djembe Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 WitamZastanawiam się nas jedną rzeczą. Przepustnica wyczyszczona, krokowiec też, przyszedł czas na egr(obroty się uspokoiły ale nadal poszarpuje silnikiem i). Niestety nie mogę zostać bez auta, a chciałbym egr wyczyścić jak najlepiej, więc moczenie w nafcie i psikanie preparatem do gaźników, myślę, że ze 24 h.Pytanie brzmi czy zawór egr od ga16de w serenie będzie taki sam jak w primerze czy sunny z tym samym silnikiem? Na fotkach niby to samo a w katalogu nic nie ma:/ Kupiłbym używkę i wyczyścił, a jak będzie czysta, to zamienił i ten mój do czyszczenia i czekania aż będzie potrzebny.Pozdrawiam WitamZastanawiam się nas jedną rzeczą. Przepustnica wyczyszczona, krokowiec też, przyszedł czas na egr(obroty się uspokoiły ale nadal poszarpuje silnikiem i). Niestety nie mogę zostać bez auta, a chciałbym egr wyczyścić jak najlepiej, więc moczenie w nafcie i psikanie preparatem do gaźników, myślę, że ze 24 h.Pytanie brzmi czy zawór egr od ga16de w serenie będzie taki sam jak w primerze czy sunny z tym samym silnikiem? Na fotkach niby to samo a w katalogu nic nie ma:/ Kupiłbym używkę i wyczyścił, a jak będzie czysta, to zamienił i ten mój do czyszczenia i czekania aż będzie potrzebny.Pozdrawiam Jak nie było odpowiedzi tak nie ma:( może ktoś wie z czego można pociągnąć rurkę do egru? Zawór wyczyściłem następująco: 1- płyn do mycia silników Kager i śrubokręt:) 2- Odrdzewiacz 3-Nafta 4- powtórzyłem około 3 razy w tej kolejności aż przestało zabarwiać płyny ma czarno czy brązowo kończąc odrdzewiaczem. Niby egr czysty ale objawy nie ustąpiły. Zauważyłem że nakrętka/śruba która łączy rurkę egru z kolektorem wydechowym jest pęknięta i puszcza spaliny do komory silnika:( Czy to może być przyczyna podszarpywania silnika na wolnych obrotach(dławienia go)? Z jakiego auta taka rurka będzie pasować? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 A co z łącznikiem z innego tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 A co z łącznikiem z innego tematu? Jak w innym temacie sprawa ogarnięta. Cały dolot mam szczelny. Została mi ta nieszczęsna rurka egru, miejsce łączenia jej z kolektorem wydechowym. Jak na wolnych chodzi to podszarpuje(mowa tu o ciepłym silniku, na ssaniu, wyższych obrotach chodzi dobrze), jak gaszę to aż budę przechyla:( Może egr skończony i nie domyka i wpuszcza spalibny do dolotu? Może ta rurka za słabe ciśnienie te spaliny mają i coś tam nie trybi:( Pomocy! Sugestie 3 mechaników: 1- Rurka do wymiany 2- Krokowiec się kończy 3- Czujnik położenia przepustnicy. Spać przez to nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Jeśli mówisz o ciepłym silniku to może sonda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Sonda wgląda na świeżą ogarnę rurkę i będę szukał dalej. Zastanawiam się tylko jak ją z tego kolektora odkręcić jak znam życie to od początku tam siedzi:/ Zapieczona jak nie wiem i do tego ta wkrętka pęknięta. Zauważyłem dzisiaj, że obroty na ciepłym silniku zaczęły spadać do ok 500-600 i rzuca motorem dalej. Kolejny mechanik spytany o sprawę stwierdził żeby to łączenie zaspawać i nie będzie uciekać, a jak chcę sprawdzić czy to to, to żebym zaślepił egr. Moja pedantyczna natura mówi mi, że nie wolno i żeby wszystko porobić po bożemu i nie spawać tylko jakoś wykręcić i wymienić. W katalogu nissana te rurki dużo się nie różnią, są inaczej powyginane. Zmierzę rurkę i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Jak możesz wrzuć zdjęcie tej rurki. Gdzieś w garażu został mi egr z osprzętem, może ta rurka tez tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Żeby nie być gołosłownym i wszystko było jasne chodzi o tą rurkę(i przy okazji się pochwale jak mam ładnie pod siedzeniem:P:) A ta rurka w całej okazałości wygląda tak. http://nissan4u.com/parts/serena/el_c23m/1999_10/type_102/engine_mechanical/egr_parts/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dzięki. Niestety tej rurki nie mam. Myślałem, że chodzi o tą cieńszą. Jakby co to EGR mam. Myślę, że to nie ma wpływu na Twoje problemy. Powiedz czy komputer wskazuje Ci jakiś błąd. Dalej skłaniałbym się na sondę. Jak odpalasz na zimnym jest ok mam rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Testera nie posiadam, na zegarach czysto, nic nie świeci:/ chyba czas zakupić tester. Postaram się tą rurkę ogarnąć od np almery i wydaje się być raczej giętka więc ponaginam na imadle i młotku do postaci oryginału. Mam drugi kolektor, ale tam ta rurka też sklepana i umęczona i nie ma szans na odkręcenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Możesz sprawdzić bez testera. Na forum jest opis. Robisz zworkę i liczysz mignięcia kontrolki i odczytujesz kod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Możesz sprawdzić bez testera. Na forum jest opis. Robisz zworkę i liczysz mignięcia kontrolki i odczytujesz kod. Lambde wykluczyłem bo objaw występuje na gazie i na benzynie(czy się mylę?). A poszukam sposobu z lampką No i nie wytrzymałem i polazłem ze spinaczem do Serenki:) Miga 5 długich i 5 krótkich i tak na przemian. Z tego co wyczytałem to kod 55 czyli brak błędów. Problem dale występuje. Z tego wynika, że wszystko co podpięte pod kompa odpada? Z tą lambdą dobrze kombinuje, że jak a gazie i benzynie to samo, to nie ona jest winna? No chyba, że przy sekwencji ma to jakieś znaczenie? Ten egr mnie boli ale jak go wyczyściłem to jak dmuchałem w te wszystkie rurki to raczej szczelnie było:/ Sam już nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 To zaślep egr i będziesz wiedział czy to on. Moim zdaniem dalej gdzieś łapie lewe powietrze. Świece i przewody są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Wiem, że to śmiesznie zabrzm,i ale jak wymieniałem silnik, skrzynię i most to od razu nowe oleje, płyny świece, przewody, termostat i czujniki temperatury. Od filtra do przepustnicy szczelnie, opaski doć mocno po dokręcałem. Jak czyściłem przepustnicę to ją fest dokręciłem. Jedyna nieszczelność na ten moment to ta rurka od egru przy kolektorze wydechowym. Wiem, że dużo o tym było ale lepiej egr zaślepić przy tej rurce czy przy kolektorze? Widziałem takie uszczelki do zaślepiania na allegro(w kształcie mocowania egru z dziurkami tylko na śruby ) to tam na mocowaniu przy kolektorze dolotowym się zaślepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Tak tam, z otworami na śruby mocujące. Ale nie kupuj wytnij z blachy i zaślep tylko dla sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Tak miałem zamiar zrobić. Jeszcze jedna sprawa mnie męczy, a mianowicie z aparatu zapłonowego wystaje bolec taki pin co się pod niego przewód podłącza, widać go nad wtyczką na fotce. Może on jest powodem dławienia? Może to masa jakaś czy coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Nie, ja też nie miałem tam nic podłączonego. Myślałem też o czujniku temperatury, ale jak piszesz wymieniłeś go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Przyszedł czas na wymianę progów i szyby, w tygodniu będę walczył dalej to dam znać co powoduje takie objawy(mam w zapasie więc wymienię przepustnicę, krokowca i zaślepię egr). To koniec.... Mam progi i zrobione i odświeżone zderzaki. Nie miałem kiedy zabrać się za trzęsący się silnik, spróbowałem ustawić zapłon, przestawiłem lekko aparat i...przestało trząchać ale auto nie chce jechać. Po 2 dniach objawy wróciły, teraz mniej trzęsie i 1100 obrotów, albo to samo, mocy brak. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie sonda lambda. Podpowiadają mi, że przy lpg w sekwencji też może być powodem takiego zachowania silnika. Niestety nie mam na podstawkę a boję się, że jak nie ona to wyrzuca kasę na część, która jest dobra:/ Temat do zamknięcia, powodem bolączki była sonda lambda. Siedzi teraz sonda od micry:) I nie szarpie i nie prycha i ma moc. Muszę pomyśleć jeszcze nad emulatorem sondy...ponoć jak się go wstawi to auto mniej pali i dostanie kopa kilka koników:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.