macieksto1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Witam wszystkich, Mam moją Almerkę (1.5 z gazem, 2001r przed liftem) od października i do tej pory wszystko było okej. Ostatnio miałem sytuację jak stałem w korku, że temperatura doszła mi do czerwonej strefy, zjechałem od razu na bok i zgasiłem go. Poziom płynu chłodniczego był na minimum, ale większym problemem okazało się, że główny wentylator się nie załącza. Wystudziłem ją, kupiłem i dolałem płynu. W międzyczasie podłączyłem wentylator na krótko i dojechałem do domu. Obecnie zauważyłem, że poziom płynu po dolaniu się obniża (z max do min w ciągu ok. 1h), Odpowietrzyłem go, ale sytuacja dalej się dzieje. Pod spodem wszędzie sucho, zero wycieków. Sprawdzałem czy czujnik temperatury działa - działa. Termostat też w porządku. Jedną ciekawą rzeczą jest to, że jak włączam klimatyzację to załączają się oba wentylatory, a nie tylko od klimy. Przy jakiej temperaturze powinien się załączać? Odpaliłem go dziś i po około pół godziny (na wskaźniku temp. była na środku, dość szybko się zagrzał) ale wentylator się nie załączył. Nie chcę teraz nigdzie dalej wyjeżdżać z obawy o uszczelkę pod głowicą. Nie kopci na biało, poziom oleju nie maleje ani się nie podnosi, kolor i gęstość ok. Gdzie szukać usterki? Pozdrawiam, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Sprawdź czy masz szczelną pompę wodną bo ja też nie zauważyłem wycieków a płynu ubywało. Sprawdź czy przypadkiem przy nagrzewnicy nie przecieka, ale wtedy w samochodzie byłoby mokro. A to że po włączeniu klimatyzacji włączają się oba wentylatory to moim zdanie prawidłowo u mnie też tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieksto1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 W kabinie sprawdzałem pod dywanikami z przodu, suchutko. Sprawdzę tą pompę i dam znać. A przy ilu Ci się załącza główny wentylator od chłodnicy? Do połowy na wskaźniku się zagrzeje i raczej powinien już chodzić, prawda? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Są takie proszki uszczelniające układ chłodzenia. Bez obawy nic się nie zapcha,w mojej starej pancernej Nexii zaaplikowałem chyba 7 porcji w odstępie średnio ok 3 miesięcy. Ale z czasem i tak wymieniłem nagrzewnice bo tam ciekło. Tu wyciek niezauważalny,bo może zdąży odparować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) u mnie to w zasadzie nie włącza się wentylator podczas jazdy, może dwa razy zaobserwowałem jak włączył się na niecałą minutę przy mocno rozgrzanym silniku na postoju ale wskazówka nie pokazywała przekroczonej temperatury, a jakichś proszków uszczelniających nie polecam Edytowane 7 Lutego 2016 przez kabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Są takie proszki uszczelniające układ chłodzenia. Autorowi posta nie chodziło o półśrodki i prowizorkę lecz o rozwiązanie problemu i usunięcie przyczyny źródłowej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieksto1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 @kabi a na postoju masz na myśli w korku? U mnie ta sytuacja z temp była podczas jazdy ok. 20min i później staniu w korku następne 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 jaki masz reduktor od gazu, sprawdź czy płyn nie śmierdzi gazem, wiatry się nie załączają bo ubywa płynu i czujnik mnie ma odniesienia a przy klimie zawsze dwa startują niezależnie od temperatury byle by była ponad -5 czy-8st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 @kabi a na postoju masz na myśli w korku? U mnie ta sytuacja z temp była podczas jazdy ok. 20min i później staniu w korku następne 20. w korkach to ja mało jeździłem ale jak już mi się zdarzyło to raczej w chłodne dni wentylator nie włączał się a w gorące włączał się ale na kilka może kilkanaście sekund i rzadko. Sprawdź jeszcze czy masz "twarde" węże te od chłodnicy, oczywiście na uruchomionym i rozgrzanym silniku, jeżeli węże będą "miękkie" to częściowo brakuje płynu w układzie, może być też tak że na wskaźniku będzie prawidłowa temperatura a z nawiewów będzie zimne powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieksto1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) jaki masz reduktor od gazu, sprawdź czy płyn nie śmierdzi gazem, wiatry się nie załączają bo ubywa płynu i czujnik mnie ma odniesienia a przy klimie zawsze dwa startują niezależnie od temperatury byle by była ponad -5 czy-8st Sprawdzałem. Płyn nic a nic gazem nie śmierdzi. Jeśli tak to się ma z poziomem płynu i wiatrakami to tutaj będę szukał przyczyny. Czujnik masz na myśli od wskaźnika temperatury, tego z prawej strony na bloku silnika, czy którego? Sprawdź jeszcze czy masz "twarde" węże te od chłodnicy, oczywiście na uruchomionym i rozgrzanym silniku, jeżeli węże będą "miękkie" to częściowo brakuje płynu w układzie, może być też tak że na wskaźniku będzie prawidłowa temperatura a z nawiewów będzie zimne powietrze Przy tej ostatniej sytuacji miałem dokładnie tak jak piszesz, silnik rozgrzany, a z nawiewów leciało zupełnie zimne powietrze. Jeśli układ mam odpowietrzony, to dolewać płynu do momentu, aż przestanie ubywać? Skoro nie ma wycieków, ani do silnika się nie dostaje, to chyba logiczne rozwiązanie? Edytowane 8 Lutego 2016 przez macieksto1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Weź jakąś pompkę z manometrem i napompuj układ do 1 Bara. Będziesz widział czy szczelny i gdzie ew ucieka. Można też zalać płyn który po wyschnięciu zostawia ślady, np petrygo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 musisz zalać do pełna w układzie chłodzącym aż będą twarde węże i nie będzie ubywać no i w czasie pracy silnika oglądać połączenia wszelkie napewno znajdziesz nieszczelność, podejrzewam pompę jak w środku sucho. Pompa ma temperaturę silnika to wszelkie wycieki od razu parują. Powodzenia. Weź jakąś pompkę z manometrem i napompuj układ do 1 Bara. Będziesz widział czy szczelny i gdzie ew ucieka. Można też zalać płyn który po wyschnięciu zostawia ślady, np petrygo. Czy ten 1 bar to nie za dużo? To jest obciążenie każdego cm kw. powierzchni w tym i chłodnicy 1 Kilogramem. Dajesz gwarancję, że jakiś lut nie "puści"? Ja pracuję w kontroli jakości i bywają wyroby, że badamy szczelność połączeń i jest to ciśnienie od 0,1 do 0,3! bara a ścianki są znacznie grubsze od rurek chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Mogę podać nr rachunku, 100zł i masz gwarancję. Jeszcze co do rurek. W chłodnicy klimy rurki są podobne, a pracują z ciśnieniem 20 Bar. Prędzej rozerwie gumowe węże, niż te rurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 korek puszcza chyba przy 1.1 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parker80 Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Witam Chciałem wznowić temat bo mam podobny problem tzn. podczas przejechaniu okolo 5-7 kilometrówm temperatura zaczyna zbliżać się do czerwonego pola potem opada do połowy i potem znowu rośnie prawie na czerwone pole i tak na przemian. Wentylator czasami się włącza czasami nie, wąż od termostatu jest letni i dopiero po jakimś czasie się nagrzewa ( termostat wymieniłem). Ogrzewanie przy gorącym silniku działa jak chce tzn. czasami jest a potem nie ma potem znowu jest. I tu pytanie czy to może być czujnik temperatury i jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Dziwne bo jak dla mnie to typowe objawy dla uszkodzonego termostatu (który wymieniłeś więc powinno być ok). Chyba nie masz oleju w płynie chłodzącym? Nie załączanie wentylatora to przyczyna albo czujnika albo przekaźnika albo samego wentylatora (jego silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Węże masz "twarde" po rozgrzaniu silnika? Może być za mało płynu, może być wyciek przy pompie wodnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parker80 Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Zaryzykowałem 26 złotych i kupiłem i wymieniłem czujnik temperatury i jest ok:) Jeżeli macie podobne problemy to chyba najlepiej i najszybciej czujnik wymienić. Aha i nie miałem oleju w płynie ani ,,twardych węży" - dobrze ze to tylko czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Tzn uważasz, że teraz ogrzewanie będzie działać zawsze i węże zrobią się twarde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parker80 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Na razie Tzn uważasz, że teraz ogrzewanie będzie działać zawsze i węże zrobią się twarde? Na razie przejechałem niecałe 100 kilometrów i jest ok tzn. po skoku temperatury na silniku samochód normalnie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem a co do węży to mi powiedziano że jak są twarde to może znaczyć że poszła uszczelka pod głowicą ... a nie są więc jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.