Sienczek Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Mam pewnie problem w swoim Notku Otóż co jakiś czas drży mi pedał hamulca kiedy go trzymam przy zatrzymaniu się. Jest to dosyć drażniące przyznam + dźwięk jaki się przy tym wydobywa. Problem nawraca co chwile. Czasem przestaje drżeć w momencie trzymania pedału ale po chwili znów zaczyna. Zauważyłem że przy włączonej klimie problem się nasila. Co to takiego i co sprawdzić/wymienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Jak włącza się klima to rośnie obciążenie silnika i potrafią np. spadać na moment obroty silnika a więc i ciśninienie płynu w hamulcach i wtedy pedał da się wcisnąć głębiej niż normalnie (minimalnie) po chwili (do 1 sekundy tak na oko) komputer wyrówna obroty a więc i ciśnienie wzrośnie - pedał jakby 'odbija'. To wszystko. Trochę to dziwne, że na tym poziomie komputeryzacji nissan nie zaprogramował odpowiednio komputera, tak żeby nastąpiło to płynnie. Fakt, że inny moduł odpowiada za klimę i silnik jest marnym tłumaczeniem. Ale dla pewności można przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 drżenie pedału może oznaczać również problem np z tarczami - warto je pooglądać, klocki też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Tarcze - drgania przy hamowaniu, oczywiście + drgania kierownicy. Ale tu, jak rozumiem, problem występuje na zatrzymanym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienczek Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Fakt, to z tym pedałem że wchodzi głębiej i odbija to jest jak piszesz. Też się zastanwiałem o co kaman z tym. Ale odbijanie pedała a drżenie go to 2 rożne sprawy sadzę. Drgania pedała sąTYLKO przy postoju i one są wyczuwalne pod nogą i bez problemu można je usłyszeć z poziomu kierowcy. Takie rzężenie nieregularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Stawiał bym na skrzynie biegów. Silnik japan,ale skrzynia pewnie francuz i da się to odczuć poprzez pedał. Od samego początku jeżdżąc zastanawiałem się czy tam w ogóle jest olej,no ale trzeci rok mija i śmiga,więc chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Skrzynia ??? Dość ryzykowna teza. Ja bym jednak stawiał na ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 W tym przypadku, drżenie pedału na postoju, obstawiał bym raczej tzw. serwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Sienczek,po pierwsze ile jeździsz na płynie hamulcowym? Płyn wymienia się co dwa lata,gdyż powoli traci swoje właściwości,poza tym możesz mieć brud w zbiorniczku Po drugie,serwo i pompa hamulcowa,jak znajdzie się trochę wody w układzie(płyn bardzo absorbuje wodę) może się tak dziać.Woda jest ściśliwa. Po trzecie,tłoczki w zaciskach.Mozliwym jest ,że któryś z tłoczków ma wżery ,które nie pozwalaja na samoregulację,(uszczelka trzyma) i dzieje się tak,że tłoczek jest ustawiany przez ciśnienie w układzie i sprężynki,a uszczelka go nie puszcza ,efekt jak w czynnym ABS-ie.W trakcie jazdy praktycznie niewyczuwalne,gdyż podciśnienie wymusza redukcję odległości klocków od tarcz.Miałem tak w 125p Niestety,jest to najtrudniejsze do zdiagnozowania.Poradził mi stary mechanik,aby na postoju z wyłączonym silnikiem sprawdzić odstępy klocków od tarcz i to był strzał w dziesiątkę.Na jednym kole było jeśli dobrze pamiętam coś ok.1mm po obu stronach tarczy.wymiana zacisku pomogła.Rozebrany zacisk pokazał na tłoczku,wewnątrz zacisku wżery!Później mechanik powiedział mi,że jest to efekt jeżdżenia na jednym płynie przez kilka lat. No i po czwarte...pompa ABS dogorywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienczek Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Płyn nie był zmieniany z 4 lata jak nie więcej. Także może zacznę pierw od tego. No i dzięki za podanie dalszych kroków aby spróbować rozwiązać problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.