SieneK_68 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Wymieniłem drążek środkowy, dolne sworznie wahaczy i nasmarowałem górne sworznie wahaczy, wspornik drążka i krzyżaki wałów. Teraz zaczęło coś jęczeć w czasie jazdy. Obciera nie za każdym razem, nasila się i ustaje. Odgłos podobny do pocierania gumy o metal. Obciera tak na równym jak i dziurawym podłożu. Obciera tak przy jeździe prosto jak i przy skrętach. Ktoś coś podpowie czy muszę rozbierać i składać od nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Troche mało precyzyjny opis. Jęczy gdy auto sie toczy, w rytm obracania sie kół,czy na wybojach. Jak tam luzy na łożyskach z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Zawiechę skręcałeś na podniesionym czy opuszczonym aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 A to bardzo ważne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Podniosłem auto, cały przód: - odkręciłem przednie koło - zdemontowałem drążek środkowy - zdjąłem dekielek osłaniający półoś i odpiąłem segera - odkręciłem sworzeń wahacza dolnego - wyjąłem sworzeń i zastąpiłem go nowym - przykręciłem sworzeń - zamontowałem drążek środkowy - zapiąłem segera i założyłem dekielek - nasmarowałem górny sworzeń wahacza - nasmarowałem wspornik drążka - założyłem i przykręciłem przednie koło To samo w tym samym czasie z drugiej strony. Na koniec nasmarowałem krzyżaki wałów. P.S. Auto "jęczy" w czasie obracania się kół i ich długość zależy od prędkości obrotowej koła. Edytowane 6 Lutego 2016 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 osłony od przegubów całe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 osłony od przegubów całe? całe, dwa razy sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 łożysko amortyzatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 W Tyranku nie ma czegoś takiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 może nie wiesz że jest?> a jest poduszka amortyzatora ? a jk amor pracuje co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) może nie wiesz że jest?> a jest poduszka amortyzatora ? a jk amor pracuje co? Obciera nie za każdym razem, nasila się i ustaje. Odgłos podobny do pocierania gumy o metal. Obciera tak na równym jak i dziurawym podłożu. Obciera tak przy jeździe prosto jak i przy skrętach. Obciera "w rytm" obracających się kół. Edytowane 6 Lutego 2016 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 wybita poduszka amorka lub uszkodzone łozysko amorka też będzie dawać taki efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 nismo tam nie ma zadnych poduszek amora ani lozysk. to nie jest mcpherson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 to czemu na alegro jest taka poduszka amorka do dostania? i to nie u jednego gościa tylko jest tego pełno na różnych aukcjach.Ale nie spieram się bo ąż tak się nie znam na terrano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r20/2001_7/type_136/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Może za mocno coś poskrecałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Jedyne elementy jakie odkręcałem to: - końcówki drążków, - dolne sworznie wahaczy, - dekielki półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 może wiatrak od wisko o osłonę obciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) a weź zobacz czy ci cos nie styka się z felgą od wewnątrz, mi na przykład hamulce prawie dotykają felgi i jeszcze bym sprawdzil osłony tarcz hamulcowych - te blachy takie, albo się wygła albo coś wpadło między osłonę a tarcze druga opcja co masz na mysli piszac o dekielkach półosi? sprzęgiełka automatyczne? może coś ci się wierzgło przy składaniu Edytowane 7 Lutego 2016 przez rs77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 a weź zobacz czy ci cos nie styka się z felgą od wewnątrz, mi na przykład hamulce prawie dotykają felgi i jeszcze bym sprawdzil osłony tarcz hamulcowych - te blachy takie, albo się wygła albo coś wpadło między osłonę a tarcze druga opcja co masz na mysli piszac o dekielkach półosi? sprzęgiełka automatyczne? może coś ci się wierzgło przy składaniu Dziś jeszcze raz wszystko oblukałem. Felgi mam 16" więc zapas jest, nic z niczym się nie styka, tarcze kotwiczne mają luz od tarczy hamulcowej. Półoś jest zabezpieczona segerem i u mnie nie ma sprzęgiełek, mam napędy spięte na stałe a dołączam tylko napęd na przód wajchą w aucie. Przejechałem dziś, w obecności orangutanów, ponad 100km. Żadne koło się nie greje. Czasem kilometr jest cisza a czasem przez 500m ujadają małpy. Natomiast zastanawiam się, czy wały powinien mieć luz wzdłużny na wieloklinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) Tylny wał musi mieć luz wzdłużny na wieloklinie w reduktorze przedni też ma wieloklin mw, w połowie długości, ale skoro i reduktor i most są przykręcone do ramy to luzu żadnego być nie powinno 1. zdemontuj sprzęgi i wtedy zobacz czy orangutany nadal nsą pod autem 2. ... Krzysiek, jak przykręciłeś sworznie d. wahaczy, od góry czy od spodu wahaczy ...?? sworzeń ma być pod wahaczem, a łby śrub nad, ale bez podkładek bo spinka od manszety będzie zawadzać co obrót (kiedyś popełniłem taki błąd ... dlatego pytam) ma być tak: nieeeee!!! właśnie na odwrót Edytowane 8 Lutego 2016 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) U mnie sworzeń dolny wahacza jest oryginalnie przykręcony nakrętką do zwrotnicy od dołu. Śruby mocujące sworzeń do wahacza mają od góry podkładki a nakrętki są też od dołu. Luz między śrubą a przegubem /osłoną gumową/ to około 1cm. Wkładając sworzeń do zwrotnicy odwrotnie, jego śruba opiera się i przegub A u Ciebie sworzeń to jakoś do góry Edytowane 8 Lutego 2016 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Upsssss ... to właśnie był jeden z przykładów jak tego nie robić później, w ramach poprawy założyłem w dobrą stronę ale na wahacz ... i znowu gromami ciskałem ... ale parę zdrowasiek odkupiło me winy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.