Leon 73 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Witam Już kiedyś o to pytałem ale odgrzeję kotleta, czy ktoś zna parametry ustawienia geometrii kół dla Pathfindera z liftem +2" ??? Niby wszystko jest ściśle jawne, ale w tym przypadku kąt wyprzedzenia przednich kół wychodzi z wszelkich dostępnych tabel i trzeba to robić na oko. Po złożeniu nowych opon wybieram się na kontrolę geometrii i znowu padnie to samo pytanie, na które nie znam odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 ja tez nie znam , a dziś zabrałem się za wymianę zawiechy na ironmana +2". Moze coś piszą na zachodnich forach, ja niestety niezabardzo czytaty w englisz jestem,więc zabardzo nie pomogę, tam juz dawno przerabiali ten temat wiec odpowiedz gdzieś jest....... Nie ma lekko.. rozkręcanie tego zawieszenia to masakra, albo muszę grzać albo ciąć....jestem umordowany jak kon po westernie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Jak demontujesz stare tuleje (polibusze) to musisz je wypalać, inaczej nie wyjdą bo na 100% są zapieczone na amen. Z tą geometrią to zonk, wiele firm wymienia zawiewchę na +2" a nawet grubiej ale nikt nie dzieli się wiedzą. Jakoś to przeskoczę, znowu zrobimy na oko ostatnio się udało, tylko ten diagnosta się dziwi i zadaje mi te same pytania. Chciałbym go kiedyś zastrzelić wiedzą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 przód dziś opanowałem, tuleje mam jeszcze dobre wiec zostawiam, z górnymi nie bedzie problemu śruby nad wyraz czyste. dolne to tragedia nie ruszam. Wyjęcie amora było mistrzostwem, dolne mocowanie zapieczone na amen, wszystko ciąłem i grzałem. Sworznie dolne wymieniłem- one odstają największe obciążenie i znacznie szybciej niż górne je wybija, śruby zabezpieczające oczywiście grzałem. reszta poszła z lekkimi oporami. Daj znać jak ten przód ustawić bo dla mnie to wogóle zagadka jest. Jutro ruszam z tyłem, specjalnie kupilem piłę szablastą do cięcią śrub, prase pożyczyłem. Będzie ciezko ale damy radę! kpl polibuszy,sworzni, zawiecha czeka na montaż. Kurcze te offroadowe spręzyny są bardzo twarde, do poskładania mcpersona trzeba mieć dobre ściągacze, ja sobie ryzykownie prasą musiałem pomóc bo padłem przy ściagaczach choć chuderlakiem nie jestem..... ;-) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Piła szablasta jest genialna teraz nie ruszam się bez niej gdy robię zawiechę u siebie lub w aucie żony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Geometria ogarnięta, po drobnych poprawkach wszystko na zielono Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 No pany, moja geometria tez opanowana. Wsio na zielonym, path stoi wyzej i znacznie stabilniej, wysokośc od nadkola do ziemi to jakies 94cm mierzone pod garażem.(poprawie jak zmierzę na równiutkim parkingu) Path jedzie jak po szynach, ciutke twardo ale i znacznie pewniej. Przy ostrym ruszaniu tył nie przysiada a nos nie podnosi się do nieba.. ;-) przy hamowaniu odwrotnie nie nurkuje. Ktoś powie mniej komfortowo- ja powiem pewniejsze, stabilniejsze prowadze to jest komfort! Mozna sobie pozwolic na gwałtowniejsze manewry przy szybszej jezdzie, jest poprostu pomimo iz wyżej to bezpieczniej. Zobaczymy jak sie wszystko dotrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirun Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Geometria zawieszenia +2" Witam.Podobno podniesienie o 2 całe nie wymaga innych ustawień niż fabryczne.U mnie akurat po podniesieniu rzeczywiście wynik mieścił się w parametrach fabrycznych ale niestety po ok 4 tys zaczęło się ząbkowanie opon.Zawieszenie nie ma luzów geometria niby ok a jednak opony dostały (cooper at 3).Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) Odpowiedź prosta geometria nieprawidłowa. Fizyki nie oszukasz. Trzeba wykonać korektę ustawień. Edytowane 28 Grudnia 2016 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 ustawienia fabryczne na 2" są ok tylko iz trzeba je na takowe ustawić po wymienie zawieszenia. I to obowiazkowo! zresztą komputer do geometrii pokazuje na zielono prawidłowy zakres i w tym nalezy sie trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Panowie geometria z liftem to kąty właśnie mają zostać takie same i w tym polega cały problem prawidłowego zrobienia liftu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirun Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 No pewnie że geometria zrobiona po podniesieniu.Zbieżność,kąty pochylenia,wyprzedzenia itd przodu jak i tyłu ustawione prawidłowo przynajmnej wg komputera.A jednak opony uszkodzone.zaczynam żałować tego liftu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 To coś jest nie tak, może są gdzieś luzy a może coś nie tak ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) opony się też ząbkują jak amory są zużyte... luzy na łozyskach piast? niewyważone koła? więcej pomysłów nie mam. Dopisze jedno miałem ustawione zawieszenie, po 5mcach musiałem znowu jechac na geometrię bo wsadzłem polibusze w przednie wahacze, Po wjechaniu na stanowisko okazało się iz tył jest na czerwonym polu poza dopuszczalnymi wskazaniami! geometria po dotarciu tulei się zmieniła. Edytowane 2 Stycznia 2017 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) czy z geometrą patha po lifcie 2" poradzi sobie każdy warszatat robiacy geometrie, czy lepiej szukać warsztatu 4x4 ? ja zrobiłem sam wymiane zawieszenia. z odkreceniem śrub nie miałem problemów, nie musiałem nic grzać stukać ani ciąć, zwykly klucz długosci 50cm dał radę. jedynie dolna tuleja tylnego prawego amortyzatora zrobiła mi troche problemu. obracała sie razem ze śrubą i musiałem ja nieco spiłować i złapac kluczem by wykręcić śrubę. do wymiany wystarczy odkrecic z przodu: mocowanie amortyzatora, sruba 19mm na dole i 3 x 14mm na gorze, do tego stabilizator 17mm od razu z obu stron by zrobic miejsce do wyciagniecia sruby. nic wiecej ruszac nie trzeba. z tylu mocowania amortyzatora góra i dół 2x 19mm i mocowanie pod sprezyną 19mm. przednai sprezyna wymaga sciagacza i to dobrego tył wpycha sie na scisk. czy nakretka od dolnej sruby mocujacej tylny amortyzator do wachacza powinna się scisle blokować ? u mnie po walce z tuleją sruba jest dosc luzno osadzona i nie blokuje sie sama. mozliwe ze zacisk sie poluzował. geometria ustawiona, wynik w załączniku. czy mozna uznać, że jest ok? z odkęcaniem nie było tak żle, jedynie tylne śruby stawiały większy opór, ale po podgrzaniu szybko ustąpiły. Edytowane 18 Lutego 2018 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuarek Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Nakrętka mocowania dołu amortyzatora jest otoczona w połowie obwodu czymś w rodzaju kołnierza, który blokuje całkowicie jej obracanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.