kojoto3 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Witam. Czy mogę prosić o pomoc. Mój ojczulek zakupił ostatnio sobie Nissan Note 1.4 benzynka 2006 rok, niestety po tygodniu użytkowania pojawił się Check, diagnoza po podłączeniu pod komputer była Sonda lambda do wymiany. Samochód szarpał, nie miał mocy. Sondę właśnie wymienili na Boscha, nie wiem która to jest sonda czy pierwsza czy druga, widać ją od strony silnika chyba przed katalizatorem. Błąd skasowali i niestety problem nadal się pojawia. I teraz nie wiedzą co dalej, a mój ojczulek jak to osoba starsza bardzo się denerwuje. Chciałbym mu pomóc. Jak można sprawdzić co może być przyczyną problemu, może na sonda nowa też jest walnięta, a może tę nową trzeba jakoś "uczyć" (bo i takie informacje znalazłem w necie). A i po skasowaniu błędu przy jednym odczycie pojawił się też błąd drugiej sondy, ale po skasowaniu narazie się nie pojawia. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Z tego co wiem,nie zawsze sondy Boscha pasują idealnie do Note.Wiem ,że kolega Was wymieniał na Boscha i wszystko grało,ale musiał się przejechać po wymianie z prędkością około 80/h przez kilkanaście kilometrów.Jeżeli po wymianie znów szarpie,to z powrotem na komputer,niech czytają.czasami nowa sonda nie daje wymaganych parametrów,lub pada zaraz po załozeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Już chyba znam przyczynę. Prawdopodobnie dali złą sondę, oddałem do sklepu i czekam na oryginalną. Jutro będzie zobaczymy czy to faktycznie to. Sonda założona, niby oryginał, a błąd jak był tak jest. Po skasowaniu błędu pochodzi z godzinę dobrze, a potem znowu błąd. Jedynie co doszli to że sonda daje parametry od 1,5 do 2,5 v a to chyba źle. Jak odpieli drugą sondę diagnostyczną to parametry ok 0,8 v , czyli w normie i silnik chodzi prawidłowo. Z tego wynika że druga sonda też do wymiany, albo tylko ta druga była walnięta. Tylko dlaczego pokazywał że ta pierwsza uszkodzona i czy na tym się skończy i wkońcu będzie działać prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Bo sondy takie są chimeryczne.Czasami padnie pierwsza,ale po długim uzytkowaniu działaja jak siostry bliźniaczki,ale jak jedna padnie i dasz nową to za chwilę druga przestaje trzymać parametry.Note też jest chimeryk,nie wiem cym to jest podyktowane,ale mało który zamiennik sondy łapie od razu i działa dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.