Skotny Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 panowie moze ktos sie juz spotkal z taką usterką a wiec 2.7tdi 2004r osprzęt bosh terrano na wolnych obrotach pracuje dobrze ale tylko przy wlaczonych swiatłach najlepiej jak z halogenami poprostu jak ma duze zuzycie pradu jak swiatła zgasze to zaczyna szarpac ,przerywac nawet zgasnąć Myslalem ze wina tkwi w alternatorze ale niestety alternator zalozylem nowy i to samo Macie jakies pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 raczej kwestia obciążenia silnika, co tam reguluje obroty jałowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Podbicie obrotów działa - zapalone światła, wentylator, wspomaganie, klima, zależnie od wersji podbijają obroty. Gaśnie to czujnik obrotów, nastawnik, ECU raczej nie. Czujnik obrotów chyba najprościej sprawdzić, nastawnik gorzej - może wyczyszczenie załatwi sprawę, może wiązka czujnik obrotów/ECU, ECU/pompa. Druciarz włączy podbicie na stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ja mam znowu w 2,7 na Zexelu odwrotny przypadek. Bez obciążenia chodzi ok, światła, wspomaganie i klima powodują falowanie obrotów. W sumie ostatnio jak mixolu nie zalałem to i na wolnych co jakiś czas jest podbicie obrotów. Jutro czyszczę nastawnik, zobaczymy na ile to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ja mam znowu w 2,7 na Zexelu odwrotny przypadek. Bez obciążenia chodzi ok, światła, wspomaganie i klima powodują falowanie obrotów. W sumie ostatnio jak mixolu nie zalałem to i na wolnych co jakiś czas jest podbicie obrotów. Jutro czyszczę nastawnik, zobaczymy na ile to pomoże. Druciarz wyłączy podbicie na stałe Nie mogłem się powstrzymać. Pompy bym nie ruszał i dokładnie sprawdził całą resztę - kable, wtyczki, połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) A co jest odpowiedzialne za podbicie obrotow jaki czujnik? I gdzie on jest ? Tez mam falowanie obrotow podczas jazdy powlnej, powyzej 40, 50 km/h juz falowanie nie jest odczuwalne. Czasami potrafi zgasnac. Osprzet to nieszczesny Zexel. Edytowane 19 Lutego 2016 przez NOmaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Przykładowo dla R20 Zexel EF & EC strony: - podbicie 201, - 207, - 211 do 212, - 226 do 231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 I kurde, a mozna jasniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 I kurde, a mozna jasniej Przykładowo: http://terranoirk.ru/forums/manual/R20_93/ http://terranoirk.ru/forums/manual/R20_93/EF%20&%20EC%20-%20Engine%20Fuel%20&%20Emission%20Control.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Dzieki za pomoc ale niewiele z tego rozumiem tyle co z obrazkow sobie oopatrze . Edytowane 24 Lutego 2016 przez NOmaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Druciarz wyłączy podbicie na stałe Nie mogłem się powstrzymać. Pompy bym nie ruszał i dokładnie sprawdził całą resztę - kable, wtyczki, połączenia. Wojtus, wyczyściłem nastawnik i samochód zaczął normalnie jeździć. Jest prawie idealnie, na wolnych obrotach ładnie równo chodzi, jak włączę klimę też, jedynie jak wrzucę drive na automacie to czuć obciążenie dla silnika i obroty wahają się +-30-50 obrotów. Nie jest to jakiś problem, ale ciekawi mnie czemu tak jest. Przed czyszczeniem wyskakiwały mi błędy 18, 22, 47 czyli nastawnik i czujnik położenia wału. Wyczyściłem nastawnik i czujnik, błędy znikły, ale przez kilkadziesiąt km zdarzyło się że mrugnął na 2s check engine i pojawił się błąd 42 - Czujnik temperatury paliwa. Po skasowaniu nie pojawia się. I tak mnie zastanawia skąd te lekkie falowanie na D, skoro na luzie i podczas jazdy go nie ma. Przed czyszczeniem nastawnika samochód często gasł, teraz objawy te znikły. Czy może to kwestia ustawienie dawki paliwa? Obecnie jest ustawiona na oko i ucho, ale wydaje się że jest super. Samochód dynamiczny, miękko chodzi, ale nie dymi i nie ma podbicia obrotów. Jest sporo lepiej niż było wcześniej. W sumie to mógłbym już to tak zostawić, ale mnie nurtuje co to może być? Może coś z podbiciem obrotów? U mnie jak włączam klimatyzację nie ma różnicy w obrotach silnika, kolega ma takie samo Terrano na Boschu i mówi że u niego obroty mocno wzrastają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.