Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przerywa głośnik + spada wskaźnik paliwa + czasem gaśnie deska rozdzielcza


png

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam w swojej Almerce GX 1,4 98' mały, choć irytujący probem, domyslam sie, że z elektryką.

 

1. przy słuchaniu radia rzadko kiedy grają dwa głośniki. Zazwyczaj albo gra lewy, albo prawy. Często latają między sobą, np. na wybojach, kiedy nieco trzęsie samochodem. Czasem też po trzaśnięciu drzwiami zaczyna grać jeden i drugi.

 

2. Problem ze wskaźnikiem paliwa. Kiedy zaleje bak do pełna, jest wszystko ok. Kiedy natomiast pozostaje okolo 1/2 baku, może nieco mniej, wskaźnik w trakcie jazdy potrafi po prostu opaść na sam dół,wskazując zupełny brak paliwa (rezerwa się nie świeci). Pomaga często lekkie puknięcie palcem w plastik w okolicy wskaźnika. Zupełnie nie dzieje sie tak, kiedy bak jest pełen.

 

3. Zdarza się, że nie działa podświetlenie samego prędkościomierza na desce rozdzielczej. Obrotomierz podświetlony, reszta wskaźników też, tylko prędkosciomierz nie. Zazwyczaj po kilku wstrząsach na polskich drogach wraca to do normy. Ta przypadłość zachodzi zdecydowanie rzadziej niż dwie powyższe.

 

Gdzie szukać przyczny ? I czy w ogóle łączyć ze sobą te trzy rzeczy ? Zupelnie nie wiem w którym miejscu mógłbym zacząć szukać problemu i czy w ogóle jestem w stanie sam coś tutaj zrobić. Czy to jakaś jedna wiązka zaśniedziałych przewodów, które czasem nie przewodzą, czy raczej kilka różnych miejsc i coś poważnejszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radio wyjmij i poruszaj kablami, może kable nie łączą lub ledwo się trzymają w kostce

tak, kolega ma rację, musisz sprawdzić połączenia kabli pod deską, wtyczki, kostki, itp kolejno połączenia rozpinaj sprawdzaj czystość konektorów ew. luzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mineło, ale dopiero dzis mialem czas sie temu przyjrzec.

 

Jeżeli chodz o problem 1 - faktyczne, jest problem przy ISO glosnikowym. Przy ruszaniu kostka glosnik przestaje grac. Kwestia albo kostki, albo kabla, bedzie trzeba pokombinowac przy tym. Przynajmnie wiem, ze glosniki ok.

 

Odnosnie problemu 2 - zdjalem obudowe zegarów i wyjalem same zegary. Przedmuchalem, przeczyscilem calosc od tylu i dalej jest tak samo. Nie wyglada tam nic na przerwane, na zardzewiale/zasniedziałe. Rozwiaza sie natomiast problem trzeci - zasniedziale styki od zarowki, ktore podswietla wskaznik + predkosciomierz. POkrecilem, poczyscilem i powinno byc ok. Nie mam natomiast pomyslu na sam wskaznik paliwa. Gdzies wyczytalem, zeby podlaczyc do wskaznika potencjometr i zobaczyc czy problem jest we wskazniku czy gdzie indziej, ale zupelnie nie mam pojecia jak sie za to zabrac. Gdyby uwalony byl plywak, nie pomagaloby stukniecie w zegary. Ruszalem wszystkimi wiazkami kabli wchodzacymi w zegary (bodaj 3 rozne wiazki - 3 wtyczki) i nie reagowało w zaden sposob. Dopiero lekkie pukniecie przywraca wskaznik na swoja pozycje. I dalej zastanawia mnie to, dlaczego przy pelnym baku tak sie nie dzieje, a przy polowie juz tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...