2face Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Witam, wczoraj w nissanie po normalnym opuszczeniu tylnej szyby nie ma możliwości jej zamknięcia. Pozostałe 3 szyby działają bez zarzutu. Dziś rozebrałem tapicerkę z drzwi. Silniczek wycieraczki montowany jest od środka i dostęp do niego jest bardzo utrudniony, ponieważ szyba jest spuszczona do samego dołu. Czytałem żeby sprawdzić przełącznik. Wydaje mi się, że jest dobry, ponieważ ze sterowania obok kierowcy też nic nie można zrobić. Bezpieczniki niby też dobre, jakby były spalone to niby by wszystkie szyby nie działały. Jak wciskam przycisk od opuszczania słychać charakterystyczne "pyknięcie", że nie może już niżej opuścić, dlatego też zakładam, że prąd tam dochodzi. Gdy wciskam podnoszenie nie ma żadnej reakcji. Jest może jakiś sposób na awaryjne zamknięcie tej szyby? Pogoda aktualnie jest dość deszczowa, a otwarta na maxa z tyłu szyba nie pozwala opuścić garażu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Skoro już miałeś poszycie z drzwi zdjęte to trzeba było sprawdzić przede wszystkim kostkę podłączającą ten element w drzwiach i czy do siłownika ale głównie do przełącznika podnoszącego szybę dochodzi napięcie i czy wychodzi z niego napięcie na siłownik. Skoro naciskasz przełącznik a siłownik nie reaguje, podczas gdy słychać mikro-wyłącznik odpowiadający za opuszczanie, to znaczy nie wychodzi z niego impuls elektryczny. Który przewód, wychodzący z przełącznika, odpowiada za podnoszenie szyby sprawdzisz zwykłą kontrolką eliminując ten doprowadzający napięcie i ten odpowiadający za opuszczenie szyby. Podłączone do tego odpowiadającego za podnoszenie napięcie spoza układu pozwoli o ile siłownik jest, a powinien być, sprawny, podnieść szybę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2face Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Na którym pinie powinno być napięcie dochodzące do przełącznika? Jeżeli znajdę jutro napięcie na którymś z pinów to problem może leżeć po stronie samego silnika lub siłownika? (mając zepsuty przełącznik w tylnych drzwiach dalej istnieje możliwość otwarcia szyby przełącznikiem kierowcy czy są one jakoś połączone?) Czytałem na jakimś forum innej marki, że możliwe było przerwanie któregoś z przewodów w łączniku pomiędzy drzwiami a kabiną auta. Spotkaliście się z takim przypadkiem w primerze? @edit Dysponujecie może schematem tej kostki w drzwiach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Nie powiem Ci, a raczej nie napiszę na którym pinie powinno być napięcie dochodzące do przełącznika z powodów dwóch, po pierwsze że nie wiem a raczej nie pamiętam a po drugie, wybacz od 15 już zacząłem świętować i o ile z myśleniem problemów nie mam to z pisaniem i owszem. Człowiek się jednak starzeje, ongiś góry mógł przewracać a teraz............... no cóż same się podobno mniejsze robią. Ale bez jaj, choć Święta typowo jajeczne, weź kontrolkę lub zwykłą żaróweczkę 12Vna kabelkach w dłoń i sprawdź. Acha, by się upewnić na którym pinie jest podawane napięcie w tym wadliwym przełączniku, o ile ktoś obznajmiony Ci nie pomoże, wypnij innny, znaczy się z właściwie działających drzwi, i sprawdź. To moment ale jakże duży dla Twej wiedzy. Wesołych, zdrowych, pogodnych, a po naprawie może i pogodnych ŚWIĄT życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2face Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Dzień dobry, na wstępie chciałbym życzyć wesołych świąt wszystkim Wracając do tematu. Dziś została sprawdzona kostka przy przełączniku i wtyczka przy silniku szyby. Prąd dochodzi do kostki przełącznika i podczas przełączania góra/dół pojawia się na pinach wtyczki przy silniku. Dla świętego spokoju sprawdzone zostały również wszystkie bezpieczniki.Wychodzi, że spalił się silnik. Pytanie: czy ta rolka z linkami na silniku zejdzie z niego po odkręceniu trzech śrub mocujących czy trzeba będzie wykręcać cały mechanizm? Wolę zapytać niż od razu to rozkręcać, ponieważ mam obawy, że później będę miał problem z poprawnym ustawieniem tych linek.Pozdrawiam @edit Odkręciłem cały mechanizm opuszczania szyby. Sam silniczek podłączyłem na krótko pod prostownik i działał bez problemu. Po podpięciu z powrotem do wiązki można było opuścić siłownik ale dalej nie podnosił. Zaciekawił mnie fakt, że przyciskiem z tyłu mogłem szybę opuścić, a tym obok kierowcy nie. Dlatego też wyjąłem sterowanie szybami z drzwi kierowcy. Kostka przy wtyczce musiała być lekko wypięta, ponieważ po odpięciu i wciśnięciu wszystko zaczęło działać jak powinno. Demontaż tapicerki tylnych drzwi wraz z mechanizmem szyby okazał się zbędny Problem rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Fajnie że udało się przywrócić stan pierwotny. Bogatszy jesteś o nowe doświadczenie, że nim zaczniemy demontować auto, najpierw sprawdzamy wszystkie te elementy do których jest dostęp bez rozbierania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.