Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Check Engine przy dużych prędkościach


bajtek1505
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość, jeżeli coś źle piszę. Ale do rzeczy.
Kupilismy rok temu ten piękny mały samochodzik i w ostatnich czasach daje się mocno we znaki. Przy większych prędkościach, tak około 100km\h zauważyłem, że zapala się czerwony Check Engine. Zgaśnie dopiero po wyłączeniu silnika. Zaczął także szybko uciekać olej, więc oddaliśmy do mechanika. Mechanik powiedział, że turbina jest na wykończeniu i regeneracja (wskazywały także inne przyczyny tego, tzn. spapdek mocy i inne). Pojechałem do mechanika który zajmuje się takimi sprawami i faktycznie turbina była cała zaolejona. Okazało się, że wcześniejszy właściciel nie wymieniał regularnie olejów i było także trzeba zrobić płukanie silnika oraz misy. Koszt nie powiem, bo był jak to przed świętami duży. Wczoraj znowu zauważyłem ten błąd przy prędkości właśnie około 100km\h i tutaj pytanie do was, czy wiecie co to może być? Także zauważyłem, że więcej dymu zostawiam za sobą.
Proszę o radę i wyrozumiałość, jeżeli coś źle napisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej dymu za sobą to możliwe że pali olej.

Byłeś u mechaników a któryś odczytał co to za błąd silnika?

Jeszcze nie zdążyłem z tym pójść do mechanika. Przy regeneracji turbiny były wymieniane filtry i oleje także. Pali olej= kolejny wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali olej = kopci na niebiesko, mogą lać wtryski wtedy kopci na czarno . 1,5 dci jest czuły na jakość paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Także zauważyłem, że więcej dymu zostawiam za sobą.

 

 

Możesz też mieć nieszczelny układ dolotowy i stąd te nadmierne dymienie.

Nie słychać jakiegoś świstu jak wciskasz gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj węże idące od turbosprężarki , najlepiej w dwie osoby, niech jedna dodaje gazu a Ty pooglądaj pod maską i spróbuj ustalic skąd świszcze, i sprawdź jeszcze czy jak dodaje się gazu to w/w węże idące do intercoolera robią się twarde (powinny). Może jak wszystko składali to coś niedokładnie złożyli i gdzieś na łączeniu powietrze ucieka, albo w którymś wężu jest jakieś pęknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być bo wtedy masz niższe ciśnienie generowane od zadanego, i zły skład mieszanki paliwo/powietrze, jest za mało powietrza , nie spala w pełni paliwa i dymi na czarno.


Ale dobrze by było też podpiąć pod kompa i sczytać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach podjade do mechanika co mi robił turbinę żeby dojrzał co tam siedzi. Ja osobiście wole nie pchać tam rąk, żeby gorzej nie bylo i napisze czy pomogło.

Dzieki za udzielone informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...