Tomek1235 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Primera P12, 2003 r, silnik 2.0 benzyna+gaz Zapaliła się lampka check engine i pojawiło się szarpanie oraz spadek mocy, widoczny szczególnie przy obciążeniu. Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze Auto 2 razy było na warsztacie, za żadnym razem nic nie stwierdzono. Za pierwszym razem grzebali przez 3 dni testowali, jeździli i nic. Pomogło jednak samo grzebanie i przez pół roku było ok. Niedawno problem wrócił. Mechanicy znowu próbowali coś znaleźć ale niestety znowu nic. Tym razem skasowanie błędu na niewiele się zdało bo po kilkudziesięciu kilometrach problem wrócił. Ma ktoś jakieś doświadczenie z problemem bądź jakiś konstruktywny pomysł???????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 butlę zakręcałeś do testu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTO-REMA Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 A jaki dokładnie to był błąd. Chodzi mi tu o kod błędu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 A jaki dokładnie to był błąd. Chodzi mi tu o kod błędu . przecież napisał: Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTO-REMA Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Nie chodzi mi o treść błędu tylko o kod (np. P0240) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 no ale po tej treści wiadomo jaki jest numer błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTO-REMA Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum Właśnie oto mi chodzi. Jak zna się kod to łatwiej zweryfikować błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 no chyba że ktoś źle zinterpretował treść kodu błędu i ma np, wielokrotne wypadanie zapłonu, podobnie jak ktoś tu na forum a czym to się różni od Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze jakie to są różne błędy?? możecie napisać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 a więc tak: wypadanie na jednym cylindrze może oznaczać uszkodzenie np: cewki lub świecy zapłonowej, wtryskiwacza, nieszczelnych zaworów czy np nieszczelności tłoka w cylindrze itp, a dla przykładu P0300 czyli przypadkowe wypadanie zapłonu może wskazywać na zapchanie katalizatora, nieszczelny dolot, nieszczelne podciśnienia, za niskie ciśnienie paliwa itd. Więc jak widać wypadanie zapłonu nie zawsze może mieć te same przyczyny. Stąd odczytanie kodu błędu i przytoczenie jego treści wyświetlonej przez komputer nijak nie ma się do diagnostyki. Zawsze za jednym kodem kryje się kilka do kilkunastu potencjalnych usterek i często jest tak że kod wskazuje na jakiś konkretny element, który nie jest tak naprawdę winowajcą usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 dobrze to jaki to według ciebie jest numer błędu ?? jeżeli w pierwszym poście masz napisane: Komputer na diagnostyce wykazał wypadanie zapłonów nie wiadomo nawet na którym garze wypadanie na jednym cylindrze może oznaczać uszkodzenie np: cewki lub świecy zapłonowej, wtryskiwacza, nieszczelnych zaworów czy np nieszczelności tłoka w cylindrze itp, wtedy byłby wpis, ze wypada np na 3 cylindrze , a dla przykładu P0300 czyli przypadkowe wypadanie zapłonu może wskazywać na zapchanie katalizatora, nieszczelny dolot, nieszczelne podciśnienia, za niskie ciśnienie paliwa itd. Więc jak widać wypadanie zapłonu nie zawsze może mieć te same przyczyny. nie rozmawiamy o przyczynach tylko numerze błędu, przyczyny należy eliminować kolejno Stąd odczytanie kodu błędu i przytoczenie jego treści wyświetlonej przez komputer nijak nie ma się do diagnostyki. ale jak odczytany był (zakładam po pierwszym wpisie P0300, choć mogę się mylić ) to co ma jeszcze podać?? jaki błąd?? . Zawsze za jednym kodem kryje się kilka do kilkunastu potencjalnych usterek i często jest tak że kod wskazuje na jakiś konkretny element, który nie jest tak naprawdę winowajcą usterki. zależy jaki kod błędu dodałem listę błędów Kody_Bledow_DTC_PL.pdf możesz podać który by to mógł być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi. zależy jaki kod błędu a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 to nie uszczypliwości tylko akurat tu został podany opis i na moje nie ma co drążyć o numer a jak go poda to też dobrze, zdarzają się przypadki, że ktoś pisze posta, ze wyskoczył mi check i co mam teraz zrobić wtedy ma to sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1235 Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 butlę zakręcałeś do testu?? Nie ale sprawdzali go gazownicy i to tacy co znają się na rzeczy, także na pewno sprawdzili. Poza tym jednakowe objawy na benzynie i gazie. Nie chodzi mi o treść błędu tylko o kod (np. P0240) Nie wiem nawet tak mi podali w warsztacie a warsztat porządny bosha, robi naprawy silników i instalacje gazwe więc wiedzą o co chodzi. Niemniej przez tydzień nie zdołali namierzyć przyczyny. Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi. a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego. A da się bez podłącznia kompa stwierdzić ten błąd???? Dino a ta uszczypliwość jest potrzebna, chcieliśmy upewnić się czy to jest właśnie p0300, a nie np. pojawienie się 4 błędów od p0301 do p0304 na widok których jakiś mało ogarnięty mechanik mógłby palnąć że nie wiadomo na którym bo mu się wydaje to niemożliwe, ja właśnie tak w pierwszy momencie pomyślałem, że kolega ma pecha i trafił na marnych mechaników. Dlatego myślę że miło by było jak każdy podawałby kod błędu i co jego mechanicy wymyślili żeby to naprawić, zawsze łatwiej będzie coś znaleźć na forum, i może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych napraw i wydatków. Wracając do tematu niech kolega Tomek posprawdza to co napisałem przy p0300, może na coś natrafi. a np. mój ulubiony p0325 dotyczący prawie niezniszczalnego czujnika spalania stukowego. Kod błędu jest P-0300. Po ostatniej wizycie u mechaników zdjęli pokrywę plastikową silnika poruszyli kablami i się naprawiło. Jako, że nie pojawił się ponownie błąd to nic nie zrobili. Wyjeździli tylko kupę wahy i skasowali 140 PLN. Co prawda jest ok ale na pewno kiedyś znowu wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 czyli posprawdzaj kostki przy cewkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1235 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 czyli posprawdzaj kostki przy cewkach Tak też było ale nie wiadomo, która po zdjęciu pokrywy silnika naprawiło sie samo i jak do tej pory nie wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.