Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] 114 KM - Zawory SCV zielony i czerwony jak wymienić?


Mimo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy X-ów

Szanowni koledzy w moim X T30 2.2dci 100kw jest pompa z dwoma zaworkami, czy moze ktoś się do nich dobierał?, bo dostęp z tyłu silnika jest fatalny. Mam takie objawy już od pewnego czasu, auto na równych obrotach nie jedzie płynnie tylko podszarpuje, jak dodam gazu to przerywa ale ciągnie do przodu . Po pewnym czasie zapala się silniczek i gaśnie. Czasem zgaśnie nie wiadomo skąd na wolnych obrotach. Po podpięciu pod kompa brak błędów.Z lektury forum wiem że to może być wadliwe działanie tych zaworów. Czy ktoś z was ich zmieniał, jak się do nich dostać, lub jak ich zdiagnozować bo nie są tanie żeby ich na próbę kupić. Koledzy a może ktoś z was jest z okolic Lublina i może pomódz w zdiagnozowaniu problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie masz silnika dCi, tylko DI 114km. dCi mają jeden zawór na pompie. Jak odkręcisz IC i trochę innych rzeczy dookoła to do dojdizesz to zaworów. Dobre klucze i gibkie ręce pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź, dziś rano wracałem z roboty i było -18 stał całą noc i dwa obroty wałem  i zaskoczył i chodził równiutko, ujechałem z 10 km i zgasł na skrzyżowaniu, odpaliłem i odjechałem. Sytuacja się powtórzyła jeszcze ze 3 razy zawsze silniczek się zapalał i za chwilę gaśnie. Później coś go puściło i darł jak szalony na trasie nr S19 120 km/h, monent łapie. Jak te zaworki zdiagnozować bo nie są tanie? pali równo chodzi nie dymi jak go coś napadnie to niech go ..... trafi.

No własnie w dowodzie mam 100kw , auto jest ze stycznia 2003 cała aparatura denso i  8H8, turbina nie ma zmiennej geometrii, jak to poznać ile to ma kw - bo jak tak chdzi 114km, mam banana na buzi a jak na takiego klocka rwie jak jasna pogoda. Naczytałem się o tych zaworkach i moze mam takie skrzywienie ale tak czyje że ayto chce jechać a jakby paliwa brakowało chwilowo czy coś mu odcinało (filtry, oleje itp. powymieniane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo CI nie zamarza?

CO do zaworów to nie ma możliwości ich sprawdzenia - jedynie podmiana na nowe daje 100% pewności.

Niby nie, tankuje w tym samym miejscu także opla vectrę 1.9cdti i ta nie ma problemu. Nissana mam od pół roku i na jesieni też mu się zdarzyło zgasnąć ale dosłownie ze dwa razy, ale teraz jest to już nienormalne i strach się dalej wybrać. W środę jestem w warsztacie umówiony na diagnostykę, ale mam stracha co znachorzy wymyślą, jak karzą auto po kawałku wymieniać na zasadzie może to albo tamto to się załamać można. Bo jak widzę częsci układu paliwowego - wtryski i te zaworki są drogie. Filter paliwa zmieniłem profilaktycznie w sobotę, a w niedzielę ledwie z Lublina wróciłem do domu. To kiepsko że tylko na zasadzie podmiany mozna sie przekonać - nikt mi nie da zaworków. Ciekawe czy da sie tym razem jakieś błędy z pamięci odczytać. Kolego powiedz jeszcze czy koniecznie ten reset pompy trzeba po tych zaworkach robić?, bo zrobiłem tą procedurę z kluczykiem i wciskaniem pedału gazu - al w moim modelu to chyba nie działa, nie migała kontrolka silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z resetem różnie bywa, czasem trzeba czasem nie. Procedura na pewno działa, trzeba poćwiczyć.

Auto na razie stoi u mechanika, zobaczę co zdiagnozuje i czy tym razem są jakieś błędy w pamięci. U nas zima jak jasna pogoda miejscami zaspy mają 2m i widać tylko czubki znaków drogowych. Wybrałem się dziś X potrenować na ciut płytszy śnieg, idzie rewelacyjnie napędy chodzą wyśmienicie, jest to moje pierwsze auto 4x4 może dlatego takie zadowolenie. Zrobiłem 70km po dość głębokim śniegu na vervie no i raz zgasł wcześniej poszarpując, zapalił się silniczek i stop. Coś go boli, tylko jak dojść co. większość znachorów z moich okolic to tylko wymieniacze i bawili by się na koszt klienta na zasadzie może, może tamto. Szkoda bo to całkiem fajne auto, jak coś ogarnę w temacie to dam znać. Może nawet te scv wymienię najwyżej będę miał kpl. do schandlowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to pomyłka w Twojm profilu? Masz ten sam silnik co ja, lecz u mnie jest tylko 1 zawór w pompie.

Kolega @zeshky ma rację co do Twojego silnika. Kiedyś podobne perypetie-niedomówienia były z silnikiem kolegi @oguh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to pomyłka w Twojm profilu? Masz ten sam silnik co ja, lecz u mnie jest tylko 1 zawór w pompie.

Kolega @zeshky ma rację co do Twojego silnika. Kiedyś podobne perypetie-niedomówienia były z silnikiem kolegi @oguh.

No nie pomyłka, w dowodzie mam wpisane 100kw, jak to sprawdzić?? chyba na hamowni tylko. Ogólnie z tymi mocami w 2.2 jest zamieszanie, spotkałem oznaczenią 2.2Di, 2.2Dti, 2.2DDTi, no 2.2dci - te napewno jest najnowszy. Ja mam sterowanie denso i wtryski , sprężarka i pompa 8H8 z dwoma zaworkami,brak jest czujnika ciśnienia doładowania w intercoolerze, no i z mojego odczucia co do dynamiki auta to coś za dobrze sie zbiera jak na 114km. Ale mniejsza o to, czemu gasnie podczas jazdy?? zagadka jeszcze nie wyjaśniona - śnieg zasypal mechaników i nie dijechali do pracy. Jak nic nie znajdą to wymienie te zaworki bo niewiem czego się można jeszcze czepić przy takich objawach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd w dowodzie. Twój silnik to 2.2 DI - 114km. Dobrze się zbiera bo skrzynia krótka. Oba silniki z X-traila 2.2 DI i dCi są na osprzęcie Denso i oba są Common rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd w dowodzie. Twój silnik to 2.2 DI - 114km. Dobrze się zbiera bo skrzynia krótka. Oba silniki z X-traila 2.2 DI i dCi są na osprzęcie Denso i oba są Common rail.

A moze i tak ze gdzieś ktoś zle wpisał w dowodzie i tak już zostało, generalnie to prosty osprzęt i nie ma tyle elektrozaworów i czujników co DCI, i zmiennej geometrii turbiny. Ciekawe jak idzie 136km. Jak ogarnę to wstrętne gasnięcie to będzie ok. Koledzy a jak z regeneracją wtrysków denso, jest kilka firm nawet na allegro - czy to nie sciema jakaś??. Mechanik mówi że może się któryś podczas jazdy zawieszać i dawać na przelew, wtedy spada ciśnienie na szynie i gaśnie - taką ma teorię bynajmniej, teraz trzeba dojsć który to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DI i DCI mają tyle samo elektroniki, rozmiar IC i turbo ze zmienna geopetrią to jedyna różnice.

 

dCi idzie jak szatan, jak na SUVa oczywiście.

 

Do wtrysków dCi (AW400) są włoskie zestawy naprawcze - od niedawna. Do DI nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mechanik mówi że może się któryś podczas jazdy zawieszać i dawać na przelew, wtedy spada ciśnienie na szynie i gaśnie - taką ma teorię bynajmniej, teraz trzeba dojsć który to.

Gdyby tak było jak mówi Twój mechanik, to komp od razu by dał sygnał do pompy iź na listwie jest za małe ciśnienie i zwiększyłby dawkę paliwa. 

Po pewnym czasie byś miał tryb serwisowy i błąd -->czujnik ciśnienia paliwa na listwie<--.

Ja bym proponował dobrą firme Bosch i niech konkretnie sprawdzą jakie pompa daje ciśnienie, oraz jaki jest wydatek paliwa na wtryskach.

Jeśli silnik gaśnie, to proste że spadają obroty, a w tych silnikach obrotami "kieruje" pompa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DI i DCI mają tyle samo elektroniki, rozmiar IC i turbo ze zmienna geopetrią to jedyna różnice.

 

dCi idzie jak szatan, jak na SUVa oczywiście.

 

Do wtrysków dCi (AW400) są włoskie zestawy naprawcze - od niedawna. Do DI nie wiem.

To mi sie wydaje że mój idzie jak szalony oczywiscie jak na takiego klocka przystało, wkreca sie na czerwone pole bez jakichkolwiek oporów i niewazne  jaki beg - bez szaleństwa oczywiscie, a predkosc przelotowa autostradowa 130 nie jet problemem tylko troche głosno jest i spalanie juz troche daje znac o sobie. Czy można po VIN sprawdzić jaki powinien być tu silnik, moze chandlarz przelożył motor, ale co wtedy z elektryką. Bo jednak sterowanie geometrią turbiny wymaga kabelków i podcisnienia i czujnik doładowania też.

Gdyby tak było jak mówi Twój mechanik, to komp od razu by dał sygnał do pompy iź na listwie jest za małe ciśnienie i zwiększyłby dawkę paliwa. 

Po pewnym czasie byś miał tryb serwisowy i błąd -->czujnik ciśnienia paliwa na listwie<--.

Ja bym proponował dobrą firme Bosch i niech konkretnie sprawdzą jakie pompa daje ciśnienie, oraz jaki jest wydatek paliwa na wtryskach.

Jeśli silnik gaśnie, to proste że spadają obroty, a w tych silnikach obrotami "kieruje" pompa.

Znależli błąd - "styk chwiejny wtryskiwacza nr1" czyli jakby coś nie łączyło i wtryskiwacz nie był sterowany w jakichś warunkach - sprawdzaja instalację co nie łączy, lub może nie łączyć w jakichś warunkach i powodować zgaszenie silnika. Wstrzymam sie z zakupem tych zaworków jednak. Kolego powiedz czy są takie modele z poczatku 2003r z tym osprzetem 8H8 i bez zmiennej geometrii zmocą 100kw? oczywiscie jak wiesz cps na ten temat. Jak kupowałem auto to patrzyłem w dowód a nie na silnik i o sprzęt - nie miałem wiedzy jeszcze tyle w temacie. Ktoś mi bubla sprzedal czy co , moze silnik przełożył a w dowodzie zostało 100kw. Niestety jestem trzecim właścicielem w Polsce tego auta i dokopanie się do poczatki historii będzie kłopotliwe. Generalnie jak pozbędę się tej usterki to fajnie się nim jeżdzi nawet jak ma 114km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla T30 powinno to działać pod tym adresem: http://nissan-europe.epc-data.com

Dzięki za podesłanie linka sprawdziłem i wyskoczyło kilka danych ale niewiem jak ich zinterpretować , niestety nie podano ile to ma kw tylko ze to wersja SPORT, cokolwiek by to znaczylo. Zamieszczam w załączniku zrzut ze strony, gdyby ktoś z kolegów pomógł mi rozszyfrować te informacje będę wdzięczny . Doczytałem się, że ma 6 biegów, spojler - reszta znaczków jest mo nieznana.

Dzięki za podesłanie linka sprawdziłem i wyskoczyło kilka danych ale niewiem jak ich zinterpretować , niestety nie podano ile to ma kw tylko ze to wersja SPORT, cokolwiek by to znaczylo. Zamieszczam w załączniku zrzut ze strony, gdyby ktoś z kolegów pomógł mi rozszyfrować te informacje będę wdzięczny . Doczytałem się, że ma 6 biegów, spojler - reszta znaczków jest mo nieznana.

No i Nissan naprawiony :punk: . O dziwo nie trzeba było wymieniać zadnych zaworków wtryskiwaczy itp. Przypomne ze auto gasło podczas jazdy i poszarpywało, zapalała sie kontrolka silnika i gasł , po ponownym odpaleniu wszystko było ok i można jechać dalej. Auto naprawiono w serwisie autoryzowanym przez BOSCHA ale nie w Lublinie (dla zainteresowanych podam adres). Naprawa porzedzona diagnostyką całego układu zasilania - podczas badania wszystko ok i ani razu nie zgasł. Był jedy nie bład 1 i 3 wtryskiwacza ( styk chwiejny czy jakos tak).Mechanik wymienił wiazkę przewodów od sterownika wtrysku z wtyczkami - całą wiązkę wyciagnietą z dawcy organów. Dodatkowo zainstalowano nowy kabel masowy silnika. Duży plus dla warsztatu i jego mechanikó - trafna diagnoza, szybka naprawa - nie przyprawiają klienta o zawał serca i nie wymieniaja wszystkiego po kolei z nadzieja że będzie ok. Od naprawy przejechałem juz ok. 800 km i auto lata jak należy. Teraz dopiero mogę w pelni korzystać z walorów X-a , a sprawdza się wysmienicie na sniegu, napędy w trybie auto i rura. Tylko wpodczas takiej zabawy spalanie sięga 10l. ale za to na trasie przy predkosciach do 120 km/h w granicach 7-8l. Fajny jest ten motor 2.2 i kulturalnie pracuje.

post-80475-0-77630200-1391333476_thumb.jpg

Edytowane przez Mimo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podesłanie linka sprawdziłem i wyskoczyło kilka danych ale niewiem jak ich zinterpretować , niestety nie podano ile to ma kw tylko ze to wersja SPORT, cokolwiek by to znaczylo. Zamieszczam w załączniku zrzut ze strony, gdyby ktoś z kolegów pomógł mi rozszyfrować te informacje będę wdzięczny . Doczytałem się, że ma 6 biegów, spojler - reszta znaczków jest mo nieznana.

 

Więcej niż to co pokaże strona raczej nie uzyskasz informacji. Jest jeszcze taki program NISSAN FAST używany przez ASO do zamawiania części, ale on pokazuje to samo. Moim zdaniem ta strona internetowa jest właśnie zrobiona na bazie tego programu, który być może gdzieś tam pod nią niżej działa.

Tak naprawdę kod VIN jest zamieniany na inny 18 znakowy kod, który dokładniej opisuje model T30, a w szczególności dodatkowe wyposażenie, które na stronie jest pokazane w postaci kodów w sekcji Spec code

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanie- wiecie może za co odpowiedzialny jest czerwony a za co zielony zawór w pompie w 114konnym Di?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie- wiecie może za co odpowiedzialny jest czerwony a za co zielony zawór w pompie w 114konnym Di?

 

Oba zawory odpowiadają za ciśnienie w układzie paliwowym.

Zbyt niskie ciśnienie - wymieniasz zawór ZIELONY;

Zbyt wysokie ciśnienie - wymieniasz zawór CZERWONY

 

Lecz najpierw jest potrzebne podłączenia autka pod kompa /oprogramowanie CONSULT II/ i próba wprowadzenia do ECU podstawowych parametrów do danego pojazdu i silnika.

Jeśli nie uda się wyskoczy błąd i w tedy należy wymieniać odpowiedni zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam klubowiczów.

 

  W moim X-Trailu raz na jakiś czas występują dziwne objawy. Auto po odpaleniu gaśnie lub też obroty które posiada są nie stabilne, czasami mankament ten po prostu znika. Dodatkowo w trakcie jazdy zaczyna czasem szaleć i odcina moc nie zależnie raz przy 2500 a raz przy 2000 obrotów. Mankament ten mija przy 3500 wzwyż.  Dodatkowo wyczuwalne jest drganie przy przyspieszaniu jakby paliwa nie przepalał lub też miał go za mało. Samochód był po przeglądzie w ASO i tam nic nie stwierdzono :D ...po trzech godzinach oddano auto przy stwierdzeniu że zniwelowano efekt falujących obrotów. Jestem teraz na terytorium Norwegii i chcę sam podejść do zbadania przyczyn tego zachowania. Kolega mechanik u krtórego byłem przed wizyta w ASO podpoił komputer i stwierdził że przepływomierz lecz serwis odrzucił tą przyczynę. Proszę o wskazówki i pomoc w ustaleniu tej dokuczającej dolegliwości. Z góry dziękuje wam za wkład i poświęcony czas. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory SCV do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję! Jestem je wstanie sam wymienić przed domem czy potrzebuje warsztatu? Jeszcze jedno pytanie czy nr tych zaworów to 0967100130 - zielony i 0967100120 - czerwony ?

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum, poszukaj w wyszukiwarce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok. Dzięki :)

 

=======================================================================


Właśnie je wymieniłem....i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wam za pomoc. Zgubiłem jedna z dwóch śrub mocujących do zielonego zaworu. Mam nadzieję że nic się nie stanie do jutra... kupię nową i przykręcę. :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusik za to, że nie zapomniałeś podzielić się dobrą informacją :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...