haltekx Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Szanowni, almera, 2001, 2.2di, n16 podpowiedźcie jak: Na ktore piny podlaczyc do silniczka wycieraczek (przód) +/- z akumulatora? : jest 5 pin na wtyczce (e191), mam service manual (str.345,123 -el; ) Gniazdo silniczka wycieraczek ma 5 pin. Instrukcja mówi: 1 g/w 2 g/r 3 or 4 b/w 5 g Moze mase do b/w skoro schemat mówi -> ground via e30/e73?? g/r g/w idzie z manetki, to może na nie + z akum? Wtyczka ma kolorowe kable, nie chce nimi sie sugerowac, elektryka byla 'robiona', choć wtyka wygląda oryginalnie. Wtyczka/gniazdo ma kolejne piny 1-5? Znajde jakieś oznaczenie "1" na gniezdzie silniczka? ==== Historia: - wycieraczki zaczeły skakać, czasem po kilku ruchach manetki startowały z trudem, czasem po nagrzaniu samochodu, padły - kupiłem silniczek (szrot strazacka), zmienilem - dalej nie dziala - zmienilem przekaznik e194 z e193 /tylna wycieraczka/ (a dla testu dałem na chwile jeszcze e187) - podłączyłem miernik V_ i po kolej na każdym pinie wtyczniki przy załączonej manetce - a tu brak napiecia == Chciałbym sprawdzić czy: - podlaczenie bezposrednio aku do silniczka sprawi ze wycieraczki zadzialaja (czy kupiony na szrot oraz 'oryginalny' silniczek dobry jest) - gdzie prad ginie (manetka byla tez juz robiona przez elektryka "mostkowanie", jednak dotąd działała) - czy w miejscu przekaźnika sprawdzę napięcia z manetki? jakie powinny być? (mam SM) ==== Z góry dzieki za uwagi - kazda sie przyda. Haltekx Sam poradziłem, dla potomnych: - literki to kolory kabli, - silniczek ma zgodne z rysynkiem numeracje pinów - piny można potwierdzić miernikiem - 3 piny na uzwojeniu powinny mieć przepust Pozd. ps. Zasilacz warsztatowy do takich testów najlepiej z zabezpieczeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.