Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Temperatura chłodziwa raz rosnie raz spada.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jedno.

Bez względu na to czy jest upał czy zimno.

Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy.

NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda.

 

W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada.

 

Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje jak zaczynaja sie problemy z ukladem chlodzenie to podstawy typu szukanie wyciekow, ewentualne odpowietrzenie jest jako pierwsze.jesli to nic daje zabieram sie za termostat.. tak poprostu dla zasady, jak dalej bez zmian to pompa wody...

dodam tylko ze kiedys w bmw mialem taka przypadlosc ze przy wiekszych prekdosciach sie grzala, okazalo sie za chlodnica byla juz zasyfiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2.7 było podobnie. Przy 140 dochodzilo do czerwonego pola, a chłodnica była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno.

Bez względu na to czy jest upał czy zimno.

Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy.

NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda.

 

W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada.

 

Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże.

Jak odkręcasz korek od chłodnicy na zimnym to wycieka płyn?

Jak odkręcasz korek od chłodnicy na gorącym to wycieka płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, ale w moim przypadku winę za to ponosić może zbyt luźno obracający się wiatrak tak jakby visco nie spinało wystarczająco mocno. Im wyższe obroty silnika tym większy poślizg z racji rosnących wraz z prędkością oporów powietrza wiatraka. Myślę, że montaż elektryka rozwiązałby sprawę z niestabilnością temperatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno.

Bez względu na to czy jest upał czy zimno.

Jak to jest, że gdy jedzie się szybko - 100km/h do 120km/h to wskaźnik temperatury silnika wędruje mocno ponad połowę skali, gdy jedzie się wolniej lub stoi w korku to temperatura spada poniżej połowy.

NA uszkodzenie termostatu mi to nie wygląda.

 

W każdym innym samochodzie gdy jest uszkodzony termostat to jest odwrotnie, bo wówczas temperatura na postoju rośnie, a podczas jazdy spada.

 

Wentylator chłodnicy sprawny, chłodziwo świeże.

Hej przerabiałem przez długi czas dokładnie traki sam problem.

Wymieniłem na nowe: chłodnica wody, termostat, pompa wody, wiskoza... a problem nadal występował (grzał mi się nawet przy -10st.C i opadach śniegu)

Okazało się, że po prostu terrano ma za słabą oryginalną chłodnicę.

Po wymianie na dwukrotnie większą aluminiową problem ustąpił. (300km z prędkością 120-140 i nic ;))

Więcej napisałem w tym poście:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/page-15?do=findComment&comment=1106106

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się że Terrano ma małą chłodnicę. Ja swojego męczyłem nie raz w terenie, raz wracałem z dziurką w chłodnicy po dzwonie i tylko dolewałem chłodziwa i też wskazówka temperatury nie skakała. Później założyłem chłodnicę o T1 bo taka była pod ręką i hulało. Nigdy się nie przegrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od egzemplarza. Jeden na cztery się grzeje :rolleyes2:

Kolega zapierdziela swoim po 120 i nic, a i mnie i jak widać w temacie u kilku osób jeszcze się grzeje.

Piszę co pomogło u mnie (a miałem wszystko nowe i zaraz po założeniu nadal się grzał - pomogła nowa większa alu chłodnica - tam gdzie mi zakładali powiedzieli, że oryginalna jest za mała do auta...)

Ponadto mój jest obciążony bardziej niż seria...

 

A i w terenie nigdy mi się nie grzał.

Tylko autostrada i długie podjazdy na reduktorze.

Edytowane przez nissterr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość chłodnicy niema większego znaczenia ważny jest przepływ i działanie radiatora w oddawaniu ciepła .terraniacze mają bardzo dobre chłodnice w końcu wymyślili je fachowcy z kraju kwitnącej wiśni gdzie temperatury są dosyć wysokie w porwaniu do naszych.feler jest w którymś mechanizmie wspomagającym chłodzenie albo czujnik wariuje.ja jeżdżę na orginalnej ,wymieniłem pompę z wiśnie przepłukaĺem parę razy ukł.i śmiga bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy takie dobre ;p

Przynajmniej w moim przypadku: wymieniłem chłodnicę na nową oryginalną do terrano + nowa pompa wody + nowa wiskoza + nowy termostat i nadal się grzał.

Zmieniłem chłodnicę na alu większą + stara wiskoza + stary termostat + stara pompa wody i nic się nie grzeje.

Wniosek zatem chyba jest oczywisty, że pomogła mi nowa większa aluchłodnica...

 

No ale każdy musi po swojemu ;)

Ja się prawie 2 lata męczyłem, kombinowałem i nic nie pomagało.

Już miałem go sprzedać i kupić R51, ale w akcie desperacji stwierdziłem, że zaryzykuję zakup alu chłodnicy - bo to koszt mniejszy niż zakup nowego auta ;)

Edytowane przez nissterr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przypuszczam w takim razie że problem może być w zakamienionym bloku zmniejsona objętość kanałów, a i jeszcze jedno czy jest plastikowa osłona wentylatora chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nowa chłodnica mogła być zakamieniona?

Plastikowa osłona oczywiście była.

Wierzcie mi - próbowałem wszystkiego przez 2 lata i nic.

 

Nowa chłodnica - całość z montażem wyniosła 1200zł.

Poza mazowieckim na pewno będą to niższe koszty... (na rajdzie spotkałem gościa z jeepem cherokee 6.2 i jego wyniosło 800zł - okolice podwarszawskie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj ze zrozumieniem kolega fikonek 2 pisze o zakamienionym bloku a nie chłodnicy i tu może mieć rację ze zmiejszonym przepływem i rużnicami temperatury na wskaźniku deski rozdzielczej.a za chłodnicę 1200 zeta nie na moje progi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało, że to dużo, ale jak podliczyłem ile wydałem przez 2 lata na walkę z przegrzewaniem, to teraz wolałbym od razu od tego zacząć i wyszłoby prawie na to samo, a problem miałbym z głowy ;)

 

A teraz za grosze muszę puścić prawie nową oryginalną chłodnice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem. Grzał się w terenia, grzał się na stromych podjazdach itp. itd. Wyczyszczona chłodnica, wyczyszczony blok, wymiana płynu, nowy termostat i dalej coś było nie tak. Dopiero po wymianie nagrzewnicy problem znikł. Wychodzi na to, że potrafi się mocno zalepić i wtedy cały układ lubi szwankować. Przynajmniej tak było u mnie.Sama nagrzewnica (nowa) to koszt około 100 pln jak się dobrze poszuka - natomiast wymiana.... powiedzmy że skrzyneczka piwka i weekend w garażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odgrzeję kotleta...

 

Płyn chłodniczy cieknie mi na lewy dywanik zatem muszę się dobrać do nagrzewnicy i sprawdzić, czy to sama nagrzewnica się rozszczelniła czy dochodzące do niej przyłącza. Pytanie od czego zacząć demontaż? Na co zwrócić uwagę aby nie pourywać cięgien i linek od sterowania nawiewami czy podłączenia zegarów? Jaki mógłby być koszt wykonania tej operacji u mechanika? Trochę obawiam się że jak się tym zajmę w wolnych chwilach to samochód przez kilka tygodni nie wyjedzie z garażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...