zaniak15 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Witam panowie! Mam problem ze swoim Nissanem Xtrail T31 2.0 DCi samochód kręci mi się do 3 tys obrotów nie więcej i swieci się kontrolka Check. Czy któryś z forumowiczów spotkał się z takim problemem w swoim Xtrailu? Posiadam również problem z otwarciem maski która nie chce odskoczyć po pociągnięciu za linkę. Przy jeździe raptem się otworzyła. Koledzy proszę o pomoc kończy się zima i mój Xtrail zaczyna prostestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Skoro świeci check to trzeba odczytać błędy. Bez tego to wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaniak15 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Przed chwilą odpaliłęm auto i normalnie wskoczył na obroty. Ale po jakiś 15 minutach znów to samo. Dzisiaj nissan trafia pod komputer. Jak tylko odczytam błąd napiszę stosowny post. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Napisz koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaniak15 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 p0235 kod błędu. Pokazuje na czujnik ZAWÓR TURBINY N75 EGR. Czy ktoś spotkał się z tą przypadłością? Pisał do mnie jeden z forumowiczów ma dokłądnie ten sam problem i przy zbliżony a wręcz takim samym przebiegu. Panowie pomocy! Czyjnik został wymieniony i dalej to samo. Mój mechanik rozłożył ręcę proszę o podpowiedz!!! Auto stoi uziemione;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Nisssan ma to do siebie ,że można pół samochodu wymienić po wskazanych kodach usterek i nic to nie da. 90% diagnostyki komputerowej jest błędna. Nalezy szukać kumatego mechanika z doświadczeniem ,to z pewnoscia szybko znajdzie prawdziwą przyczynę usterki. Z tego co osobiscie podejrzewam w tym przypadku może być kilka przyczyn tego stanu rzeczy: -czujnik cisnienia doladowania -brudny egr -zacinającie sie kierownice w turbinie -dpf P.S. Odradzam szukania przyczyny w ASO Nissan.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaniak15 Opublikowano 23 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Witam czy wiesz w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia doładowania? Próbuje skubańca zlokalizować. Chce sprawdzić jakie jest napięcie na kostce i czy bez niego będzie mi na zapłonie wyskakiwał check. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza i zobaczyć czy jest jakaś zmiana. Obstawiałbym że padła Ci przepływka. Edytowane 23 Marca 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaniak15 Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Przepływka była sprawdzana i wyjęcie niestety nic nie pomogło. Temat do zamknięcia problem rozwiązany problemem okazał się Czujnik ciśnienia doładowania (0281002740). Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Przepływka była sprawdzana i wyjęcie niestety nic nie pomogło. Temat do zamknięcia problem rozwiązany problemem okazał się Czujnik ciśnienia doładowania (0281002740). Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam! Byłem tego na 90% pewny od samemu poczatku. W ASO by pół samochodu wymienili zanim doszli by do tego czujnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaniak15 Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Nie no w ASO niedaleko mojego miejsca zamieszkania nie jest tak źle dla człowieka od którego podstawiałem czujnik znaleźli to z miejsca. Także wszystkich ASO do jednego worka brać nie można. Ile ASO tyle opinii i podejść z ich strony do klienta. Edytowane 24 Marca 2016 przez zaniak15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Miałeś szczęście,że trafiłeś na kogos kumatego. Na ogół jest zupełnie inaczej,ludzie tam pracujący są przeważnie z łapanki i jak trafią na coś co komputer nie pokaże lub wskazania będa błędne to zaczyna się na ogół cyrk -za co wszystko oczywiście płaci klient. Edytowane 24 Marca 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 "Z tego co osobiscie podejrzewam w tym przypadku może być kilka przyczyn tego stanu rzeczy: -czujnik cisnienia doladowania -brudny egr -zacinającie sie kierownice w turbinie -dpf " piotrek3 to jednak Ekspert, już nie jednemu pomógł. Warto go pytać o sprawy techniczne związane z X-ami.. Pozdrawiam X-maniaków i Wesołych Świąt!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luczak Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Hej miałem ten sam przypadek, auto na autostradzie straciło moc dopiero po połowie dnia zaświecił się check. Na komputerze wyszły błędy egr tempomatu itd. Mechanik rozkręcił górną flansze od egr popsikał czym skręcił wykasował błąd i na razie przejechałem 300 km bez awarii. Niedługo chciałem jechać na urlop auto użytkuje od tygodnia jestem więcej jak pewny że problem wróci. Znacie kogoś kumatego w trójmieście do kogo mógłbym się w tej sprawie zgłosić? Zastanawiam się profilaktycznie nad wycięciem dpf i zaślepieniem egr, który wiem ze zostawia syf w silniku. Na forum nie do końca jest to polecane czy z powodu nielegalności usunięcia? Jak wygląda pomiar spalin po takim zabiegu i przegląd auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Miałem podobną przypadłość - przyczyna: padł zawór EGR (a konkretnie potencjometr czy jakoś tak) - oraz czujnik przepływu mieszanki powietrze paliwo. Po wymianie jest ok prawie rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luczak Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 odpukać na razie jest ok przejechałem 2 tyś km i działa dolałem środek na przeczyszczanie wtrysków i silnika millers wymieniłem olej i nie tankuje już na Orlenie zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem egr i dolotu licząc że tam jest problem słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może .... Czego to ludzie nie wymyślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 odpukać na razie jest ok przejechałem 2 tyś km i działa dolałem środek na przeczyszczanie wtrysków i silnika millers wymieniłem olej i nie tankuje już na Orlenie zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem egr i dolotu licząc że tam jest problem słyszałem również teorie że często po zakupie auta tak się dzieje ze względu na zmianę nogi użytkowania i potrafi zwariować dziwna teoria na pierwszy rzut oka ale może .... Jak nie na Orlenie to gdzie tankujesz auto ? Za granicą? W polsce w 99% bez wzgledu na nazwe stacji-paliwo jest z tego samego źródła.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luczak Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 tankuje na statoil na orlenie nie raz już się naciąłem a mój kuzyn miał z nimi nawet sprawę w sądzie mój kolega w pasacie maił problem z check zaczął tankować na statoil po mojej rekomendacji i problem zniknął ja wierzę że paliwo jest różne co z tego że w 90% jest z orlen ale każda stacja leje do produktu uszlachetniacze tak jak powinno się do diesli lać środki np. na przeczyszczenie wtrysków profilaktycznie dlaczego dlatego że paliwo jest do d*py te środki nie są popularne bez powodu coś w tym musi być nie chce nikomu robić reklamy ale np. jak tankowałem gaz na carrefour to zawsze palił mi 2 l więcej na 100 sam w to nie wierzyłem ale takie były fakty choć np. w leclerc paliwo chwale. Co do paliwo kumaty mechanik mówi tak lej zwykłą ropę bo ta lepsza pa wyższą tem spali zapycha szybciej dpf itd. Podsumowując uważam że warto mieć pewną stację benz. i się jej trzymać bo naprawdę są cyrki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Co do gazu i beny nie wiem, nie używam. Dodatki do diesla w różnych sieciach to czysty marketing. Taki plaster na ranę postrzałową. Ze względu na ilość tych dodatków w całej objętości, bardziej działają na wyobraźnię kierowcy, niż zmieniają faktyczne właściwości paliwa. Wytyczne do wyboru stacji: 1. Unikać małych peryferyjnych stacji, gdzie właściciel lub dzierżawca, ze względu na mały ruch, ma dużo czasu na autorskie pomysły z własnymi "uszlachetniaczami" paliwa. 2. Unikać starych, małych stacji, gdzie możemy się obawiać zasyfionych zbiorników, nieczyszczonych od lat. Osobną sprawą, na szczęście coraz rzadszą, są nieuczciwi ajencji, "podkręcający" liczniki dystrybutorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Jest dokladnie tak jak wyzej napisał Berater!! W Polsce wszedzie na stacjach sieciowych paliwa są identyczne.Tak samo zadna z sieci stacji niczego do paliwa nie dodaje. Problem jest tylko i wyłacznie w ludziach ,ktorzy stacje prowadzą. Zadna marka czy to Orlen,Statoil,Shell czy inna nie zagwarantuje ,ze akurat jakiejś stacji nie prowadza hochsztaplerzy. Dziwie sie naiwności niektorych wierzacych w to ze siec stacji X ma lepsze lub gorsze paliwo od stacji Y. W polsce poza małymi ,pojedyńczymi przypadkami stacji- najczesciej przygranicznych -paliwo wszedzie jest z "tej samej beczki".. P.S. Mam to samo zdanie co Luczak w sprawie "lepszego "oleju napedowego.Jeżdżenie na nim przynosi niesie wiecej szkody niż pozytku. Ja do ropy dodaje jeszcze na zbiornik ok.0,5 mixol-a,bo obecna ropa ze wzgledu na wyśrubowane normy jest "bardziej sucha"niz kiedyś przez co silnik szybciej zuzywa się Edytowane 14 Czerwca 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Piotrek, nie do końca się zgodzę. 1. Sieci dodają swoje "czarodziejskie" dodatki do podstawowej bazy paliwowej (wspólnej praktycznie dla wszystkich sieci), bo mogłyby być pociągnięte do odpowiedzialności za nierzetelną reklamę. A to grubo kosztuje. Ale, jak wspomniałem wyżej ilości dodatków są tak małe, że pomogą tyle co umarłemu kadzidło. Nie leją tego więcej również z prozaicznego powodu, przestaliby być konkurencyjni cenowo. Są to bardzo drogie dodatki. 2. Z mixolem bym uważał. To co było dobre w traktorach Ursus i mercach beczkach nie ma zastosowania współcześnie, szczególnie w silnikach z CR. Nie pamiętam już gdzie, ale kiedyś Kolega Ryba potwierdził powyższe. 3. Paliwa premium są mniej zasiarczone, ale rzeczywiście, tak jak piszesz, bardziej suche. Dlatego ja leję naprzemiennie, najczęściej zwykłą i od czasu do czasu premium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Jeżdże wyłacznie dieslami juz 18 lat a ok.od 10 lat leje mixol do ropy. W tych ostatnich 10 latach regularnego dodawaniu oleju od 2 taktow do paliwa -ANI RAZU NIE MIALEM problemów jakichkolwiek z wtryskami,turbo ,egr,itp.z zadnym autem.A w tym czasie były to dwa T30,BMW X3 ,A6C6 3.0tdi,teraz T31.. Wiec własnie na podst,własnych doswiadczeń a nie rozważań teoretycznych dodaje mixol do paliwa i jeżdże spokojny o silnik i jego osprzet. Jedynie gdzie mixol moze szkodzic-dpf to nie ma takiej opcji u mnie-bo na trzeci dzień po zakupie T31 "chwasta"wyciełem.p. P.S. Acha! W dobie Ursusa czy czy mercedesa beczki nikt nie dodawał oleju do ropy -bo w tedy było to bezcelowe. Ropa była zupełnie inna ... teraz jak najbardziej jest to zasadne ,ale poza autami z dpf/fap. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Tu nie chodzi o teoretyzowanie. Ja też z doświadczenia (jestem chyba najstarszy na forum ) a nie teoretycznie się mądrzę. A z zetorami, ursusami, beczkami nie masz racji. W tych pojazdach dodawano mixol, nie w celu polepszenia paliwa, a przede wszystkim żeby poprawić smarowanie pompy i wydłużyć przebiegi między-naprawcze do miliona km, czy motogodzin. Oprócz mixolu dodawano w zimie również trochę benzyny, zeby zabezpieczyć się przed zamarzaniem paliwa. Musisz pamiętać, że dodanie mixolu zmniejsza liczbę cetanową paliwa. Przy tamtych starych silnikach rozprężonych nie miało to kompletnie znaczenia. Przepalały wszystko, opał, a nawet olej rzepakowy. U nas jest zgoła inaczej. Dodanie mixolu w proporcji ponad 1:50 obniża LC do poziomu mniej więcej 40-50, czyli niewiele więcej niż nafta oświetleniowa, co czyni z tego paliwa praktycznie odpad. Chcesz, to lej do swojego (tym bardziej, że nie masz już dpf). Ale inni niech się dwa razy zastanowią. Jest wystarczająco dużo profesjonalnych dodatków do paliwa, poprawiających smarowanie. Nie obraz się, ale moim zdaniem dolewanie mixolu do nowoczesnego układu wtryskowego jest druciarstwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Na forum w wielu modelach jest mowa o dolewaniu 2T do diesla. Sam zacząłem lać już jakiś czas temu do swoich klekotów. 0,5 na zbiornik to trochę przesada. 0,2 na 80 litrów to chyba wystarczy. A czy druciarstwo? Czas pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.