Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sygnalizacja pasów oraz menu komputera


spiker910

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Qashqaia 2007r. 2.0dci, wersja bez nawigacji z bursztynowym wyświetlaczem na zegarach. Mam dwa problemy:

1. Od jakiegoś czasu włącza się sygnalizacja niezapiętych pasów podczas jazdy, mimo tego że są zapięte. Problem występuje kiedy chce, miałem miesiąc spokoju ale od tygodnia praktycznie non stop wyje. Elektryk sprawdzał połączenia przy kostkach i fotelu mówił że tam jest ok. Co ważne zaobserwowałem że przy skręcie kierownicą w lewo problem ustaje, gdy tylko wyprostuje albo skręcę w prawo pojawia się ponownie i wyje.

 

2. Już od dłuższego czasu nie mogę przełączać funkcji komputera pokładowego (m.in. zasięg na baku, średnie spalanie) cały czas wyświetla się stan kilometrów A i B. Pomiędzy A i B mogę przełączać prawym przyciskiem przy zegarach ale nic poza tym. Podgląd stanu oleju też działa. Nie reaguje NIGDY natomiast przycisk "i" na kierownicy, po prostu nie działa. Moje pytanie czy przełączanie menu komputera powinno być również możliwe za pomocą przycisków przy zegarach czy nie? Wcześniej jak wszystko działało używałem tylko guzika "i"

 

Teraz moje podejrzenie przyczyny - chcę się dowiedzieć czy słuszne. Mianowicie wina za obie usterki leży po stronie uszkodzonej taśmy w kierownicy. Nie wiem czy to trafne podejrzenie, bo co prawda czytałem, że te taśmy się psują, ale wtedy padają m.in wycieraczki. A u mnie wycieraczki działają, a wszystkie przyciski na kierownicy działają oprócz tego jednego "i". Czytałem też że taśma taśma łączy AirBag w kierownicy i w przypadku jej uszkodzenia mogą pojawić się kontrolki AIRBAG. Ale u mnie kontrolka od poduszek się nie świeci, tylko od pasów. Skoro nie taśma to zachodzę w głowę dlaczego przy ruchu kierownicy w lewo kontrolka i sygnał od pasów gasną. Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odpowiedzialny jest "mikrowłącznik" który jest w zapinaniu od pasów. U mnie w pierwszym qashqaiu miałem podobny objaw tylko wystarczyło dodusić klamrę przy zapinaniu pasów i problem znikał.

2. Jest to objaw psującej się taśmy, któraś ścieżka uległa przerwaniu a jest ich tam kilka. Nie koniecznie muszą uszkodzić się wszystkie na raz aby "zgasło" wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z pasem miałem taki problem, że przy zapinaniu nie zawsze kontaktował mikroprzełącznik

i musiałem zapinać i odpinać pas kilkakrotnie, aż się popsuł totalnie.

Zakupiłem na allegro używane zapięcie pasa, mocowane przy fotelu i po  wymianie wszytko działa OK.

Z taśmą też walczyłem, bo nie działał tempomat.

Również po zakupie na allegro używki i wymianie, wszystko wróciło do normy.

Przy zakupie taśmy trzeba uważać, aby to był dokładnie ten sam typ.

Pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z pasem miałem taki problem, że przy zapinaniu nie zawsze kontaktował mikroprzełącznik

i musiałem zapinać i odpinać pas kilkakrotnie, aż się popsuł totalnie.

Zakupiłem na allegro używane zapięcie pasa, mocowane przy fotelu i po  wymianie wszytko działa OK.

Z taśmą też walczyłem, bo nie działał tempomat.

Również po zakupie na allegro używki i wymianie, wszystko wróciło do normy.

Przy zakupie taśmy trzeba uważać, aby to był dokładnie ten sam typ.

Pozdrawiam :)

Dzięki za odpowiedzi.

Co do tego mikroprzełącznika ma wątpliwości, ponieważ podczas sygnalizacji niezapiętych pasów w czasie jazdy próbowałem odpinać, doduszać itp. jednak nic nie pomagało. ZAWSZE natomiast skutkuje lekkie skręcenie kierownicą w lewo. Więc pewnie taśma.

Co do komputera: ok też stawiacie na taśmę. Ale czy w waszych QASHQAIACH przełączanie menu komputera jest możliwe tylko za pomocą przycisków przy zegarach, w ogóle bez użycia przycisku "i"? Bo jeśli u Was jest możliwe to u mnie coś się stało z kompem, a jeśli nie jest możliwe to wtedy 99% taśma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie walił błędem pasów z drugiego rzędu siedzeń i się okazało, że kabelki się wyrwały z mechanizmu zapięcia pasów. Zaizolowałem je osobno i jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Co do tego mikroprzełącznika ma wątpliwości, ponieważ podczas sygnalizacji niezapiętych pasów w czasie jazdy próbowałem odpinać, doduszać itp. jednak nic nie pomagało. ZAWSZE natomiast skutkuje lekkie skręcenie kierownicą w lewo. Więc pewnie taśma.

 

Obwód kontrolek nie zapiętych pasów i taśma w kierownicy to dwa różne obwody nie mające ze sobą nic wspólnego!!!

"i" przełącza menu komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Was przełączanie menu komputera jest możliwe za pomocą przycisków przy zegarach, bez używania przycisku "i"?

Też mi się wydaje że obwód kontrolek niezapiętych pasów i taśma w kierownicy to niezależne dwa obwody. Ale skoro tak by miało być to dlaczego przy najmniejszym skręcie kierownicy w lewo kontrolka gaśnie? Dziś kontrolka nie daje o sobie znać, wszystko wróciło do normy (ciekawe na jak długo?) ale to przez to że na parkingu musiałem się nagimnastykować i kręciłem kierownica do oporu. Tłumaczę to sobie tak że przy takim max. skręcie taśma się jakoś poprawiła. Natomiast przycisk "i" dalej martwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czysty zbieg okoliczności z tym kręceniem kierownicą - po raz kolejny napiszę nic wspólnego a jako ciekawostkę dodam że w lanosie miałem uszkodzony imobilajzer -problem z odpalaniem był, a jak wyszedłem z auta i zabujałem nim to odpalało taka ciekawostka z tym że nie zawsze. Jak nie chcesz kupować nowej-używanej taśmy to miernik w dłoń i do boju sprawdzić każdą ścieżkę czy nie jest przerwana 5 minut sprawdzania tylko dużo więcej rozkręcania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...