jakimś francuskim forum wyczytałem że dobrze jest dodawać 0,3-0,5% oleju syntetycznego do 2T na zbiornik, ze względu na tłoczek który lubi się przycierać, tak też robię i faktycznie na wolnych obrotach czasami zakulał i puścił dymka

A więc blaszka wymieniona, pali bardzo ładnie, ciepły i zimny, tylko coś jak by słabszy był i nie ma takiej wyczuwalnej różnicy kiedy turbo się rozkręca, wcześniej było to bardzo wyraźne. Kwestia dawki paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sądzę, że ta blaszaka ma coś wspólnego z zaworem przestawiania kąta wtrysku więc to zapewne nie chodzi o dawkę tylko o kąt wtrysku paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bo tłoczek przestawiacza kąta wtrysku opiera się o nią :)

Pali bardzo ładnie i nie trzeba czekać aż zgaśnie kontrolka od poduszek (nie wiem dlaczego ale lepiej odpalał kiedy gasła). W piątek montuję boxa od vtecha i mam nadzieję że poprawi to troszkę dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wtryski paliwa w dieslu jest bardzo ważny i od niego zalezy jak silnik odpala i jaką ma moc. Kat wtrysku to inaczej mowiąc czas kiedy paliwo ma się zapalić w cylindrze- praktycznie odpowiednik zapłonu w benzynie.

Zbyt opózniony - silnik chodzi cicho bez wyraznego klekotu, gorzej odpala na zimnie, ma mniejszą moc, dymi.

Zbyt przyspieszony- sinik bardzo szybko się nagrzewa, znacznie mniejsza moc, dymi.

Wyjście poza skalę - silnik nie odpali.

 

Kąt wtrysku najlepiej jak jest lekko przyspieszony, dane fabryczne zazwyczaj podają kąt w jakim możliwa jest regulacja ( np +3:0:-3 st) i nie zawsze ustawienie fabryczne na 0 jest najlepsze.

Np w vw passacie na 0 silnik nie ciągnie, dopiero przyspieszenie na 1.5-1.7 stopnia przed  GPZ dodaje mu odczuwalnej mocy i charakterystycznego klekotu....

 

Nie znam tematu blaszki ale skoro lekko przestawia kąt wtrysku to i charakterystyka silnika się zmienia.

Co do dolewania oleju 2T do ropy, ja dolewam od kilku lat (od zawsze kiedy mam diesle) i nigdy nie miałem problemów z pompami/wtryskami, elektrozaworami. Mało tego po dodawaniu oleju do 1.9tdi PD po kilku mcach dane z vag'a pokazały iz dawki wtryskiwaczy się polepszyły.

 

Olej nie dośc iz smaruje to jeszcze ma właściwosci czyszczące.Jesli ktoś twierdzi iz do ropy nie dolewa się oleju w dobie XXI w. to mam pytanie - dlaczego pompy, wtryskiwacze się zacierają?  U kumpla w bmw 530d mechanik sam doradził dolewanie oleju bo nie będzie co pół roku końcówek wtryskiwaczy wymieniać..... U mnie w robocie z czterech ma dośc diesli, ciągle jakieś problemy, (a to pompa, a to wtryski, a to egr) ale jak mówię aby dolewali oleju 2T to na mnie patrzą jak na wariata.... Ok dobrze, ale moje diesle przynajmniej  jezdzą a wasze stoją na warsztacie, kwituję. Zimą problemy, ja sie pytam filrt wymieniałeś? antyzelu do ropy dolałeś?świece sprawdziłeś? to robią wielkie oczy! a po co?.....

a pózniej przeklinają klekota bo benzyna lepsza......

 

Oczywiście ropa ropie nierówna , zalezy od stacji, regionu, uczciwości itd. i dlatego ja zawsze z sobą wożą olej aby dolać.... 2-3 setki na bak wystarczą. (50-80l)

pzdr.

Edytowane przez KrisT
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku zawsze można ustawić na pompie. W Y61 z motorem 2,8 według instrukcji trzeba ustawić zegarem na 0,92. Można go trochę przestawić i wtedy silnik odpala bez problemu ale głośno chodzi. Czy ktoś może powiedzieć jak działa ta blaszka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To przepłaciłeś bo mi zostało kilka sztuk . Bo musiałem kupic minimum 10 sztuk.

Modyfikuje kąt wtrysku.

 

PS: Nissan patrol sprzedaje oficjalnie ta czesc w Australli. Predzej zaufam nissanowi niz Polskiemu mechanikowi gdzie w duzej czesci chodzi tylko o wyciagniecie jak najwiekszej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przepłaciłeś bo mi zostało kilka sztuk . Bo musiałem kupic minimum 10 sztuk.

Modyfikuje kąt wtrysku.

 

PS: Nissan patrol sprzedaje oficjalnie ta czesc w Australli. Predzej zaufam nissanowi niz Polskiemu mechanikowi gdzie w duzej czesci chodzi tylko o wyciagniecie jak najwiekszej kasy.

Mogę zapytać po ile kosztowały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem tę jak że słynną część za pieniądze których oczywiście wart nie jest (400zł) za kawałek blaszki...

Dlatego robię kopię na frezarce cnc, fakt jest taki że jest teoretycznie nie osiągalna.

Zrobiłeś kopię? Podzielisz się patentem czy raczej masz zamiar na tym zbić interes i handlujesz  tym na aukcjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kilka lat temu wertując australijskie forum dyskusyjne w poszukiwaniu rozwiązania problemu z odpalaniem ciepłego silnika 2.8 natrafiłem na temat blaszki. Udało mi się znaleźć jej wymiary i znajomy tokarz zrobił mi takie cudo. Faktycznie problemy z odpalaniem ciepłego silnika minęły całkowicie. Nie zwracałem wtedy specjalnie uwagi na kwestię dymienia. Kilka miesięcy temu zacząłem bardziej przyglądać się we wstecznym lusterku gazom wydobywającym się z rury wydechowej. Zauważyłem, że przy dużym obciążeniu wydobywa się ciągły raczej ciemny dym. Podobnie wyglądała sytuacja podczas ruszania np. na skrzyżowaniu - puszczał krótko ciemny dym. Doczytałem u Australijczyków,że blaszka lekko przyspiesza kąt wtrysku. Na próbę zdjąłem blaszkę i wróciłem do standardowej zaślepki. Okazało się, że silnik przestał dymić!!! Nawet podczas dużego obciążenia niemal do końca obrotomierza nie widać za samochodem żadnego dymu. Co wiecej, odnoszę wrażenie, że silnik lepiej pracuje i ma więcej mocy. Oczywiście jak bumerang  :) wrócił problem z odpalaniem ciepłego silnika. Zimny pali od dotyku, gorący również. Odpalanie ciepłego po 1-2h stania na powietrzu to walka. Zastanawiam się, czy nie można oszukać elektroniki dla potrzeb odpalania ciepłego, może zapodać jakiejś czujce temperatury sygnał symulujący warunki zimowe ;) Jestem ciekawy czy w waszych patrolach po założeniu blaszki nie pojawiły się problemy z dymieniem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ta modyfikacja ma niekorzystny wpływ na eksploatację silnika a poprawia jedynie odpalanie to można by się pobawić i wstawić jakiś tłoczek aby na czas uruchamiania dociskał sprężynę. Problemem jednak może być to że tam jest paliwo i pewnie jeszcze jest ono pod ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tym myślałem. Jakiś siłownik który przepchnie tłoczek na czas startu. Zastanawiam się jeszcze czy nie można oszukać sterownika silnika poprzez zmianę oporności na czujce temperatury. Nie wiem jaki to mogłoby mieć skutek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

U mnie pompa była regenerowana w Holandii..plomby na każdej śrubce..odkręcając wczoraj ów dekielek zastałem w nim dwie podkładki dystans dociśnięcia zwiększył się może o 3 mm.. z modyfikowanego dekielka można wywnioskować że dużo bardziej dociśnięty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Po pierwsze witam wszystkich forumowiczów. 
jako ze miałem problem z odpaleniem silnika w y61 , zainteresowałem się tematem płytki. 
znalazłem takową 0962181030 Denso. Założyłem , jest poprawa znaczna. A po dodaniu podkładki , zwykłej miedzianej , silnik odpala duuuużo lepiej niż przed wymianą tej płytki. 
ceny w ogłoszeniach , około 300 - 400 zł są z kosmosu. 

 

„W nawiązaniu do zapytania informuję, że płytka jest dostępna, koszt 22,00zł brutto/1szt. Czas oczekiwania ok 3 dni.Transport 24,60zł brutto”

nie wiem czy nie zostanę posadzony o reklamę , ale patrząc na różnice w cenie płytki , moim obowiązkiem jest podzielić się adresem gdzie takową znalazłem. 
www.diesel-system.pl

Edytowane przez Remikp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...