Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan 350z gray Europa by Sajmon_LP


Sajmon_LP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O 5 rano start. Mocna ekipa z Poznania.

 

b436d225c4fd2f6b735f4bfa763bc3a0.jpg

 

30km przed Makowicami informacja o odwołaniu jej ponieważ organizator miał glebę na quadzie, policja, karetka, impreza zamknięta.

 

7a92ecd0b50558338e5cf24cd5ea8b3f.jpg

 

Mimo to Udało się pośmigać!

 

Impreza spontanicznie przeniesiona na lotnisko Śniatowo. Typowy spontan.

 

2c51509b8fb55b2242fb0b578319b580.jpg

 

Trochę aut się zjechało. Sporo ustawek zaliczonych jednak bez pomiarów SCS. Wielkie podziękowania dla kolegi z c32 AMG który pożyczył mi na trzy przejazdy sprzęt do pomiarów GTech. Ustawki jakie się trafiły to m.in Prelude h22, Scirocco 340hp, c32 AMG, AMG cdi :-D Octavia vRS, CRX B20, CRX B18C6, moja była EP3 K24 oraz kilka innych.

 

a103aa7f62c006af08155b5f5a958730.jpg

 

 

32057c24c01b89f2ec93937c8cadab1b.jpg

 

7a64882233b6fa3eb56cab80e5dd1ffe.jpg

 

dea55681e66832e5bc5b8da3db143b33.jpg

 

Można było na spokojnie potestowac starty. Najlepsze ET wg GTech to 14.27s

 

Tak więc widać same opony dają spory zysk. Najlepsze starty z ok 4.300rpm.

 

Opony świetnie kleją. Kilka osób sama sprawdzała miękkość gumy i była pod wrażeniem.

 

Ustawek jak widać również sporo. Generalnie gdyby zlot się odbył oficjalnie z pomiarami to patrząc na to co było w sniatowie w mojej klasie która była fajnie przydzielona byłyby szansę na zwycięstwo. No trudno. Zabawa i tak przednia. Poprawić się udało czas. Teraz oby do oficjalnych startów i trzeba zdobyć wazon :-)

 

Później dodam filmiki i więcej fotek. Póki co pozwólcie mi odpocząć na spokojnie nad morzem :-)

Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pokazywało koło 170-180. Czwarty bieg ok 6.300rpm na mecie. Na poprzednich imprezach gdzie były pomiary robione oficjalnie przez SCS to lekko ponad 160km.h dzisiaj typowy spontan. Te 402m mierzone od opony do opony wg tego co zostało od ostatniej imprezy która była dwa tygodnie temu. Jednak GTech mierzy równy pomiar 1/4 mili. Przejazdów miałem ok 8. Na trzech miałem GTecha i z tego najlepszy wyszedł jak już pisałem 14.27s.

 

W tym tygodniu prawdopodobnie Zamontuje krótszy dyfer a na następną imprezę przednie koła dam na 4bar. Dzisiaj to był spontan jak pisałem i właściwie byla opcja porozmawiania tylko a tu takie dzikie ustawki się trafiły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i czas do 60 mil :)

Moim zdaniem jedeyne powiniens kręcić pod 7000 a potem według uznania - jak masz G-techa to porób testy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dodatkowo całe wnętrze miałem łącznie z chemia kosmetyczną. Lewarkami itd. Bagażnik pełen ;-) nic nie wyjęte

no i czas do 60 mil :)

Chyba to była wersja europejska. Spytam gościa i się dowiem

Na pewno było to pierwsze wydanie GTecha. Klasyk oldschool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie interesuje ile ci pokazał g tech, mam takiego samego dlatego pytam tak z ciekawości ostatnio zmieżyłem mojego audika 1,8 t 163 km 

do setki 8,6   na 1/4 16,2      przy 89mil  całkowicie seryjne auto  z 3 osobami na pokładzie z napędem fwd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pokazał na pewno 14.27s, w najlepszym przejeździe. Prelude h22 sporo objechana. AMG c32 mnie wciągnęło. Scirocco 340hp również mnie wciągnęło. Starty moje oczywiście do tej stówka do przodu. Potem już brakuje mocy jakkolwiek szybko zmienialbym biegi... Jedyna rada na ugranie kolejnej dziesiątki, może dwóch, to dyfer od g37s. Jednak patrząc teraz, na mecie mam ok 6.300rpm na 4 biegu, zmieniając na krótszy dyfer jest ryzyko że przed meta będę musiał wbijać piątke co raczej teoretycznie pogorszy czas chociaż z drugiej strony, wszystkie cztery pierwsze biegi powinny zyskać na czasie. Jechałem na pełnym wnętrzu oraz przednie opony seryjnie 2.2b

 

Dla porównania trzy cztery temu jak miałem 200hp/198nm honde Ej6, odelżoną na R888 robiłem czasy 13.90s. I wszystkie zawody wygrywalem w swojej klasie wówczas.

 

Tutaj silnik mocniejszy o wiele jednak no czasy jak widać gorsze ale też waga inna bo 1000kg a 1600 to ogromna Różnica.

A kierowca ten sam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krószym dyferku obroty będziesz mieć maks 6500, z tego co pamiętam to Ci obrotomierz zawyżał więc no stres :)

Na odcince czwartego biegu będziesz mieć w granicach 190km/h a na końcu ćwiartki zapewne masz 160-165 więc będzie sporo zapasu :)

Ps. 19.06 fajna ćwiartka będzie w rykach - dużo dużo przejazdów ja chyba wpadam to też dawaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kręce tak jak jest przyrost. Mocny spadek mocy jest powyżej 6.400rpm wg wykresu. Nie ma sensu bo auto nie przyspiesza tylko zwiększa prędkość. A przy zmianie biegu przy tych 6.400rpm wskakuje w ok 5.500 bodajże gdzie jest już te bodajże 270hp które idą w górę. Piszę z pamięci jednak kilka dni temu to sprawdzałem.

 

Gdzie są te Ryki? Pewnie daleko na wschodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 90kg od Warszawy w stronę na Lublin

Tylko w Rykach chyba jakos dziwnie klasy sa poustawiane, widzialem AWD z RWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz w Makowicach był fajny podział. Byłbym w klasie k3 Street gdzie była pojemność powyżej 3000ccm auta tylko wolnossące niezależnie od rodzaju napędu. Szkoda że impreza odwołana przed samym nosem.

Z tych aut co przyniosły się na lotnisko Śniatowo to podium bym miał na pewno, może i nawet zwycięstwo. No nic
Grunt że udało się poprawić czasy i fajna zabawa była jak zawsze ;-)

Przynajmniej na spokojnie mogłem potestowac starty na nowych oponach

No i trochę filmików do wglądu.

#1 Ustawka z Prelude H22, nie wiem czy dłubnięta czy nie.





#2 Ustawka z..... no właśnie nie pamiętam, jakiś opel to czy co.



#3 Każdy z każdym tak więc Mercedes CDI 320.



#4 Ustawką z CRXem D16Z5 (~150hp)



#5 Ustawka i baty od zmodzonego Scirocco (322hp/430nm)





#6 Zeta kontra byłe Ep3, podobno z problemami skrzyni.



#7 Baty od CRX'a B18C6 wybebeszonego wraz z najkrótszą skrzynią S80





#8 Tutaj lekkie zdziwienie, moja wygrana z mocniejszą szaloną Skodą Octavią vRS która legitymuje się mocą 283hp i 443Nm

https://www.youtube.com/watch?v=kTg13rDlzy8

https://www.youtube.com/watch?v=AqykBzAHUKo

----

Opony udało się przegrzać, ja się nalatałem, łącznie 9 ustawek z tym że jednej nie wrzucam bo była 2x z preludą h22 która wyglądała tak samo. Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki ale odpuszczam zdecydowanie tylne. Popsuje linie nadwozia jaką udało mi się uzyskać. Przednie mi wystarczą. Jednak dziękuję za pamięć :-) w niedzielę kolejna ćwiartka. Kolejne sprawdzenie się na odcinku 402m. Na pewno będzie relacja jak ostatnio a właściwie jak zawsze! Trzymać kciuki Pany :-)

---------------------------------

Dzisiaj zaliczyłem/zaliczyliśmy Day Of Chojna. Jest Pucharek! :D

Ale powoli...Poznańskie ejbry na miejscu:

13509024_1146212525444476_27840377076296

Day of Chojna organizowany był przez BMW Team Szczecinek, aparatura pomiarowa również. W porównaniu do czasów mierzonych przez SCS Szczecinek, dzisiejsze czasy były zawyżone o ok 0.2s wg innych aut. Start był ustawiany "na oko" wg linii, w finale na filmiku widać dokładnie jak jestem zauważalnie dalej od oponenta, ale tak poza tył było dobrze, chodzi o zabawę!

Jak już się zdążyłem pochwalić udało się zająć 2 miejsce w klasie K3, czyli aut powyżej 3.000cm
tylko N/A niezależnie od napędu.

Były trzy przejazdy.

Kwalifikacje zaliczone na 4 miejscu z czasem ET 14.356s.

Pierwszy przejazd z Nissanem 350z seryjnym (mierzone 270hp), wygrany. ET 14.533s





Drugi przejazd z Lexusem IS350z (306hp), wygrany jednak samo ET bodajże gorsze. 14.356s



Trzeci przejazd z Mercedesem W123 :D, czysty fun, jednak starałem się robił jak najlepszy czas, a czułem że start mi wyszedł bdb, to znowu ten sam błąd, 4 bieg chciałem wbić bez puszczania gazu i silnik zakręcił się przypadkowo do 8.000rpm bo..bieg nie wszedł, wrzuciłem 5 i spokojnie dojechałem resztę do mety, czas... 14.915s, tak więc myślę że gdyby wszedł, to mogła by być życiówka.



Następnie finały: 1 miejsce (BMW E92 M3 420hp) jechało z 4 czyli ze mną , natomiast 2 miejsce jechało z 3 miejscem (VW Golf 3 360hp vs Lexus IS350 306hp).

Ogólnie trochę na fuksie ale tak już bywa :)

Przód napompowany na 3.2BAR (max producenta 3.45, jednak wolałem być ostrożny), natomiast tył spuszczony w finałach z 1.5BAR na 1.3, wszystko na jedną kartę ponieważ w finałach był liczony czas ET+RT.

Pierwszy przejazd finałowy z BMW E92 M3 420hp, tutaj mój fuks lub nieuwaga kierownika z bety, zaspany start, ja mocno z przodu, bieg zdecydowanie wygrany.



Drugi bieg finałowy o pierwsze miejsce z Golfem 3 który legitymował się mocą podobno około 360hp. Start wyszedł wyśmienicie, wbiłem się idealnie, 2 bieg z lekkim zgrzytem, a potem różnica mocy zrobiła swoje, bieg przegrany, drugie miejsce oficjalnie. Czasy w finałach niestety nie są póki co mi znane.



Trochę zdjęć:

13494866_1146340945431634_30594582227881

13524383_1146340912098304_89706680428509

13495216_1146340902098305_61786229188878

13516289_1146340872098308_55128717896827


13482814_1146505762081819_27748984838158

13495535_1146505765415152_59536713443249

13502776_1146505758748486_60225847309537

Na koniec mała awaria CRX'a od nas, padł przekaźnik pompy paliwa ale po godzinnej ponad walce udało się go...naprawić :D

13529137_1146394735426255_43017290765063

Dzięki dla wszystkich obecnych za kolejne możliwości sprawdzenia się i miłe słowa! Do następnego! Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale odpuszczam zdecydowanie tylne. Popsuje linie nadwozia jaką udało mi się uzyskać. Przednie mi wystarczą. Jednak dziękuję za pamięć :-) w niedzielę kolejna ćwiartka. Kolejne sprawdzenie się na odcinku 402m. Na pewno będzie relacja jak ostatnio a właściwie jak zawsze! Trzymać kciuki Pany :-)

---------------------------------

 

Dzisiaj zaliczyłem/zaliczyliśmy Day Of Chojna. Jest Pucharek! :D

 

Ale powoli...Poznańskie ejbry na miejscu:

 

13509024_1146212525444476_27840377076296

 

Day of Chojna organizowany był przez BMW Team Szczecinek, aparatura pomiarowa również. W porównaniu do czasów mierzonych przez SCS Szczecinek, dzisiejsze czasy były zawyżone o ok 0.2s wg innych aut. Start był ustawiany "na oko" wg linii, w finale na filmiku widać dokładnie jak jestem zauważalnie dalej od oponenta, ale tak poza tył było dobrze, chodzi o zabawę!

 

Jak już się zdążyłem pochwalić udało się zająć 2 miejsce w klasie K3, czyli aut powyżej 3.000cm

tylko N/A niezależnie od napędu.

 

Były trzy przejazdy.

 

Kwalifikacje zaliczone na 4 miejscu z czasem ET 14.356s.

 

Pierwszy przejazd z Nissanem 350z seryjnym (mierzone 270hp), wygrany. ET 14.533s

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wa4hm7WGbFk

 

https://www.youtube.com/watch?v=j2MnTfW18z4

 

Drugi przejazd z Lexusem IS350z (306hp), wygrany jednak samo ET bodajże gorsze. 14.356s

 

https://www.youtube.com/watch?v=cYITNGcsOJs

 

Trzeci przejazd z Mercedesem W123 :D, czysty fun, jednak starałem się robił jak najlepszy czas, a czułem że start mi wyszedł bdb, to znowu ten sam błąd, 4 bieg chciałem wbić bez puszczania gazu i silnik zakręcił się przypadkowo do 8.000rpm bo..bieg nie wszedł, wrzuciłem 5 i spokojnie dojechałem resztę do mety, czas... 14.915s, tak więc myślę że gdyby wszedł, to mogła by być życiówka.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WnFBDMO4aUs

 

Następnie finały: 1 miejsce (BMW E92 M3 420hp) jechało z 4 czyli ze mną , natomiast 2 miejsce jechało z 3 miejscem (VW Golf 3 360hp vs Lexus IS350 306hp).

 

Ogólnie trochę na fuksie ale tak już bywa :)

 

Przód napompowany na 3.2BAR (max producenta 3.45, jednak wolałem być ostrożny), natomiast tył spuszczony w finałach z 1.5BAR na 1.3, wszystko na jedną kartę ponieważ w finałach był liczony czas ET+RT.

 

Pierwszy przejazd finałowy z BMW E92 M3 420hp, tutaj mój fuks lub nieuwaga kierownika z bety, zaspany start, ja mocno z przodu, bieg zdecydowanie wygrany.

 

https://www.youtube.com/watch?v=p4XlkaHBBs4

 

Drugi bieg finałowy o pierwsze miejsce z Golfem 3 który legitymował się mocą podobno około 360hp. Start wyszedł wyśmienicie, wbiłem się idealnie, 2 bieg z lekkim zgrzytem, a potem różnica mocy zrobiła swoje, bieg przegrany, drugie miejsce oficjalnie. Czasy w finałach niestety nie są póki co mi znane.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNtPWdcxT9Y

 

Trochę zdjęć:

 

13494866_1146340945431634_30594582227881

 

13524383_1146340912098304_89706680428509

 

13495216_1146340902098305_61786229188878

 

13516289_1146340872098308_55128717896827

 

 

13482814_1146505762081819_27748984838158

 

13495535_1146505765415152_59536713443249

 

13502776_1146505758748486_60225847309537

 

Na koniec mała awaria CRX'a od nas, padł przekaźnik pompy paliwa ale po godzinnej ponad walce udało się go...naprawić :D

 

13529137_1146394735426255_43017290765063

 

Dzięki dla wszystkich obecnych za kolejne możliwości sprawdzenia się i miłe słowa! Do następnego!

Ale piekny opis wyścigów :)

Moim zdanie na pierwsxych dwóch biegach mocno nie dokrecasz i dość wolno bijesz te biegi. popracować nad technika to 13stka będzie, czego Ci życzę!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie chyba nie ma sensu dokręcać do końca ponieważ patrząc na wykres mocy powyżej 6.400 już moc spada. Auto zwiększa prędkość ale nie przyspiesza. Rev mam ustawiony na 6.200. Przy ok 6.300-6.400 wrzucam kolejny bieg. Biegi na najchętniej bym zmieniał bez opuszczania gazu ale nie zawsze wchodzi...zwłaszcza 4ka. No i..robię co mogę by jak najszybciej. Myślę że wstydu kurde Coobcio nie ma :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykresem sie nie jeździ heee

o przyśpieszeniu decyduje moment napędowy  na kołach ,co oznacza w praktyce ze wżucenie wyższego biegu  powoduje zmniejszenie tego momentu 

choć trafiasz w lepszą charakterystyke momentu na silniku 

z mojego doświadczenia wynika że zawsze warto dokręcać pod odcinke   a co do zmiany biegu bez puszczania gazu    załóż sobie kontrole trakcji od kolegi Jacka   tam jest taka opcja       kosztuje 500zł więc chyba nie majątek 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczę gtecha i sprawdzę czasy z tym kręceniem wyżej, bo widzę że każdy właściwie mówi inaczej a trzeba sprawdzić samemu. Co to za kontrola? Masz gdzieś link?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek idealnie wytłumaczył o co kaman !!

Na niższym biegu masz więcej momentu obrotowego na kołach.

Dla tego dużo łatwiej jest ruszyć z 1szego biegu a bardzo ciężko z 6tego :D

Jedyne i dwóje ciągaj bez zastanawiania się pod 7000obr.min - taki zabiek + podstorjenie map spowodował że swojego czasu na zlotach King of Zet seryjna najwolniejsza ze stawki zetka stała się numerem 1 !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz tak jest jak sie słucha ludzi co nie maja za bardzo pojęcia o działaniu skrzyni biegów   

 

przelicz sobie    przełożenie poszczególnych biegów razy przełożenie mostu  i moment silnika  

przykładowo     1 bieg  przelorzenie 4 do1    most   4do1     moment silnika 400nm      momet na kolach     6400nm    minus strty

                         2                             3                     4                                    400nm                                    4800nm   

                          3                            2                      4                                   400nm                                    3200nm

                          4                            1                      4                                    400nm                                   1600nm

ten przykład jest oczywiście tylko poglądowy, ale znając wszystkie dane możesz sobie wyliczyć jaki moment na kolach będziesz miał  po zmianie biegu a jaki przed 

dlatego im większy  bieg to auto słabiej przyśpiesza   do tego dochodzą opory powietrza i toczne plus opory mechaniczne ukladu napędowego 

tak na marginesie dziwie sie robiąc auto pod 1/4 ludzie montują mega ciężkie tarcze hamulcowe  a to wielki błąd , tyczy sie to też kół 

 fabryczne reysy są mega lekkie   i nadają sie idealnie na 1/4

ja w scigach na 1/4  siedze od 2004r  , i powiem tak  najpierw elminuje sie masy wirujące   potem mase samochodu  a potem idzie sie w moc silnika 

 A tak naprawde 350 to ciężka krowa    i zejście z czasem w okolice 11s  wymaga wpompowania w to auto ze 50  80 tys zł 

a potem podjedzie ultra lekka honnda i tak wygra 

Edytowane przez jarek1111
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to. Jednak brałem inaczej na rozum. No to następna okazja i kręce pod odcine tak jak kiedyś hondy kręcilem po 9.000rpm jednak tam szedł wykres do końca w górę

No i racja co do wagi. Hondy są lekkie. Mają krótkie skrzynie a zeta to ciężkie jednak wygodniejsze i lepiej wyposażone auto... Następny raz leci fotel out, błąd poduszek chwyci od razu czy po tych kilku godzinach gdy spowrotem podłącze zgaśnie? Koła niestety z przodu zostają te co mam.. Kupiłem 19 i ratuje się jedynie pompowaniem opon z przodu pod 3.4 bara

Ma ktoś doświadczenie ile co kg waży w aucie by można np dzień przed imprezą rozebrać to i tamto bez wycinania i niszczenia oczywiście karoserii? Fotel to zapewne ok 30kg na dzień dobry

Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEŻELI WYWALISZ COŚ Z ŚRODKA to w większości zawodów automatycznie trafisz do klasy drag    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCS chyba tak aż nie działa ale nie kojarzę. Fotel chyba i boczki można
Drag robią jak są laminaty i plexi zamiast szkła
Jak wygrywalem swoje klasy w SCS hondą kulka la temu to miałem wydmuszke i byłem w klasie normalnej

Kolega Krzysiek z EV-Garage, ogarnął matematyczne przeliczenia które odnoszą się do przełożeń poszczególnych biegów, dyfra oraz przebiegu wykresu mocy jak i momentu. Chodziło o to, by obliczyć, w którym momencie najlepiej zmieniać biegi, czy robić to wg. wykresu czyli przy 6.400rpm (tak jak robiłem dotychczas) gdzie powyżej tej wartości moc spada, czy jednak warto kręcić wyżej by moment i moc na kołach był inny. Z przeliczeń wyszło jasno, że najlepszym momentem na zmianę biegu jest 6.800rpm.

13576751_1148934018505660_53460868119251

Tak więc trzeba będzie na kolejnych zawodach kręcić go do 6.800rpm a delikatna poprawa czasów powinna być zauważona.

https://www.facebook.com/evgaragepl

....a swoją drogą, POLSKA DO BOJU!!!!

Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sajmon

 

Daj cynka jak będziesz jechał na następne zawody bo wracam do gry.

ps będziesz w sobotę na granturismo na torze Poznań

Edytowane przez jakub350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...