Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem 2.0 DCi check engie i kręci się tylko do 3 tys obrotów.


zaniak15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie!

 

Mam problem ze swoim Nissanem Xtrail T31 2.0 DCi samochód kręci mi się do 3 tys obrotów nie więcej i swieci się kontrolka Check. Czy któryś z forumowiczów spotkał się z takim problemem w swoim Xtrailu? Posiadam również problem z otwarciem maski która nie chce odskoczyć po pociągnięciu za linkę. Przy jeździe raptem się otworzyła. Koledzy proszę o pomoc kończy się zima i mój Xtrail zaczyna prostestować. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro świeci check to trzeba odczytać błędy.

Bez tego to wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą odpaliłęm auto i normalnie wskoczył na obroty. Ale po jakiś 15 minutach znów to samo. Dzisiaj nissan trafia pod komputer. Jak tylko odczytam błąd napiszę stosowny post. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz koniecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p0235 kod błędu. Pokazuje na czujnik ZAWÓR TURBINY N75 EGR. Czy ktoś spotkał się z tą przypadłością? Pisał do mnie jeden z forumowiczów ma dokłądnie ten sam problem i przy zbliżony a wręcz takim samym przebiegu. 


Panowie pomocy! Czyjnik został wymieniony i dalej to samo. Mój mechanik rozłożył ręcę proszę o podpowiedz!!! Auto stoi uziemione;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisssan ma to do siebie ,że można pół samochodu wymienić po wskazanych kodach usterek i nic to nie da.

90% diagnostyki komputerowej jest błędna.

Nalezy szukać kumatego mechanika z doświadczeniem ,to z pewnoscia szybko znajdzie prawdziwą przyczynę usterki.

Z tego co osobiscie podejrzewam w tym przypadku może być kilka przyczyn tego stanu rzeczy:

-czujnik cisnienia doladowania

-brudny egr

-zacinającie sie kierownice w turbinie

-dpf

 

P.S.

Odradzam szukania przyczyny w ASO Nissan.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy wiesz w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia doładowania? Próbuje skubańca zlokalizować. Chce sprawdzić jakie jest napięcie na kostce i czy bez niego będzie mi na zapłonie wyskakiwał check. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza i zobaczyć czy jest jakaś zmiana. Obstawiałbym  że padła Ci przepływka.

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka była sprawdzana i wyjęcie niestety nic nie pomogło.


Temat do zamknięcia problem rozwiązany problemem okazał się Czujnik ciśnienia doładowania (0281002740). Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka była sprawdzana i wyjęcie niestety nic nie pomogło.

Temat do zamknięcia problem rozwiązany problemem okazał się Czujnik ciśnienia doładowania (0281002740). Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

 

Byłem tego na 90% pewny od samemu poczatku.

W ASO by pół samochodu wymienili zanim doszli by do tego czujnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no w ASO niedaleko mojego miejsca zamieszkania nie jest tak źle dla człowieka od którego podstawiałem czujnik znaleźli to z miejsca. Także wszystkich ASO do jednego worka brać nie można. Ile ASO tyle opinii i podejść z ich strony do klienta. 

Edytowane przez zaniak15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś szczęście,że trafiłeś na kogos kumatego.

Na ogół jest zupełnie inaczej,ludzie tam pracujący są przeważnie  z łapanki i jak trafią na coś co komputer nie pokaże lub wskazania będa błędne to zaczyna się na ogół cyrk -za co wszystko oczywiście płaci klient.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z tego co osobiscie podejrzewam w tym przypadku może być kilka przyczyn tego stanu rzeczy:


-czujnik cisnienia doladowania


-brudny egr


-zacinającie sie kierownice w turbinie


-dpf "


 


piotrek3 to jednak Ekspert, już nie jednemu pomógł. Warto go pytać o sprawy techniczne związane z X-ami..


 


Pozdrawiam X-maniaków i Wesołych Świąt!!!


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej miałem ten sam przypadek, auto na autostradzie straciło moc dopiero po połowie dnia zaświecił się check. Na komputerze wyszły błędy egr tempomatu itd. Mechanik rozkręcił górną flansze od egr popsikał czym skręcił wykasował błąd i na razie przejechałem 300 km bez awarii. Niedługo chciałem jechać na urlop auto użytkuje od tygodnia jestem więcej jak pewny że problem wróci. Znacie kogoś kumatego w trójmieście do kogo mógłbym się w tej sprawie zgłosić? Zastanawiam się profilaktycznie nad wycięciem dpf i zaślepieniem egr, który wiem ze zostawia syf w silniku. Na forum nie do końca jest to polecane czy z powodu nielegalności usunięcia? Jak wygląda pomiar spalin po takim zabiegu i przegląd auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobną przypadłość - przyczyna: padł zawór EGR (a konkretnie potencjometr czy jakoś tak) - oraz czujnik przepływu mieszanki powietrze paliwo. Po wymianie jest ok prawie rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odpukać na razie jest ok przejechałem 2 tyś km i działa dolałem środek na przeczyszczanie wtrysków i silnika millers wymieniłem olej i nie tankuje już na Orlenie :P zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem egr i dolotu licząc że tam jest problem słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować :P dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować :P dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może ....

Czego to ludzie nie wymyślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpukać na razie jest ok przejechałem 2 tyś km i działa dolałem środek na przeczyszczanie wtrysków i silnika millers wymieniłem olej i nie tankuje już na Orlenie :P zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem egr i dolotu licząc że tam jest problem słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować :P dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może ....

Jak nie na Orlenie to gdzie tankujesz auto ?

Za granicą?

W polsce w 99% bez wzgledu na nazwe stacji-paliwo jest z tego samego źródła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tankuje na statoil na orlenie nie raz już się naciąłem a mój kuzyn miał z nimi nawet sprawę w sądzie mój kolega w pasacie maił problem z check zaczął tankować na statoil po mojej rekomendacji i problem zniknął ja wierzę że paliwo jest różne co z tego że w 90% jest z orlen ale każda stacja leje do produktu uszlachetniacze tak jak powinno się do diesli lać środki np. na przeczyszczenie wtrysków profilaktycznie dlaczego dlatego że paliwo jest do d*py te środki nie są popularne bez powodu coś w tym musi być nie chce nikomu robić reklamy ale np. jak tankowałem gaz na carrefour to zawsze palił mi 2 l więcej na 100 sam w to nie wierzyłem ale takie były fakty choć np. w leclerc paliwo chwale. Co do paliwo kumaty mechanik mówi tak lej zwykłą ropę bo ta lepsza pa wyższą tem spali zapycha szybciej dpf itd. Podsumowując uważam że warto mieć pewną stację benz. i się jej trzymać bo naprawdę są cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu i beny nie wiem, nie używam.

 

Dodatki do diesla w różnych sieciach to czysty marketing. Taki plaster na ranę postrzałową. Ze względu na ilość tych dodatków w całej objętości, bardziej działają na wyobraźnię kierowcy, niż zmieniają faktyczne właściwości paliwa.

 

Wytyczne do wyboru stacji:

1. Unikać małych peryferyjnych stacji, gdzie właściciel lub dzierżawca, ze względu na mały ruch, ma dużo czasu na autorskie pomysły z własnymi "uszlachetniaczami" paliwa.

2. Unikać starych, małych stacji, gdzie możemy się obawiać zasyfionych zbiorników, nieczyszczonych od lat. 

 

Osobną sprawą, na szczęście coraz rzadszą, są nieuczciwi ajencji, "podkręcający" liczniki dystrybutorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokladnie tak jak wyzej napisał Berater!!

W Polsce wszedzie na stacjach sieciowych paliwa są identyczne.Tak samo zadna z sieci stacji niczego do paliwa nie dodaje.

Problem jest tylko i wyłacznie w ludziach ,ktorzy  stacje  prowadzą.

Zadna marka czy to Orlen,Statoil,Shell czy inna nie zagwarantuje ,ze akurat  jakiejś stacji nie  prowadza hochsztaplerzy.

Dziwie sie naiwności niektorych wierzacych w to ze siec stacji X ma lepsze lub gorsze paliwo od stacji Y.

W polsce poza małymi ,pojedyńczymi przypadkami stacji- najczesciej przygranicznych -paliwo wszedzie jest z "tej samej beczki"..

P.S.

Mam to samo zdanie co Luczak w sprawie "lepszego "oleju napedowego.Jeżdżenie na nim przynosi niesie wiecej szkody niż pozytku.

Ja do ropy dodaje jeszcze na zbiornik ok.0,5 mixol-a,bo obecna ropa ze wzgledu na wyśrubowane normy jest "bardziej sucha"niz kiedyś przez co silnik szybciej zuzywa się

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie do końca się zgodzę.

1. Sieci dodają swoje "czarodziejskie" dodatki do podstawowej bazy paliwowej (wspólnej praktycznie dla wszystkich sieci), bo mogłyby być pociągnięte do odpowiedzialności za nierzetelną reklamę. A to grubo kosztuje. Ale, jak wspomniałem wyżej ilości dodatków są tak małe, że pomogą tyle co umarłemu kadzidło. Nie leją tego więcej również z prozaicznego powodu, przestaliby być konkurencyjni cenowo. Są to bardzo drogie dodatki.

2. Z mixolem bym uważał. To co było dobre w traktorach Ursus i mercach beczkach nie ma zastosowania współcześnie, szczególnie w silnikach z CR.

Nie pamiętam już gdzie, ale kiedyś Kolega Ryba potwierdził powyższe.

3. Paliwa premium są mniej zasiarczone, ale rzeczywiście, tak jak piszesz, bardziej suche. Dlatego ja leję naprzemiennie, najczęściej zwykłą i od czasu do czasu premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże wyłacznie dieslami juz 18 lat a ok.od 10 lat leje mixol do ropy.

W tych ostatnich 10 latach regularnego dodawaniu oleju od 2 taktow do paliwa -ANI RAZU NIE MIALEM problemów jakichkolwiek z wtryskami,turbo ,egr,itp.z zadnym autem.A w tym czasie były to dwa T30,BMW X3 ,A6C6 3.0tdi,teraz T31..

Wiec własnie na podst,własnych doswiadczeń a nie rozważań teoretycznych dodaje mixol do paliwa i jeżdże spokojny o silnik i jego osprzet.

Jedynie gdzie mixol moze szkodzic-dpf to nie ma takiej  opcji u mnie-bo na trzeci dzień po zakupie T31 "chwasta"wyciełem.p.

P.S.

Acha!

W dobie Ursusa czy czy mercedesa beczki nikt nie dodawał oleju do ropy -bo w tedy było to bezcelowe.

Ropa była zupełnie inna ...

teraz jak najbardziej jest to zasadne ,ale poza autami z dpf/fap.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o teoretyzowanie. Ja też z doświadczenia (jestem chyba najstarszy na forum :)) a nie teoretycznie się mądrzę.

 

A z zetorami, ursusami, beczkami nie masz racji. W tych pojazdach dodawano mixol, nie w celu polepszenia paliwa, a przede wszystkim żeby poprawić smarowanie pompy i wydłużyć przebiegi między-naprawcze do miliona km, czy motogodzin.

Oprócz mixolu dodawano w zimie również trochę benzyny, zeby zabezpieczyć się przed zamarzaniem paliwa.

 

Musisz pamiętać, że dodanie mixolu zmniejsza liczbę cetanową paliwa. Przy tamtych starych silnikach rozprężonych nie miało to kompletnie znaczenia. Przepalały wszystko, opał, a nawet olej rzepakowy.

 

U nas jest zgoła inaczej. Dodanie mixolu w proporcji ponad 1:50 obniża LC do poziomu mniej więcej 40-50, czyli niewiele więcej niż nafta oświetleniowa, co czyni z tego paliwa praktycznie odpad.

 

Chcesz, to lej do swojego (tym bardziej, że nie masz już dpf). Ale inni niech się dwa razy zastanowią. Jest wystarczająco dużo profesjonalnych dodatków do paliwa, poprawiających smarowanie.

 

Nie obraz się, ale moim zdaniem dolewanie mixolu do nowoczesnego układu wtryskowego jest druciarstwem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum w wielu modelach jest mowa o dolewaniu 2T do diesla.

Sam zacząłem lać już jakiś czas temu do swoich klekotów.

0,5 na zbiornik to trochę przesada. 0,2 na 80 litrów to chyba wystarczy.

A czy druciarstwo? Czas pokaże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...