krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Jestem w kropce. Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Występuje zarówno na PB i LPG. Szarpie autem jakby nie dostawało paliwa tylko na V biegu, gdy obroty dojdą do ok. 3000 i więcej. Przy V biegu i jak od 1500 obr. trzymam gaz w podłodze to nie szarpie dopóki nie dojdzie do tych 3000obr./min. Rozrząd jest nowy. Jakiś czas temu wymieniany był czujnik położenia wałka rozrządu - zastanawiam się czy może to on nie jest wadliwy. Raz i tylko raz po tej wymianie przy tych szarpnięciach wyskoczył mi właśnie jego błąd (odczytałem, skasowałem). Teraz jak szarpie to próbuję znów wymusić żeby sypnął checkiem na tablicy ale błąd nie chce wyskoczyć. Czy spotkał się ktoś kiedyś z taką usterką? Czy może to powodować nowy ale np. fabrycznie uszkodzony czujnik położenia wałka? Nie wiem już co mam począć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Sam sprawdzałeś na kompie? Check może się nie świecić ale błędy mogą być już w "oczekujących". Do potwierdzenia. Jaki dokładnie miałeś numer błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) P0340. Teraz już się nie zapala choć trochę szarpałem i próbowałem go wymusić. Dotąd nie spotkałem się, by błąd nie był widoczny a widniał w odczytanych błędach (w tym aucie). Odczytuje ELM'em 327 + program ScanMaster ELM. Czujnik był wymieniany niedawno bo auto straciło moc tak jakby było pusto pod pedałem i gasło. Potem nie można było go od razu odpalić, trzeba było trochę poczekać. Oczywiście wtedy wyskoczył i świecił się błąd P0340, więc wymieniłem czujnik (mechanik wymieniał, nie wiem co tam wsadził, widać że jakby nowy ale czy oryginał to nie wiem, sprawdzę). Po wymianie czujnika zaczął jeździć ale teraz szarpie tak jak opisywałem. No i raz przy tym szarpaniu wyrzucił znów ten błąd ale teraz jakoś nie chce żeby mnie upewnić czy to może wadliwy czujnik. Edytowane 25 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) P0340. Teraz już się nie zapala choć trochę szarpałem i próbowałem go wymusić. Dotąd nie spotkałem się, by błąd nie był widoczny a widniał w odczytanych błędach (w tym aucie). Odczytuje ELM'em 327 + program ScanMaster ELM. Czujnik był wymieniany niedawno bo auto straciło moc tak jakby było pusto pod pedałem i gasło. Potem nie można było go od razu odpalić, trzeba było trochę poczekać. Oczywiście wtedy wyskoczył i świecił się błąd P0340, więc wymieniłem czujnik (mechanik wymieniał, nie wiem co tam wsadził, widać że jakby nowy ale czy oryginał to nie wiem, sprawdzę). Po wymianie czujnika zaczął jeździć ale teraz szarpie tak jak opisywałem. No i raz przy tym szarpaniu wyrzucił znów ten błąd ale teraz jakoś nie chce żeby mnie upewnić czy to może wadliwy czujnik. Numer błędu sugeruje ten czujnik, ale jeśli rozrząd jest nowy i DOBRZE założony i czujnik również, to nie szukałbym w tym problemu. Błąd nie zawsze sugeruje, że to czujnik jest wadliwy. Wracając do szarpania? Jest to powtarzalne? Zawsze szarpie Ci jak przekraczasz te 3tyś? Z którego roku masz silnik? Jaki rodzaj zapłonu? Cewki czy kopułkę? Do sprawdzenia ich stan. Może warto zdiagnozować najpierw najprostsze rzeczy. Sprawdź stan przepustnicy - jej czystość. Może się zacinać. Masz ELM'a więc możesz zweryfikować stan sond lambda, miałem przypadek, że przy nieoryginalnej sondzie lambda, auto też traciło moc i szarpało.... Zweryfikuj napięcia na sondach. ELM'em sprawdzisz też przepływ powietrza na przepływomierzu, a co za tym idzie jego sprawność. Oczywiście test na benzynie. Na początek wykluczył bym to o czym napisałem. Jeśli chodzi o błędy to również w ScanMasterze zauważysz tak zwaną sekcję błędów oczekujących, jeśli błąd nie jest krytyczny to może znajdować się w oczekujących. Gdy występuje sporadycznie wiele razy w określonych warunkach to może wtedy wskoczyć do stałych błędów co daje CHECK. Numer błędu sugeruje ten czujnik, ale jeśli rozrząd jest nowy i DOBRZE założony i czujnik również, to nie szukałbym w tym problemu. Błąd nie zawsze sugeruje, że to czujnik jest wadliwy. Wracając do szarpania? Jest to powtarzalne? Zawsze szarpie Ci jak przekraczasz te 3tyś? Z którego roku masz silnik? Jaki rodzaj zapłonu? Cewki czy kopułkę? Do sprawdzenia ich stan. Może warto zdiagnozować najpierw najprostsze rzeczy. Sprawdź stan przepustnicy - jej czystość. Może się zacinać. Masz ELM'a więc możesz zweryfikować stan sond lambda, miałem przypadek, że przy nieoryginalnej sondzie lambda, auto też traciło moc i szarpało.... Zweryfikuj napięcia na sondach. ELM'em sprawdzisz też przepływ powietrza na przepływomierzu, a co za tym idzie jego sprawność. Oczywiście test na benzynie. Na początek wykluczył bym to o czym napisałem. Jeśli chodzi o błędy to również w ScanMasterze zauważysz tak zwaną sekcję błędów oczekujących, jeśli błąd nie jest krytyczny to może znajdować się w oczekujących. Gdy występuje sporadycznie wiele razy w określonych warunkach to może wtedy wskoczyć do stałych błędów co daje CHECK. Do sprawdzenia również czujnika położenia WAŁU korbowego (nie wałka rozrządu). Kiedyś była taka akcja z wymianą tych czujników przez ASO. Miałeś wymieniane? Te czujnik są kompatybilne, więc jak masz taki drugi sprawny to możesz podmienić. Ale najlepiej zweryfikować go elektrycznie. Edytowane 25 Marca 2016 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Szarpanie powtarzalne. Szarpie zawsze jak przekraczam 3tyś. Silnik 2003.12 Zapłon na cewkach Przeczyściłem już przepływomierz z 2 tyg. temu. Wyjąłem przed chwilą ten czujnik i to jakiś zamiennik firmy VEMO nr. V38-72-0019 (w oryginale siedzi Bosch albo Delphi). Co do przepustnicy to czemu problem nie występowałby jak przeciągam go na niższych biegach? Sondy przed katem są dwie. Jedna delikatnie czasem przysypia ale dzieje się to już trochę dłużej. Fachowcy z lpg-forum patrząc na wykres sondy z kompa gazowego kazali na niej jeździć i nie patrzeć. Jak sprawdzić cewki? Czy czujnik położenia wału i wałka w tym samochodzie jest identyczny? Pytam bo po numerach tego mojego czujnika wychodzi, że to czujnik położenia wału a nie wałka. Około 2 lat temu wymieniałem czujnik położenia wału na nowego boscha bo wyskoczył jego błąd i nie odpalał na ciepłym silniku a jak jechał to nie miał mocy. Orientujesz się w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału? Edytowane 25 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Szarpanie powtarzalne. Szarpie zawsze jak przekraczam 3tyś. Silnik 2003.12 Zapłon na cewkach Przeczyściłem już przepływomierz z 2 tyg. temu. Wyjąłem przed chwilą ten czujnik i to jakiś zamiennik firmy VEMO nr. V38-72-0019 (w oryginale siedzi Bosch albo Delphi). Co do przepustnicy to czemu problem nie występowałby jak przeciągam go na niższych biegach? Sondy przed katem są dwie. Jedna delikatnie czasem przysypia ale dzieje się to już trochę dłużej. Fachowcy z lpg-forum patrząc na wykres sondy z kompa gazowego kazali na niej jeździć i nie patrzeć. Jak sprawdzić cewki? Czy czujnik położenia wału i wałka w tym samochodzie jest identyczny? Pytam bo po numerach tego mojego czujnika wychodzi, że to czujnik położenia wału a nie wałka. Około 2 lat temu wymieniałem czujnik położenia wału na nowego boscha bo wyskoczył jego błąd i nie odpalał na ciepłym silniku a jak jechał to nie miał mocy. Orientujesz się w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału? Czujniki są identyczne. Czujnik wału masz gdzieś w okolicach skrzyni przy wale korbowym. Zerknij tutaj: http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/er_n16e/2003_10/type_27/engine_electrical/distributor/illustration_1/ Ale poszukaj dla swojego modelu i rocznika. Jak nie masz błędów wypadania zapłonu to raczej cewki bym na tą chwilę zostawił. Skupiłbym się na lambdach, przepływce i czujniku WAŁU. Lambdę i przepływkę trzeba zmierzyć (ELM+ScanMaster), aby sprawdzić czy trzymają parametry na wysokich obrotach. Edytowane 25 Marca 2016 przez switch 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Spróbuję może zamienić miejscami te czujniki i sprawdzić co będzie się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Spróbuję może zamienić miejscami te czujniki i sprawdzić co będzie się działo. Możesz spróbować, ale najlepiej będzie wykluczyć najpierw inne podzespoły Czujnik wału zawsze możesz wymienić, koszt nie jest taki duży, ale nie ma sensu robić tego w ciemno. Wpierw pomiary lambdy i przepływki. Czyli wymieniłeś już czujnik wału i wałka?, bo zaczynam się już gubić Edytowane 25 Marca 2016 przez switch 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Czujnik wału wymieniany na boscha ponad 2 lata temu. Czujnik wałka miesiąc temu. Wiesz może jakie powinny być wartości przepływki? Jak zaczęło szarpać to wyczyściłem przepływomierz jakieś 2 tyg. temu środkiem do ich czyszczenia z Liqui Moly... Nic to nie zmieniło. Lambda nr 1 przed katem chodzi prawidłowo, Lambda nr 2 przed katem czasem potrafi przysnąć. Edytowane 25 Marca 2016 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Czujnik wału wymieniany na boscha ponad 2 lata temu. Czujnik wałka miesiąc temu. Wiesz może jakie powinny być wartości przepływki? Jak zaczęło szarpać to wyczyściłem przepływomierz jakieś 2 tyg. temu środkiem do ich czyszczenia z Liqui Moly... Nic to nie zmieniło. Lambda nr 1 przed katem chodzi prawidłowo, Lambda nr 2 przed katem czasem potrafi przysnąć. Nie wiedziałem, że mogą być dwie sondy przed katem. Ja mam tylko jedną. Możesz zmierzyć napięcie albo przepływ powietrza, przepływ będzie lepszy. Napięcie: ● Engine: After warming up ● Air conditioner switch: OFF ● Shift lever: N (A/T models) Neutral (M/T models) ● No-load Idle 1.0 - 1.7V 2,500 rpm 1.5 - 2.4V Przepływ: ● Engine: After warming up ● Air conditioner switch: OFF ● Shift lever: N (A/T models) Neutral (M/T models) ● No-load Idle 1.4 - 4.0 g·m/s 2,500 rpm 5.0 - 10.0 g·m/s Zmierz też wartości szczytowe i minimalne na sondach przed katem: Powinno być: ● Engine: After warming up Maintaining engine speed at 2,000 rpm 0 - 0.3V ←→ 0.6 - 1.0V Edytowane 25 Marca 2016 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Właśnie pod pracą podmieniłem czujnik od kolegi z P11 i problemu nie było. Zmieniłem znów na swój, jazda, szarpanie i znów wyrzuciło mi checka. Szkoda, że nie mam jak go teraz odczytać bo miałbym pewność na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Właśnie pod pracą podmieniłem czujnik od kolegi z P11 i problemu nie było. Zmieniłem znów na swój, jazda, szarpanie i znów wyrzuciło mi checka. Szkoda, że nie mam jak go teraz odczytać bo miałbym pewność na 100%. Czujnik wału czy wałka? No to problem rozwiązany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Czujnik wałka ten z góry. Nie kupujcie gówna nazywającego się VEMO. Jeszcze jak dziś go wymienię na Delphi to potwierdzę czy na 100% ustąpiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Czujnik wałka ten z góry. Nie kupujcie gówna nazywającego się VEMO. Jeszcze jak dziś go wymienię na Delphi to potwierdzę czy na 100% ustąpiło. Nieznane zamienniki = szkoda kasy i nerwów. Przerabiałem już to też z sondą lambda. Jaki był w oryginale? Z Delphi powinno śmigać! Czujnik wałka ten z góry. Nie kupujcie gówna nazywającego się VEMO. Jeszcze jak dziś go wymienię na Delphi to potwierdzę czy na 100% ustąpiło. Te czujniki są dość wrażliwe na pole magnetyczne, więc trzeba z nimi uważać, żeby ich nie uszkodzić. Ale trudno ocenić czy jest uszkodzony czy po prostu gówniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Odczytałem przed chwilą błąd - oczywiście znowu P0340. Na 99% wychodzi, że jednak czujnik położenia wałka jest uszkodzony. Jak dziś go wymienię to potwierdzę. Czujnik wymieniony na delphi. Problem zażegnany. Wszystko działa jak kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Odczytałem przed chwilą błąd - oczywiście znowu P0340. Na 99% wychodzi, że jednak czujnik położenia wałka jest uszkodzony. Jak dziś go wymienię to potwierdzę. Czujnik wymieniony na delphi. Problem zażegnany. Wszystko działa jak kiedyś. Super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.