hugh_h Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 eee to nie ma tragedii od ręki do załatania a ja mam już projekty wzmocnień, zaraz idą na warsztat jedna idzie od wewnątrz od poprzeczki pod kabiną do poprzeczki pod paką a druga od z zewnątrz od pieszego mocowania paki do drugiego prawie tą metodą w najbardziej narażonym miejscu mam wzmocnienie z dwóch stron, jeszcze by się przydał krótki kawałek przy pierwszym mocowaniu paki ale to chyba od reki do robię W zasadzie to miałem to z 4mm ciąć ale teraz się zastanawiam czy to nie za grube będzie, żeby nie przesztywnić bo się gdzie indziej urwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Takie długie łatki wystarczy z blachy 3mm wykonać , grubsza blacha tylko moim zdaniem pogorszy zamierzony cel będzie za bardzo "sztywno", jakbyś wykonał krótsze łatki to wtedy można szaleć z ich grubością ,a tak powiedzmy że rama ok org. ścianka3mm+3mm twoje łatki no to już jest niezłe zmocnienie tej części ramy .... aha ! opowiadaj jak zamierzasz przyspawać je do ramy? Na pewno po ich obrzeżach , ale jak w środkowej części? pewnie uchwyciłeś na szablonie wszystkie "dziurki " które się na tym odc. ramy znajdują org. ,więc jak chcesz przyspawać te wzmocnienia? przez te dziury ?czy dojdą jakieś twojego autorstwa by te "customowe" wzmocnienia przyspawać dodatkowo na ich płaszczyżnie do ramy chodzi mi o spawy otworowe , Rozumiem że odtworzyłeś na tych szablonach otwory fabryczne po to by służyły do konserwacji po tym zabiegu ,... ale to chyba nie wszystko?...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 No właśnie też tak zacząłem myśleć ze 4mm to za grubo, ale wygrzebałem kawałek ramy wycięty z pod kabiny i tam jest 3mm na zewnątrz i 3+4mm od środka. z tyłu mam tylko po 3mm ... czyli jakbym dołożył 4mm to by było jak w przedniej części. Poza tym to że jedna ze ścianek w oryginale jest pogrubiona to utwierdza mnie w przekonaniu ze pogrubienie tylko jednej to nic złego. Natomiast ciągle się zastawiam czy 3 czy 4. spawane po brzegach, przy dużych otworach które są na ramie oraz jest kilka dodatkowych jeśli oryginalne były już daleko od siebie. na szablonie mam wszystkie otworki jakie były na ramie. większy element z 4mm ważyć będzie 3,6kg mniejszy 2,4kg, w przypadku 3mm : 2,7kg i 1,8kg. tak mniej więcej na chodzą na siebie wzmocnienia. (przód po prawej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 hmm 4mm w przypadku pick-upa to może nie jest aż taka głupia sprawa grubości i wagi wzmocnienia ,zważywszy na to że jest to auto transportowe które wozi czasami za dużo!!! może w tych 4mm grubości wzmocnień jest metoda ogólnie będzie tego 7mm z zew. jak i wew. a na górze i dole po 3mm .......Ja osobiście jeżeli miałbym wzmacniać ramę w osobowym terrano to zastosował bym 3mm wzmocnienia , no ale to nie temat o terrano tylko pick-upie ....... sam ciężar tych wzmocnień z 4mm to pryszcz w porównaniu z następstwami po przeładowaniu wozu ,czy ostrym off-roadowaniu gdy rama jest w rozsypce kierowca nie jest tego świadomy w ponad 20 letnim wozie i nie została wzmocniona za pomocą chodż by takiego patentu jak pokazujecie , moim zdaniem 4mm ma sens waszych wozach ,zaczyna mnie ten pomysł przekonywać ,że 4mm łatka to absolutny max na takie mody ,serio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 akurat się dałem przekonać na 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 powiem tak, każde wzmocnienie powyżej 2mm jest dobre , gorzej jak go niema w ponad 20 letniej ramie w japońskim pick-upie hehehe mam pomysła ! szanowny kolega niech skruci te łatki o powiedzmy 15cm. i wykona je z blachy 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) Otwory w ramie wierciłem na sam koniec, możliwe że zdjęcia są sprzed wiercenia, nie chciałem otworów zaspawywać, ponieważ jeszcze szybciej by gniło, woda by się skraplała i nie miała odpływu. Ja użyłem 4mm i powiem że aż tak dużej różnicy nie czuć, dodatkowo tuleje na piórach wymieniłem więc ciężko mi stwierdzić, ale wydaje mi się że grubsza bezpieczniejsza ;p otworów mam o połowę mniej niż na Twoich szablonach hugh_h. Co do baku i wiązki - to po dospawaniu wzmocnienia trochę ciasno u mnie się zrobiło, koło wlewu musiałem wiązkę puścić trochę wyżej niż fabryczne mocowania i a poza tym lajcik, no i trochę podgiąć tą blaszkę która trzyma zbiornik w połowie zbiornika - piszę o d22 więc może u Ciebie będzie inaczej. Obie strony ramy są identyczne poza mocowaniem amortyzatorów one idą na krzyż. Hugh_h, teraz troszkę poza tematem, kiedyś czytałem twój wątek, nie pamiętam nazwy i nie mogę go znaleźć, cały remont swojego robiłeś i włożyłeś mu poduchy i kompresor do nich, i właśnie chciałem się zapytać co to był za kompresorek, jak zasilany czy jakąś dodatkową butle miałeś? Myślałem o czymś podobnym - poduchy + 1 wąż taki do pompowania kół czy przedmuchania kabiny. Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez gente Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 w terenowych jest wątek, od jakiegoś opla nie pamiętam... chyba tam pisałem, koszmarnie wolno to idzie ale idzie, do pompowania nie ma sensu. to już jest wycięte z 3mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 to już jest wycięte z 3mm To pięknie też będzie trzymać i wam ramy w ryzach! i usztywniać, jest dobrze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Wzmocnienia już zrobione jakiś czas temu nawet. Tak wyglądają wycięte wzmocnienia. I tak mniej więcej w tym miejscy ramy wpadają, na foto jeszcze "linijka" do ustawienia równo z obu stron. i na gotowo, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Hugh - to teraz na Twojej zabudowie na pace można już niezłą imprezkę zmontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość felga16 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 ta zabudowa z pierwszego zdjęcia wcześniej jeździła na aucie opel campo i zestaw dawał radę. zdjęć przełamanej Navary D40 jest w sieci sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 hugh_h masz w wersji elektronicznej rozrysowane wstawki które wspawałeś? Czy te wstawki bedą pasowały do ramy D40 ? Musze zlecić na laserze wypalenie jakiś wstawek. Szlifowałem ramę wczoraj i w dwóch miejscach rama nie wygląda za dobrze Koniecznie trzeba wzmocnić , tym bardziej , że ruda od wewnatrz ramy robi spustoszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Panowie, gdyby ktoś był w fazie zdejmowania budy a nie tylko paki to proponuję wzmocnić jeszcze górne ścianki ramy w newralgicznych miejscach Przy Navarze Saydacka zrobiłem to tak: rama była zdrowiutka, auto robiło jako wóz firmowy i raczej omijało teren po piaskowaniu i pomalowaniu epoksydem/poliuretanem do wnętrz profili zaaplikowałem 2 litry wosku Do wzmocnienia użyłem płaskowników 60x5 i 30x4, oprócz podłużnic wzmocniłem także 2 belki poprzeczne bo były jakoś dziwnie cienkie ogólnie cała "strefa pod paką" wymaga w pick-upach częstszych oględzin Wkrótce udostępnię szerszą relację z manewrów przy tym aucie, tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/230-%C5%9Bwiat-wed%C5%82ug-lemmego-czyli-spartan-garage-ezg/ Edytowane 22 Października 2017 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 (edytowane) Moja rama już zacerowana. Proponuje Wam sprawdzić stan ramy do środka - w miejscu gdzie z jednej strony zasłania ją zbiornik paliwa a z drugiej strony tłumik. Po zrzuceniu zbiornika paliwa i tłumika , po obstukaniu młotkiem okazały się ładne dziury , blacha cienka jak papier. Znalazłem filmik na youtub, który doskonale obrazuje to. U mnie nie było tak tragicznie. https://www.youtube.com/embed/efNHP2yFGZU Dodatkowo pod tymi miejscami w dolnej cześci wyciąłem otwory , żeby woda mogła swobodnie wypływać, bo niestety syfu tam było mnóstwo. Co ciekawe w Wielkiej Brytani i Irlandii Nissan po wielkiej akcji medialnej na temat korozji ram , skupuje od użytkowników samochody. Skupuje po cenie ok 30-50% wyższej niż rynkowa Może u nas taka akcję trzeba zacząć, W końcu udzielają 12 letniej gwarancji na korozję. Edytowane 29 Października 2017 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Trochę dziwię się wzmacnianiu ramy w płaszczyźnie poziomej, na dodatek tak grubą blachą. Bardziej narażona na pęknięcia jest płaszczyzna pionowa ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 (edytowane) proponuję tym zapoznać się z tym co dzieje się na wyspach brytyjskich: 1.https://www.thesun.co.uk/news/2791663/nissan-navara-safety-fears/ 2. http://www.nissan-navara.net/20-navara-chat/31214-d40-chassis-rust.html Nissan po cichu wykupuje Navary od właścicieli. Naprawa jest nieopłacalna Edytowane 9 Listopada 2017 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.