habibek Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Witam, szybkie pytanie bo mam już mentlik w głowie. Dostałem w rozliczeniu od klienta beczkę oleju (EPX 80W90 - zgodny z API GL-5). Na obcojęzycznych forach zauważyłem, że użytkownicy stosują go wszędzie (skrzynia, reduktor i mosty), czy to właściwe? Szkoda, żeby się zestarzał, chętnie bym wymienił ale sam już nie wiem gdzie mogę go zastosować. W jednym manualu do Patrola stoi, że tak, w innym jest jedynie wzmianka o olejach do wersji z LSD - takiej nie posiadam). Mącą mi w głowie te internety. Poradźcie. Mam Y61 z 2004r. 3.0 DTi. Pozdrawiam, Łukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 80w90 to do mostów na pewno się stosuje , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habibek Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 (edytowane) 80w90 to do mostów na pewno się stosuje , To zakładałem od razu (chociaż w kilku miejscach podają, że do przedniego mostu jest inny niż do tyłu). Mogę nalać go do skrzyni i reduktora? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60512-oleje-eksploatacyjne-patrol-y61-30/ czy z tego wynika, że wszędzie mogę lać EPXa? Edytowane 16 Marca 2016 przez habibek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr5524 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 olej do skrzyni - 3,9 l SAE 80W90 API-GL4 olej do reduktora – 2,2 l SAE 75W90 API-GL4 olej do mostu z przodu – 5,4 l SAE 80W90 API-GL4 olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l SAE 80W90 API-GL4 olej do mostu z tylu z LSD - 3 l SAE 80W90 API-GL4 o specyfikacji LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 - olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. - filtr oleju np. Filtron OP588. Ale są jeszcze inne. Różnią się gwintem, bo były różne podstawki pod filtr. - olej do skrzyni - 3,9 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do reduktora – 2,2 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 75W90 (API-GL4) - olej do mostu z przodu – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do mostu z tylu z LSD - 3 l wymiana co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) o specyfikacji LSD - płyn wspomagania - 0,9/1 l wymiana co 20 kkm, Dextron, ATF-3 Do tylnego mostu jest inny tylko jeżeli ma LSD (ewentualnie ten sam co z przodu + dodatek do lsd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 - olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ?? chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habibek Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 - olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. - filtr oleju np. Filtron OP588. Ale są jeszcze inne. Różnią się gwintem, bo były różne podstawki pod filtr. - olej do skrzyni - 3,9 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do reduktora – 2,2 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 75W90 (API-GL4) - olej do mostu z przodu – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) - olej do mostu z tylu z LSD - 3 l wymiana co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) o specyfikacji LSD - płyn wspomagania - 0,9/1 l wymiana co 20 kkm, Dextron, ATF-3 Do tylnego mostu jest inny tylko jeżeli ma LSD (ewentualnie ten sam co z przodu + dodatek do lsd) Kurcze, patrzcie nic już z tego nie wiem. Poza tym, że chyba rozmawiamy o innych modelach. Do silnika na 120% wlewam trochę ponad 8L (może nawet 8,5L) Teraz wyczytałem w serwisowym manualu, że zalecają: - skrzynia - 3,5 L 75W90 API GL-4 - reduktor - 1,9 L Dextron III ATF / API GL-4 - most tył - 2,1 L 80W90 API GL-5 - most przód - 5,4L 80W90 API GL-5 kurde...naprawdę nie rozumiem o co w tym chodzi. Wiem na 100%, że ilość silnikowego którą podajecie nie jest do mojego samochodu odpowiednia. Skąd tak duża ilość oleju w tylnym moście? Oczywiście ostatecznie tak będę lał, aż przeleję górny korek ale po co marnować olej? Podkreślone rzeczy są zgodne lub wynikają wprost z manuala, problem mam z mostem z tyłu bo w manualu nie piszą ile oleju wchodzi. Jesteście pewni, że mówicie o Y61 z 2004r? Kurcze, tutaj też są informacje podobne do moich typów i wynikające z manuala (poza ilością oleju do tyłu). http://www.kroon-oil.com/en/product-recommendation/cars/nissan-eu/patrol-y61/patrol-30-di/26008/71768/#!/component:71768/ co radzicie? szkoda mi kasę zamrażać. taki mam VIN: JN1KESY61U0121922 (model z powiększoną misją olejową, stąd pewnie różnica w Waszych typach). Pozdrawiam. do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ?? chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie nie pytałem o olej, nie używam mineralnego oczywiście, nawet nie zwróciłem na to uwagi szczerze mówiąc. Chyba naprawdę mówimy o innych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Proszę bardzo Takie informacje znajdziesz na stronie każdego producenta oleju, poniżej masz przykład z Gulfa, ale znajdziesz też na stronach Mobila, Valvoline i innych Do mostów, skrzyni i reduktora możesz lać 80W/90 ale raczej nie wyższy niż GL4 Twój Patrol został wyprodukowany we wrześniu 2003 roku, w dowodzie masz rocznik 2004 bo taka była data pierwszej rejestracji Zapewniam Cię że mówię o Twoim modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habibek Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Snake, dzięki za potwierdzenie moich typów! Miałem wątpliwości jeśli idzie o wcześniejsze wpisy, Twoje są zgodne z moimi "odkryciami" ;-) To API GL-5 do mostów napisane jest w manualu, nie na stronach producentów oleju, nie wziąłem tego z powietrza ;-) Pozdrawiam! ...a bo zapomniałem, poza mostami oczywiście wszedzie zalecają GL-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ?? chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie Mój błąd - napisałem do 2.8 nie popatrzyłem że kolega ma czyzero Edytowane 17 Marca 2016 przez saydack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Jeśli chodzi o oleje do Patrola Y61, to zgodnie z instrukcją obsługi producenta wygląda to następująco: Dyferencjał tylni: 2,1 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniana co 60 tys. km lub co 3 lataDyferencjał przedni: 5,4 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniany co 60 tys. km lub co 3 lataSkrzynia biegów manualna: 5,1 litra Transmission Oil API GL-4 o lepkości wyłącznie 75W-90 ( nie wolno lać API GL-5 ! ) wymieniany co 80 tys. kmReduktor: 1,9 litra Transmission Oil API GL-4 / wymieniany co 60 k km lub co 3 lataPłyn hamulcowy: DOT 4 / wymieniany co 2 lataWspomaganie układu kierowniczego 2 litry / ATF SP 2012 Możesz zatem zalać tym olejem mosty i ewentualnie reduktor. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.