Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wypija płyn chłodniczy


Black
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wlaniu płynu chłodniczego do zbiorniczka płynu po 30 min nie ma już w zbiorniczku, zbiorniczek na pewno jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ale po wyciągnięciu zbiorniczka i wlaniu, sprawdzałem czy gdzieś nie ma dziury w nim i wylewało się tylko korkiem, poza tym jest dziura w zbiorniczku u góry ale to chyba fabryczna dziura.

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli zasysa? i ewentualnie jak to sprawdzić bo jestem w tym zielony, pierwsze auto także jeszcze dużo przede mną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej chłodnice do pełna przez korek, jak tam już będzie poziom to wtedy uzupełnij zbiorniczek, otwórz nagrzewnicę na maxa i odpal auto niech pochodzi aż do otwarcia dużego obiegu zgaś i sprawdź jak wygląda sprawa z płynem w chłodnicy jak ubyło to uzupełnij, sprawdź czy ze zbiorniczka nei wyrzuca płyny, jak tak by było to kłopot z uszczelką lub reduktorem LPG jak auto w gazie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej chłodnice do pełna przez korek, jak tam już będzie poziom to wtedy uzupełnij zbiorniczek, otwórz nagrzewnicę na maxa i odpal auto niech pochodzi aż do otwarcia dużego obiegu zgaś i sprawdź jak wygląda sprawa z płynem w chłodnicy jak ubyło to uzupełnij, sprawdź czy ze zbiorniczka nei wyrzuca płyny, jak tak by było to kłopot z uszczelką lub reduktorem LPG jak auto w gazie 

 

Mogę zwykłą wodą tak zrobić? i jak zalać chłodnię w którym to jest miejscu? no i nie rozumiem "nagrzewnica" gdzie to jest?

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to na myśli co napisał Dino :)

 

 

Mogę zwykłą wodą tak zrobić? i jak zalać chłodnię w którym to jest miejscu? no i nie rozumiem "nagrzewnica" gdzie to jest?

 

Nie wiem czy Ty serio pytasz? 

 

Najlepiej kup płyn do chłodnic (wówczas nie będziesz miał przykrych niespodzianek podczas mrozów)

Korek chłodnicy znajduje się na jej środku , u góry (  na gorącym silniku uważaj, bo może Cię poparzyć para lub jakiś "wytrysk" niekontrolowany - więc nie nachylaj się zbytnio)

najlepiej robić to na ciut cieplejszym od temp. dłoni)

"Nagrzewnica" -część samochodu , służy do ogrzewania kabiny = chodzi o to , aby  włączyć ogrzewanie na max temperaturę i max poziom nadmuchu.... najprościej mówiąc

 

Ten ubytek masz po jeździe czy na postoju (na zimnym silniku) znika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak koleżanka i koledzy piszą powyżej, najpierw uzupełnij płyn w chłodnicy przez korek nalej do naczynia wyrównawczego i zobaczysz co będzie dalej. Teraz mrozów nie ma wiec zamiast płynu, by nie naciągać Cię na dodatkowe koszty skoro tego płynu tak szybko ubywa, możesz nalać by sprawdzić wodę ale po sprawdzeniu musisz dla pewności, bo zima się jeszcze nie skończyła, zmień koniecznie na płyn. Jak chcesz trochę wiedzy na temat układu chłodzenia to poczytaj poniższy temat, co prawda nie to auto ale zasada działania jest taka sama.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99867-ch%C5%82odzenie-silnika/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej chłodnice do pełna przez korek, jak tam już będzie poziom to wtedy uzupełnij zbiorniczek, otwórz nagrzewnicę na maxa i odpal auto niech pochodzi aż do otwarcia dużego obiegu zgaś i sprawdź jak wygląda sprawa z płynem w chłodnicy jak ubyło to uzupełnij, sprawdź czy ze zbiorniczka nei wyrzuca płyny, jak tak by było to kłopot z uszczelką lub reduktorem LPG jak auto w gazie 

Zrobiłem tak jak napisał DINO i okazało się że płyn wycieka przez korek zbiorniczka, wypluwa go do zbiorniczka

dolałem wszystko i było tyle:

 

ad681e1603b88.jpg

 

 po nagrzaniu silnika tak do 90*C było  już tyle:

 

 

 

120f65b14705b.jpg

 

 

 

potem włączyły się wentylatory pochodził chwilę i zbiorniczek się napełniał po sam korek skąd uciekał płyn:

 

 

 

link do filmu:

http://185.49.14.135/fastdl/adik/MOV_0045.mp4

 

temperatura:

28910a5c1062a.jpg

 

 

 

 

Z ciekawości byłem przejazdem u mechanika i powiedział że to może być albo termostat albo uszczelka głowicy i cenowo wychodziło by za termostat 100zł a za uszczelkę głowicy 1000zł 

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy termostacie ugotował byś silnik i pewnie wiatry mogły by nie wystartować :D 

sprawdziłeś to co pisałem?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czuć gazu, sucho pod dywanikiem, jak prze gazowałem go to kopcił ale na wolnych obrotach nic.

 

 

 

Po prze gazowaniu, ale dzisiaj była taka pogoda że w dużo samochodach na ulicy było tak więc to nie jest raczej to.

 

DSC_0043.JPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaki ma związek niesprawny termostat z wywalaniem płynu????

 

1. termostat się zepsuł na zamkniętym - np. silnik zaczyna sie grzać wskazówka na czerwonym, chłodnica zimna :D

2. termostat sie popsuł na otwartym - np. silnik nie dogrzany, słabe ogrzewanie, późniejsze przełączanie na gaz, 

 

w żadnym z tych przypadków nei wzrasta ciśnienie do tego stopnia aby wywalać płyn ze zbiorniczka :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, jutro sprawdzę i dam znać.

Sprawdź - bo jeśli będzie go ponad stan (miarkę) i będzie miał jasny kolor (podobny do kawy z mlekiem) lub będzie w dwóch warstwach, to oznaczać może jedno - niestety uszczelka pod głowicą :(

Jak sprawdzać chyba wiesz? - na zimnym silniku, na równym terenie , wyciągasz , wycierasz - wsuwasz i jeszcze raz wyciągasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź - bo jeśli będzie go ponad stan (miarkę) i będzie miał jasny kolor (podobny do kawy z mlekiem) , to oznaczać może jedno - niestety uszczelka pod głowicą :(

Jak sprawdzać chyba wiesz? - na zimnym silniku, na równym terenie , wyciągasz , wycierasz - wsuwasz i jeszcze  raz wyciągasz .

 

Dobra wiadomość, kolor ciemny pomiędzy min a max także jest dobrze, ale dalej nie wiadomo co jest nie tak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie 

wersja light :) wywalona uszczelka pod głowicą pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem

wersja hard :) pęknięta głowica 

oczywiście wykluczając reduktor LPG, który miałeś sprawdzić i podesłać zdjęcie :D dla pewności zaciśnij węże chłodzenia, które idą do reduktora i wtedy sprawdź czy coś takiego ma miejsce, jak przestanie to reduktor jak nie to warianty wyżej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to sobie myślę, że może za dużo płynu Black dolał (podczas uzupelniania) i po zagrzaniu silnika nadmiar wywaliło przez zbiorniczek.

Dymił na biało po odpaleniu na zimnym czy ciepłym? Bo jeśli na zimnym , to chyba normalne?

Autecko używane, czy stoi od tamtej pory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...