Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Nie odpala


almeranew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wkładam kluczyki do stacyjki, odpowiednie lampki się świecą, przekręcam kluczyk i słyszę tylko pyknięcie. Silnik nie chodzi. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy chodzi o rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to, że praktycznie przy każdym temacie silnik zaskakiwał i się kręcił. U mnie nie dochodzi nawet do kręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kontrolki świecą?

Przy przekręceniu kluczyka na zapłon co się dzieje oprócz pyknięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo szczotki, albo automat. Sprawdzisz to zwierając kremy automatu śrubokrętem. Jak zakręci - automat, jak nie zakręci szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kontrolki świecą?

Przy przekręceniu kluczyka na zapłon co się dzieje oprócz pyknięcia?

Kontrolki świecą. Nic się nie dzieje oprócz pyknięcia.

 

Albo szczotki, albo automat. Sprawdzisz to zwierając kremy automatu śrubokrętem. Jak zakręci - automat, jak nie zakręci szczotki.

Czyli albo akumulator albo szczotki? Jeśli chodzi o napięcie to patrzyłem miernikiem i było 12,48V, więc raczej ok. Możesz rozwinąć o co chodzi w zwieraniu krem automatu śrubokrętem? Nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki świecą. Nic się nie dzieje oprócz pyknięcia.

 

Czyli albo akumulator albo szczotki? Jeśli chodzi o napięcie to patrzyłem miernikiem i było 12,48V, więc raczej ok. Możesz rozwinąć o co chodzi w zwieraniu krem automatu śrubokrętem? Nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Musisz zewrzeć te śruby przy rozruszniku do których przykręcone są przewody prądowe. Tym sposobem na ostro uruchamia się rozrusznik jak uszkodzony jest bendix. Pójdą solidne iskry jak będzie przejście na szczotki i powinien zakręcić. Jak nie będzie reakcji to trzeba zajrzeć do rozrusznika. Przed zwieraniem śrubokrętem możesz też postukać młotkiem po obudowie rozrusznika (tylko z wyczuciem) z jednoczesnym przekręceniem kluczyka (potrzebny kolega do pomocy jeden kręci kluczykiem drugi stuka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej problem był/jest z automatem. Wypalone kontakty wewnątrz i im mocniej dokręcone klemy tym mniej kręci. Cała "naprawa" polegała na tym, że klemę od aku zacisnałąłem dwoma nakrętkami, a sama miedziana śruba pozostała luźna w automacie. Od tego czasu nie zdarzyło się "cyku-cyku" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej problem był/jest z automatem. Wypalone kontakty wewnątrz i im mocniej dokręcone klemy tym mniej kręci. Cała "naprawa" polegała na tym, że klemę od aku zacisnałąłem dwoma nakrętkami, a sama miedziana śruba pozostała luźna w automacie. Od tego czasu nie zdarzyło się "cyku-cyku" :D

przez automat masz na myśli skrzynie automatyczną, a nie akumulator. Dopiero zczaiłem. Ja mam niestety skrzynie manualną, więc to nie może być automat. Dziś wymieniany był akumulator na inny i zapalił. Kupiłem nowy akumulator, włożony został i też od razu zapalił. Potem 2 godziny później spróbowałem zapalić i znów... "cyku-cyku". :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo rozrusznik masz pewnie walnięty... albo szczotki się zawiesiły , ewentualnie skończyły (wytarły)

 

A radio gra , światła działają? To aku jest dobry ... poprzedni może też był dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził stan połączenia przewodów z klemami jak również połączenie przewodu z masą.

Podczas wymiany akumulatora powstało dobre połączenie :) które potem zanikło :(

Możliwe są wszystkie warianty opisane powyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził stan połączenia przewodów z klemami jak również połączenie przewodu z masą.

Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc automat mam na myśli przekaźnik prądowy na rozruszniku wysuwający automatycznie bendiks. Do niego podłączony jest przewód z akumulatora i sygnałowy ze stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc automat mam na myśli przekaźnik prądowy na rozruszniku wysuwający automatycznie bendiks. Do niego podłączony jest przewód z akumulatora i sygnałowy ze stacyjki.

Kolega @almmeranew raczej się nie zna specjalnie na mechanice/elektryce, więc może niech zrobi tak jak koleżanka radzi. Zewrze nie te kable, a nie daj Boże od aku i masę, "przyspawa" mu śrubokręt i spali auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat, aby nie tworzyć nowego.

 

Autem jeździłem kilka dni temu normalnie. Dzisiaj nie odpala.

Zapalają sie wszystkie kontrolki. Prąd jest, bo światła działają

i kreci sie wentylator nawiewu w kabinie.

Jedynie co słychać pod maską po przekręceniu kluczyka,

to jednorazowe "szczęknięcie" w okolicach silnika.

 

O co może chodzić?

 

Dzięki z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat, aby nie tworzyć nowego.

 

Autem jeździłem kilka dni temu normalnie. Dzisiaj nie odpala.

Zapalają sie wszystkie kontrolki. Prąd jest, bo światła działają

i kreci sie wentylator nawiewu w kabinie.

Jedynie co słychać pod maską po przekręceniu kluczyka,

to jednorazowe "szczęknięcie" w okolicach silnika.

 

O co może chodzić?

 

Dzięki z góry!

Poszedłbym za radą kolegi Kabi-ja miałem to samo co ty w fiacie uno, dokładnie cyknięcie i koniec, sprawdziłem rozrusznik dokładnie tym sposobem okazało się że rozrusznik jest dobry, nie było dobrze przykręconej klemy plusowej, ale samo sprawdzenie rozrusznika jest efektywne, ale trzeba to umieć zrobić, ja zrobiłem sobie długi śrubokręt połączyłem z grubym drutem odizolowanym-otrzymałem 2 końcówki-w ten sposób dotknęłem 2 śrub jednocześnie w sposób bezpieczny-rozrusznik zaczął chodzić aż miło...połaczenie na krótko...Pierwszym razem można się przestraszyć jest szum, mogą być iskry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zrobić?

 

@almeranew - weź to auto dotocz do mechanika lepiej... będzie szybciej i może taniej ;)

Przy tak minimalnej wiedzy radzę też mechanika lub pytanie do sąsiada który ma Trabanta lub Wartburga ewentualnie Warszawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jednak okazalo sie,

ze jest to rozladowany akumulator.

Dziekuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...