Pathfinderronnie Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Witam kod bledu to P0135. Spalanie w miescie 18 L /100km Poczatkowo po wyswietleniu bledu moj mechanik wymienil sonde lambde (symbol 226A3M). Po wymianie, wprogramowaniu i skasowaniu bledu powrocil on juz na drugi dzien. Samochod wrocil do mechanika, ktory zasugerowal ze to wina czujnika paliwo powietrze podgrzewacz. Po wymianie czujnika (20830m przedni)wprogramiwaniu go i skasowania bledu sytuacja sie powtorzyla i blad jak poprzednio zaczal sie wyswietlac juz na drugi dzien. Mechanik odeslal mnie w tym przypadku do serwisu Nissana. Po godzinnej diagnostyce serwis stwierdzil ze przeplywomierz byl zapchany i go wyczyscili. Po odbiorze samochodu zauwazylem ze spalanie spadlo do ok 14L / 100km ale niestety ten sam blad powrocil juz w tym samym dniu. Samochod wrocil do serwisu. Panowie sprawdzili wszystkie sondy i czujniki ktore okazaly sie byc sprawne. Serwis doszedl do wniosku ze byc moze jakis kabel nie laczy badz tez komputer ma wade. Serwis wycenil dalsza diagnostyke na kilkaset funtow ale moze nawet drozej. Po wizycie w serwisie samochod zostal sprawdzdzony przez kolejnego znajomego mechanika ktory znalazl przerwany kabel w wiazce ktora idzie od komputera w kierunku sady lammbda i czujnikow paliwo powietrze (podgrzewaczy). Po zlutowaniu kabla samochod pojezdzil bez bledu przez ok tydzien po czym ten sam blad zaczal sie wyswietlac P0135. Mechanicy sa bezsilni a wizyta w serwis drogi i nieskuteczny. Czy moze ktos mial podobny problem? Prosze o porade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Jesteś pewien co do numeru kodu błędu. W serwisówce Nissana nie ma słowa o takim kodzie. Jeśli możesz podaj kompletny opis tego błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pathfinderronnie Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Taki kod wyskakuje po podlaczeniu do komputera P0135 czujnik stosunku paliwo/powietrze podgrzewacz 1. Wyskakuje mi tez nowy, dodatkowy blad P0581 obwod wylacznika tempomatu, ale to jest osobny temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Z tego co widzę są to kody błędów z interpretera a nie oryginalne podawane z ECM samochodu. Masz możliwość odczytania kodów przez np. Torque? On poda numer błędu bezpośrednio z systemu a nie poprzez interpreter. W Patku nie ma czegoś takiego jak podgrzewacz 1. Za czujnik IAT (Intake Air Temperature Sensor, przepływomierz) odpowiadają dwa błędy. Obydwa dotyczą wartości napięcia wysyłanej do ECM silnika. P0112 - zbyt niskie napięcie z czujnika IAT P0113 - zbyt wysokie napięcie z czujnika IAT Przyczyny są dwie: 1. zwarcie lub brak sygnału z czujnika IAT. 2. uszkodzony czujnik IAT. Wartości referencyjne: Temperatura 25 st.C., napięcie 2.4V, oporność 1.8-2.2 kOhm Temperatura 80 st.C., napięcie 0.8V, oporność 0.283-0.359 kOhm. Pomiar pomiędzy masą pojazdu (WAŻNE!, wykorzystanie masy wtyku ECM lub obudowy ECM może uszkodzić tranzystor w samym ECMie) oraz przewodem w gnieździe nr 55. wtyczki ECM. Drugi błąd P0581 oznacza zbyt wysokie napięcie wysyłane z przełącznika tempomatu (ten przy kierownicy) do ECM. Przyczyna: zwarcie wiązki, uszkodzenie wiązki, uszkodzenie przełącznika, uszkodzenie ECM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pathfinderronnie Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Dziekuje bardzo za wskazowki. Na razie nie mam dostepu do torque ale popytam znajomych fachowcow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deny217186 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Witam. Kolego poradziłeś sobie z błędem P0581 bo mi wywala ten sam błąd. wymieniłem już manetkę tempomatu i taśmę pod kierownica bo magicy elektronicy mówili ze to to na pewno a jednak jest tak samo jak było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pathfinderronnie Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Tak. Odnosnie Bledu P0135 Jak juz wspomnialem wczesniej serwis wskazywal na walniety kabel badz komputer. Rozlaczylem wtyczke od sondy przy wydechu i spryskalem ja sprayem "kontakt". Polaczylem ponownie, skasowalem blad i teraz mija 3 tydzien a blad nie powrocil. Wydawalo by sie wiec ze byl problem w laczeniu przez wtyczke. Odnosnie bledu P0581 wymienilem napinacze pod kierownica ( tzw tasmy kierownicy). Tempomat i wszystkie przyciski z kierownicy zaczely dzialac. Natomiast dalej wyswietla mi sie esp i slizg ale byc moze jest to kwestia uaktualnienia czesci w komputerze. Za tydzien mam wizyte u mechanika. Mam nadzieje ze pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fera65 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Tak. Odnosnie Bledu P0135 Jak juz wspomnialem wczesniej serwis wskazywal na walniety kabel badz komputer. Rozlaczylem wtyczke od sondy przy wydechu i spryskalem ja sprayem "kontakt". Polaczylem ponownie, skasowalem blad i teraz mija 3 tydzien a blad nie powrocil. Wydawalo by sie wiec ze byl problem w laczeniu przez wtyczke. Odnosnie bledu P0581 wymienilem napinacze pod kierownica ( tzw tasmy kierownicy). Tempomat i wszystkie przyciski z kierownicy zaczely dzialac. Natomiast dalej wyswietla mi sie esp i slizg ale byc moze jest to kwestia uaktualnienia czesci w komputerze. Za tydzien mam wizyte u mechanika. Mam nadzieje ze pomoze. Kolego zrobili Ci to ESP i ślizg bo się bujam z tym już jakiś czas ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.