mmateuszz Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Witam mam problem odnośnie stuków w silniku jak na załączonym filmie. Co to mogą być za stuki? Zawory? Panewki ? Tłok? Nissan Note 1,4 przebieg 90tys. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Witam Moim zdaniem puka jeden zawór. Panewki napewno nie, bo one mają inny, bardziej przytłumiony odgłos. Natomiast przy stukającym tłoku, silnik nie pracowałby tak równo. Na 99,9% puka zawór, gdyż ma za duży luz. Pozdrawiam Edytowane 24 Lutego 2016 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Na zawór mało metalicznie,może uszczelka jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmateuszz Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Byłem wczoraj u mechanika, i z osłuchu stwierdził że prawdopodobnie tłok, ale nie jest w 100% pewny, bo dopiero jak by silnik rozebrał to by wiedział. No i jestem w szoku bo nie wiem co mam robić, mi bardziej to pasuje na zawory. Na zimnym silniku tak stuka, jak dodaje gaz, przy zejściu z obrotów cichnie, i jak na wolnych obrotach chodzi to tak jak na filmie słychać, po rozgrzaniu silnika, też ten stuk cichnie, natomiast przy ruszaniu z 1 biegu np. na skrzyżowaniu po dodaniu więcej gazu, słychać go ale nie tak głośno jak na zimnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 A jak wzrastają obroty to hałas tez rośnie i "przyspiesza^? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Jak cichnie po rozgrzaniu to by na popychacze wskazywało, jak cichnie na wyższych obrotach to by na zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania lub na luzy zaworowe wskazywało. Problem w tym ze wszystkie przez Ciebie wymienione usterki w rachubę wchodzić mogą. Możesz się wsłuchać czy to z góry silnika spod pokrywy zaworów się wydobywa czy z głębi silnika. Możesz odpinając poszczególne cewki sprawdzić na którym cylindrze się to dzieje, ale to tylko półśrodki diagnostyczne jednak będą tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Na początku zmień olej i zobacz co się stanie. Jaki olej masz w tej chwili? To jest na pewno najtańszy sposób i pierwszy krok do diagnozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Niewłaściwy olej czy nieregularnie zmieniany może być przyczyną takiego stukania ale to musiało by trochę trwać by do takiego stanu auto doprowadzić spróbować jednak należy bo wiele zależy czy właściwy olej zalany jest w silniku, to fakt niezaprzeczalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 No i stan aktualny oleju. Może jest go po prostu za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Właściwy poziom oleju czy innych płynów ustrojowych auta jest dla mnie tak oczywista sprawą, że nawet na myśl mi to nie przychodzi czytając tego typu posty. Ale życie jest życiem, moja szwagierka od mechanika dowiedziała sie ze trzeba olej co jakiś czas sprawdzać i ewentualnie dolewać gdy jest go mało, ale dopiero po niemalże zatarciu auta. i był to jej już trzeci samochód, tyle ze w poprzednich dolewać nie musiała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Ja kiedyś miałem Nissana X-Trail. Na naprawę )sprawnego jak sie później okazało) rozrusznika wydałem z pięć stów. Objaw był taki, że przy każdym zimnym odpalaniu silnika przez sekundę miałem taki dziwny zgrzyt. Potem dopiero okazało się że samochód palił mi litr oleju na 1000 przejechanych kilometrów... Wcześniej jeżdżąc Renault Kangoo nie musiałem dolewać zupełnie nic więc myślałem, że tam zaglądać nie trzeba... stąd moje wydawać by się mogło proste (o ile nie prostackie) rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Czasami warto przypomnieć nawet o oczywistych oczywistościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmateuszz Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 A więc tak byłem w warsztacie samochodowym, mówię że chcę wymienić olej, no i co tak stuka. Mechanik słucha i słucha i mówi że to prawdopodobnie tłok, no i że silnik do remontu i nie opłaca się wymieniać teraz oleju. Nalegałem, więc wymienił olej, filtr. I się okazało że stuki prawie ucichły, słychać je delikatnie ale nie tak jak wcześniej. Co się jeszcze okazało z tyłu za silnikiem znikomy wyciek oleju, nie trzyma uszczelka pod głowicą. I jak narazie mam jeździć i obserwować. Jak zacznie więcej lać z uszczelki to wtedy przy jej wymianie powiedział ze zobaczy się na tłoki itd. Filmik w załączeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 No i extra! Zawsze trzeba zaczynać od najtańszych i najprostszych rozwiązań. A czy ten mechanik w ogóle ma świadomość że ten samochód ma hydrauliczne kasatory luzów? I że w związku z tym stan i jakoś oleju wpływają na pracę zaworów? Ten silnik prawie zawsze cieknie spod uszczelki pokrywy, a Ty miałeś tego pecha że u Ciebie leje się poza zasięgiem wzroku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 No ale tu cieknie spod głowicy,jesteś pewien przebiegu 90 tys?,masz auto od nowości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmateuszz Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Tak jestem pierwszym jego właścicielem, dlatego w warsztacie się strasznie dziwili bo dokładnie ma 89 520 km, a tu stuki a tu uszczelka pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Spod głowicy na sto procent? Na... sto pięć procent? To ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Tak jestem pierwszym jego właścicielem, dlatego w warsztacie się strasznie dziwili bo dokładnie ma 89 520 km, a tu stuki a tu uszczelka pod głowicą. Może to nie tyle stuki co odgłos przedmuchu uszczelki. Świeży olej wskazany,ale uszczelkę trzeba wymienić bo przedmuchy będą większe,aż do wydmuchania powierzchni głowicy. Zastanawia że tak szybko -90 tys km. Styl jazdy,czy dłuższe przebiegi między wymianą oleju? Mi w Nexii padła przy 150 tys km,ale pamiętam przegrzałem silnik,zwoziłem drzewo z lasu przyczepką, - sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmateuszz Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Mechanik powiedział że dokładnie w tym miejscu co zaznaczyłem tylko z tyłu silnika Miedzy wymianami oleju przebiegi były w granicach 15 000 - 20 000. Jeżdżę do pracy ogółem dziennie około 50 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Mechanik powiedział że dokładnie w tym miejscu co zaznaczyłem tylko z tyłu silnika Miedzy wymianami oleju przebiegi były w granicach 15 000 - 20 000. Jeżdżę do pracy ogółem dziennie około 50 km 20 tys to sporo ja preferuję co 10 tys km. Sam olej nie ma nic do uszczelki,ale do cięższych warunków pracy silnika tu już może mieć i tu prosta droga do przegrzania zwłaszcza jak latem +40 st.w cieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 15-20 tyś między wymianami !!?? Ja jak wyżej wymiana co 10 tyś lub co rok jak jest mniej....robię tak w każdym samochodzie odkąd pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Mmateuszz to co pokazałeś na zdjęciu to jest pokrywa zaworów.Bardzo często stamtąd dochodzi do pocenia się silnika,ale nie wycieku.Popatrz (ręką ) na zimnym silniku.Jeżeli będziesz miał wyraźny ślad oleju na palcach,to zdejmuj pokrywę i na nowo uszczelniaj.Jako uszczelka jest tam silikon wysokotemperaturowy.Jeżeli na palcach znajdzie się tylko tłustawy brud to na razie bym nie ruszał.Ale decyzja należy do Ciebie. Wprawny magik,może samemu to zrobić w garażu.Tylko nie wypinać przepustnicy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Mmateuszz to co pokazałeś na zdjęciu to jest pokrywa zaworów.Bardzo często stamtąd dochodzi do pocenia się silnika,ale nie wycieku.Popatrz (ręką ) na zimnym silniku.Jeżeli będziesz miał wyraźny ślad oleju na palcach,to zdejmuj pokrywę i na nowo uszczelniaj.Jako uszczelka jest tam silikon wysokotemperaturowy.Jeżeli na palcach znajdzie się tylko tłustawy brud to na razie bym nie ruszał.Ale decyzja należy do Ciebie. Wprawny magik,może samemu to zrobić w garażu.Tylko nie wypinać przepustnicy!!! Potwierdzam w całej rozciągłości. Mój też w tym miejscu jest zapocony, podkreślam zapocony i nic nie mam zamiaru nawet z tym robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 W HR16DE jak olej traci właściwości, a u mnie to bywa już przy 8000km , to góra też stuka Mi się wydaję że to szklanki tak stukają nie jest to metaliczny stuk i jak zaleje świeżutki olej to jest cisza do 8000km I co Panowie wam napiszę ciekawego wlewałem W50 i silnik cykał cicho, z nowym rokiem i krokiem- zmieniłem na W30 Evolution SXR I silnik jeszcze ciszej pracuje a dokładnie klawiatura Ale wymiana oleju co 15000-20000km to nie zdrowe dla silnika, bo tak naprawdę przy 8000 już jest do zlania !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Kiedyś mechanik brał słuchawki lekarskie z rurką i nasłuchiwał. Nie było siły żeby diagnoza była błędna. Teraz jak komputer nie podpowie to cały silnik do remontu. Ludzie ja już bym ten silnik tak osłuchał że wiedział bym gdzie najgłośniej spływa olej.....nie mówiąc gdzie puka najgłośniej i co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.