sp8ebc Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Wczoraj stałem się radosnym posiadaczem tego autka z silnikiem benzynowym 1.5. Ma przejechane 170kkm i generalnie z autem nie ma żadnych problemów. Nic nie stuka, nic nie puka, trzyma poprawnie prędkość obrotową. Zastanawiam się czy w takim razie wymieniać prewencyjnie łańcuch rozrządu, czy jeżeli problemu nie ma to nie ruszać tego tematu? Samochód kupiłem od prywatnego właściciela (drugiego), który przez 8 lat nie najechał nim zbyt dużo ale regularnie co roku wymieniał olej i filtry. Z tego co widzę po książce, to auto było w większości serwisowane w ASO Autonix Rzeszów i ostatni duży przegląd miał miejsce 60 tysięcy km temu. Mam wydruk z ASO i nie widać tam aby rozrząd był wymieniany. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez sp8ebc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 jak nic się nie dzieje to zostawić ale to bywa wredne i potrafi się ujawnić w najmniej odpowiednim momencie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Gdyby to był pasek, z niewiadomym przebiegiem, powiedział bym wymienić w pierwszej kolejności ale łańcuch jeśli nie daje o sobie znać a autko pali i chodzi bez zarzutu to nie ma potrzeby wymiany. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp8ebc Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) A co wtedy gdy się ujawni? Z tego co czytam forum, to jeszcze nie jest najgorzej bo gdy zacznę coś słyszeć, to przynajmniej będę w stanie dojechać do mechanika Nie mam doświadczenia z eksploatacją wozu, który ma motor na łańcuchu. Czy możesz powiedzieć jaki +/- resurs ma ten rozrząd? @ TESTER1956 Dzisiaj zrobiłem 120km żeby ogólnie sprawdzić jak autko się zachowuje i nie zauważyłem niczego niepokojącego. No i ten komfort posiadania samochodu o przewidywalnym stanie technicznym. Bezcenne Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez sp8ebc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Spoko, łańcuch będziesz słyszeć i w dalszej kolejności mogą być problemy z odpalaniem, nic nie dzieje się z dnia na dzień dlatego jest bezpieczniejszy od paska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Miałem Almere i podpowiem ci że trzeba się wsłuchać na rozgrzanym silniku po lewe stronie czy łańcuch mocno szumi pracuję !! Jeśli mocno szumi na rozgrzanym silniku to jest do wymiany bo jest rozciągnięty ! Ja miałem Almere do 185.000km i łańcucha nie było słychać pracował cicho aż kupujący był bardzo zdziwiony że chyba łańcuch był wymieniany Co do pasek i łańcuch co lepsze to niestety minęły te lata z super wytrzymałymi łańcuchami Teraz paski okazują się lepsze a już paski pracujące w kąpieli olejowej to są wzmacniane i bardzo chwalone na testach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Teraz paski okazują się lepsze a już paski pracujące w kąpieli olejowej to są wzmacniane i bardzo chwalone na testach. Na testach wszystko wypada genialnie, gorzej z rzeczywistością bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Miałem na myśli test z rozbieraniem silnika i samochodu po 100.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 ja mam przebieg 220 tys. i jeszcze łańcucha nie słychać, także myślę że masz trochę czasu z takim wydatkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
addiw17 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 A jaka powinna być cena sprawdzenia rozrządu przez mechanika? Tak orientacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 To zapewne będzie uzależnione od fachowości mechanika i renomy, w danej okolicy, zakładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 przelatałem na pasku ponad 200kkm było już słychać napinacz ale nie mogłem się zebrać do wymiany tylko, ze to widły to inaczej się wszytko rozkłada co nie zmienia faktu, że był strach aby coś nie strzeliło w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Powiedzcie Panowie jakie są słuchowe objawy niedomagajacego łańcucha/ napinacza? Mój egzemplarz ma 220 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Jak przyjdzie na niego czas to zapewne usłyszysz szum, szuranie - szorowanie wręcz a także mogą występować cykliczne metaliczne stukania. Niestety skończył się, na nieszczęście użytkowników, jakieś 15 lat temu okres produkowania pojazdów z niemalże wiecznymi łańcuchami rozrządu. Obecne łańcuchy wytrzymują dłużej jak pasek ale też, niestety, się rozciągają i choć na początku owo rozciągnięcie tłumi napinacz to jednak po jakimś czasie przychodzi kres możliwości regulacji napinaczem a wymiana wcale nie jest taka tania bo wraz z łańcuchem zaleca się wymienić wszystkie koła zębate po których on chodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Bywają sytuacje ,że łańcuch nie szumi , nie szura , nie dzwoni czy stuka....A jego "zgon" oznajmiają inne objawy ... Nie ma reguły co do przebiegu. Dużo zależy jak się "trafi" i jak się jeździ. Jedno jest pewne - nie jest dożywotni , jak zapewniają sprzedający... Tematów o łańcuszku rozrządu jest na forum od zatrzęsienia - wystarczy poszukać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Dzięki wielkie za wyjaśnienia. W zimę miałem wrażenie, że jest właśnie takie metaliczne szuranie, taki odgłos wydobywający się z silnika, ale teraz, gdy ociepliło się, odgłos ten wydaje się już niejednoznaczny. Stuków, odpukać w niemalowane, na razie jeszcze nie stwierdziłem... Może za jakiś czas ruszę do jakiegoś serwisu żeby rozwiać wątpliwości in + lub in -. Gdyby konieczna była jednak wymiana łańcucha, to jaki orientacyjnie koszt mógłby być takiej przyjemności? Dziekuję z góry i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Zależy od miejscowości , mechanika , auta. Ja 4 lata temu za tę "przyjemność" w Primerze zapłaciłam ok.1100 zł. / wcześniej (chyba w 2005) dałam 1500. koleżanka z Micrą dała 1400 zl. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/102811-k12-rozrząd-czy-silnik-krokowy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Dzięki wielkie za wyjaśnienia. W zimę miałem wrażenie, że jest właśnie takie metaliczne szuranie, taki odgłos wydobywający się z silnika, ale teraz, gdy ociepliło się, odgłos ten wydaje się już niejednoznaczny. Dla jasności i dla ucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 No jakby słychać było szuranie - tarcie charakterystyczne dla łańcucha, ale tak podczas odsłuchu mimo wszystko ciężko na 100% stwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarnyKonik1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Witam ja własnie szykuje sie do wymiany rozrządu czy ktos mi podpowie jakiej firmy kupić by nie przepłacić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 ja mam przebieg 220 tys. i jeszcze łańcucha nie słychać, także myślę że masz trochę czasu z takim wydatkiem w primerze P11 miałem na blacie 330 kkm (jak poszła w inne ręce) i nic nie było słychać Witam ja własnie szykuje sie do wymiany rozrządu czy ktos mi podpowie jakiej firmy kupić by nie przepłacić? najlepszy byłby oryginał (tyle że nie z ASO bo tam ceny kosmiczne), poszukaj np. na alledrogo itp tylko u sprawdzonych sprzedawców i pamiętaj że jak ma być dobrze to tanio raczej nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarlBjorn Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Dzięki za pomoc Panowie. Więc zaniepokojony tym właśnie dźwiękiem przypominającym szeleszczenie / szuranie (QG 1,5 przebieg 225 tys. km) udałem się do mechanika i pozostawiłem furę na 2 dni. Twierdzi, że z łańcuchem i napinaczem jest wszystko OK, natomiast dźwięk (dokuczliwy na zimno i im bardziej jest zimno) miałby opchodzić od jakiegoś tam paska (zapomniałem zapisać) i nie ma się generalnie czym przejmować, Czy są egzemplarze, którym udaje się zrobić np. 250 tys. bez wymiany tego łańcucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmeg Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Moj ma 275 tys i ASO twierdzi, że rozrząd ok. Ja co prawda słyszałem brzeczenie z tej strony ale okazało się, że brzeczy pojemnik na płyn chłodniczy. Edytowane 4 Lipca 2016 przez kmeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.