badal Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 CzescKupilem wlasnie dlugiego z silnikiem 2.8 z 1999rStraszny mułek ale to zostawie na pozniej ( moze go zawirusuje ? )Nie mialem nigdy parcha wiec mam kilka pytanSamochod bede uzytkowal na codzien w jezdzeniu po miescie jak i na weekendowe wypady poszalec na górkach1. Nie wiem jaki olej byl wlewany do silnika ale czy 10W40 bedzie dobry ? (przebieg 240tys -raczej autentyczny)2. Z przednich kul wylatuje smar - kule nie sa raczej skorodowane. Trzeba wymienic uszczelniacze tak?3. Chcialbym go podniesc na zawieszeniu tak zeby nie ingerowac w zmiane ustawien skrzyni itpczy lift +2 bedzie najlepszy?4. Jakie opony i felgi polecacie i gdzie najlepiej kupic5. jaki olej jest w przednim i tylnym moscie?6. Czy wymienic gumy na poliuretany?Prosze o odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 1, 10W40 będzie w sam raz, wszystkie Patrole sprowadzone do Polski mają 240tys przebiegu 2. jeśli z kul wychodzi tylko smar, a olej nie cieknie nie rób na razie nic, możesz poprosić kogoś kto ma doświadczenie, żeby sprawdził luzy na łożyskach zwrotnic, na remont przedniego mostu jeszcze przyjdzie pora 3. jeśli chcesz używać auta na co dzień nie ma się co ładować w lift powyżej +2" w długim Patrolu przy lifcie 2" nie musisz nic kombinować ze skrzynią, ale pamiętaj, że lift to nie tylko sprężyny i amory 4. oponę to sobie musisz sam wykoncypować, pamiętaj o tym że nie ma opony, która : dobrze robi w terenie, dobrze robi na czarnym, dobrze robi na śniegu, nie hałasuje i jest tania, felgi stalowe 16x8 ET -25, opona 285x75x16, najlepiej kupić w internecie ) 5. olej w mostach 80W/90 nie wyższy niż GL4, chyba że masz z tyłu blokade LSD 6. jak będziesz robił lift, to na przednich wahaczach dałbym mimośrody ale silentbloki a nie tuleje składane z połówek, przede wszystkim sprawdź, które tuleje kwalifikują się do wymiany, jeśli tak, to wymień tylko te, które są zużyte, ja trzymam się dwóch zasad, staram się trzymać auto jak najbliżej oryginału i nie wymieniam części z dobrych na nowe a teraz pytanie do Ciebie: na ilu forach jeszcze wkleiłeś ten temat a ha, no i pierwsze co bym zrobił, to wymieniłbym pompę na mechaniczną, bo z oryginalną pompą to to auto jedzie ,,,,,, sorry nie jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badal Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Szukam oponBede robil napewno lift +2Opony tylko MTW jakim rozmiarze szukac ( 33 cale ?) zeby nic nie obcieralo?Czy felgi mam tez kupic nowe z innym ET czy zostawic te oryginalne ktore sa na zdjeciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr5524 Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Witaj w klubie.Jeśli masz zamiar go podnosić to dobrze,ja mam langa bez podnoszenia jeżdże na 31 mam 2 kpl.jedne w teren(gdzie sie swietnie bawie) i 1 na miasto. zapomniałem szukaj nas na forum robimy to w błoce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 33" wejdą na pewno, do 35" trzeba by najpewniej jeszcze bodylifta zrobić, co do felg to ja przyjmuje zasadę -10 et na każdy cal w górę. Co do samej opony to można przebierać - musisz najpierw sprecyzować do czego będzie używany, jeżeli asfalt + sporadycznie weekendy to np Kumho KL71, Federal Couragia MT lub trochę drożej Wrangler Duratrack lub STT Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 1. Przy niewielkim obciążaniu turbiny można lać półsyntetyk 10W40. Jeśli obciąża się turbinę upalaniem w terenie, ciąga przyczepę lub zasuwa powyżej 130 km/h na długich przelotach autostradą lepiej zalać syntetyk 5W40 lub 10W60, który sprosta obciążeniom termicznym z turbiny (olej chłodzi turbinę, jej temperatura to ok. 800 st. C., utrata właściwości smarnych zagotowanego oleju jest najczęstszą przyczyną przegrzania silnika i pęknięcia głowicy). Wymiana co 10 tys. km. Nie lać powyżej stanu oznaczonego na miarce ponieważ szkodzi to turbinie. 2. Jeśli to smar trzeba wymienić zewnętrzne uszczelniacze kul. Jeśli wycieka olej, to do wymiany dolne łożysko sworznia zwrotnicy i uszczelniacz półosi. 3. Do jazdy rekreacyjnej nie ma potrzeby robienia liftu. Podniesiesz 2" budę a prześwit pod mostem i tak ten sam. Założysz większe opony bez zmiany przełożeń w mostach, to obciążysz cały układ przeniesienia napędu a zwłaszcza silnik i turbinę. Tak rodzi się legenda, że silniki 2,8 się przegrzewają i pękają głowice. Sprawdź najpierw w terenie jakie ma zdolności a zobaczysz, że lift nie jest potrzebny. 4. Osobiście preferuję wielosezonowe opony Cooper Discoverer ATR ( 40% teren, 60% asfalt ). Zapewniają bardzo udany kompromis na każde warunki eksploatacji. Włóczyłem na nich na haku różne osobówki przez takie bagna, że sam się zdziwiłem. W zimie też dość dobrze się trzymają nawierzchni. 5. Jeśli chodzi o oleje, to zgodnie z instrukcją obsługi producenta wygląda to następująco: Dyferencjał tylni: 2,1 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniana co 60 tys. km lub co 3 lataDyferencjał przedni: 5,4 litra Transmission Oil API GL-5 SAE 80W-90 wymieniany co 60 tys. km lub co 3 lataSkrzynia biegów manualna: 5,1 litra Transmission Oil API GL-4 o lepkości wyłącznie 75W-90 ( nie wolno lać API GL-5 ! ) wymieniany co 80 tys. kmReduktor: 1,9 litra Transmission Oil API GL-4 / wymieniany co 60 k km lub co 3 lataPłyn hamulcowy: DOT 4 / wymieniany co 2 lataWspomaganie układu kierowniczego 2 litry / ATF SP 2012 6. Tuleje metalowo-gumowe w drążkach prowadzących mosty wytrzymują ok. 300.000 km. Jeśli nie są wybite to po co wymieniać ? Trzeba sprawdzić zawieszenie na szarpakach i będzie wiadomo czy coś jest do wymiany. No i życzę radości z jazdy, bo Patrol to na prawdę fajna zabawka i użyteczne auto ! P.s. Nie da się go zawirusować bo sterownik jest na pamięci EPROM. Można podnieść moc zwiększając wydajność pompy na stole probierczym i podnosząc ciśnienie doładowania poprzez regulację długości ramienia dźwigni zaworu upustowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.