Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zacięta zmieniarka Xtrail T31


zaniak1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli to radio z UTjuba jest Wasze to może być kodowane. Tu Pan Murzyn wklepuje przy okazji reset codu :devil: .

clarion PP-2787H

https://www.youtube.com/watch?v=vD_dgd3RVpw

 

 

teraz tu na australijskim forum rozkminiali kod dla t31 2011

http://baustralianxtrail.runboard.com/t124099,offset=10

 

tutaj to samo dla t30 też piszą, że jest kod w ujęciu dwuwariantowym (dla St jest i TI nie ma, chyba chodzi o kasety ale nie chce mi się szukać fotek czy były takie i takie)

http://baustralianxtrail.runboard.com/t124099

 

teza dla t31: widzę, że radia różnią się przyciskiem load i mute z lewej strony. Może o to chodzi?

 

 

Zainteresowanego proszę o fotę radia

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie powinien być i jak wygląda kod do radia znajduje się gdzieś w książce czy jak? Auto kupione w rodzinie więc kod może uda się odnaleźć tylko muszę wiedzieć gdzie i jak był zapisany. Radio w aucie na 100% oryginalne od nowości. Dzięki za odpowiedzi jesteście niesamowici! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję słowa z postu kolegi @borge, "... X-Trail MR2011 nie ma zadnego PINu i wg zapewnien sprzedajacego (ASO) dopoki siedzi w tym samym aucie nie ma koniecznosci wpisywania PINu..."

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie rozmow telefonicznych i wymiany maili z trzema ASO Nissana w tej kwestii, jak bede mial jasnosc przekaze ustalenia

sprawa nie jest tak oczywista jakby sie moglo wydawac

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Trail MR2011  czy można poprosić o zdjęcie radia? Aby porównać czy w moim aucie siedzi dokładnie takie same. Jakos nie chce mi się wierzyć że niema kodu. Kolego z postu wyżej jeśli b miał jakieś dokładne informacje potwierdzone z ASO proszę o odpowiedź. Będę miał pewność czy mogę zabierać się do rozbierania radia. A druga sprawa czy posiadają państwo jakiś film lub instrukcję jak właśnie zabierać się do wyciągnięcia radia? Pozdrawiam Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jaka uzyskalem po 2 dniach konsultacji jest taka ze MOJE radio na 99% nie potrzebuje PIN'u dopoki jest zamontowane w tym aucie

 

Clarion%20PP-3000T.jpg

radio to wg wszelkiego prawdopodobienstwa Clarion PN-3000P co rowniez nie bylo takie proste do ustalenia, nie majac radia wyjetego z konsoli
(Clarionow PN-3000P sa 3 wersje czyli PN-3000P-A, PN-3000M-A, PN-3000M-B, wszystkie  w konfiguracji 6 CD|LW|MW|FM|RDS|Bluetooth i nie bardzo wiem na czym polegaja roznice a tych Clarionow cale stada: bez 6 CD, z 'mute' zamiast 'load', bez Bluetooth'a, z navi etc etc)

rozmawialem z 3 ASO, 2-ma w Lodzi i tym z ktorego auto pochodzi czyli ze Slaska
ASO nr 1 w Lodzi: 'nie wiemy czy po odlaczeniu klemy radio bez PIN'u bedzie dzialac poprawnie, prosze przyjechac, jak auto bedzie na miejscu, mozemy udostepnic odplatnie PIN (150 PLN, ton rozmowy - najlepiej spadaj na drzewo')
ASO nr 2 w Lodzi: 'nie wiemy czy po odlaczeniu klemy.... , prosze przyjechac... odplatnie PIN (50 PLN)
ASO nr 3: najbardziej kompetentni, choc sami nie byli do konca pewni efektu po odcieciu zasilania radia, starali sie pomoc a nie splawic, zaoferowali nieodplatna pomoc pod warunkiem udostepniania nr VIN oraz zdjecia naklejki z obudowy radia
m. inn. poradzili aby na czas odlaczenia baterii zastosowac alternatywne zasilanie dla podtrzymania napiecia (wczesniej znalazlem taki patent w sieci), skontaktowali sie z elektrykami zatrudnionymi w innym ASO w celu zasiegniecia opinii, stwierdzili ze na 99% po odcieciu i wznowieniu zasilania radio powinno dzialac bez koniecznosci uzycia PIN'u

powyzsze wynika z faktu ze montownia uzywa w swoich autach kilkadziesiat typow radioodbiornikow z czego kilkanascie typow w X-Trailach i nie zawsze standardy ich dzialania sa takie same
prawdopodobnie radio montowane w fabryce jest synchronizowane z ECU (Electronic Control Unit) i dopoki dziala w tym swoim naturalnym srodowisku, odciecie napiecia nie stwarza koniecznosci uzycia PIN'u
wg. informacji uzyskanych w tym samym serwisie wyciagnalem wniosek ze pozyskanie PIN'u nie nastapi poprzez odczytanie go z ECU, tylko z jakiejs bazy komputerowej Nissana

na 2 str. 'Ksiazki gwarancyjnej i rejestru przegladow' (prawa szpalta, 3 rubryka od gory) jest pozycja do wypelnienia 'Kod radia (opcjonalnie) i w mojej ksiazce to pole jest puste
nie bylo rowniez plastikowej karty z 4-ro cyfrowym PIN'em radia a podobno niektore modele Nissana maja takie karty wydawane (inny pracownik ASO nr 3 zeznal ze nie przypomina sobie aby do X-Traila II z ich salonu, takie karty wydawano)

 

przejrzalem tez jakies fora internetowe gdzie sa ludzie ktorzy pro publico bono podaja innym PIN'y do ich radyjek na podstawie danych z naklejek ale o ile w przypadku np. Alpine, Grundigow czy Beckerow nie ma problemow tak w przypadku Clarionow takich odpowiedzi nie bylo

na razie nie mam czasu na doswiadczenie polegajace na odlaczeniu klemy bo bede przez najblizsze 2 tygodnie dosc intensywnie uzywal auta ale pewnie za jakis czas podejme wyzwanie ; )
wczesniej musze tylko opanowac demontaz panela konsoli bez dewastacji, zeby dostac sie do wspomnianej naklejki
jesli ktos mialby ochote zrobic to wczesniej, znalazlem w sieci jakies zdjecia ilustrujace powyzsze (na fotkach X przed liftingiem ale mysle ze pozniej patent byl taki sam)

 

pozdrawiam

post-92821-0-42927100-1458072029_thumb.jpg

post-92821-0-74552300-1458072029_thumb.jpg

post-92821-0-05836000-1458072030_thumb.jpg

post-92821-0-38931900-1458072030_thumb.jpg

post-92821-0-72134200-1458072030_thumb.jpg

post-92821-0-02436900-1458072031_thumb.jpg

Edytowane przez borge
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda Ci się znaleźć czas daj znać jakie były rezultaty czekam z niecierpliwością. Patrząc na zainteresowanie ASO widać że tylko w jednym na podane ASO ktoś miał jakaś wiedzę i chęć pomocy. Szczerze jestem lekko zawiedziony ich poziomem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja chciałem dziś odebrać radio z takim samym problemem ale serwis autoryzowany Pioneer się poddał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

dzis poszedlem na calosc ; )

poniewaz nie mam odpowiedniego stanowiska gdzie moglbym wpiac do sieci ladowarke i podlaczyc ja do baterii obecnej w aucie, musialem ja wymontowac, byla kilka godzin poza nim

po wlozeniu jej na swoje miejsce radio uruchomilo sie bez potrzeby wpisania kodu PIN

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To  ja opowiem swoją historię, związaną z zabezpieczeniami fabrycznymi audio.

Miałem w swoim radio fabryczne, jak niżej.

post-87274-0-33881600-1486712003_thumb.jpg

Ponieważ nie miało aux i nie wczytywało mi książki z telefonu (tylko pojedyncze pozycje musiałem wklepywać ręcznie), postanowiłem zamienić na młodsze też fabryczne z aux, licząc, że młodsze będzie miało nowszy firmware i łyknie całą książkę. Jeden z Kolegów na forum miał na zbyciu takie jak niżej, tyle, że bez kodu.

post-87274-0-13840900-1486712094_thumb.jpg

Nabyłem drogą kupna i zabrałem się za montaż. Wiedziałem, że tak jak pisałem wyżej, że radio potrzebuje kod. Podjechałem do ASO i odtworzono mi kod. Po zamontowaniu, okazało się, że stare i nowe radio ma podwójne zabezpieczenie.

Raz to kod, a dwa przypisanie do konkretnego samochodu (immo). Musiałem zrobić drugie podejście do ASO, mając ze sobą komplet kluczyków (keyfree). ASO wymeldowało stare radio z samochodu i zameldowało w tym samochodzie nowe, wraz z programowaniem kluczyków. Aux mam, ale tak jak poprzednie nie potrafi wczytać całej książki z kontaktami. Może to kwestia modelu telefonu (xperia Z2). Tak na marginesie, kupiłem do niego wzmacniacz, który ma dwa dodatkowe gniazda aux.

Okazało się, że cała operacja była niepotrzebna :). Mogłem od razu zamontować wzmacniacz do starego, miałbym aux, a książki jak nie wczytywał tak nie wczytuje :). I zaoszczędziłbym na ASO. Ale nic to. Gdyby nie to, pewnie nie zebrałbym się do zakupu wzmacniacza.

 

Tak na marginesie, stare radio, w pełni sprawne, ze znanym kodem, do zbycia za symboliczną kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@berater, na jakiej podstawie w ASO odczytali kod? potrzebny byl do tego nr z naklejki na radiu?

 

tez mnie irytuje brak mozliwosci 'przesypania' ksiazki telefonicznej w calosci z iPhone SE (wczesniej z 4S) do tego modelu Clariona, zastanawialem sie nawet nad kupnem jakiegos starego telefonu z innym OS ale stwierdzilem ze auto nie jest miejscem w ktorym spedzam wiekszosc zycia

mozliwosc odebrania polaczenia bez zbednych manipulacji zwiazanych z poszukiwaniem sluchawki i rozmowa podczas jazdy bez narazania sie na mandat uwazam za wystarczajace

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odczytania kodu wystarczyła im fotka tabliczki znamionowej. Do zaprogramowania brał ode mnie całe radio i komplet kluczyków i gdzieś się podłączali. Gdzie ? Nie wiem.

Też uważam, że dotychczasowa funkcjonalność jest absolutnym minimum, ale w XXI wieku, mógłby wyświetlać na ekranie nazwę, a nie tylko numer połączenia przychodzącego. Chciałbym mieć komfort decyzji odrzucić czy przyjąć połączenie, a nie zastanawiać się kto dzwoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...