35zdawid1 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Mam z tyłu jakies stare zimowe szmaty zamiast opon a na takich jak 5.5 do 100 osiagnie to bedzie dobrze na 1 nie idzie wystartować bez uslizgu a z 1000obr ruszać to też nie pomiar. 4.5 to napewno nie osiągnie ale gdy sie 4 z przodu pojawi to będe mega zadowolony;) Wiosnę czas zacząć Wleciały do auta letnie opony ultra miękkie yokohamy 240mm oraz dystanse 35mm wĺasnej produkcji na tył a z przodu z racji tego że mam większe negatywy zostają 40mm tak więc jest trochę szerzej niz seria. Od razu trzeba było zrobić pomiar praktyczny na 2 biegu wg yanosika moje auto osiaga 98km/h przy odcieciu i do tej predkosci zeta odpycha sie w czasie przeze mnie wyliczonym 4.89s tak ze okolice 4.9 - 5.1 do paki będą po dodaniu moze jeszcze paru KM w zasięgu wyswietlacza urządzenia pomiarowego;) Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez 35zdawid1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 za***iscie się zbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 No doszły mnie słuchy że wydziorek poprawiłeś ??Ready for Dyno ?? 5 sek do paki to już naprawdę wartości zarezerwowane dla tłustych wozów a nie takich popierdółek jak nasze zetki i to jeszcze w automaciku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gato Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Sluchajcie o co chodzi z tymi chlodnicami? Czy przegrzewaja sie wam Zetki? Ja wiem z wlasnego doswiadczenia ze jedyne na co trzeba uwazac przy seryjnej Z (a z opisu wynika ze byla praktycznie seryjna ale odetkana) to na przegrzane hamulce. Juz ktorys raz czytam ze wypowiadacie sie ze po 3 minutach zjezdzacie z toru a czasami max 4. To powiem wam ze te auto wytrzymuje chloste a nie rozgrzewke o ktorej piszecie, moja Z ktora jest seryjna zrobila ponad 5 tys km w bojowych warunkach, z tego moj rekord to jest 330km w jeden dzien na torze Poznan, kazdy wyjazd to jest u mnie srednio 20 min. Nawet by mi do glowy nie przyszlo zjezdzac po 3 min. Na seryjnych Brembo po kilku okrazeniach spadala skutecznosc hamulca o ok 20% tak wiec robilem 4-5 okrazen, jedno wolne aby schlodzic i nastepne 4. Teraz auto jezdzi od 2 lat w Hiszpanii, ostatni tor byl w pazdzierniku, temperatura byla 35 stopni, 6 wyjazdow po 20 min, 200km zrobione, tym razem tarcze i klocki stoptech (polecam), od poczatku do konca 100% skuteczne hamowanie (przepasc miedzy Brembo). Za wysoka temperatura? Nic mi nie wiadomo - powyzsze oczywiscie sie ma tylko do seryjnych a nie dotyczy Waszych uturbionych smokow bo wiadomo ze to inna bajka. Motul oraz valvoline 10w60 auto przez ostatni rok mojej intensywnej jazdy przejechało może ze 4000 km i mialo 2x wymieniany olej czyli raz na 3 tory i 2000km do tego przez każdą jazdą stan uzupełniałem na ponad stan. chłodnicy nie miałem ale starałem się nie przekraczać 3 min jazdy dwa razy zdarzyło mi się jechać ok 4min. teraz zapodam większą misę olejową oraz chłodnicę skrzyni wraz z czujnikami temp oleju w jednym i drugim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Tor torowi nie jest równy. Co do chłodnic to niestety nie jest to mocna strona tych aut. Na początku to bym wymienił termostat za zimniejszy i dorzucił chłodnice oleju silnika i skrzyni. Jak to za malo to wtedy grubsza chłodnica wody. Na poznaniu jak sie rozpedzisz to chłodzenie masz za***iste a jak masz ciasny i kręty tor na którym nie rozwijasz prędkości do nie ma kiedy woda sie chlodzic. Proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Gato a Ty masz jakies chlodnice oleju czy calkowicie na seri latasz i jaka masz temp oleju przy takiej sesji 20 minutowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gato Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Mam pelna serie a imprez typu track day zrobilem tym autem ze 100 jak i nie wiecej, moje auto jest slabe na prostej ale po zakretach rozdaje klapsy tak wiec 80% imprez bylo na waskich kretych drogach, lotniskach, torach gokartowych. Tak wiec jakos mi ta teoria nie pasuje ;-), nie wspominam ze z rok czasu sobie tym autem pseudo dryftowalem, duzo opon spalilem a kolo zamachowe rozlecialo sie w mak. Wpisz na YouTube - gatogdynia i tam jest maly kawalek deptania po torach i roznych traskach kretych. Zaznaczam auto zrobilo 55 tys km, ponad 5 tys po torach i track dayach, 100% dziala wszystko, nigdy nic nie robione przy silniku. Oczywiscie olej wymieniany co chwila. Caly czas mowie tylko o serii, przy zwiekszonych mocach wiadomo ze to muss. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 To tak naprawdę nie wiesz jakie temperatury mial olej jak nie masz zegara. Co do wody to sytuacja występuje tylko przy srogich upalach gdzie na dworze masz z 40 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) Przy ponad 30* na jastrzębiu po ok 4 min temp wody wzrosła do maximum przy kilkuminutowym drifcie mialem to samo a dodam ze nie mialem chlodnicy klimy wiec nic mi tam nie zaslanialo chlodzenia. Z tego co wiem temp oleju nie powinna przekraczac 130* po tej granicy dalsza jazda szkodzi na silnik. Tersz bede mial chlodnice oleju skrzyni bo w AT jest ona wymagana i wlasnie po 4-5 min przechodzi w tryb awaryjny po czym przestaje zmieniac biegi az do schlodzenia oleju. Do silnika wleci wieksza misa olejowa aluminiowa z radiatorem ktora powinna takze zdecydowanie lepiej odprowadzac cieplo do tego zegary wtedy bede wiedzial co tam naprawde sie dzieje. Gato twoja zetka jest najlepszym przykładem ile ten samochód wytrzyma ale wole sie zabezpieczyc. O chlodzeniu hamulców tez pomysle Napisz jeszcze kiedy białe cabrio opusci CG i czy planujesz jakis wypad na tor w Polsce fajnie byloby sie spotkac na kilka zetek i przetestować różne konfiguracje aut choć i tak wiadomo ze wiekszosc zależy od kierowcy;) Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez 35zdawid1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) silnkika nie zatrzesz z powodu przegrzania chłodziwia ,sprawdzone mi sie zdażyło doprowadzić do takiej temperatury że brakło wskaźnika i co zrobiło ecu silnika wywaliło cheka i nie pozwoliło na przekroczenie 1200prm tak że szło zjechać z toru a przez to chłodzic go wtedy też udało mi sie zagotować płyn od spryskiwacza wypieniło mi go przez korek wlewowy przynajmniej moje ecu tak ma co do temperatury oleju zależy jakiej on jest klasy jak jest motul 20w60 to wstrzyma wiele, w normalnej codziennej jeżdzie wskażnik temperatury oleju zabudowany w magistrali olejowej pokazuje 100s/c Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gato Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) To tak naprawdę nie wiesz jakie temperatury mial olej jak nie masz zegara. Co do wody to sytuacja występuje tylko przy srogich upalach gdzie na dworze masz z 40 stopni. Bydle i o to chodzi, nie mam zegara i nigdy sie tym nie przejmowalem ;-), ale na to wyglada ze Nissan ma jednak tzw bezpiecznik jak pisze Jarek1111, tyle ze rozumiem ze jechal 500 konnym Z a to juz raczej nie seria i tu ma prawo sie gotowac. Przy ponad 30* na jastrzębiu po ok 4 min temp wody wzrosła do maximum przy kilkuminutowym drifcie mialem to samo a dodam ze nie mialem chlodnicy klimy wiec nic mi tam nie zaslanialo chlodzenia. Z tego co wiem temp oleju nie powinna przekraczac 130* po tej granicy dalsza jazda szkodzi na silnik. Tersz bede mial chlodnice oleju skrzyni bo w AT jest ona wymagana i wlasnie po 4-5 min przechodzi w tryb awaryjny po czym przestaje zmieniac biegi az do schlodzenia oleju. Do silnika wleci wieksza misa olejowa aluminiowa z radiatorem ktora powinna takze zdecydowanie lepiej odprowadzac cieplo do tego zegary wtedy bede wiedzial co tam naprawde sie dzieje. Gato twoja zetka jest najlepszym przykładem ile ten samochód wytrzyma ale wole sie zabezpieczyc. O chlodzeniu hamulców tez pomysle Napisz jeszcze kiedy białe cabrio opusci CG i czy planujesz jakis wypad na tor w Polsce fajnie byloby sie spotkac na kilka zetek i przetestować różne konfiguracje aut choć i tak wiadomo ze wiekszosc zależy od kierowcy;) Dryft jest z regoly wykonywany przy nizszej predkosci no chyba ze przez zawodowcow 500konnymi to wyglada inaczej, chlodnica do skrzyni to inny temat tu sie nie wypowiadam bo mam biegowca, swoja droga twoj Z juz nie jest seryjny a skrzynia tez grzebana wiec tutaj chlodzenie jak najbardziej jest wskazane, nie jestem krytykiem chlodnic tylko dziwilem sie ze pisales wczesniej o seryjnej i przestrzegales czasu 3-4 min na torze, ale tu moj blad bo nie wziolem pod uwage ze masz autómata ;-) Hamulce odrazu polecam zmienic, seryjna tarcza brembo starcza na jeden wypad na Poznan, w polaczeniu z Ferodo ds 2500 hamuje swietnie ale niestety nie daje rady, predzej czy pozniej uzyska piekne kolory teczy. Obecnie moge polecic stoptech w polaczeniu z ich klockiem, jestem wiecej niz zadowolony. Trzeba miec tylko swiadomosc ze w 350z z zaciskiem brembo, klocki wystarczaja na 240km i witamy z blacha, tarcza zakladam wytrzyma 1000-1500km na torze, na moich zrobilem do tej pory jeden wypad 240km i tarcze wygladaja idealnie, opieram sie wiedza z fora niemieckiego gdzie masowo sie katuje Z ze 5-8 wypadadow torowych wytrzymuja. Tak wiec mozna potraktowac zakup na 2 lata po 4 ostre wypady torowe albo 20 imprez gdzie nie katuje sie tak auta. Teraz do mnie wpadna zaciski 370z z tarczami/klockami stoptech wiec zakladam ze w lato spotkamy sie wszyscy na ktoryms z torow i zrobimy test. O ile Coobcio bedzie mial czas zrobic moja padline bo ja jakies tam 300+ chce a on ostatnio ponizej 800 nie schodzi Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez gato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 zrobiłem na szybko fotkę ja wzrosła mi temp przy ok 4-5 min jazdy w upał 30* może wina płynu chłodniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matber1 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 nie powiem lubie mocno podeptać...i to nie przez 4 - 5 min i nigdy takiej tem nie miałem jak ty. moze faktycznie sprawdź płyn.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Jak mu Kuba składał piec to raczej lipy nie lał. Ja tak mam ale jak naprawdę jest gorąco na dworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 zrobiłem na szybko fotkę ja wzrosła mi temp przy ok 4-5 min jazdy w upał 30* może wina płynu chłodniczego Nie ma prawa tak wzrosnąc sprawdz czy termostat sie otwiera czy zapierdalają wentylatory 2 biegu , i czy jak wzrośnie to jest możliwe wychłodzenie płynu przez ustawienie ogrzewania na max ciepło i wentylator na max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 zrobiłem na szybko fotkę ja wzrosła mi temp przy ok 4-5 min jazdy w upał 30* może wina płynu chłodniczego Nie powinien się tak grzać. Sprwadz jakiej grubości masz chłodnicę wody. Płynu nie wyrzuca ? Jak auto do upalania to proponuje usunąć termostat - pewno pedał do końca się nie otwiera. Ps. Petrygo miałeś zalane i położoną nową pompę wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmen Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Ja też mam automata i po około 6 minutach jazdy na torze też temperatura wody idzie wyraźnie do góry, może nie aż tak ja na tej fotce, ale z tego co patrzyłem jak normalnie utrzymyje się gdzieś 1/3 skali to wzrasta do ponad połowy... Tak sobie myślę, może olej ze skrzyni co przechodzi przez chłodnice wody dodatkowo grzeje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Też może tak być, choć początkowo silnik go dogrzewa... A to się tyczylo stanu sprzed remontu więc Relax a już się zestresowalem No to maszyna po drugiej wizycie David we własnym zakresie stuningował wydech, po dostrojeniu dało to 7KM ale zapiepszyło niuta: Po hamowni zajęliśmy się zerwanymi silentblokami w przednich prostych wachaczach: Zadbaliśmy o lepsze samopoczucie silnika wstawiając mu większą miskę olejową dzięki, której wchodzi o 1litr więcej olej, spada jego temepratura a ponadto zabezpiecza ona dodatkowo by olej spod smoka nie odpłynał no i zdecydowanie ułatwia montaż czujnika temperatury oleju Dawida zetor w pełnej okazałości nawet przy jeździe na codzień pełen Slick musi być: No i niestety zdjęcia nie zrobiłem ale wrzuciliśmy mega wielką chłodnicę oleju do skrzyni biegów coby nie wchodziła w tryb awaryjny po ostrej jeździe. No i w ten oto sposób maszyna została przygotowana przed sobotnimi zmaganiami na Torze w Jastrzebiu Jestem cholernie ciekaw jak się sprawdziła jego 5cio sekundowa zetka w warunkach torowych A no i bym zapomniał - mega dopracowaliśmy program od skrzyni biegów !!! :) Ze szybko zmienia biegi na wyzsze ale jednocześnie udało się zachować możliwie najkrótszy czas redukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Program od skrzyni biegów doskonale sprawdza się w warunkach dorgowych oraz torowych, na niskich obrotach przy normalnej jeździe zmienia biegi identycznie jak seria a szybkości nabiera na wyzszych obrotach przy wciśniętym gazie także wyszytkich automatowiczów zachęcam do tego zabiegu. Gato po ok 4-5 min jazdy po jastrzębiu olej nabrał 137* temp z większą misą póżniej rozmawiałem z ,,byłym" specem od z tego co pamiętam Mobila który teraz jest instrukrorem/organizatorem oraz czynnie bierze udział w różnego typu imprezach i powiedział że temp nie powinna przekraczać 130* lub może przekroczyć jeśli jest to krótkotrwałe więc po takiej długiej sesji u Ciebie pewnie pod 150* podchodzi a to już robi na szkodę dla silnika:/ dodatkowo wleciał zegar temp oleju pieca Rodem z TVN Turbo ,,Najlepsze teksty i komentarze" Furmanka dawała świetnie radę na torze jedyne co bym zmienił to zawieszenie na jakiś twardy gwint oraz samego kierownika bo nie może wyzbyć się niektórych błędów:///// Podziękowania dla Coobcio Garage za świetne przygotowanie samochodu, silnik teraz zdecydowanie lepiej podaje w końcu nie brakuje mocy. Za trakcję tym razem odpowiedzialne były opony typu slick Front- Hankook 235/620, Rear-Yokohama 240/610 https://www.youtube.com/watch?v=uNILyZBk9u8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 No bardzo dobrze mi to widzieć - takie zmagania z super wozami to ja ubustwiam Program w skrzyni biegów to wspólne dzieło - mówiłeś mi czego oczekujesz i to starałem się zrobić, po pierwszym sofcie narzekałeś że zbyt ospale redukowała... A teraz już to robi prawie najszybciej jak tylko może, tak więc czeka cię jeszcze jedna wizyta bo kolejny pomysł mi się urodził z tym związany Ps. Chłodnicę oleju do pieceła także warto dołożyć jednak bo 3-4 minuty jazdy to ledwie się wjeździsz a już trzeba studzić silnik w którym wrze olej (137*C). Tak samo chłodnicę wody masz w słabym stanie i w dodatku ciekną wersję pod automata... Trzeba Ci ładny używany oryginał z manuala zapodać, który jest o 4mm grubszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 A chłodzenie oleju skrzyni? Czy obieg poprowadziliscie juz tylko przez dodatkową chlodnice oleju z pominięciem tej od wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Do skrzyni została już dołożona i pomija chłodnice wody, teraz można pokłaść wydajniejszą chłodnicę wody z manuala no i pomyśleć o dołożeniu chłodnicy oleju do silnika, jak w tej chwili tak się olej grzeje a na dworze jest 15-17 stopni to co to będzie jak na dworze będzie 25 albo 30 ?? W takim słabym Prosiaku Boxterze wchodzi niemal 10 Litrów oleju do silnika 3.2L i w dodatku ma pokaźną chłodnicę oleju a w zete połowa oleju mniej i nie ma chłodnicy oleju - masakra, auto totalnie nie przystosowane do track daya... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 A spytam tylko jeszcze, chłodnice oleju skrzyni podłączyłeś wejściem i wyjściem tym co seryjnie idzie do chłodnicy wody? Czy trzeba grubsze już przeróbki stosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 zdjąłem fabryczne węże gumowe te co łączyły stalowe przewody z chłodnicą wody i zapodałem dłuższe (średnica 10mm) idące aż do dodatkowej chłodnicy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Widzę że trzeba było grzać palnikiem wahacz dolny. Tak zapieczone była tuleja czy raczej śruba w niej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.