Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 - szarpanie i/lub brak mocy na benzynie.


Hellmutos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Posiadam Primerę P11 1998r. 1,6 Sedan/
Instalacja gazowa - sekwencja.
Zacznę od tego, że auto na gazie jeździ bez problemu.
Na benzynie odpala na dotyk. Po nagrzaniu silnika - pracuje ładnie, równo, przy wciskaniu pedału gazu ładnie wchodzi na obroty i ładnie (szybko) wraca. Nic nie faluje, nic nie przerywa.
Problem pojawia się przy przyspieszaniu. Włączam dwójkę ok. 1,8 - 2 tys.. obrotów auto zaczyna robić "żabki", rwać itp. Do 2,3 tys. obrotów muszę puszczać pedał gazu żeby przestał skakać. Między 2,2 tys. obrotów przestaje skakać, ale gaz mam wciśnięty do połowy (nawet cały mogę wcisnąć) a auto "muli" rozpędza się bardzo powoli, "nie chce iść". Dochodzi do ok. 2,5 tys. obrotów i jakby ktoś wcisnął przycisk nagle idzieeeee. Ma moc, rozpędza się. Włączam trójkę, czwórkę, piątkę. Na każdym biegu sytuacja się powtarza.
Całość powtarza się na zimnym i ciepłym silniku.
Nalałem pół baku paliwa i dolałem dodatku czyszczącego zawory - brak efektu.
Wymieniłem świece, wyjeździłem stare paliwo, wymieniłem filtr paliwa, zalałem 20l 95-tki i pół litra denaturatu ( za rada mechanika, by pozbyć się wody ze zbiornika paliwa) - brak efektu.
Pompa paliwa chodzi cicho - zasysa szybko przy przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Jakieś pomysły, sugestie. Co najpierw sprawdzić i gdzie?
Niestety z mechaniki samochodowej jestem kompletnie zielony - proszę tylko o poradę: co to może być? Sam tego nie sprawdzę, a nie chcę żeby mechanik z takiego laika jak ja wyciągał kasę.
Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyć przepływkę i sprawdzić lambadę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przepraszam za odkop ale u mnie pojawił się taki sam problem. Do zeszłego tygodnia było wszystko ok, później miałem tydzień wolnego więc samochód stał a ja zdjąłem pokrywę zaworów do malowania i od wczoraj zmagam się z brakiem mocy. Przypadek czy mogłem coś uszkodzić?? Wymieniłem też filtr powietrza ale włożyłem dla sprawdzenia stary i jest tak samo. Silnik GA16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Primerę P11 1998r. 1,6 Sedan/

Instalacja gazowa - sekwencja.

Zacznę od tego, że auto na gazie jeździ bez problemu.

Na benzynie odpala na dotyk. Po nagrzaniu silnika - pracuje ładnie, równo, przy wciskaniu pedału gazu ładnie wchodzi na obroty i ładnie (szybko) wraca. Nic nie faluje, nic nie przerywa.

Problem pojawia się przy przyspieszaniu. Włączam dwójkę ok. 1,8 - 2 tys.. obrotów auto zaczyna robić "żabki", rwać itp. Do 2,3 tys. obrotów muszę puszczać pedał gazu żeby przestał skakać. Między 2,2 tys. obrotów przestaje skakać, ale gaz mam wciśnięty do połowy (nawet cały mogę wcisnąć) a auto "muli" rozpędza się bardzo powoli, "nie chce iść". Dochodzi do ok. 2,5 tys. obrotów i jakby ktoś wcisnął przycisk nagle idzieeeee. Ma moc, rozpędza się. Włączam trójkę, czwórkę, piątkę. Na każdym biegu sytuacja się powtarza.

Całość powtarza się na zimnym i ciepłym silniku.

Nalałem pół baku paliwa i dolałem dodatku czyszczącego zawory - brak efektu.

Wymieniłem świece, wyjeździłem stare paliwo, wymieniłem filtr paliwa, zalałem 20l 95-tki i pół litra denaturatu ( za rada mechanika, by pozbyć się wody ze zbiornika paliwa) - brak efektu.

Pompa paliwa chodzi cicho - zasysa szybko przy przekręceniu kluczyka w stacyjce...

Jakieś pomysły, sugestie. Co najpierw sprawdzić i gdzie?

Niestety z mechaniki samochodowej jestem kompletnie zielony - proszę tylko o poradę: co to może być? Sam tego nie sprawdzę, a nie chcę żeby mechanik z takiego laika jak ja wyciągał kasę.

Dziękuję.

 

 

miałem kiedyś takie auto (P11 GA16DE ) i podobny problem, u mnie winnym okazał się zabrudzony przepływomierz, po wyczyszczeniu

wszystko wróciło do normy, może to jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i filtr powietrza wymienione, przewody sprawdzone, przepływomierz wyczyszczony. Później się przejadę i mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Od czego jest ten wąż u góry pokrywy przy korku wlewu oleju?? Po jego odpięciu samochód powinien gasnąć??

R9pQun.jpg

 

Problem z mocą rozwiązany. Winny tak jak wyżej przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...