Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne odgłosy z zawieszenia - Potrzebny ktoś, kto wróży z fusów ...


SieneK_68
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem drążek środkowy, dolne sworznie wahaczy i nasmarowałem górne sworznie wahaczy, wspornik drążka i krzyżaki wałów.

Teraz zaczęło coś jęczeć w czasie jazdy. Obciera nie za każdym razem, nasila się i ustaje. Odgłos podobny do pocierania gumy o metal.

Obciera tak na równym jak i dziurawym podłożu.

Obciera tak przy jeździe prosto jak i przy skrętach.

Ktoś coś podpowie czy muszę rozbierać i składać od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mało precyzyjny opis. Jęczy gdy auto sie toczy, w rytm obracania sie kół,czy na wybojach. Jak tam luzy na łożyskach z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem auto, cały przód:

- odkręciłem przednie koło

- zdemontowałem drążek środkowy

- zdjąłem dekielek osłaniający półoś i odpiąłem segera

- odkręciłem sworzeń wahacza dolnego

- wyjąłem sworzeń i zastąpiłem go nowym

- przykręciłem sworzeń

- zamontowałem drążek środkowy

- zapiąłem segera i założyłem dekielek

- nasmarowałem górny sworzeń wahacza

- nasmarowałem wspornik drążka

- założyłem i przykręciłem przednie koło

 

To samo w tym samym czasie z drugiej strony.

 

Na koniec nasmarowałem krzyżaki wałów.

 

P.S.

Auto "jęczy" w czasie obracania się kół i ich długość zależy od prędkości obrotowej koła.

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie wiesz że jest?> a jest poduszka amortyzatora ? a jk amor pracuje co?

Obciera nie za każdym razem, nasila się i ustaje.

Odgłos podobny do pocierania gumy o metal.

Obciera tak na równym jak i dziurawym podłożu.

Obciera tak przy jeździe prosto jak i przy skrętach.

Obciera "w rytm" obracających się kół.

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czemu na alegro jest taka poduszka amorka do dostania? i to nie u jednego gościa tylko jest tego pełno na różnych aukcjach.Ale nie spieram się bo ąż tak się nie  znam na terrano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne elementy jakie odkręcałem to:

- końcówki drążków,

- dolne sworznie wahaczy,

- dekielki półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź zobacz czy ci cos nie styka się z felgą od wewnątrz, mi na przykład hamulce prawie dotykają felgi :)

i jeszcze bym sprawdzil osłony tarcz hamulcowych - te blachy takie, albo się wygła albo coś wpadło między osłonę a tarcze

 

druga opcja co masz na mysli piszac o dekielkach półosi? sprzęgiełka automatyczne? może coś ci się wierzgło przy składaniu

Edytowane przez rs77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź zobacz czy ci cos nie styka się z felgą od wewnątrz, mi na przykład hamulce prawie dotykają felgi :)

i jeszcze bym sprawdzil osłony tarcz hamulcowych - te blachy takie, albo się wygła albo coś wpadło między osłonę a tarcze

 

druga opcja co masz na mysli piszac o dekielkach półosi? sprzęgiełka automatyczne? może coś ci się wierzgło przy składaniu

Dziś jeszcze raz wszystko oblukałem. Felgi mam 16" więc zapas jest, nic z niczym się nie styka, tarcze kotwiczne mają luz od tarczy hamulcowej.

Półoś jest zabezpieczona segerem i u mnie nie ma sprzęgiełek, mam napędy spięte na stałe a dołączam tylko napęd na przód wajchą w aucie.

 

Przejechałem dziś, w obecności orangutanów, ponad 100km. Żadne koło się nie greje. Czasem kilometr jest cisza a czasem przez 500m ujadają małpy.

 

Natomiast zastanawiam się, czy wały powinien mieć luz wzdłużny na wieloklinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny wał musi mieć luz wzdłużny na wieloklinie w reduktorze

przedni też ma wieloklin mw, w połowie długości, ale skoro i reduktor i most są przykręcone do ramy to luzu żadnego być nie powinno 

 

1. zdemontuj sprzęgi i wtedy zobacz czy orangutany nadal nsą pod autem

2. ... Krzysiek, jak przykręciłeś sworznie d. wahaczy, od góry czy od spodu wahaczy ...?? sworzeń ma być pod wahaczem, a łby śrub nad, ale bez podkładek bo spinka od manszety będzie zawadzać co obrót

(kiedyś popełniłem taki błąd ... dlatego pytam) ;)

 

ma być tak:

 

  

 

nieeeee!!! właśnie na odwrót 

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sworzeń dolny wahacza jest oryginalnie przykręcony nakrętką do zwrotnicy od dołu.

Śruby mocujące sworzeń do wahacza mają od góry podkładki a nakrętki są też od dołu.

Luz między śrubą a przegubem /osłoną gumową/ to około 1cm.

 

Wkładając sworzeń do zwrotnicy odwrotnie, jego śruba opiera się i przegub :(

A u Ciebie sworzeń to jakoś do góry :)

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upsssss ... to właśnie był jeden z przykładów jak tego nie robić

później, w ramach poprawy założyłem w dobrą stronę ale na wahacz ... i znowu gromami ciskałem

 

... ale parę zdrowasiek odkupiło me winy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...