Daniel_I Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czy u Was też działa nieliniowo? Akurat wczoraj miałem trochę dłuższą trasę i z grubsza wygląda to tak przy w miarę równej jeździe: - pierwsza 1/4 na skali wystarcza na jakieś 150 kilometrów, - druga 1/4 wystarcza na kolejne 100 kilometrów, - trzecia 1/4 to jakieś 70 kilometrów. Przy wskazówce na 1/4 skali zjechałem na stację - do baku weszło 34 litry, czyli trochę zapasu jeszcze było - bak ma teoretycznie 50 litrów pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emti Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Nie zwracałem na to uwagi, poza tym i tak traktuję go bardziej jako oszacowanie niż dokładne wskazanie. Mam wrażenie że w innych samochodach też miałem podobnie, pierwszy spadek jest najwolniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Pierwszy spadek jest najwolniejszy bo wskaźnik, pływak nie sięga pełnego zbiornika i jest nadtankowane nad niego, dlatego długo stoi w miejscu nim się wogóle ruszy ze zaczyna ubywać paliwa. Wskaźnik jest orientacyjny i w każdym aucie trzeba go wyczuć po prostu i w/g tego wyczucia sie potem orientować. można, po wyjęciu ustrojstwa z baku, pobawić się w ustawianie, tak by dokładniej wskazywał dolne stany ale wówczas od pełnego zbiornika długo, długo nie będzie się ruszał. Przestawiałem tak kiedyś w suniaku, ale, jeśli mam być szczery, nie pamiętam czym przestawiałem (pływak czy na skali), choć własnymi recami to robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Dzisiaj zapaliła mi się rezerwa, zasięg pokazywało 80km, zajechałem na stację i weszło tylko 35l. Ciekaw jestem ile naprawdę w baku jest paliwa w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzuker Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Witajcie. Będąc na stacji zatankował mi pracownik. Jak odstrzeliło to odłożył pistolet. Po uruchomieniu okazało się, że do pełnego brakuje 2. kresek. Teraz sam tankuję, powoli co raz przerywając. Wtedy zauważyłem wchodzi znacznie więcej niż wynikałoby to ze wskazań paliwomierza. U mnie wynika to chyba z problemem odpowietrzania zbiornika. Dodatkowo kiedyś miałem sytuację, iż piszczał alarm rezerwy paliwa, pokazywało "zero" i weszło tylko 33,50 L. U Was 35 L -> szacunek.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mexxmen30 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 U mnie rezerwa zapala się gdy na wskaźniku zostaną 2 kreski i jest to niezaleznie od km ile ich zostało do przejechania czy 60 czy 80, a ubywa tak jak piszecie najpierw wolno potem szybko podczas tankowania wchodzi mi średnio koło 35 lit. ale leje tzw. pod korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 u mnie rezerwa zapala się i komp pokazuje, że zostało paliwa na np. 80km po 10km potrafi już pokazać, że zostało 0km a przy tankowaniu wchodzi (wpływa:) ) max 42l, zazwyczaj niecałe 40l - zbiornik ma 46l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 To są po prostu niedoskonałości elektroniki. Wskazanie jest typowo intuicyjne. Ważny jest pierwszy moment zasygnalizowania a reszta to intuicja i doświadczenie kierowcy by nie przedobrzyć i by naprawdę nie zabrakło paliwa. Chodzi też o to by pompa nie zasysała paliwa z dna zbiornika a co ważniejsze by nie zapowietrzyć układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys3 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Mam pytanie - Czy ostatni kreska w juke tez znika i można nadal chwile jechać? Czy ta ostatnia już oznacza 0. Niewielki bak + nieprecyzyjny wskaźnik nie ułatwiają jazdy ;) dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 (edytowane) Widzę, że macie podobny problem. W pulsarze bak też ma 46 litrów, a przy zerowym wskazaniu paliwa do baku wchodzi mi 37-38 litrów. Czyli przy wskazaniu, że niby bak jest pusty to można jeszcze spokojnie 70-100 kilometrów ujechać. Ostatnio jak wyjeździłem na "pustym" dodatkowe 60 kilometrów to weszło niecałe 42 litry. Edytowane 25 Czerwca 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys3 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Ten „pusty” liczysz od braku pokazywania zasięgu czy od zniknięcia ostatniej kreski na wskaźniku?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Nie wiem jak jest w juke, ale od braku pokazywania zasięgu mogę jeszcze przejechać 40 do 80 kilometrów, zależy czy trasa czy miasto i wtedy wskazówka zrównuje się z początkiem skali co teoretycznie oznacza pusty bak i wtedy mogę jeszcze machnąć do 100 kilometrów. W uproszczeniu - w momencie gdy znika wskazanie zasięgu i robią się trzy kreski to mogę ujechać pewnie do 180 km. Póki co najwięcej ujechałem 136 km od momentu w którym znika wskazanie zasięgu i najwięcej tankowalem 42 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys3 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 w juke wskaznik jest elektroniczny (bez wskazowki), ale zachowania widze podobne. dzieki bede testowal dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salvius Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 U mnie jak już mruga,że trzeba jechać i tankować to jeszcze spokojnie można zrobić 100 km ostrej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys3 Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 dla potomnych - ostatnia kreska tez znika po jej zniknieciu po przejechaniu 20-30km (w stylu eko) weszlo 38,5l do pierwszego odbicia chyba do 40l nigdy nie dojde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirpiotr Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Posiadam Juka od 2 tygodni. Tankowałem do pełna przy ponaglającej rezerwie. Zdziwiłem się jak wlałem pod korek przy 2 dobiciach niecałe 34 litry. Po przejechaniu 150 kilometrów wskaźnik poziomu paliwa pokazuje dokładnie połowę baku. Zakładając, że to prawdziwe spalanie wychodzi ponad 15 litrów na 100km. Jednocześnie komputer pokazuje, że dokładnie na tym samym dystansie średnie spalanie wynosi 8,8L a zasięg to 320km (przy pełnym zbiorniku pokazywał 460km). Czy to jest normalne, że są aż tak mocne rozbieżności na wskazaniach komputera? Czy może mój egzemplarz pali 15/100. Dziury w zbiorniku nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky24 Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 (edytowane) U mnie ostatnio była jedna kreska i zasięg spadł do 0 (wyświetlało się "----"). Przy tankowaniu pod korek udało mi się wlać 38 litrów ON. Edytowane 5 Maja 2019 przez Lucky24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Po zatankowaniu pełnego baku wskaźnik nie odzwierciedla rzeczywistego zużycia. Jakby nie wskazywał zużycia od samego początku. Po zużyciu ok. połowy paliwa, wskaźnik pokazuje jakby większe zużycie. Tak jest przynajmniej u mnie.., silnik wolnossący, 117 KM.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczetke Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 odgrzeje kotleta witam wszystkich czy w Juku 2018 w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy paliwa jest słyszalny gong , małżonka użytkuje samochodzik i twierdzi że po wizycie serwisowej w ASO nie ma dźwięku gongu ? , może w juku nie ma tej sygnalizacji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky24 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 U mnie w Juku 1.5 dci z 2013 roku nie ma żadnego gongu gdy pojawia się rezerwa, jedynie pojawia się migający dystrybutor wraz z zasięgniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2020 W dniu 10.12.2020 o 08:19, szczetke napisał: odgrzeje kotleta witam wszystkich czy w Juku 2018 w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy paliwa jest słyszalny gong , małżonka użytkuje samochodzik i twierdzi że po wizycie serwisowej w ASO nie ma dźwięku gongu ? , może w juku nie ma tej sygnalizacji ?? Jest. Wtedy bez względu na to co miałeś ustawione, komputer wyświetla pozostałe kilometry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 W dniu 1.01.2021 o 17:16, Hathor napisał: To sprawdź przy różnych prędkościach , miasto/trasa . W dniu 23.12.2020 o 00:07, Lucky24 napisał: U mnie w Juku 1.5 dci z 2013 roku nie ma żadnego gongu gdy pojawia się rezerwa, jedynie pojawia się migający dystrybutor wraz z zasięgniem. 2013 to przed liftem. Pytanie bylo o juka 2028 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanley777 Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Z tymi wskazaniami to nie jest tak do końca jak piszecie. Owszem paliwo z baku ucieka mało stabilnie z czym się zgodzę i dobrze to ktoś wcześniej opisał. Nie mniej jednak sam fakt że przy wartościach 70/80km wyskakuje rezerwa a od 50/60km pokazuje zero, też ma swoje logiczne zastosowanie. Wystarczy przejechać się autostradą np Niemcy, gdzie często się zdarza tak że na trasie widnieje znak że kolejna stacja paliw jest za np: 85km, sam ostatnio robiłem takie testy na trasie PL/CH właśnie jadąc przez Niemcy Jak dojdzie do tego jakiś zjazd, korek to już kilometraż się zmienia i robi się gorąco. Jest to po to żeby kierowca miał z tyłu głowy aby zatankować. Prawda jest taka że na to składa się wszystko, średnie spalanie, rodzaj trasy itp. Nie mniej jednak nawet jeśli na wskaźniku zniknie ostatnia kreska to w baku jest jeszcze ok 5l paliwa. (przy poprawnie działającym pływaku) Pytanie kto to testuje do końca. Chyba nikt nie lubi syfu z kawy, podobnie jak pompa paliwa i reszta układu. PS: Z tym tankowaniem max max pod korek też weźcie pod uwagę że w baku tworzy się nie małe ciśnienie i nie zawsze to dobrze wpływa na układ, podzespoły itp. Nie musi się stać "tragedia" od razu, ale z czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.