wojtgor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, byłem już u kolejnego mechanika i ostatni podejrzewa mechanizm różnicowy z przodu, lub pół oś lewą ale nikt nie jest pewien skąd te hałas na pewno przodu. O tuż, jak jadę takie "jundanie" rośnie z prędkością, niema znaczenia czy 4x4 czy tylko jedna oś włączona. Jak zgaszę silnik i wysprzęgle, bieg jałowy to niema też znaczenia dalej "junda", jak auto zwalnia i "jundanie" zwalnia. Jak stoję silnik pracuje, ale auto się nie toczy hałas nie występuje tylko podczas jak jedzie. Dźwięk najbardziej mi przypomina jak by coś ocierało obracając się. Miał może ktoś coś podobnego z kolegów, ASO to moja ostateczność. Może znacie jakiegoś fachowca od naszych zabawek w południowej Warszawie? Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) tłoczki się nie podpiekły z przodu na wiosnę? Oponka? Zamień miejscami Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) To nie hamulce... Bo jak hamuję to w takim wypadku hałas powinien znikać a on dalej "junda" aż do zatrzymania się pojazdu - coraz wolniej. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 A metalowe osłony tarczy hamulcowych nie trą o tarcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 To jest albo skrzynia, albo rozdzielacz napędu (wszyscy mówią na to reduktor). Nie są to łożyska kół ani układ hamulcowy ani nic co się z tym wiąże. Ogólnie przerąbane bo do puki nie wygrzebie i nie rozbiorę to nikt nie wie dokładnie które hałasuje, mechanicy słyszą największy hałas w przy reduktorze i chyba od niego zacznę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzMX Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Stawiam na piastę a w niej łożysko. taki zębatkowy hałas, jak podniesiesz cały przód to wyczujesz które koło rzęźi. SKF 250pln motosta**** lub gdzie indziej tak do 300pln. Robota za ok 120zł. Uwaga na czujnik ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver27 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Sprawdź kolego krzyżaki na wale. Szczególnie ten przy skrzyni rozdzielczej. Ja miałem od tego takie dziwne jęczenie, trudne do zlokalizowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Przy wykręconych półosiach i wale auto na hol i będziesz mieć pewność czy to od strony silnika/skrzyni/reduktora. Problem w tym ,że trochę strach jechać bez półosi bo one spinają piastę przednią. Mało prawdopodobne żeby coś obcierało w reduktorze. Tam jest jedynie wieniec i zębatka zdawcza a wszystko tak spasowane i ciasne w obudowie ,że mi pęknięty ząb zblokował mechanizm i rozwalił obudowę. Jedyne co mi przychodzi do głowy z reduktorem to przekoszone mocowanie prawej półosi i wtedy wałek wchodzący przez reduktor do dyferencjału mógł by gdzieś ocierać ale to by powodowało duże wibracje budy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koltoon Opublikowano 1 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 Panowie mam toczka w toczkę identyczny problem, tylko nie mam pewności czy hałas dochodzi konkretnie z przodu. W dniu 5.04.2016 o 20:06, wojtgor napisał: Witam, byłem już u kolejnego mechanika i ostatni podejrzewa mechanizm różnicowy z przodu, lub pół oś lewą ale nikt nie jest pewien skąd te hałas na pewno przodu. O tuż, jak jadę takie "jundanie" rośnie z prędkością, niema znaczenia czy 4x4 czy tylko jedna oś włączona. Jak zgaszę silnik i wysprzęgle, bieg jałowy to niema też znaczenia dalej "junda", jak auto zwalnia i "jundanie" zwalnia. Jak stoję silnik pracuje, ale auto się nie toczy hałas nie występuje tylko podczas jak jedzie. Dźwięk najbardziej mi przypomina jak by coś ocierało obracając się. Miał może ktoś coś podobnego z kolegów, ASO to moja ostateczność. Może znacie jakiegoś fachowca od naszych zabawek w południowej Warszawie? Mechanik twierdzi, że to nie są łożyska, bo ponoć podczas skrętu powinny się uciszyć. Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem i udało mu się dojść do przyczyny tego hałasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 1 godzinę temu, koltoon napisał: Mechanik twierdzi, że to nie są łożyska, bo ponoć podczas skrętu powinny się uciszyć. Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem i udało mu się dojść do przyczyny tego hałasu? Z łożyskami ,szczególnie w kołach jest dokładnie odwrotnie jak twierdzi ten mechanik-hałas nasila się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koltoon Opublikowano 1 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 W tym przypadku hałas bez względu na kierunek jazdy jest cały czas taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.