arekk14051978 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Witam.Trochę sie rozpisze:)Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem,tzn nie było kompresji praktycznie na ostatnim cylindrze.Wymienione zostały pierścienie,głowica została zawieziona do sprawdzenia,planowana.Kupilem nowe napinacze i łańcuszki jeden rozrządu,a drugi nie wiem jak to sie po fachowemu nazywa,ten co napędza chyba pompę(krótki),no i oczywiscie uszczelke pod głowicę.Więc zabrałem się za składanie.Instrukcję odnośnie ustawienia rozrządu ściągnąłem z internetu,w załączniku.Ustawiłem znaki na kolach żeby sie pokrywały z łańcuchem i wydaje mi sie ze wszystko dobrze ustawiłem.Sprawdzałem ze 3 razy ustawienie rozrządu.Po złożeniu wszystkiego ,zalaniu oleju,auto odpaliło od razu,bez problemu.Silnik pracuje równo,nie gasnie.Czy zimy ,czy ciepły pali od strzała.Wykreciłem swiece ,sprawdziłem cisnienie ponownie i na kazdym cylindzrze w granicach oscyluje ,10,0-10,5.Wiec tu jest chyba ok.Samochód pod komuter podpinany zero błedów.A jednak brakuje mu mocy.Nie wiem jak ten samochód wczesniej chodził przed awarią,czy coś mu jeszcze nie dolegało.Może ktoś pokieruje,co dalej robić.Pozdrawiam ps,nie moge dodac jakoś załącznika ,ale ustawiałem z instrukcji od x-trial 2.0 ,16v bo od primery nie mogłem znalezc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 kompresja raczej słaba ale to moze być wina dotarcia pierścieni i będzie może lepiej ew nie widziałem rozrządu w tym silniku i jeśli jesteś pewny że go dobrze złożyłeś? czy są tz fasolki na wałkach ? zawsze położeniu rozrządu kręci się powoli kluczem i wtedy czuć czy coś nie wadzi ? a jeszcze jedna sprawa jak się tam realizuje luz zaworowy ? czy się przypadkiem nie ustawia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Powiem ci ze w tych pytaniach co mi zadales jestem zielony.Wiesz na 100 procent ,nie jestem pewien co do rozrządu,ale te 99% ze jest dobrze ustawiony.Sprawdzałem ze 4 razy na rysunku i w rzeczywistosci.Wszystkie znaki sie pokrywały idealnie.Nic tam nie wadziło po złozeniu wszystkiego w całośc.kreciłem kluczem od wału ,zrobiłem ze 3 pełne obroty i zadnego oporu nie było.On palic pali ,bez problemu,jezdzi tylko straszny muł.Moze przepływomierz ,napiecia pomierzyc?Tylko jakt to zrobic,tzn wiem ze miernikiem,ale które przewody.A na reszte ppytań nie odpowiem bo nie wiem kolego.Z tego co wiem to głowica była robiona i sprawdzana,wiec z nią wszystko ok Aha i jeszcze jedna kwestia auto ma instalacje gazowa.Wiec na benzynie czy na gazie chodzi tak samo.Nikt sie z takim przypadkiem nie spotkał?Moze ktos coś podpowie? Wiec tak postanowiłem pomierzyć napięcia na przepływomierzu.Pomiary na biegu jałowym 1.CZARNY PRZEWÓD 1.43 2.czerwony 5.10 3.biały 0.02 4.biało-czerwony 14.32 5.zielony 3.93 Obroty 2500 1 .1.80 2.5.10 3.0.02 4.14.30 5.3.97 Obroty do 4000 Wszystko podobnie Z tego co widze to jest tu coś nie tak.Ta ostatnia wartość powinna sie zmieniać podczas obrotów,tak mi sie wydaje.Jaka jest norma napieciowa dla tego modelu? Czytałem tez na forum tutaj,ze ktos miał tez podobną wartość dolna do mojej i sie okazało że nie przepływomiesz tylko co innego.Wiec podpowie ktoś mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 jak przykładałeś miernik ? bo do przepływki powinno dochodzić 12V -14 ...V czarny to masza i ew 2 kable odpowiadające za pomiar temperatury i ew sygnał wyjścowy o tym piszesz gdzie wartości powinny się zmieniać liniowo ale czarny kabel z miernika na masę - w aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 tak kabel z miernika na mase z akumulatora z tego co widziałem to 2 przewody zasilanie tzn 5v i okolo 14v zapewne z akumulatora.Jeden masa.A te 2 to nie wiem pewnie jeden grzałka a drugi sygnałowy.Ale wartosci tak jak napisałem powyzej były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 przepływomierz butlę zakręcałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Nie butli nie zakreciłem.Ale przecież mogę na samej benzynie przełącznikiem przełączyć,wiec jaki sens butle zakrecać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Ale przecież mogę na samej benzynie przełącznikiem przełączyć,wiec jaki sens butle zakrecać pomyśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 no ja juz kolego nie mysl hhe z tego wszystkiego,wiec podpowiedz mi co to da jak zakrece gaz na buli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Podpowiedź: a jak wtryski gazowe masz nieszczelne Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 rozkoduję informację Dina bo już pisze o tym poraz 10 tysięczny zakręcasz gaz i odpalasz auto aż przestanie pracować na gazie wtedy jesteś w 100% pewny że gazu w układzie nie ma !!! lejący wtryskiwacz lub puszczający reduktor może powodować jazdę na 2uch paliwach Do tego na twoim miejscu bym próbował odpinać sondę lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Ale na benzynie jest tak samo,wiec nie sadze zeby jeżdząc na benzynie,było wtryskiwane przez wtryskiwacze gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 ale może przez podciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekk14051978 Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Wiec tak dziś wymieniłem przepływomierz o takim samym oznaczeniu oczywiscie.Jednak to nie przepływomierz.Postanowiłem odkrecić kolektor wydechowy i przyjrzec sie katalizatorowi.Co zobaczyłem to kat sobie poprostu latał w tej puszcze metalowej,jak chciał.Wydłubałem go całkiem.Ale jakoś mało go było.Moje podejrzenia są takie że cześc jeszcze tego kata dalej sobie poleciała.Wydawało mi sie ze odchylając rurę tłumika od kolektora,auto faktycznie było o wiele mocniejsze.Albo to takie złudzenie bo samochód wiadomo głosniej chodził.Jutro sie biore za ciag dalszy wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MruQ Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Wiec tak dziś wymieniłem przepływomierz o takim samym oznaczeniu oczywiscie.Jednak to nie przepływomierz.Postanowiłem odkrecić kolektor wydechowy i przyjrzec sie katalizatorowi.Co zobaczyłem to kat sobie poprostu latał w tej puszcze metalowej,jak chciał.Wydłubałem go całkiem.Ale jakoś mało go było.Moje podejrzenia są takie że cześc jeszcze tego kata dalej sobie poleciała.Wydawało mi sie ze odchylając rurę tłumika od kolektora,auto faktycznie było o wiele mocniejsze.Albo to takie złudzenie bo samochód wiadomo głosniej chodził.Jutro sie biore za ciag dalszy wydechu. kolego i jak tam pomogło moc wróciła ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Kolego daj znać czy się udało, ja również po wymianie rozrządu, wywaleniu kat mam przymulone autko tylko, że do tego jak Poczuje opór to słychać charczenie od strony układu dolotowego powietrza jakby otworzyć filtr powietrza już nam pomysłów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek287 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 kolego guzdi poradziłeś sobie z autem, z brakiem mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 kolego guzdi poradziłeś sobie z autem, z brakiem mocy?Tak już jest wszystko ok usunalem drugi katalizator i teraz auto ma moc i nie charczy. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.