Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 wypadanie zapłonów


Tomek1235
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Primera P12, 2003 r, silnik 2.0 benzyna+gaz

Zapaliła się lampka check engine i pojawiło się szarpanie oraz spadek mocy, widoczny szczególnie przy obciążeniu.

Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze

 

Auto 2 razy było na warsztacie, za żadnym razem nic nie stwierdzono.

Za pierwszym razem grzebali przez 3 dni testowali, jeździli i nic. Pomogło jednak samo grzebanie i przez pół roku było ok. Niedawno problem wrócił. Mechanicy znowu próbowali coś znaleźć ale niestety znowu nic. Tym razem skasowanie błędu na niewiele się zdało bo po kilkudziesięciu kilometrach problem wrócił.

 

Ma ktoś jakieś doświadczenie z problemem bądź jakiś konstruktywny pomysł????????????????????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki dokładnie to był błąd. Chodzi mi tu o kod błędu .

przecież napisał:

 

 

Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum

Właśnie oto mi chodzi. Jak zna się kod to łatwiej zweryfikować błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum

 

a czym to się różni od 

 

 

 

Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze

 

 

jakie to są różne błędy?? możecie napisać?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak: wypadanie na jednym cylindrze może oznaczać uszkodzenie np: cewki lub świecy zapłonowej, wtryskiwacza, nieszczelnych zaworów czy np nieszczelności tłoka w cylindrze itp, a dla przykładu P0300 czyli przypadkowe wypadanie zapłonu może wskazywać na zapchanie katalizatora, nieszczelny dolot, nieszczelne podciśnienia, za niskie ciśnienie paliwa itd. Więc jak widać wypadanie zapłonu nie zawsze może mieć te same przyczyny. Stąd odczytanie kodu błędu i przytoczenie jego treści wyświetlonej przez komputer nijak nie ma się do diagnostyki. Zawsze za jednym kodem kryje się kilka do kilkunastu potencjalnych usterek i często jest tak że kod wskazuje na jakiś konkretny element, który nie jest tak naprawdę winowajcą usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze to jaki to według ciebie jest numer błędu ?? jeżeli w pierwszym poście masz napisane: 

 

 

Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze

 

 

 

 

 wypadanie na jednym cylindrze może oznaczać uszkodzenie np: cewki lub świecy zapłonowej, wtryskiwacza, nieszczelnych zaworów czy np nieszczelności tłoka w cylindrze itp,

wtedy byłby wpis, ze wypada np na 3 cylindrze

 

 

, a dla przykładu P0300 czyli przypadkowe wypadanie zapłonu może wskazywać na zapchanie katalizatora, nieszczelny dolot, nieszczelne podciśnienia, za niskie ciśnienie paliwa itd. Więc jak widać wypadanie zapłonu nie zawsze może mieć te same przyczyny.

nie rozmawiamy o przyczynach tylko numerze błędu, przyczyny należy eliminować kolejno 

 

 

 

 

Stąd odczytanie kodu błędu i przytoczenie jego treści wyświetlonej przez komputer nijak nie ma się do diagnostyki. 

ale jak odczytany był (zakładam po pierwszym wpisie P0300, choć mogę się mylić ) to co ma jeszcze podać?? jaki błąd?? 

 

 

 

. Zawsze za jednym kodem kryje się kilka do kilkunastu potencjalnych usterek i często jest tak że kod wskazuje na jakiś konkretny element, który nie jest tak naprawdę winowajcą usterki.

zależy jaki kod błędu 

 

 

dodałem listę błędów Kody_Bledow_DTC_PL.pdf możesz podać który by to mógł być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi.

 

 

zależy jaki kod błędu 

a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie uszczypliwości tylko akurat tu został podany opis i na moje nie ma co drążyć o numer a jak go poda to też dobrze, zdarzają się przypadki, że ktoś pisze posta, ze wyskoczył mi check i co mam teraz zrobić :D wtedy ma to sens :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

butlę zakręcałeś do testu??

Nie ale sprawdzali go gazownicy i to tacy co znają się na rzeczy, także na pewno sprawdzili. Poza tym jednakowe objawy na benzynie i gazie.

Nie chodzi mi o treść błędu tylko o kod (np. P0240)

Nie wiem nawet tak mi podali w warsztacie a warsztat porządny bosha, robi naprawy silników i instalacje gazwe więc wiedzą o co chodzi. Niemniej przez tydzień nie zdołali namierzyć przyczyny.

Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi.

 

 

a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego.

A da się bez podłącznia kompa stwierdzić ten błąd????

Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi.

 

 

a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego.

Kod błędu jest P-0300. Po ostatniej wizycie u mechaników zdjęli pokrywę plastikową silnika poruszyli kablami i się naprawiło. Jako, że nie pojawił się ponownie błąd to nic nie zrobili. Wyjeździli tylko kupę wahy i skasowali 140 PLN. Co prawda jest ok ale na pewno kiedyś znowu wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czyli posprawdzaj kostki przy cewkach 

Tak też było ale nie wiadomo, która po zdjęciu pokrywy silnika naprawiło sie samo i jak do tej pory nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...