MikeR81 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Cześć Kaszkajowcy! Mam nowego QQ2 1.2 prosto z salonu od grudnia. Zazwyczaj po zimnej nocy (a w zasadzie tylko takie są odkąd kupiłem to auto) drugi bieg ciężko wchodzi przy pierwszych 2-3 próbach wbicia i muszę czasami poprawić - tak jakby coś haczyło. Później wchodzi już gładko. Pewnie powiecie, że olej w skrzyni jest gęsty po nocy ale tu moje pytanie - czy to normalne i czy też tak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Powiem tak,tak mialem,ale nie zawsze.Bywało,że wchodził z chrupnieciemi ale zawsze za pierwszym razem ,to właśnie zwalałem na jakość oleju.Zmieniło się to po zmianie softu,teraz raczej tego nie odczuwam.Może zgłoś to do serwisu niech myslą? Chyba masz blisko? DG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Kurde, nie wiedziałem, że ten soft taki multimedialny, że nie tylko w silniku, ale także w skrzyni miesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeR81 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 No w zasadzie to widziałbym salon Nissana z okna mieszkania gdyby nie fakt, że jeden blok mi przysłania :-DZastanawiam się właśnie nad zgłoszeniem tego w ramach reklamacji ale chciałem się najpierw dowiedzieć jak to wygląda u was bo w poprzednim aucie nie miałem takich "przycięć z dwójką". Zatem sprawdzam na forum czy ten typ tak ma zanim to zdanie usłyszę w serwisie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Zgłoś ,całkiem możliwe że trzeba wyregulować linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Zglos,szkoda synchronizatora.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 No w zasadzie to widziałbym salon Nissana z okna mieszkania gdyby nie fakt, że jeden blok mi przysłania :-D To nawet już wiem gdzie się gościsz Zgłaszaj to ,nie czekaj na oklaski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Kolega Strider dobrze pisze .Miałem np rover 75 przez krótki okres i tam też trzeba było dwójkę wrzucac tak jakby po ściance......(lewej ściance oczywiście).,inaczej nie chciała wejść napewno zgłoszenie do serwisu nie zaszkodzi a może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Dokładnie tak jak piszesz. Według mnie skrzynie w Nissanie często tak mają, a poza tym zmiana z 1 na 2 to zawsze jest zdaje się taki newralgiczny moment. Niektórzy oczekują, że bieg będzie wchodził tak jakby jednym ruchem po linii prostej z 1 na 2, a wtedy faktycznie skrzynia potrafi przyhaczyć albo wydać nieprzyjemny dźwięk takiego chrobotnięcia. czyli skrzynia jest źle skonstruowana lub ma wadę skoro tak się dzieje. Nie bądźmy lamusami i nie dajmy się nabierać na ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeR81 Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Dzięki za wszystkie wpisy tylko jak wytłumaczyć fakt, że problem znika po 2 minutach jazdy a czasami w ogóle nie występuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Olej? Stan lub jakość?Temp.otoczenia ? Jedyne co mi się sensownego nasuwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 A wiec temperatura jest czynnikiem kłopotu,regulacja sprzęgła i jak wspominano dźwigni zmiany biegów, od tego bym zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Moim zdaniem to nie temperatura (może haczyć i w zimie i lecie) ani olej (przecież tam fizycznie dźwignia jest blokowana o jakiś element) a raczej jakiś błąd konstrukcyjny. Ostatnio nie pamiętam kiedy haczyło u mnie - to już pewnie kwestia wyczucia skrzyni na tym biegu. Dzisiaj specjalnie robiłem próby z 2 biegiem i zauważyłem, że jak wajchę damy za bardzo po lewej ściance i to przełożenie jest "zbyt energiczne" to może haczyć. Na dziś dzień boję się żeby mi coś przy tym robili bo jeszcze bardziej spieprzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Kurde, nie wiedziałem, że ten soft taki multimedialny, że nie tylko w silniku, ale także w skrzyni miesza. Nie tylko soft ale i milicjant robi swoją robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Ale teraz zmieniłeś olej, to milicjant już się prawie wyniósł. Swoją drogą ciekawy jestem Twoich obserwacji po wymianie oleju. Może ten olej nie będzie silnikowi tak smakował jak poprzedni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Ale Milicjant siedzi w skrzyni!!! Mam taka nadzieje,co prawda już blisko 3tys przejechane od zmiany softu i staneło na tych 5-7 mm ubytku i nic dalej w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beef Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Miałem dokładnie to samo w Mazdzie 6 - lekkie chrupnięcie przy wrzucaniu 2-ki na zimnym silniku, znikało po jakimś czasie jazdy - nauczyłem się wrzucać z lekkim "przystankiem" na zadziałanie synchronizatorów i było spoko, no ale tu samochód nie był nowy. Co kiekawe, problem zniknął po pewnym czasie, prawdopodobnie wraz z planowaną wymianą oleju w skrzyni. Więc niekoniecznie to musi być problem konstrukcyjny. Edytowane 26 Lutego 2016 przez beef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Ale Milicjant siedzi w skrzyni!!! Mam taka nadzieje,co prawda już blisko 3tys przejechane od zmiany softu i staneło na tych 5-7 mm ubytku i nic dalej w temacie. Oczywiście że Milicjant siedzi w skrzyni nawet po wymianie oleju U mnie siedzi 180ml Milicjanta w mojej super Francuskiej skrzyni biegów i jej praca na zimno wygląda jak po rozgrzaniu a po rozgrzaniu to pracuję mięciutko Bez Milicjanta skrzynia pracowała twardo a synchronizatory robiły łaskę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 A ja nie wymieniałem, nie wymieniam i prawdopodobnie nie będę wymieniał oliwy w skrzynkach, a też pracują "jak ta lala" Oczywiście bez milicjanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Czekaj czekaj nie długo kupujesz nowy samochód to się okaże czy nowa skrzynia jest Lala czy Farmazon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danit Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) Miałem identyczny problem w nowym seacie Leonie, możesz zajrzeć na forum leonclub jest tam opisany mój cały problem. Zaczeło się tak jak u ciebie od pierwszych kilometrów. Pierwsze wrzucenie drugiego biegu odbywało się z oporem, czuć było koła zębate. Problem ustępował po 2-3 zmianach . W związku z tym wymieniono - wysprzeglik przy 3000 tyś km - regulacja biegów 3300 tyś km - wymiana kompletnego sprzęgła 5000 tyś km - rozbieranie skrzyni, brak śladów zuzycia 6000 tyś km Problem się nasilił z wbiciem drugiego biegu - wymiana sprzęgła 14000 tyś km Problem z wbiciem 2 dodatkowo zgrzytanie - 25 tyś km rozbieranie skrzyni, wymiana kół zębatych, suwaków, synchronizatorów,wybieraków biegów. Problem ustąpił. Nic nie zgrzyta, dwójka wchodzi płynnie nawet przy dużych mrozach. Walcz o swoje, przy zgłoszeniu poproś o potwierdzenie problemu z dokładnym opisem. Zbieraj wszystko, na wszelki wypadek prawnik potrzebuje trzy takie dokumenty ( jak by cię zlewali a jest to coraz bardziej popularne ) Edytowane 15 Marca 2016 przez danit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.