almeranew Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Wkładam kluczyki do stacyjki, odpowiednie lampki się świecą, przekręcam kluczyk i słyszę tylko pyknięcie. Silnik nie chodzi. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy chodzi o rozrusznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90537-nissan-almera-n16-22-di-nie-odpala/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59701-22-di-nie-odpala/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82126-n16-22di-nie-odpala-odcina-doplyw-ropy-prosba-o-pomoc/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87899-nissan-almera-tino-22-di-nie-odpala/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/42788-n16-awaria-n16-2000rok-22di-nie-odpala-serwis-nie-wie-co/ Tyle było na ten temat. Poczytaj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almeranew Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Dziwne jest to, że praktycznie przy każdym temacie silnik zaskakiwał i się kręcił. U mnie nie dochodzi nawet do kręcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 A kontrolki świecą? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon co się dzieje oprócz pyknięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Albo szczotki, albo automat. Sprawdzisz to zwierając kremy automatu śrubokrętem. Jak zakręci - automat, jak nie zakręci szczotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almeranew Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 A kontrolki świecą? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon co się dzieje oprócz pyknięcia? Kontrolki świecą. Nic się nie dzieje oprócz pyknięcia. Albo szczotki, albo automat. Sprawdzisz to zwierając kremy automatu śrubokrętem. Jak zakręci - automat, jak nie zakręci szczotki. Czyli albo akumulator albo szczotki? Jeśli chodzi o napięcie to patrzyłem miernikiem i było 12,48V, więc raczej ok. Możesz rozwinąć o co chodzi w zwieraniu krem automatu śrubokrętem? Nigdy czegoś takiego nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Kontrolki świecą. Nic się nie dzieje oprócz pyknięcia. Czyli albo akumulator albo szczotki? Jeśli chodzi o napięcie to patrzyłem miernikiem i było 12,48V, więc raczej ok. Możesz rozwinąć o co chodzi w zwieraniu krem automatu śrubokrętem? Nigdy czegoś takiego nie robiłem. Musisz zewrzeć te śruby przy rozruszniku do których przykręcone są przewody prądowe. Tym sposobem na ostro uruchamia się rozrusznik jak uszkodzony jest bendix. Pójdą solidne iskry jak będzie przejście na szczotki i powinien zakręcić. Jak nie będzie reakcji to trzeba zajrzeć do rozrusznika. Przed zwieraniem śrubokrętem możesz też postukać młotkiem po obudowie rozrusznika (tylko z wyczuciem) z jednoczesnym przekręceniem kluczyka (potrzebny kolega do pomocy jeden kręci kluczykiem drugi stuka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 W mojej problem był/jest z automatem. Wypalone kontakty wewnątrz i im mocniej dokręcone klemy tym mniej kręci. Cała "naprawa" polegała na tym, że klemę od aku zacisnałąłem dwoma nakrętkami, a sama miedziana śruba pozostała luźna w automacie. Od tego czasu nie zdarzyło się "cyku-cyku" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almeranew Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 W mojej problem był/jest z automatem. Wypalone kontakty wewnątrz i im mocniej dokręcone klemy tym mniej kręci. Cała "naprawa" polegała na tym, że klemę od aku zacisnałąłem dwoma nakrętkami, a sama miedziana śruba pozostała luźna w automacie. Od tego czasu nie zdarzyło się "cyku-cyku" przez automat masz na myśli skrzynie automatyczną, a nie akumulator. Dopiero zczaiłem. Ja mam niestety skrzynie manualną, więc to nie może być automat. Dziś wymieniany był akumulator na inny i zapalił. Kupiłem nowy akumulator, włożony został i też od razu zapalił. Potem 2 godziny później spróbowałem zapalić i znów... "cyku-cyku". :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 No bo rozrusznik masz pewnie walnięty... albo szczotki się zawiesiły , ewentualnie skończyły (wytarły) A radio gra , światła działają? To aku jest dobry ... poprzedni może też był dobry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan1946 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Ja bym jeszcze sprawdził stan połączenia przewodów z klemami jak również połączenie przewodu z masą. Podczas wymiany akumulatora powstało dobre połączenie które potem zanikło Możliwe są wszystkie warianty opisane powyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almeranew Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Ja bym jeszcze sprawdził stan połączenia przewodów z klemami jak również połączenie przewodu z masą. Jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Pisząc automat mam na myśli przekaźnik prądowy na rozruszniku wysuwający automatycznie bendiks. Do niego podłączony jest przewód z akumulatora i sygnałowy ze stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 @almeranew - weź to auto dotocz do mechanika lepiej... będzie szybciej i może taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Pisząc automat mam na myśli przekaźnik prądowy na rozruszniku wysuwający automatycznie bendiks. Do niego podłączony jest przewód z akumulatora i sygnałowy ze stacyjki. Kolega @almmeranew raczej się nie zna specjalnie na mechanice/elektryce, więc może niech zrobi tak jak koleżanka radzi. Zewrze nie te kable, a nie daj Boże od aku i masę, "przyspawa" mu śrubokręt i spali auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Podłączam się pod temat, aby nie tworzyć nowego. Autem jeździłem kilka dni temu normalnie. Dzisiaj nie odpala. Zapalają sie wszystkie kontrolki. Prąd jest, bo światła działają i kreci sie wentylator nawiewu w kabinie. Jedynie co słychać pod maską po przekręceniu kluczyka, to jednorazowe "szczęknięcie" w okolicach silnika. O co może chodzić? Dzięki z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter10 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Podłączam się pod temat, aby nie tworzyć nowego. Autem jeździłem kilka dni temu normalnie. Dzisiaj nie odpala. Zapalają sie wszystkie kontrolki. Prąd jest, bo światła działają i kreci sie wentylator nawiewu w kabinie. Jedynie co słychać pod maską po przekręceniu kluczyka, to jednorazowe "szczęknięcie" w okolicach silnika. O co może chodzić? Dzięki z góry! Poszedłbym za radą kolegi Kabi-ja miałem to samo co ty w fiacie uno, dokładnie cyknięcie i koniec, sprawdziłem rozrusznik dokładnie tym sposobem okazało się że rozrusznik jest dobry, nie było dobrze przykręconej klemy plusowej, ale samo sprawdzenie rozrusznika jest efektywne, ale trzeba to umieć zrobić, ja zrobiłem sobie długi śrubokręt połączyłem z grubym drutem odizolowanym-otrzymałem 2 końcówki-w ten sposób dotknęłem 2 śrub jednocześnie w sposób bezpieczny-rozrusznik zaczął chodzić aż miło...połaczenie na krótko...Pierwszym razem można się przestraszyć jest szum, mogą być iskry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan1946 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Jak to zrobić? @almeranew - weź to auto dotocz do mechanika lepiej... będzie szybciej i może taniej Przy tak minimalnej wiedzy radzę też mechanika lub pytanie do sąsiada który ma Trabanta lub Wartburga ewentualnie Warszawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 W moim przypadku jednak okazalo sie, ze jest to rozladowany akumulator. Dziekuje wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.