Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zatkać EGR czy nie zatkać? "ZA" i "PRZECIW" takiego rozwiązania.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Co lepsze?

Jakie są plusy i jakie minusy wyeliminowania EGR z pracy?

 

Czy samochód będzie mniej lub więcej palił?

Czy będzie bardziej zużywał olej?

Czy olej będzie bardziej zanieczyszczony?

Czy podczas przyśpieszeń i większego obciążenia samochód będzie bardziej kopcił?

Czy osiągi się polepszą lub pogorszą?

Czy będzie to miało wpływ na zwiększenie lub zmniejszenie awaryjności silnika?

Czy pogorszy lub polepszy się trwałość wtryskiwaczy, turbiny, filtra oleju?

 

Jedni zalecają zablokowanie EGR inni odradzają, bo jak producent tak zrobił to pewnie jest potrzebne i musi być.

 

No to jak?

Zatkać EGR czy nie zatkać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat odwałkowany wielokrotnie. Spalanie min wzrośnie. Na olej wpływ mi nie znany, ale z EGR warto zabrać o odolejacz odmy by nie budził przepływki. Przy przyspieszaniu i dużym obciążeniu EGR jest zamknięty. Zmniejszy się "turbodziura" do 2tys, powyżej bez zmian. Awaryjność - na plus czystszy kolektor ssący, na minus twarda praca na biegu jałowym. Wtryskiwacze IMHO bez wpływu, turbina napracuje się bardziej, filtr bez wpływu.

Ja najpierw zatkałem, a potem odetkałem i przy tym pozostanę. Wyczysciłem kolektor bo po 15 latach tam była masakra i poprawiłem odmę, by nie rzygała olejem. Dla mnie największy minus to twarda praca na jałowym, po benzyniaku wibracje i dudnienia na niskich częstotliwościach były nie do zniesienia. Wibrował tak, że plastiki wewnątrz świerszczały. Ze sprawnym EGR pracuje o wiele ciszej i spokojniej.

Różnice ładnie pokazuje elm327. Przy zatkanym EGR na jałowym przepływ powietrza 16gr/s, przy sprawnym 7-8gr/s. Tzn pracuje na mieszance 50/50 ze spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...