Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5PB- Czy zmieniać łańcuch czy nie?


sp8ebc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj stałem się radosnym posiadaczem tego autka z silnikiem benzynowym 1.5. Ma przejechane 170kkm i generalnie z autem nie ma żadnych problemów. Nic nie stuka, nic nie puka, trzyma poprawnie prędkość obrotową. Zastanawiam się czy w takim razie wymieniać prewencyjnie łańcuch rozrządu, czy jeżeli problemu nie ma to nie ruszać tego tematu? Samochód kupiłem od prywatnego właściciela (drugiego), który przez 8 lat nie najechał nim zbyt dużo ale regularnie co roku wymieniał olej i filtry. Z tego co widzę po książce, to auto było w większości serwisowane w ASO Autonix Rzeszów i ostatni duży przegląd miał miejsce 60 tysięcy km temu. Mam wydruk z ASO i nie widać tam aby rozrząd był wymieniany.

Edytowane przez sp8ebc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nic się nie dzieje to zostawić ale to bywa wredne :D i potrafi się ujawnić w najmniej odpowiednim momencie :D 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był pasek, z niewiadomym przebiegiem, powiedział bym wymienić w pierwszej kolejności ale łańcuch jeśli nie daje o sobie znać a autko pali i chodzi bez zarzutu to nie ma potrzeby wymiany.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wtedy gdy się ujawni? Z tego co czytam forum, to jeszcze nie jest najgorzej bo gdy zacznę coś słyszeć, to przynajmniej będę w stanie dojechać do mechanika :D Nie mam doświadczenia z eksploatacją wozu, który ma motor na łańcuchu. Czy możesz powiedzieć jaki +/- resurs ma ten rozrząd?

 

@ TESTER1956

Dzisiaj zrobiłem 120km żeby ogólnie sprawdzić jak autko się zachowuje i nie zauważyłem niczego niepokojącego. No i ten komfort posiadania samochodu o przewidywalnym stanie technicznym. Bezcenne :)

Edytowane przez sp8ebc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, łańcuch będziesz słyszeć i w  dalszej kolejności mogą być problemy z odpalaniem, nic nie dzieje się z dnia na dzień dlatego jest bezpieczniejszy od paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Almere i podpowiem ci że trzeba się wsłuchać na rozgrzanym silniku po lewe stronie czy łańcuch mocno szumi pracuję !!

Jeśli mocno szumi na rozgrzanym silniku to jest do wymiany bo jest rozciągnięty !

Ja miałem Almere do 185.000km i łańcucha nie było słychać pracował cicho aż kupujący był bardzo zdziwiony że chyba łańcuch był wymieniany  :D

Co do pasek i łańcuch co lepsze to niestety minęły te lata z super wytrzymałymi łańcuchami  :bezradny:

Teraz paski okazują się lepsze a już paski pracujące w kąpieli olejowej to są wzmacniane i bardzo chwalone na testach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz paski okazują się lepsze a już paski pracujące w kąpieli olejowej to są wzmacniane i bardzo chwalone na testach. 

Na testach wszystko wypada genialnie, gorzej z rzeczywistością bywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelatałem na pasku ponad 200kkm :D było już słychać napinacz ale nie mogłem się zebrać do wymiany :D tylko, ze to widły to inaczej się wszytko rozkłada co nie zmienia faktu, że był strach :D aby coś nie strzeliło w trasie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedzcie Panowie jakie są słuchowe objawy niedomagajacego łańcucha/ napinacza? Mój egzemplarz ma 220 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjdzie na niego czas to zapewne usłyszysz szum, szuranie - szorowanie wręcz a także mogą występować cykliczne metaliczne stukania. Niestety skończył się, na nieszczęście użytkowników,  jakieś 15 lat temu okres produkowania pojazdów z niemalże wiecznymi łańcuchami rozrządu. Obecne łańcuchy wytrzymują dłużej jak pasek ale też, niestety, się rozciągają i choć na początku owo rozciągnięcie tłumi napinacz to jednak po jakimś czasie przychodzi kres możliwości regulacji napinaczem a wymiana wcale nie jest taka tania bo wraz z łańcuchem zaleca się wymienić wszystkie koła zębate po których on chodzi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bywają sytuacje ,że łańcuch nie szumi , nie szura , nie dzwoni czy stuka....A jego "zgon" oznajmiają inne objawy ...

Nie ma reguły co do przebiegu.

Dużo zależy jak się "trafi" i jak się jeździ.

Jedno jest pewne - nie jest dożywotni , jak zapewniają sprzedający...

 

Tematów o łańcuszku rozrządu jest na forum od zatrzęsienia - wystarczy poszukać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wyjaśnienia. W zimę miałem wrażenie, że jest właśnie takie metaliczne szuranie, taki odgłos wydobywający się z silnika, ale teraz, gdy ociepliło się, odgłos ten wydaje się już niejednoznaczny. Stuków, odpukać w niemalowane, na razie jeszcze nie stwierdziłem... Może za jakiś czas ruszę do jakiegoś serwisu żeby rozwiać wątpliwości in + lub in -. Gdyby konieczna była jednak wymiana łańcucha, to jaki orientacyjnie koszt mógłby być takiej przyjemności?

Dziekuję z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od miejscowości , mechanika , auta.

Ja 4 lata temu za tę "przyjemność" w Primerze zapłaciłam ok.1100 zł. / wcześniej (chyba w 2005) dałam 1500.

koleżanka z Micrą dała 1400 zl.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/102811-k12-rozrząd-czy-silnik-krokowy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wyjaśnienia. W zimę miałem wrażenie, że jest właśnie takie metaliczne szuranie, taki odgłos wydobywający się z silnika, ale teraz, gdy ociepliło się, odgłos ten wydaje się już niejednoznaczny. 

Dla jasności i dla ucha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakby słychać było szuranie - tarcie  charakterystyczne dla łańcucha,  ale tak podczas odsłuchu mimo wszystko ciężko na 100% stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ja własnie szykuje sie do wymiany rozrządu czy ktos mi podpowie jakiej firmy kupić by nie przepłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przebieg 220 tys. i jeszcze łańcucha nie słychać, także myślę że masz trochę czasu z takim wydatkiem

 

w primerze P11 miałem na blacie 330 kkm (jak poszła w inne ręce) i nic nie było słychać

Witam ja własnie szykuje sie do wymiany rozrządu czy ktos mi podpowie jakiej firmy kupić by nie przepłacić?

 

najlepszy byłby oryginał (tyle że nie z ASO bo tam ceny kosmiczne), poszukaj np. na alledrogo itp

tylko u sprawdzonych sprzedawców i pamiętaj że jak ma być dobrze to tanio raczej nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc Panowie. Więc zaniepokojony tym właśnie dźwiękiem przypominającym szeleszczenie / szuranie (QG 1,5 przebieg 225 tys. km)  udałem się do mechanika i pozostawiłem furę na 2 dni. Twierdzi, że z łańcuchem i napinaczem jest wszystko OK, natomiast dźwięk (dokuczliwy na zimno i im bardziej jest zimno) miałby opchodzić od jakiegoś tam paska (zapomniałem zapisać) i nie ma się generalnie czym przejmować,

 

Czy są egzemplarze, którym udaje się zrobić np. 250 tys. bez wymiany tego łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ma 275 tys i ASO twierdzi, że rozrząd ok. Ja co prawda słyszałem brzeczenie z tej strony ale okazało się, że brzeczy pojemnik na płyn chłodniczy.

Edytowane przez kmeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...