szydlos Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Witam.Mam Primere p11 2000 rok kombi 2.0 benzyna 141 km silnik SR20DE manualna skrzynia.Brak żadnego błędu Check Engine.Otóż od początku kupna auta miałem problem z obrotami na biegu jałowym.Są po prostu za wysokie, stoją na poziomie 1200-1300 obrotów, kiedy zimny silnik jest na sssaniu ma 1500 obrotów.Była czyszczona przepływka preparatem do tego przeznaczonym, później zrobiłem pomiar jej na 5 styku na zgaszonym rozgrzanym silniku miał 1,19 v a na odpalonym 1.59v.Zdarzało się że te obroty lekko falowały. Przy schodzeniu z obrotów lekko się zawieszają i dopiero schodzą.Orientuje się ktoś, jak pomierzyć czujnik położenia przepustnicy TPS ? Delikatnie go ruszałem ale miałem wcześniej zaznaczone jak było pierwotnie ustawione.Podpiąłbym go do miernika i sprawdził jakie daje wyniki.TPS z dwoma wtyczkami brązową od góry i białą od dołu.Na koniec robiłem próbe nauki wolnych obrotów Idle Air Volume Learn.Kiedy rozpoczął się ten test, obroty przyjemnie spadły na poziom 850-900 o niebo lepiej i już mogło by tak zostać. Po jakichś 7 min kończy się test i wyjmuję kluczyk oraz odpalam silnik ponownie i z powrotem ta sama sytuacja z wysokimi obrotami.Dysponuję interfejsem Diagun X431 .P.S. Dodam, że w teście IACV na biegu jałowym jest poziom 23 % aż. Kiedy go zmniejszam manualnie w dół aż do 1 % obroty są idealne. Przesłona okej, nic nie widze nie pokojącego. Bawiłem się troche położeniem TPS'a. Obroty albo rosną albo schodzą ale nie niżej niż 1100 obrotów. Lecz na pewnym położeniu obroty falują na poziomie 1500 obrotów (góra dół, góra dół) Dodam, że jak odepnę kostkę od TPS i wepnę ją w tym momencie kiedy obroty troche schodzą i nagle obroty się stabilizują i spadają elegancko na poziom 750-800 (idealnie jak dla mnie) Ale po wyjęciu kluczyka i zapaleniu silnika ponownie jest to samo Ma ktoś na to jakąś solucje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diablo75 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 silniczek krokowy ma plastykowe pokrętło do ustawienia obrotów na biegu jałowym.Jeżeli przy kręceniu nie reaguje to podejrzewam że trzeba go wykręcić i umyć.Sprawdz najpierw od tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szydlos Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Właśnie, ja mam inny silniczek krokowy i nie ma takiego pokrętła. Na silniczku krokowym mam taki czarny dekielek i dwie śrubki które trzymają ten silniczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Wykrec go i przeczysc tylko nie wysuwaj trzpienia. Sprawdź też przewody powietrza zwłaszcza podciśnienia i czujnik podciśnienia. Jeżeli ok to może regulacja zapłonu potrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.