jakt Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Dobry wieczór! Mam problem z rozruchem Almery z silnikiem 1.5 benz. (rocznik 2000). Wygląda na to, że uszkodzony jest bendiks, a objawia się to tym, że po przekręceniu kluczyka kręci się rozrusznik, ale nie napędza on silnika. Możliwe jest uruchomienie silnika za którymś razem. Raczej dłuższe czekanie po przekręceniu kluczyka, zwiększa szanse na odpalenie niż przy przekręcaniu kluczyka raz za razem. Staram się opisać jak najbardziej szczegółowo, bowiem wadliwe są nieraz elektromagnesy. Po odpaleniu silnika słychać (choć nie zawsze) ciche "cykanie" czy też "stukanie", lokalizuję to od rozrusznika, jakby bendiks nie wracał na miejsce (domyślam się - uszkodzona sprężyna?). Dostęp do rozrusznika jest trudny, więc musiałbym na kilka dni uziemić pojazd wymontowując rozrusznik, myślę więc, czy nie warto by mi było zamówić odpowiedniego bendiksu zawczasu. W miejscu zamieszkania mam mały problem z dostępem do części bez zamawiania. Korzystając z Waszej wiedzy, chciałbym się dowiedzieć, czy w tym modelu stosowane były rozruszniki tego samego producenta czy były to różne produkcje? Z tego co widzę to dominuje Valeo, ale czasem napotykam Boscha, więc nie mam pewności. Drugą sprawą jest to, że przy wyciąganiu rozrusznika trzeba koniecznie rozłączyć go akumulatora, co spowodować może rozkodowanie radia.. którego kodu nie mam. Widzę, że do dodatniego bieguna akumulatora dołączony jest zaczep z kilkoma przewodami. Czy jest możliwe, by odłączyć w tym miejscu rozrusznik (tj od zaczepu przy akumulatorze), a resztę "elektroniki" mieć ciągle zasilaną? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Nie ma takiej możliwości żeby odłączyć sam rozrusznik bo wszystkie kable są połączone. Żeby uratować radio to musisz wykombinować zapasowe zasilanie tylko samego radia. Żeby naprawić rozrusznik musisz go wymontować a takie domyślanie się które części jakiego producenta jest trudne, trzeba przedmiot obmacać, obejrzeć, rozkręcić jak potrzeba. Pół godziny wystarczy na odkręcenie wszystkich śrub rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakt Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Nie ma takiej możliwości żeby odłączyć sam rozrusznik bo wszystkie kable są połączone. Żeby uratować radio to musisz wykombinować zapasowe zasilanie tylko samego radia. Żeby naprawić rozrusznik musisz go wymontować a takie domyślanie się które części jakiego producenta jest trudne, trzeba przedmiot obmacać, obejrzeć, rozkręcić jak potrzeba. Pół godziny wystarczy na odkręcenie wszystkich śrub rozrusznika. Ok, zrobię tak jak piszesz. Może się uda z tym układem podtrzymania pamięci, przemyślę to (choć niektóre radia można rozszyfrować kalkulatorem kodów, jutro się upewnię po nr seryjnym). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 A w serwisie nie będą wiedzieli kodu? Ja swego czasu do służbowego auta uzyskałem kod w serwisie. Spróbuj tą drogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakt Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Problem zażegnany - wadliwy był bendiks. Dodam jeszcze, że rozrusznik był firmy Bosch, a nie Valeo jak w większości benzyniaków 1.5 w almerach. Można zamknąć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.