Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gdzie stosować ten olej (Castrol Axle EPX 80W90)


habibek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szybkie pytanie bo mam już mentlik w głowie. Dostałem w rozliczeniu od klienta beczkę oleju (EPX 80W90 - zgodny z API GL-5). Na obcojęzycznych forach zauważyłem, że użytkownicy stosują go wszędzie (skrzynia, reduktor i mosty), czy to właściwe? Szkoda, żeby się zestarzał, chętnie bym wymienił ale sam już nie wiem gdzie mogę go zastosować. W jednym manualu do Patrola stoi, że tak, w innym jest jedynie wzmianka o olejach do wersji z LSD - takiej nie posiadam). Mącą mi w głowie te internety. Poradźcie.

 

Mam Y61 z 2004r. 3.0 DTi.

Pozdrawiam, Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80w90 to do mostów na pewno się stosuje , 

To zakładałem od razu (chociaż w kilku miejscach podają, że do przedniego mostu jest inny niż do tyłu). Mogę nalać go do skrzyni i reduktora?

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60512-oleje-eksploatacyjne-patrol-y61-30/

 

czy z tego wynika, że wszędzie mogę lać EPXa?

Edytowane przez habibek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 olej do skrzyni - 3,9 l  SAE 80W90 API-GL4

 olej do reduktora – 2,2 l  SAE 75W90 API-GL4

 olej do mostu z przodu – 5,4 l  SAE 80W90 API-GL4

 olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l  SAE 80W90 API-GL4

olej do mostu z tylu z LSD - 3 l  SAE 80W90 API-GL4 o specyfikacji LSD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. 
- filtr oleju np. Filtron OP588. Ale są jeszcze inne. Różnią się gwintem, bo były różne podstawki pod filtr. 
- olej do skrzyni - 3,9 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 
- olej do reduktora – 2,2 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 75W90 (API-GL4) 
- olej do mostu z przodu – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 
- olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 
- olej do mostu z tylu z LSD - 3 l wymiana co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) o specyfikacji LSD 
- płyn wspomagania - 0,9/1 l wymiana co 20 kkm, Dextron, ATF-3 

 

Do tylnego mostu jest inny tylko jeżeli ma LSD (ewentualnie ten sam co z przodu + dodatek do lsd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. 

 

:wow:  :wow:

do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ??

chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika  ;)

chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50. 

- filtr oleju np. Filtron OP588. Ale są jeszcze inne. Różnią się gwintem, bo były różne podstawki pod filtr. 

- olej do skrzyni - 3,9 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 

- olej do reduktora – 2,2 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 75W90 (API-GL4) 

- olej do mostu z przodu – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 

- olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) 

- olej do mostu z tylu z LSD - 3 l wymiana co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) o specyfikacji LSD 

- płyn wspomagania - 0,9/1 l wymiana co 20 kkm, Dextron, ATF-3 

 

Do tylnego mostu jest inny tylko jeżeli ma LSD (ewentualnie ten sam co z przodu + dodatek do lsd)

Kurcze, patrzcie nic już z tego nie wiem. Poza tym, że chyba rozmawiamy o innych modelach. Do silnika na 120% wlewam trochę ponad 8L (może nawet 8,5L) Teraz wyczytałem w serwisowym manualu, że zalecają:

 

- skrzynia - 3,5 L 75W90 API GL-4

- reduktor - 1,9 L Dextron III ATF / API GL-4

- most tył - 2,1 L 80W90 API GL-5

- most przód - 5,4L 80W90 API GL-5

 

kurde...naprawdę nie rozumiem o co w tym chodzi.

Wiem na 100%, że ilość silnikowego którą podajecie nie jest do mojego samochodu odpowiednia. Skąd tak duża ilość oleju w tylnym moście? Oczywiście ostatecznie tak będę lał, aż przeleję górny korek ale po co marnować olej?

 

Podkreślone rzeczy są zgodne lub wynikają wprost z manuala, problem mam z mostem z tyłu bo w manualu nie piszą ile oleju wchodzi.

 

Jesteście pewni, że mówicie o Y61 z 2004r?

 

Kurcze, tutaj też są informacje podobne do moich typów i wynikające z manuala (poza ilością oleju do tyłu).

 

http://www.kroon-oil.com/en/product-recommendation/cars/nissan-eu/patrol-y61/patrol-30-di/26008/71768/#!/component:71768/

 

co radzicie? szkoda mi kasę zamrażać.

taki mam VIN: JN1KESY61U0121922 (model z powiększoną misją olejową, stąd pewnie różnica w Waszych typach).

Pozdrawiam.

:wow:  :wow:

do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ??

chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika  ;)

chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie

 

nie pytałem o olej, nie używam mineralnego oczywiście, nawet nie zwróciłem na to uwagi szczerze mówiąc. Chyba naprawdę mówimy o innych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo

Takie informacje znajdziesz na stronie każdego producenta oleju, poniżej masz przykład z Gulfa, ale znajdziesz też na stronach Mobila, Valvoline i innych

Do mostów, skrzyni i reduktora możesz lać 80W/90 ale raczej nie wyższy niż GL4

Twój Patrol został wyprodukowany we wrześniu 2003 roku, w dowodzie masz rocznik 2004 bo taka była data pierwszej rejestracji

Zapewniam Cię że mówię o Twoim modelu  ;)

 

 

 

39033158932673333938.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snake, dzięki za potwierdzenie moich typów! Miałem wątpliwości jeśli idzie o wcześniejsze wpisy, Twoje są zgodne z moimi "odkryciami" ;-) To API GL-5 do mostów napisane jest w manualu, nie na stronach producentów oleju, nie wziąłem tego z powietrza ;-)

Pozdrawiam!

...a bo zapomniałem, poza mostami oczywiście wszedzie zalecają GL-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wow:   :wow:

do Y61 3,0 z 2004 rock-u olej mineralny ??

chyba chcesz koledze zafundować usługę transplantacyjną silnika   ;)

chociaż z drugiej strony w przypadku tego silnika swap to chyba najlepsze rozwiązanie

 

Mój błąd - napisałem do 2.8  :blush: nie popatrzyłem że kolega ma czyzero

Edytowane przez saydack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chodzi o oleje do Patrola Y61, to zgodnie z instrukcją obsługi producenta wygląda to następująco:

 

Dyferencjał tylni: 2,1 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniana co 60 tys. km lub co 3 lata
Dyferencjał przedni: 5,4 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniany co 60 tys. km lub co 3 lata
Skrzynia biegów manualna: 5,1 litra Transmission Oil API GL-4 o lepkości wyłącznie 75W-90 ( nie wolno lać API GL-5 ! ) wymieniany co 80 tys. km
Reduktor: 1,9 litra Transmission Oil API GL-4 / wymieniany co 60 k km lub co 3 lata
Płyn hamulcowy: DOT 4 / wymieniany co 2 lata
Wspomaganie układu kierowniczego 2 litry / ATF SP 2012 

 

Możesz zatem zalać tym olejem mosty i ewentualnie reduktor.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...