Hellmutos Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Witam.Posiadam Primerę P11 1998r. 1,6 Sedan/Instalacja gazowa - sekwencja.Zacznę od tego, że auto na gazie jeździ bez problemu.Na benzynie odpala na dotyk. Po nagrzaniu silnika - pracuje ładnie, równo, przy wciskaniu pedału gazu ładnie wchodzi na obroty i ładnie (szybko) wraca. Nic nie faluje, nic nie przerywa.Problem pojawia się przy przyspieszaniu. Włączam dwójkę ok. 1,8 - 2 tys.. obrotów auto zaczyna robić "żabki", rwać itp. Do 2,3 tys. obrotów muszę puszczać pedał gazu żeby przestał skakać. Między 2,2 tys. obrotów przestaje skakać, ale gaz mam wciśnięty do połowy (nawet cały mogę wcisnąć) a auto "muli" rozpędza się bardzo powoli, "nie chce iść". Dochodzi do ok. 2,5 tys. obrotów i jakby ktoś wcisnął przycisk nagle idzieeeee. Ma moc, rozpędza się. Włączam trójkę, czwórkę, piątkę. Na każdym biegu sytuacja się powtarza.Całość powtarza się na zimnym i ciepłym silniku.Nalałem pół baku paliwa i dolałem dodatku czyszczącego zawory - brak efektu.Wymieniłem świece, wyjeździłem stare paliwo, wymieniłem filtr paliwa, zalałem 20l 95-tki i pół litra denaturatu ( za rada mechanika, by pozbyć się wody ze zbiornika paliwa) - brak efektu.Pompa paliwa chodzi cicho - zasysa szybko przy przekręceniu kluczyka w stacyjce...Jakieś pomysły, sugestie. Co najpierw sprawdzić i gdzie?Niestety z mechaniki samochodowej jestem kompletnie zielony - proszę tylko o poradę: co to może być? Sam tego nie sprawdzę, a nie chcę żeby mechanik z takiego laika jak ja wyciągał kasę.Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 zmierzyć przepływkę i sprawdzić lambadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Przepraszam za odkop ale u mnie pojawił się taki sam problem. Do zeszłego tygodnia było wszystko ok, później miałem tydzień wolnego więc samochód stał a ja zdjąłem pokrywę zaworów do malowania i od wczoraj zmagam się z brakiem mocy. Przypadek czy mogłem coś uszkodzić?? Wymieniłem też filtr powietrza ale włożyłem dla sprawdzenia stary i jest tak samo. Silnik GA16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Witam. Posiadam Primerę P11 1998r. 1,6 Sedan/ Instalacja gazowa - sekwencja. Zacznę od tego, że auto na gazie jeździ bez problemu. Na benzynie odpala na dotyk. Po nagrzaniu silnika - pracuje ładnie, równo, przy wciskaniu pedału gazu ładnie wchodzi na obroty i ładnie (szybko) wraca. Nic nie faluje, nic nie przerywa. Problem pojawia się przy przyspieszaniu. Włączam dwójkę ok. 1,8 - 2 tys.. obrotów auto zaczyna robić "żabki", rwać itp. Do 2,3 tys. obrotów muszę puszczać pedał gazu żeby przestał skakać. Między 2,2 tys. obrotów przestaje skakać, ale gaz mam wciśnięty do połowy (nawet cały mogę wcisnąć) a auto "muli" rozpędza się bardzo powoli, "nie chce iść". Dochodzi do ok. 2,5 tys. obrotów i jakby ktoś wcisnął przycisk nagle idzieeeee. Ma moc, rozpędza się. Włączam trójkę, czwórkę, piątkę. Na każdym biegu sytuacja się powtarza. Całość powtarza się na zimnym i ciepłym silniku. Nalałem pół baku paliwa i dolałem dodatku czyszczącego zawory - brak efektu. Wymieniłem świece, wyjeździłem stare paliwo, wymieniłem filtr paliwa, zalałem 20l 95-tki i pół litra denaturatu ( za rada mechanika, by pozbyć się wody ze zbiornika paliwa) - brak efektu. Pompa paliwa chodzi cicho - zasysa szybko przy przekręceniu kluczyka w stacyjce... Jakieś pomysły, sugestie. Co najpierw sprawdzić i gdzie? Niestety z mechaniki samochodowej jestem kompletnie zielony - proszę tylko o poradę: co to może być? Sam tego nie sprawdzę, a nie chcę żeby mechanik z takiego laika jak ja wyciągał kasę. Dziękuję. miałem kiedyś takie auto (P11 GA16DE ) i podobny problem, u mnie winnym okazał się zabrudzony przepływomierz, po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy, może to jest to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Jak się do niego dobrać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Jak się do niego dobrać?? to już było opisywane na forum np. tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/20325-przeplywomierz-powietrza-w-przepustnicy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Świece i filtr powietrza wymienione, przewody sprawdzone, przepływomierz wyczyszczony. Później się przejadę i mam nadzieję że wszystko wróci do normy. Od czego jest ten wąż u góry pokrywy przy korku wlewu oleju?? Po jego odpięciu samochód powinien gasnąć?? Problem z mocą rozwiązany. Winny tak jak wyżej przepływomierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.