Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamiana żarówek halogenowych z H11 na H9, czyli proszę o dyskusję i Wasze przemyślenia...


@ndy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

j.w.

Od razu zastrzegam, że próbowałem przeszukać forum, ale z marnym skutkiem (klucz musi mieć co najmniej 3 znaki, H9 ma 2. Wujek Google też nie wskazał odwołań do tego podforum...

Do rzeczy...

O "niedoskonałej jasności" oświetlenia z żarówek świateł mijania w  j11 powiedziano tu wiele (szczególnie w wątku "Wymiana żarówek H11 w QQJ11 ze zwykłych na LED...").
Trochę jakość oświetlenia podnosi wymiana żarówek na "stylizowane na ksenony", ale pojawiają się problemy z trwałością tychże, cena za żarówki działające ok. 300h też nie jest zachęcająca.

Znalazłem na kilku forach wątki dotyczące wymiany żarówek H11 (PGJ19-2) na H9 (PGJ19-5). Okazuje się, że technicznie jest to bardzo proste, bo wymiary obu typów żarówek są identyczne. Różnica dotyczy detali, które łatwo "przerobić" (chodzi o wycięcie kawałka plastiku w oprawce i zeszlifowanie ok. 3mm blaszki przy kloszu) - kto chce, niech poszuka. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce "H9 to H11 headlight".
Na YouTube jest odpowiedni film. Są również filmy porównujące świecenia obu typów żarówek.

Powiedzmy, że jest sporo argumentów "za", ale są również "ale".... Pobawię się również samodzielnie w adwokata diabła diabła...

Strumień światła...
Strumień żarówki H9 to 2100lm (H11 góra 1500lm). Niestety o 5%, czyli 100lm więcej niż dopuszczają przepisy (chodzi o brak spryskiwaczy na lampach, które są podobno obligatoryjne od 2000lm). Ale, czy ktoś jest w stanie tę światłość przekroczoną o 5% sprawdzić? Żarówki z czasem się starzeją, więc pewnie po paru tygodniach strumień samoczynnie zejdzie poniżej 2000lm...
 
Moc...
Moc standardowej żarówki H9 to 65W.
Prąd: H9 pobudzana jest większym prądem niż żarówka H11 (H9 ok. 5,5A, H11 ok. 4,6A, mamy ok. 0,9A różnicy). Instalacja samochodu to zniesie bez problemu, pytanie co z oprogramowaniem? Czy gdzieś ten prąd jest dokładnie mierzony? A może wykrywany jest stan zero/jeden (nie świeci/świeci)? Chodzi mi o ewentualny błąd przepalenia żarówki, bo ponoć Qashqai j11 to zgłasza (tak zrozumiałem sprzedawcę, żadna żarówka jeszcze mi się nie spaliła, więc własnych doświadczeń nie mam... :whistle: ).

 
Ciepło....
Czy te 65W (18% więcej niż przy H11) spowoduje szybszą degradację odbłyśników? Licząc "prostolinijnie", dla H9 mamy ok. 32lm z 1Wata (dla najjaśniejszych H7 ok. 27lm z 1W) - może dlatego ciepła nie będzie wcale więcej?. Ma ktoś pirometr, dwa auta (lub kolegę z autem "na żarówki" H9), żarówki H9, H11 i zmierzy temperaturę kloszy? :dribble:

 
Barwa...
Barwa światła dla H9 - od 3200K. Nawet 4200K (jakiś niehomologowany Xtec), widziałem w jakimś "zagramanicznym" sklepie internetowym 5200K (ale to już był pewnie fake).... Wie ktoś jaka może być dopuszczalna barwa światła? Zdaje mi się, że dla ksenonów - 5000K, ale czy tyle samo dla halogenów?
 
Długość "życia"...
Dla zwykłej H9 to przynajmniej 500h. Długowieczny  White Vision ma ok 400h...

Cena...
Cena standardowej markowej żarówki H9: góra 20 PLN, homologowane - np. MAGNETI MARELLI (rzekomo homologowane "no name" na Allegro chodzą po 20 PLN za parę). Cena H11 1400lm-1500lm to wydatek rzędu 40 - 50 PLN za sztukę...

 

Co Wy o takiej zamianie myślicie? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)

 

To tyle, ale żeby post nie był totalnie bezproduktywny załączę "mój" spis żarówek do Qashqaia J11, bo takowego tu nie znalazłem :whistle:

  1. światła drogowe:  H11, 55W, (PGJ19-2)
  2. światła mijania: H7, 55W, (PX26d)
  3. lampy przeciwmgielne przednie: H8, 35W, (PGJ19-1)
  4. tylne światło przeciwmgielne: W21W, 21W, (W3x16d)
  5. tylny kierunkowskaz (żarówka pomarańczowa): WY21W, 21W, (WX3x16d)
  6. kierunkowskaz przedni (biały): W21W, 21W, (W3x16d)
  7. tablica rejestracyjna: W5W, 5W, (W2,1x9,5d)
  8. oświetlenie wewnętrzne: W5W, 5W, (W2,1x9,5d)
  9. bagażnik: W5W, 5W, (W2,1x9,5d)


 

 

 


ad. Od razu zastrzegam, że próbowałem przeszukać forum - oczywiście szukałem takiego tematu ...


nagłówek miał brzmieć "Zamiana żarówek halogenowych z H11 na H9, czyli proszę o dyskusję i Wasze przemyślenia..."

czy mogę prosić moderatorów o poprawienie tegoż? Skąd się wzięło "inZamiana żarówek halogenowych z C, czyli proszę o dyskusję i Wasze przemyślenia..." nie mam pojęcia...


poprawiałem TAGi i chyba wtedy coś popierniczyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad vocem...

 

Gdzieś (chyba jakieś forum Fiata) wyczytałem, że ktoś kto tak wymienił żarówki pojechał na stację diagnostyczną na ewentualną regulację i sprawdzenie świateł.

Zgodnie z twierdzeniem autora postu, diagnosta uznał, że wszystko jest OK, a światła z "nowymi" żarówkami nie oślepiają innych kierowców....


Poprawiono.

Dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta musiałby mieć łeb jak stadion,by znać wszystkie typy żarówek we właściwym miejscu we właściwych samochodach.Jak mu nie podpada ustawienie to klepie pieczątkę i tyle widzieli sprawcę zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta musiałby mieć łeb jak stadion,by znać wszystkie typy żarówek we właściwym miejscu we właściwych samochodach.Jak mu nie podpada ustawienie to klepie pieczątkę i tyle widzieli sprawcę zamieszania.

 Jasne. Nawet jakby znał, to musiałby jeszcze otworzyć klosz, wyjąć żarówkę i sprawdzić jej oznaczenia. A oznaczenia można przecież zetrzeć.

Chodzi o to, że taka zamiana jest (chyba?) neutralna dla kierowców jadących z przeciwnej strony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam że światła mijania w j11 w przypadku seryjnych halogenowych żarówek są przeciętne (astra G mojej żony po wymianie reflektorów lepiej oświetla drogę niż kaczucha, służbówki którymi się często przemieszczam corsa d czy fiesta mk8 również), natomiast światła przeciwmgielne wypadają jeszcze słabiej.

 

Cały czas się zastanawiam nad żarówkami ledowymi z nieco wyższej półki, ale po przeczytaniu ostatnio testu w gazecie motoryzacyjnej odnośnie żarówek ledowych zastosowanych w reflektorach soczewkowych - ostudziło mój pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nigdy nie sprawdzisz.Musiałbyś ekstra jechać do ośrodka zajmującego się badaniami nad oświetleniem i sprawdzić ,moc,jasność,odbicia ect...Więc chyba pozostaje jedyne sprawdzenie organoleptyczne,na stację po zmianie i później obserwacja czy nie mrugają z naprzeciwka i czy czasami za bardzo nie podglądasz kierowców z tyłu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że te 10w nie zrobi krzywdy instalacji. Co innego te wzmocnione 100w h11.
Gdybym nie miał świateł ledowych to pewnie bym sobie takie h9 założył

Edytowane przez Pieer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie masz w Ntec-u ledowych( chyba to masz na myśli pisząc "ludowe"?) . Dopiero tecna je ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeróbka H9 do H11 jest faktycznie banalna, ale

- moc nominalna to nie moc znamionowa źródła, np. polecany również przeze mnie NightBreaker z Osrama ma 62W: http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/halogen-headlight-lamps-for-cars/night-breaker-unlimited/index.jsp

 

- zarówno w Philips jak i w Osram w oficjalnym katalogu nie ma źródeł na trzonek PGJ19-5

- Philips już jakiś czas temu wprowadził hologramy i www do potwierdzania autentyczności ich źródeł samochodowych ze względu na skalę podróbek,

- H9 jakoś są jak nie od chińczyka to od sowietów,

- H9 posiada inną geometrię aniżeli H4 - żarnik znajduje się w innej pozycji w układzie soczewka/reflektor- to zawsze ma wpływ i to duży na rozsył światła- jak ktoś nie wierzy niech sprawi sobie latarkę led z regulowaną soczewką - regulacja o 3-4mm a rozsył z wąskiej szpilki zmienia się w dobre 100d

- większa moc to większa temperatura, oczywiście najlepiej sprawdzić/zbadać zmierzyć różnicę,

- no i najważniejsze - na H9 jedziesz bez kapturka, a bez niego ryzykujesz dużą stawkę....

 

333855.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- no i najważniejsze - na H9 jedziesz bez kapturka, a bez niego ryzykujesz dużą stawkę....

 

Faktycznie - H9 nie mają kapturka, nie zwróciłem na to uwagi. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki sam myslalem o takiej zmianie u siebie, ale dalem na luz.

Plan byl wsadzenie hidow, ale moj Pulsar nie ma soczewek wiec lipa pomyslalem o h9. I wtedy przypadkiem zobaczylem zdjecia z forum Mazdy. Co zmienilo moje podejscie i kupilem Osramy Cool Blue teraz jest ok. Jest jasniej i wiecej swiatla nawet mojemu tacie do Aveo takie kupilem i stwierdzil to samo.

20151214-190732.jpg

Edytowane przez Florek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W n-tecu 2015 mam H11 za soczewkami. LEDy w J11 z 2015 były dopiero w Teknie.

W 2016 n-tec nazywa się n-connecta - ale tam też chyba nie ma LEDów...


"trójkątne" światła do jazdy dziennej, to nie ledy ;)


a w zasadzie to nie reflektory ledowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że mam żarówki ledowe a wy tu koledzy piszecie rozprawkę na temat n-tec nie posiada lamp ledowych. :)

 

Chyba każdy umie rozróżnić żarówki od lamp? A może jednak nie...

Edytowane przez Pieer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że mam żarówki ledowe a wy tu koledzy piszecie rozprawkę na temat n-tec nie posiada lamp ledowych. :)

 

Chyba każdy umie rozróżnić żarówki od lamp? A może jednak nie...

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że mam żarówki ledowe a wy tu koledzy piszecie rozprawkę na temat n-tec nie posiada lamp ledowych. :)

 

Chyba każdy umie rozróżnić żarówki od lamp? A może jednak nie...

Ja tam akurat nie mam żarówek ledowych, tylko diody LED.... :shiftyninja::banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla uściślenia:

- żarówka to żarowe źródło światła - światło generowane jest poprzez żarzenie się wolframowej spirali 

- dioda, LED - lighting emittng diode - półprzewodnikowe źródło światła

- ksenon - lampa wyładowcza wysokoprężna metalohalogenkowa ( jednym z metali szlachetnych jest ksenon) - źródło światła

- lampa - to źródło światła, np: żarówka, ksenon, led, świeca, sodówka, 

- reflektor samochodowy - urządzenie służące do ukierunkowania światła generowanego przez lampę(źródło światła)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...