maverik_maverik Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Cześć-wątków w tym temacie powstał już milion-ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Prosiłbym Znawców, tych, co nie jedną skrzynię widzieli, zabili a najlepiej naprawili-o odpowiedź na pytania (lub wskazanie odpowiedniego wątku): 1. Czy skrzynia biegów przy silniku 2,7 TD i silniku 2,7 TDi jest taka sama? 2. Czy występuje różnica między skrzyniami 2,7TDi między modelem przed (okrągłe lampy) i po (prostokątne duże lampy) liftowym. 3. Czy kupując skrzynię zdjętą z auta, można w jakikolwiek sposób zweryfikować jej stan? Czy poza wykręceniem korka spustowego i sprawdzeniem ilości opiłków-jest jakakolwiek metoda bez rozbierania skrzyni na części pierwsze? Przepraszam za poziom pytań-jestem laikiem. Skrzynia biegów w moim mavericku już mieli się jak sieczkarnia. Od początku jak mam auto (30ponad tys km) mieli się, ale objawy ostatnimi czasy nasiliły się, węszę jej koniec. Biegi nie wyskakują, wszystko działa-ale jest coraz głośniej a na korku spustowym centymetr opiłków. Szukam skrzyni używanej-temat nie jest łatwy. Często auta mają przebiegi rzędu 250-300tys i wtedy idą na graty. Czy warto kupować taką skrzynię? Dorzucę od razu pytanie-może ma ktoś z Was skrzynię do 2,7 TD w dobrym stanie, za rozsądne pieniądze? Najchętniej w okolicy Łodzi. Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielor Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Z tego co mi się kiedyś udało wyczytać to skrzynia od 2.7TDi jest dłuższa od 2.7TD. I jak chcesz zrobić taką podmiankę to wały trzeba wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 1. nie - jest inne sprzęgło inna obudowa większa w efekcie jest dłuższa, możliwe że po wymianie obudowy sprzęgła będzie pasowało, najwyżej przełożenia będą inne. 2. nie wiem na pewne ale bardzo wątpię aby były inne - możesz przejrzeć nissan4u.com 3. tak średnio - możesz popatrzeć na luzy na wałku sprzęgłowym, ocena jak biegu wchodzą na sucho ale to nie wiele da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarecki515 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Podepnę się do tematu. Jak zrozumiałem sprzęgło jest inne czyli docisk z kołem zamachowym szersze(grubsze), a jak jest z samym dzwonem sprzęgła oprócz ze jest dłuższy czy samo mocowanie skrzyni TDi a TD jest takie samo(rozstaw szpilek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 średnica tarczy: 27T - 240mm, 27TDI - 250mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarecki515 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Trochę się już zamotałem sam, ale zmieniając skrzynię wraz z kompletnym sprzęgłem i kołem zamachowym z 2.7tdi czy ten zestaw będzie pasował do bloku silnika 2.7td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik_maverik Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 hugh_h - BARDZO dziękuję za odpowiedź!!! Pozostaje więc szukać skrzyni do TD. Przynajmniej wiem, na czym stoję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 albo razem z silnikiem i wałami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Czy skrzynia w terrano ma jakieś wodziki, które mogą się rozregulować? Mam problem z wrzucaniem 1 na postoju, dopiero jak dłużej potrzymam wciśnięte sprzęgło to włazi, lub jak lekko sie stacza z górki np. Wysprzęglik wymieniony, przewód elastyczny wymieniony, pompa przy pedale parę lat temu i nie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Są tam wodziki, ale w mojej opini raczej nie bardzo, żeby się mogły rozregulować. Po za tym jakby to one były, to dłuższe przytrzymanie sprzęgła nie pomogłoby we wrzuceniu 1 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 olej sprawdź na pocztek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 We wrześniu poszedł świeży ATF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 bo to brak synchronizacji masz niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 I dłuższe przytrzymanie sprzęgła pomaga na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Po za tym 1 na postoju się wbija więc tam nie ma się co synchronizować za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Po za tym 1 na postoju się wbija więc tam nie ma się co synchronizować za bardzo. jak nie ? - masz puszczone sprzęgło i luz to wałek sprzęgłowy się kreci zanim się zatrzyma po wciśnięciu to chwilę potrwa, a jak toczysz się to i drugi wałek się obraca więc łatwiej wchodzi bo mniejsza różnica w prędkości wałków jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Jest w tym jakiś sens. No ale przy wkładaniu 1 nic nie zgrzyta tylko jak by było podparte, natomiast wsteczny, który nie ma synchronizatora zgrzyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 No niby tak, też o tym myślałem, ale uznałem to za prędkości mało istotne bo w większości aut 1 i tak nie jest synchronizowana z tego co się orientuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.