Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wypija płyn chłodniczy


Black
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja to sobie myślę, że może za dużo płynu Black dolał (podczas uzupelniania) i po zagrzaniu silnika nadmiar wywaliło przez zbiorniczek.

Dymił na biało po odpaleniu na zimnym czy ciepłym? Bo jeśli na zimnym , to chyba normalne?

Autecko używane, czy stoi od tamtej pory?

 

Pierwsze objawy były przy zwykłej jeździe w czwartek a wcześniej nie dolewałem płynu, temperatura urosła na desce a pod maską było mokro (czyli tak jak teraz płyn uciekał zbiorniczkiem) od tamtej pory przyjechałem nim tylko pod blok i stoi do dzisiaj. 

 

 

nie czuć gazu, sucho pod dywanikiem, jak prze gazowałem go to kopcił ale na wolnych obrotach nic.

 

 

 

Po prze gazowaniu, ale dzisiaj była taka pogoda że w dużo samochodach na ulicy było tak więc to nie jest raczej to.

 

DSC_0043.JPG

 

 

 

 

 

jak dla mnie 

wersja light :) wywalona uszczelka pod głowicą pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem

wersja hard :) pęknięta głowica 

oczywiście wykluczając reduktor LPG, który miałeś sprawdzić i podesłać zdjęcie :D dla pewności zaciśnij węże chłodzenia, które idą do reduktora i wtedy sprawdź czy coś takiego ma miejsce, jak przestanie to reduktor jak nie to warianty wyżej :D

Sprawdzałem tylko czy gazu nie czuć w chłodnicy, a tak to nic z reduktorem nie sprawdzałem (nawet nie wiem gdzie może się znajdować).

 

Chyba że odpalę samochód i pochodzi na benzynie to coś pomoże?

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj , czekaj...

1.Temat zacząłeś od tego,że pusty był zbiorniczek , tak?

2. Zgodnie z naszymi sugestiami uzupełniłeś płyn chłodniczy dolewając go bezpośrednio do chłodnicy i zbiorniczka, tak?

3. Odpaliłeś i po nagrzaniu silnika płyn wywalało przez uzupełniający, tak?

4. To zdjęcie , na którym kopci jest zrobione kiedy? Po uzupełnieniu płynów? Czy przed?

     I na jakim silniku - zimnym czy ciepłym?

5. Kiedy ta temperatura rosła? Gdy był pusty zbiorniczek? Czy jak  wywaliło płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj , czekaj...

1.Temat zacząłeś od tego,że pusty był zbiorniczek , tak?

2. Zgodnie z naszymi sugestiami uzupełniłeś płyn chłodniczy dolewając go bezpośrednio do chłodnicy i zbiorniczka, tak?

3. Odpaliłeś i po nagrzaniu silnika płyn wywalało przez uzupełniający, tak?

4. To zdjęcie , na którym kopci jest zrobione kiedy? Po uzupełnieniu płynów? Czy przed?

     I na jakim silniku - zimnym czy ciepłym?

5. Kiedy ta temperatura rosła? Gdy był pusty zbiorniczek? Czy jak  wywaliło płyn?

 

1. Tak od tego jak to się zaczęło wolałem nic nie kombinować i był pusty zbiorniczek.

2. Dokładnie tak, dolałem full do chłodnicy i full do zbiorniczka.

3. Tak tutaj jest film http://185.49.14.135/fastdl/adik/MOV_0045.mp4

4. Po uzupełnieniu, tylko była taka pogoda że u każdego na ulicy tak kopciło i tylko po prze gazowaniu.

5. Temperatura była okej tak do 90*C czyli wskazówka pionowa i tylko trochę wzrosła objętość zbiorniczka powyżej max, potem już dochodziło coraz więcej i więcej a temperatura była wysoka i wtedy wylewało się ze zbiorniczka.

28910a5c1062a.jpg

 

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na zimnym - jaki poziom masz płynu w zbiorniczku?

Jeśli powyżej max - spróbuj np. strzykawką odciągnąć nadmiar.

 

 

A i jeszcze jedno - układ odpowietrzyłeś jak należy?

tutaj ładnie jest to opisane w poście nr 14

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/36912-p11144w11144-jak-odpowietrzyc-uklad-chlodzenia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go odpaliła i obserwowała teraz co się dzieje gdy łapie temperaturę.

Baczna uwaga na wskazówkę temp. i poziom w wyrównawczym -

gdy wskazówka choć minimalnie przekroczy dopuszczalną pozycję - gaś sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było płynu w zbiorniczku i nie wiadomo ile było go w samym układzie. To że wyrzucało płyn w czasie rozgrzewania się  silnika przy takim stanie płynu jaki miałeś to normalne zjawisko i po to właśnie jest ten rowek w gwincie zbiorniczka, bo płyn chłodniczy rozszerza swą objętość bardziej niż woda. Jeśli nie był układ odpowietrzony to mogło go wywalić więcej. Nalej do połowy zbiorniczka wyrównawczego, odpowietrz układ i poobserwuj co się dziać będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to na benzynie przez pierwsze 20min było ok potem to samo, odpaliły się wentylatory do zbiorniczka dochodziło coraz więcej i więcej, temperatura taka jak niżej w zdjęciach, po zrobieniu tego zdjęcia zgasiłem silnik, olej ciemny (sprawdzany na zimnym), w zbiorniczku nie mam "masła", górny wąż chłodnicy ciepły, dolny zimny (ktoś pisał że ma być ciepły bo jak nie to termostat do wymiany). I zauważyłem takie coś ale mam nadzieje że to nie jest to co myślę.

 

 

 

Temperatura i zbiornik:

e2642f825636f.jpg

 

2d257ee12d3bb.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------

I to "coś" co mam nadzieje że to nie to.

 

 

12b778dd5bc85.jpg

 

b0ace8f773daa.jpg

 

4d25a1de22a47.jpg

 

17d5bc8b71359.jpg

 

14fe21279fb45.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli +1000zł nie moje :/ Dobra czyli to by było na tyle, jutro odstawię auto do mechanika to mi da znać po diagnozie czy aby na pewno to to. Napiszę potem co jest z autkiem, jak by ktoś też kiedyś miał taką sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień ten termostat, skoro wąż zimny to się nie otwiera. A ten wyciek to spod pokrywy zaworów nie ma się czym przejmować - na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik, zauważyłeś może,  przed wystąpieniem problemów z płynem już był taki czy to w trakcie powstało. Skoro dolny wąż jest zimny to wina nie otwierającego się termostatu, kwestia czy uszczelka też czy tylko to pocenie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej oryginał, ale na razie możesz go wyjąć całkiem (tylko do celów testowych) i po złożeniu obudowy zobaczyć czy dalej będzie wyrzucać płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na warsztacie, zobaczył i powiedział że zobaczy co jest z tym termostatem i da znać, ale mówił że to raczej przez termostat a tym wyciekiem mam się nie przejmować bo to nic wielkiego, silnik się spocił i tyle. Jutro będę wiedział co i jak :)

 

@Edit

Do wymiany był tylko i wyłącznie termostat, auto jeździ jak wcześniej.

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff..... no to super!

Moje "przepowiednie" na pw jednak dobre były ;)

choć ten wyciek spod pokrywy napędził i mnie stracha.... :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff..... no to super!

Moje "przepowiednie" na pw jednak dobre były ;)

choć ten wyciek spod pokrywy napędził i mnie stracha.... :P

Nie każde zabrudzenie silnika świadczy od zaraz o najgorszym, trzeba z dozą optymizmu rozpatrzyć inne mniej kosztowne opcje, bacznie  obserwując to co sen z powiek spędzić może. A przy okazji dobra lekcja na przyszłość by od czasu do czasu zajrzeć pod maskę aby mieć na bieżąco wgląd na choćby takie zapocenie silnika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...