saluton! Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Koledzy forumowicze, zgłaszam się do Was z takim oto problemem, mianowicie od jakiegoś czasu w mojej Almerze spod pokrywy zaworów dochodzą metaliczne postukiwania. Rzecz się dzieje po nocnym postoju i przez pierwsze ok. 2 min pracy na zimnym silniku. Sprawę skonsultowałem z mechanikiem i wstępna diagnoza to POPYCHACZE. Wytłumaczył mi o co może chodzić, że popychacze są odpowiedzialne za wspomaganie pracy zaworów i po dłuższym postoju może spływać z nich olej co powoduje ich klinowanie się, dlatego sytuacja ma miejsce tylko w pierwszych minutach od rozruchu za nim nie dostaną oleju. Doradził, żeby na razie tego nie ruszać i kontrolować stan oleju, gdyż ewentualna naprawa to droższa sprawa. Jestem ciekaw Waszej opinii i doświadczeń, czy potwierdzicie diagnozę i podpowiecie czy faktycznie wstrzymać się z tematem czy jednak działać. Dodam, że auto jest świeżo po wymianie oleju (Mobil 5W40) - postukiwania miały miejsce zarówno przed wymianą oleju jak i po. Aktualny przebieg to 169 000, rozrząd nie był jeszcze ruszany. Dla zainteresowanych szczegółowym zgłębieniem tematu załączam link, pod którym można pobrać film obrazujący opisywany powyżej problem. Rożnica najlepiej słyszalna jest jak się przewinie film z początku prawie na sam koniec. http://przeklej.org/file/hnPoyv/WP.20160426.001.mp4 Będę wdzięczny za każdy odzew. Pozdrawiam, Ł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 przecież Ty nei masz tam hydraulicznych popychaczy to co ma spływać, jak dzwoni to przyjrzał bym się napinaczowi i łańcuchowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saluton! Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 przecież Ty nei masz tam hydraulicznych popychaczy to co ma spływać, jak dzwoni to przyjrzał bym się napinaczowi i łańcuchowi Nie jestem znawcą motoryzacyjnym. Czy to znaczy, że w tym silniku nie ma takiego elementu jak popychacze? Jeżeli jest to kwestia łańcucha i napinacza to nie jest dziwnym, że wszystkie stuki ustępują po 2 minutach pracy silnika? Czy nie powinien to być objaw stały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 popychacze są ale nie hydro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saluton! Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 popychacze są ale nie hydro Czy jesteś w stanie to rozwinąć? Jaka jest zatem różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 poczytaj o SR20DE i swoim silniku odnośnie regulacji luzu zaworowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saluton! Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Ok, poczytane. Potwierdzam co napisał DINO powyżej - w Almerze z 2004, 1.5 benzyna, popychacze są MECHANICZNE (konkretnie tzw. "pełne szklanki"). Dla zainteresowanych wątkiem, skonsultowałem wspomniane objawy z fachmanem od głowic i nie wykluczył, że nadal mogą być to popychacze, ale żeby to potwierdzić albo wykluczyć, trzeba sprawdzić luzy zaworowe. Jak coś się wydarzy, to postaram się dać znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.