fred77 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Nie mam żadnego podnośnika. Gdybym miał wymienić koło to bym nie wymienił, bo nie miałbym jak podnieść samochodu. Więc muszę kupić podnośnik. I teraz pytanie. Jaki? Czy szukać na allegro oryginalnego zestawu, czyli podnośnik z kluczem i przedłużką, czy kupić jakiś hydrauliczny zamiennik o tych samych parametrach, a klucz sobie dorobić samemu? Jeżeli chodzi o zamiennik to taki żeby dało się go swobodnie schować w bocznej ściance, tam gdzie oryginalnie ma być schowany podnośnik. No i żeby dało się podnieść nim samochód tak żeby wymienić koło. Nie chcę żadnych "żab" i innych niewymiarowych cudów, bo nie chcę żeby się to gdzieś walało z tyłu. MA być albo oryginał albo jakiś zamiennik oryginału. Czy ten oryginalny podnośnik jest dobry? Wygodnie się go używa? Ma ktoś jakiś hydrauliczny zamiennik? Doradźcie coś, bo nie chcę dwa razy kupować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 kup sobie zwykły podnośnik słupkowy minimum 2T za 40-50zł i do tego klucz do kół krzyżakowy za 20-30zł i będzie dobrze. Moim zdaniem nie ma sensu bawić się w szukanie oryginału bo aż tak często nie będziesz go używał, a dostanie kompletu podnośnik, przedłużka i klucz może być trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Słupkowy jak najwyższy (szczególnie jak masz lift). Od oryginału mam nieużywany nowy klucz i przedłużkę → ani razu się nie przydało. Za to słupkowy często 2T to za mało - minimum 5 (mój na pusto waży 2,2 - a na wyjeździe sporo więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Słupkowy jak najwyższy (szczególnie jak masz lift). Od oryginału mam nieużywany nowy klucz i przedłużkę → ani razu się nie przydało. Za to słupkowy często 2T to za mało - minimum 5 (mój na pusto waży 2,2 - a na wyjeździe sporo więcej). Chcę kupić słupkowy właśnie, ale taki żeby się zmieścił do tego bocznego schowka w ściance. A nie, że kupię, nie zmieści się i będzie kłopot. Jakieś wymiary oryginalnego by się przydały, żeby taki słupkowy hydrauliczny dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 2 tony wystarczy przecież nie będziesz dźwigał całego auta tylko jedno koło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 nissterr ma rację, kup jak najwyższy bo fabryczny moim zdaniem jest za niski, czasami może wyniknąć potrzeba podniesienia autka wyżej lub kupisz większe opony i będziesz musiał kombinować jakieś podkłady pod lewarek. Schowek na podnośnik możesz lekko zmodyfikować tak aby zmieścił się większy podnośnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 nissterr ma rację, kup jak najwyższy bo fabryczny moim zdaniem jest za niski, czasami może wyniknąć potrzeba podniesienia autka wyżej lub kupisz większe opony i będziesz musiał kombinować jakieś podkłady pod lewarek. Schowek na podnośnik możesz lekko zmodyfikować tak aby zmieścił się większy podnośnik Miałem kiedyś taki dwutonowy i okazało się, że nie dawał rady. Dlatego kupię jakiś taki 2,5 tony lub 3 tony. Jaki wysoki jest ten oryginalny podnośnik po całkowitym rozłożeniu i złożony? Nie chcę nic modyfikować, mam wystarczająco dużo roboty. Chcę kupić taki podnośnik żeby pasował. Nie mam żadnego i dlatego potrzebuję jakieś wymiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) 2 tony wystarczy przecież nie będziesz dźwigał całego auta tylko jedno koło . Spróbuj 2tonowym podnieść tył na wyprawie, gdy masz załadowany cały bagażnik po dach + wyjęty jeden tylni fotel i tam załadowana duża lodówka + napoje + załadowany bagażnik dachowy (który również obciąża tylne koła). @fred77 Niestety ten co ja mam nie mieści się w bocznej ściance → jest za szeroki. Trzymam go w szufladzie. Edytowane 28 Marca 2016 przez nissterr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Spróbuj 2tonowym podnieść tył na wyprawie, gdy masz załadowany cały bagażnik po dach + wyjęty jeden tylni fotel i tam załadowana duża lodówka + napoje + załadowany bagażnik dachowy (który również obciąża tylne koła). @fred77 Niestety ten co ja mam nie mieści się w bocznej ściance → jest za szeroki. Trzymam go w szufladzie. Czytaj. Nie chcę dwutonowego, chcę trzytonowy. Nie jeżdżę na żadne wyprawy z załadowanym po dach samochodem, a tylny fotel jest przeważnie w samochodzie. Chcę się dowiedzieć jaki wysoki jest oryginalny podnośnik złożony i rozłożony. Tylko tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 O wadze pisałem do @łysy Natomiast oryginalnego nie mam - więc Ci nie pomogę... Mam tylko przedłużkę i klucz. Jeśli mogę Ci podpowiedzieć → zmierz po prostu wnękę: wys. i szer. i będziesz wiedział jak duży się zmieści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skotny Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Jak chcesz to moge sprzedac orginal.mam jeden zestaw na zbyciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Trochę kolego przesadzasz ale to twoja teoria i niemam zamiaru jej zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Zerknij na te fotki i zobacz jak mocno tył siedzi. Przód mimo zderzaka stalowego i wyciągarki poszedł moocno do góry http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/102875-wyprawy-przer%C3%B3bki-i-wycieczki-w%C4%85tek-wydzielony/?do=findComment&comment=1103600 A tak wygląda przy wadze 2,2t: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58471-opony-jaki-najwi%C4%99kszy-profil/page-4?do=findComment&comment=1103454 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 (edytowane) W życiu nie wymieniłbym oryginalnego śrubowego podnośnika na hydrauliczny. W garażu używam różnych hydraulicznych ale do wożenia na stałe w aucie moim zdaniem średnio się nadają. Po pierwsze zazwyczaj są wyraźnie cięższe a po drugie bardziej kłopotliwe w użyciu. Przy podstawieniu pod most trzeba praktycznie wchodzić pod samochód aby go "napompować". Oryginalny mechaniczny, czy to w Terrano czy wcześniej w Jeepie, po założeniu przedłużki wsuwa się za jej pomocą w odpowiednie miejsce i wystarczy kucnąć aby podnieść koło. W Terrano nie miałem tej przedłużki więc musiałem ją dorobić. Teraz jest lepsza niż fabryczna, gdyż na końcu mam wejście 1/2" na grzechotkę. Jeśli nikt nie poda wymiarów to pofatyguję się do auta i zmierzę wymiary podstawy oraz wysokość podnośnika. Średnica podstawy 11cm, wysokość minimalna 19,5cm, wysokość po wykręceniu zewnętrznego gwintu 30,5cm, po wykręceniu wewnętrznej śruby 41cm. Edytowane 29 Marca 2016 przez marcin316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.