fred77 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Zastanawia mnie jedno. Bez względu na to czy jest upał czy zimno. Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy. NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda. W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada. Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże. Edytowane 13 Marca 2016 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 u mnie w 2.4 bylo tak samo. robilem upg z nową pompą i termostatem i dalej to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 na moje jak zaczynaja sie problemy z ukladem chlodzenie to podstawy typu szukanie wyciekow, ewentualne odpowietrzenie jest jako pierwsze.jesli to nic daje zabieram sie za termostat.. tak poprostu dla zasady, jak dalej bez zmian to pompa wody... dodam tylko ze kiedys w bmw mialem taka przypadlosc ze przy wiekszych prekdosciach sie grzala, okazalo sie za chlodnica byla juz zasyfiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Pompe wody oglądałeś? Może śmigło w pompie uszkodzone lub zalepione jakimś syfem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 U mnie 2.7 było podobnie. Przy 140 dochodzilo do czerwonego pola, a chłodnica była wymieniana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Zastanawia mnie jedno. Bez względu na to czy jest upał czy zimno. Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy. NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda. W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada. Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże. Jak odkręcasz korek od chłodnicy na zimnym to wycieka płyn? Jak odkręcasz korek od chłodnicy na gorącym to wycieka płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 U mnie jest podobnie, ale w moim przypadku winę za to ponosić może zbyt luźno obracający się wiatrak tak jakby visco nie spinało wystarczająco mocno. Im wyższe obroty silnika tym większy poślizg z racji rosnących wraz z prędkością oporów powietrza wiatraka. Myślę, że montaż elektryka rozwiązałby sprawę z niestabilnością temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Zastanawia mnie jedno. Bez względu na to czy jest upał czy zimno. Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy. NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda. W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada. Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże. Hej przerabiałem przez długi czas dokładnie traki sam problem. Wymieniłem na nowe: chłodnica wody, termostat, pompa wody, wiskoza... a problem nadal występował (grzał mi się nawet przy -10st.C i opadach śniegu) Okazało się, że po prostu terrano ma za słabą oryginalną chłodnicę. Po wymianie na dwukrotnie większą aluminiową problem ustąpił. (300km z prędkością 120-140 i nic ) Więcej napisałem w tym poście: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/page-15?do=findComment&comment=1106106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Nie wydaje mi się że Terrano ma małą chłodnicę. Ja swojego męczyłem nie raz w terenie, raz wracałem z dziurką w chłodnicy po dzwonie i tylko dolewałem chłodziwa i też wskazówka temperatury nie skakała. Później założyłem chłodnicę o T1 bo taka była pod ręką i hulało. Nigdy się nie przegrzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) To zależy od egzemplarza. Jeden na cztery się grzeje Kolega zapierdziela swoim po 120 i nic, a i mnie i jak widać w temacie u kilku osób jeszcze się grzeje. Piszę co pomogło u mnie (a miałem wszystko nowe i zaraz po założeniu nadal się grzał - pomogła nowa większa alu chłodnica - tam gdzie mi zakładali powiedzieli, że oryginalna jest za mała do auta...) Ponadto mój jest obciążony bardziej niż seria... A i w terenie nigdy mi się nie grzał. Tylko autostrada i długie podjazdy na reduktorze. Edytowane 14 Marca 2016 przez nissterr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Wielkość chłodnicy niema większego znaczenia ważny jest przepływ i działanie radiatora w oddawaniu ciepła .terraniacze mają bardzo dobre chłodnice w końcu wymyślili je fachowcy z kraju kwitnącej wiśni gdzie temperatury są dosyć wysokie w porwaniu do naszych.feler jest w którymś mechanizmie wspomagającym chłodzenie albo czujnik wariuje.ja jeżdżę na orginalnej ,wymieniłem pompę z wiśnie przepłukaĺem parę razy ukł.i śmiga bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) No nie wiem czy takie dobre ;p Przynajmniej w moim przypadku: wymieniłem chłodnicę na nową oryginalną do terrano + nowa pompa wody + nowa wiskoza + nowy termostat i nadal się grzał. Zmieniłem chłodnicę na alu większą + stara wiskoza + stary termostat + stara pompa wody i nic się nie grzeje. Wniosek zatem chyba jest oczywisty, że pomogła mi nowa większa aluchłodnica... No ale każdy musi po swojemu Ja się prawie 2 lata męczyłem, kombinowałem i nic nie pomagało. Już miałem go sprzedać i kupić R51, ale w akcie desperacji stwierdziłem, że zaryzykuję zakup alu chłodnicy - bo to koszt mniejszy niż zakup nowego auta Edytowane 14 Marca 2016 przez nissterr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 A ta chłodnica to ile kosztowała bo przyjmę to na siedząco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 A ja przypuszczam w takim razie że problem może być w zakamienionym bloku zmniejsona objętość kanałów, a i jeszcze jedno czy jest plastikowa osłona wentylatora chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Jak nowa chłodnica mogła być zakamieniona? Plastikowa osłona oczywiście była. Wierzcie mi - próbowałem wszystkiego przez 2 lata i nic. Nowa chłodnica - całość z montażem wyniosła 1200zł. Poza mazowieckim na pewno będą to niższe koszty... (na rajdzie spotkałem gościa z jeepem cherokee 6.2 i jego wyniosło 800zł - okolice podwarszawskie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Kolego czytaj ze zrozumieniem kolega fikonek 2 pisze o zakamienionym bloku a nie chłodnicy i tu może mieć rację ze zmiejszonym przepływem i rużnicami temperatury na wskaźniku deski rozdzielczej.a za chłodnicę 1200 zeta nie na moje progi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Też mi się wydawało, że to dużo, ale jak podliczyłem ile wydałem przez 2 lata na walkę z przegrzewaniem, to teraz wolałbym od razu od tego zacząć i wyszłoby prawie na to samo, a problem miałbym z głowy A teraz za grosze muszę puścić prawie nową oryginalną chłodnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmyf Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Ja miałem podobny problem. Grzał się w terenia, grzał się na stromych podjazdach itp. itd. Wyczyszczona chłodnica, wyczyszczony blok, wymiana płynu, nowy termostat i dalej coś było nie tak. Dopiero po wymianie nagrzewnicy problem znikł. Wychodzi na to, że potrafi się mocno zalepić i wtedy cały układ lubi szwankować. Przynajmniej tak było u mnie.Sama nagrzewnica (nowa) to koszt około 100 pln jak się dobrze poszuka - natomiast wymiana.... powiedzmy że skrzyneczka piwka i weekend w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Odgrzeję kotleta... Płyn chłodniczy cieknie mi na lewy dywanik zatem muszę się dobrać do nagrzewnicy i sprawdzić, czy to sama nagrzewnica się rozszczelniła czy dochodzące do niej przyłącza. Pytanie od czego zacząć demontaż? Na co zwrócić uwagę aby nie pourywać cięgien i linek od sterowania nawiewami czy podłączenia zegarów? Jaki mógłby być koszt wykonania tej operacji u mechanika? Trochę obawiam się że jak się tym zajmę w wolnych chwilach to samochód przez kilka tygodni nie wyjedzie z garażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.